Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodin työntekijät jätti lapseni lääkitsemättä :(

Vierailija
01.09.2014 |

Mulla on paha olla. Lapseni sairaus vaatii, että tietyt asiat kulkee aina mukana eivätkä ne vie paljoa tilaa. Hoito on yksinkertaista ja lapseni vaikuttaakin ulospäin ihan terveeltä ja tavalliselta lapselta, mutta jos ei hoideta niin sillä on vakavat seuraukset, jopa kuolema. :(

Nyt olivat jättäeet tarkoitusella (itse sanoivat) lapsen lääkkeen päiväkotiin kun olivat lähteneet retkelle ja eikös retkellä tullut tarve lääkkeelle ja nyt lapseni kärsii.

Hitto, että olen vihainen ja soitin jo päiväkotiin. Sain osakseni maanittelevaa rauhoittelua ja kuinka kyseinen henkilö tietää miltä minusta tuntuu ja kyseessä on vaan työtapaturma. Silti samaan hengenvetoon kommentoi ettei niin sairaudesta tiedä. Silti kaikki tietävät sen, että nuo kyseiset asiat tulee olla aina mukana, ihan aina. Se on jo hoitosunnitelmassakin mustaa valkoisella ja sairaalan henkilökunnan kanssa neuvottu ja sovittu.

Mitä tehdä? En enään jaksa pelätä, että huolehditaanko lapsestani vai ei. Näitä virheitä on sattunut ennenkin, tosi oli eri päiväkoti. Nyt se vaihtui kaupungin toimesta toiseen. 

Minun pitäisi voida keskittyä työelämään ja muiden asioiden hoitoon. Ihan kuten muidenkin vanhempien. Ensi syksynä lapseni menee kouluun. Ihmetyttää kun kaikista ohjeistuksista huolimatta aletaan sooloilemaan toisen hengellä. En voi sallia tätä. Mine olen yhteydessä tästä? Olen ollut jo Kaupunkini päiväkoti johtajien esimieheen, mutta aina saan lässynläätä osakseni.

Teenkö tai uhkaanko lastensuojelulla? Kun ei näemmä auta sekään kun sairaalasta otetaan yhteyttä.

Kiitos kun sain edes purkaa tätä jonnekin. =0

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo nyt käytännössä meni? Sanoit, että retkellä oli tarve lääkkeelle ja lääke oli päiväkodissa.

Saiko retkellä syötävää, mutta insuliinia ei ollut mukana? Oliko kyse hengenvaarasta vai mistä? Oliko retki koko päivän retki kaukana vai pistäytyminen päiväkodin viereisessä metsässä (vrt lähes normaali ulkoilu pihalla, jolloin lääkkeet ovat sisällä päiväkodissa)?

Vierailija
62/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 11:39"]

Ei voi sanoa muuta kuin onpa välinpitämätöntä hommaa.

Minulla taas on onneksi ihan eri kokemus kun lasta potkittiin päähän päiväkodin pihalla niin henkilökunta suhtautui asiaan erittäin vakavasti. ( potkija oli 5v. poika)

Heti soitettiin kotiin ja lapsi vietiin sairaalaan tarkastettavaksi ja kaikesta tehtiin viralliset paperit ja selvitykset myös siellä päiväkodissa. Eikä todellaan tullut meille sellaista oloa että asiaa oltaisi vähätelty tai yritetty hyssytellä. Henkilökunta oli myös järkyttynyt ja aidosti pahoillaan ettei ehtinyt väliin ajoissa kun kaikki tapahtui todella nopeasti ja ihan "puun takaa" tuli koko tilanne.

[/quote]

Tässä on se ero, että tekijänä ei ollut päiväkodintyöntekijä. Huomattavasti helpompi asia käsiteltäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ajoissa selvittää miten koulussa toimitaan ensi vuonna. Opettajalla ei ole velvollisuutta ainakaan huolehtia lääkkeistä, hän ei ole lääkäri eikä terveydenhoitaja. Kuka siitä koulussa siis vastaa. Saako sairauden takia oman koulutetun avustajan vai huolehtiiko lääkkeet itse. Opettajan vastuulle et voi lapsesi lääkkeitä laittaa.

Vierailija
64/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tilanne on pelottava ja  että on toimittu väärin. Voisiko ap kuitenkin kertoa mikä oli päiväkodin selitys asiaan, mä en vaan jaksa uskoa, että kukaaan olisi niin tyhmä, että jättäisi tarkoituksella, kiusallaan insuliinit pois. Jos joku näin todella on tehnyt, niin ihminenhän on täysin sairas. Mä en vaan millään voi uskoa, että näin on käynyt. Kyllä tähän on pakko olla joku fiksu selitys... Olisi kiva kuulla hoitajan kertomus asiasta.

Vierailija
65/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin mietin, että kuka ap:n lapsen lääkkeet hoitaa ensi vuonna. Terkka tuskin on joka päivä paikalla ja opettajilla ei velvollisuutta...

Vierailija
66/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:14"]Ymmärrän, että tilanne on pelottava ja  että on toimittu väärin. Voisiko ap kuitenkin kertoa mikä oli päiväkodin selitys asiaan, mä en vaan jaksa uskoa, että kukaaan olisi niin tyhmä, että jättäisi tarkoituksella, kiusallaan insuliinit pois. Jos joku näin todella on tehnyt, niin ihminenhän on täysin sairas. Mä en vaan millään voi uskoa, että näin on käynyt. Kyllä tähän on pakko olla joku fiksu selitys... Olisi kiva kuulla hoitajan kertomus asiasta.

[/quote]

Juuri näin.

Vierailija
67/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 11:03"]

Ei ne lastenhoitajat osaa laskea. Nehän on vaan lähäreitä hei. Ei voi vaatia niiltä liian vaativia tehtäviä.

[/quote]

Nimenomaan lähäreillä on pistoluvat ja taidot 1-tyypin diabeteksen hoitoon.

[/quote]Niilläkin lähäreillä, jotka ei erikoistu hoitotyöhön?

[/quote]

kyllä kaikki perusopinnoissa opettelevat pistämään.