Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älytöntä poistaa perintövero!

Vierailija
28.08.2006 |

Taas mielistellään suuria ikäluokkia. Eikös kannattaisi mieluummin lieventää tuloverotusta jotta kannustettaisiin työntekoon? vai onko omalla työllä ansaittu raha aina pahasta?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri missään ei makseta mistään niin paljon veroa kuin täällä meillä, joten vertaus ulkomaihin ontuu. En itsekään tykkää veroista (kukapa tykkäisi?) mutta jotenkihan tämä hyvinvointivaltio on kustannettava. Vanhempieni ihan kohtuullisen hyvää perintöä odotellessa maksaisin mieluummin hieman vähemmän tuloveroa ja hieman enemmän perintöveroa tulevasta perinnöstäni.

Vierailija
22/42 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alv, polttoainevero ym maksetaan vain kerran (vaikka se muiden verojen päälle tuleekin), perintövero maksetaan taas kerta toisensa jälkeen täsmälleen samasta, esim. juuri siitä samaisesta kesämökistä maksaa jokainen sukupolvi veroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä suku on jakanut ennakkoperintöjä. Pidetään huoli oikeesta summasta ja ajasta niin ei tarvi maksaa veroja.

Helpompaa tietty olis jos ei tarvis kieroilla mut muuten mökit yms menee myyntiin.

Vierailija
24/42 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaanhan alvi joka kerta kun ostaa jonkun tuotteen/palvelun ja sitäpaitsi perintöveron SAAJA maksaa veron vain kerran (ei verottajan kannalta väliä onko verotettava omaisuus kulkenut suvussa pitkään vai ei).

Vierailija:

alv, polttoainevero ym maksetaan vain kerran (vaikka se muiden verojen päälle tuleekin), perintövero maksetaan taas kerta toisensa jälkeen täsmälleen samasta, esim. juuri siitä samaisesta kesämökistä maksaa jokainen sukupolvi veroa.

Vierailija
25/42 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

T: yks joka maksoi viime vuonna yli 7000 ¿ perintöveroa

Joo, mä joudun maksamaan noin 30000 ¿ perintöveroa! Ei paljon naurata =( Tulot 0 ¿.. Kaiken tän surun lisäksi vielä tuo..ei ole oikein!!!

Vierailija
26/42 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki omaisuus jota minulla on menee suoraan lapsilleni. Miksi ihminen ikinä kartuttaisi omaisuutta, jos periaate olisi se, että ei ne perilliset sitä kumminkaan ansaitse?

Uskon, että 90% vanhemmista tahtovat lapsillensa elämän ilman suurempia huolia.. raha niitä voi usein aiheuttaa.

Kyllä minä annan tulot, joista olen jo veroa maksanut mieluummin lapsilleni ja sukulaisilleni, kun valtiolle.

Vierailija
27/42 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perilliset edelleen saavat pätäkästä suurimman siivun. Enemmän risoo se, että sivutoimiverokortin mukaan joudun maksamaan yli 40% veroa jos haluan päätyöni lisäksi tienata ekstraa. Miten tämä on mahdollista maassa jota SDP hallitsee?

Vierailija
28/42 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta rahat, jotka olen elämäni aikana tienannut, sijoittanut, ovat minun rahojani, joista olen jo kerran sen veron maksanut. Mitkä mahtaa olla valtion " tulot" perintöveroista prosenttuaalisesti muihin verrattuna?

Täytyykö tällainen perintöverokin sulattaa mukisematta?

Vierailija
29/42 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuttaisiin sosiaaliavustuksista jne. tulisi samalla pienipalkkainenkin työ kannattavaksi eikä tarvitsisi enää haalia ulkomailta työvoimaa tekemään suomalaisista tylsiä töitä.

Vierailija
30/42 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnostasi varainsiirtoveron ja osakkeistasi myyntivoittoveron. Haitanneeko tuo enää jos perillisesi (etkä enää sinä ;)) maksaa vielä perintöveron? Vai onko juuri se liikaa?

Vierailija:

Mutta rahat, jotka olen elämäni aikana tienannut, sijoittanut, ovat minun rahojani, joista olen jo kerran sen veron maksanut

Vierailija
31/42 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väännän rautalangasta:

menet kampaajalle ja maksat alvin. Menet uudestaan 6 vkon kuluttua, saat " uuden tukan" ja maksat alvin. Ostat bensaa, maksat veron, kun tankki taas tyhjä, menet tankkaamaan ja maksat veron. Eli maksat veroa aina siitä tuotteesta, mitä olet ostamassa. Et samasta hiustenleikkuusta tai bensatankillisesta maksa moneen kertaan alvia, bensiiniveroa jne.

Kun taas esim suvussa sukupolvelta toiselle siirtyvä kesämökki, tila tmv - jokainen sukupolvi maksaa siitä samasta veron. Eli sukupolvi toisensa jälkeen maksaa perintöveron koko mökistä, ei pelkästään sen arvon noususta.

Vierailija
32/42 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sinua raukkaa - ihanko yli 40% joudut sivuverokortilla maksamaan veroa.

Tiesitkö, että moni maksaa ihan siitä ensisijaisest työstä lähemmäs 60% veroa? Ja juu, ovat toki niitä parhaiten tienaavia, mutta tekevät myös työtä sen palkan eteen (ja edistävät työllisyyttä)

Vierailija
33/42 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Itse asiassa olet maksanut veroja jo kertaalleen.

Asunnostasi varainsiirtoveron ja osakkeistasi myyntivoittoveron"

Satun välittämään lapsistani, joten tahdon, että heillä on asiat hyvin kuolemani jälkeenkin. Heillehän minä omaisuutta kartutan, en ole itskäs.

Vierailija
34/42 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tiesitkö, että moni maksaa ihan siitä ensisijaisest työstä lähemmäs 60% veroa? Ja juu, ovat toki niitä parhaiten tienaavia, mutta tekevät myös työtä sen palkan eteen (ja edistävät työllisyyttä)

Vierailija
35/42 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi sivuverokortin 40% :sta valittaminen tuntuu naurettavalta

Vierailija
36/42 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykytilanteessa ottamaan lainaa pankista että voisi maksaa perintöveronsa.

Vierailija
37/42 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöstä on vainaja aikoinaan maksanut veronsa, miksi siitä pitäisi maksaa vero vielä toistamiseen?

Perintövero on ollut niin suuri, että selviytyäkseen siitä moni on joutunut myymään perintönsä (esim. sukutila) jotta saa sen maksettua. Siinä on jäänyt sitten käteen vain vähän käteistä, mutta ei itse perintöä.

Vierailija
38/42 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöveron tuotto on niin marginaalinen, ettei se valtion budjettia kaada. Esim. viimeisen kymmenen vuoden aikana valtion korkomenot ovat laskeneet enemmän kuin mitä perintövero tuottaa.

Perintövero on viimeinen kateusvero. Jännä juttu, että omaisuusvero nähtiin tärkeämmäksi poistaa sitä ennen.

Vierailija
39/42 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä ap vähäsen. Ei tässä mielistellä mitään suuria ikäluokkia.

Jos toinen kuolee, niin perillinen joutuu maksamaan niin paljon perintöveroa että joutuu joko myymään perimänsä asunnon /yrityksen tai ottamaan pankista ison lainan pystyäkseen maksamaan verot. Se ei voi olla oikein!!

Ja edesmennyt henkilö on jo maksanut tuloveroa palkkatuloista (noin 30%) joilla on asuntonsa /yrityksensä rahoittanut. Ja jos kyseessä on yksityisyrittäjä, hän on maksanut tuloistaan jo vielä useammat verot. Myynnistä arvonlisäveron, veron yritykselle käteen jäävästä liikevoitosta sekä itselleen maksamasta tulosta (= se liikevoitto verojen jälkeen).

Ja siinä vaiheessa kun kiinteistö/yritys on velaton, hän on ehkä joutunut lisäksi vuosittain maksamaan omaisuusveroa omaisuudestaan.

Eli se omaisuus joka vainajalta jää jälkeen on jo moneen kertaan verotettu. Valtio on kyllä saanut siitä jo osansa.

Vierailija
40/42 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka sen omaisuuden on hankkinut, on jo kerran maksanut verot. Oletko sitä mieltä, että jos annat lapsellesi viikkorahaa, hänen tulisi maksaa niistä verot? Perintöä voi ajatella hieman isompana viikkorahana yleensä hieman vanhemmalle lapselle =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän