En tajua, miten mulla tuli litra pissiä aamulla (ov)
Vaikka rakon pitäisi olla noin 5 dl. Mittasin, kun täytyy pitää virtsaamispäiväkirjaa.
Kommentit (19)
Joo, mä olen kans huomannut, että mulla on joku pissijemma (päässä?), kun joskus olen mittaillut näitä ja ihmetellyt.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:24"]1. Ihmiset on erilaisia ja 5dl on keskiarvo.
2. 5dl on venymättömän virtsarakon tilavuus. Virtsarakko venyy huomattavasti jos virtsaamista pidätellään, jolloin sen tilavuus luonnolisesti kasvaa.
[/quote]en oo pidätelly
huh ja tuota tuli 4,1 l eilen yhteensä.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 07:47"]
Joku sairaushan sulla on?
[/quote] kilpirauhasen vajaatoiminta vaan todettu. Verensokerikokeissakin olen käynyt, mutta niissä ei ole todettu mitään. Tosin ehkä 2 v sitten on otettu.
ap
Mäkin joudun välillä mittaileen. Litra tulee helposti täyteen. Ja juu mulla on vikaa rakossa. Menossa jälleen tähystykseen. Katetrit käytössä. Epäilläänkö sulla jotain? Vai huvikseenko mittailet?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 07:52"]
Mäkin joudun välillä mittaileen. Litra tulee helposti täyteen. Ja juu mulla on vikaa rakossa. Menossa jälleen tähystykseen. Katetrit käytössä. Epäilläänkö sulla jotain? Vai huvikseenko mittailet?
[/quote]
Olin eka kertaa asian takia lääkärissä ja nyt on tää mittausvaihe. En tiedä mitä seuraavaksi. Eli 1 l tuli kerralla ja 4,1 yhteensä vrk.
ap
Lycka till, kaikkea mielenkiintoista tutkimusta saattaa sullakin olla edessä. Toivottavasti et ole kovin häveliästä laatua.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:13"]
Lycka till, kaikkea mielenkiintoista tutkimusta saattaa sullakin olla edessä. Toivottavasti et ole kovin häveliästä laatua.
[/quote] kuinka niin? Mitä pitäisi hävetä, jos kyse on lääketieteellisestä?!?
ap
Emmä sitä tarkottanutkaan, että pitää hävetä mitään.En mäkään tavallaan häpeä, mutta kyllä se silti ketuttaa maata kintut levällään urologin vastaanotolla. Ja mulle on tutut kertonu etteivät ikimaailmassa selviäisi edes ajatuksesta. t.13
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:22"]
Emmä sitä tarkottanutkaan, että pitää hävetä mitään.En mäkään tavallaan häpeä, mutta kyllä se silti ketuttaa maata kintut levällään urologin vastaanotolla. Ja mulle on tutut kertonu etteivät ikimaailmassa selviäisi edes ajatuksesta. t.13
[/quote] siis mä oon nainen.
ap
Taisi tulla päästä asti. Onko pää kevyemmän oloinen?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 15:33"]
Öö... kuvitteleeko ap, että urologit tutkii vain miehiä? On olemassa mies-ja naisurologeja, jotka ottavat vastaan potilaita sukupuolesta riippumatta.
[/quote] No niin luulin; urologi munaa ja gynegologi pimppaa.
ap
Oho, valehtelematta sanon että olen joskus pissanut 2 litran lasten potun ääriään myöten täyteen. Ihmettelin itsekin suoritustani. Ei onnistune enää näin vanhalla iällä kun vessassa on juostava useammin. Nuorena oli pitkälle iltapäivä ennenkuin piti mennä aamupissalle. Äitini jaksoi tätä aina ihmetellä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:46"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:24"]1. Ihmiset on erilaisia ja 5dl on keskiarvo.
2. 5dl on venymättömän virtsarakon tilavuus. Virtsarakko venyy huomattavasti jos virtsaamista pidätellään, jolloin sen tilavuus luonnolisesti kasvaa.
[/quote]en oo pidätelly
[/quote]
No ei se tarkoita sitä, että pitäisi kupla otsassa naama punaisena pidätellä. Ihminen pidättelee nukkuessaakin, tai ainakin harva virtsaa sänkyynsä vaikka ei yöllä olisi vessassa käynytkään.
Öö... kuvitteleeko ap, että urologit tutkii vain miehiä? On olemassa mies-ja naisurologeja, jotka ottavat vastaan potilaita sukupuolesta riippumatta.
1. Ihmiset on erilaisia ja 5dl on keskiarvo.