Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin työntekijät jätti lapseni lääkitsemättä :(

Vierailija
01.09.2014 |

Mulla on paha olla. Lapseni sairaus vaatii, että tietyt asiat kulkee aina mukana eivätkä ne vie paljoa tilaa. Hoito on yksinkertaista ja lapseni vaikuttaakin ulospäin ihan terveeltä ja tavalliselta lapselta, mutta jos ei hoideta niin sillä on vakavat seuraukset, jopa kuolema. :(

Nyt olivat jättäeet tarkoitusella (itse sanoivat) lapsen lääkkeen päiväkotiin kun olivat lähteneet retkelle ja eikös retkellä tullut tarve lääkkeelle ja nyt lapseni kärsii.

Hitto, että olen vihainen ja soitin jo päiväkotiin. Sain osakseni maanittelevaa rauhoittelua ja kuinka kyseinen henkilö tietää miltä minusta tuntuu ja kyseessä on vaan työtapaturma. Silti samaan hengenvetoon kommentoi ettei niin sairaudesta tiedä. Silti kaikki tietävät sen, että nuo kyseiset asiat tulee olla aina mukana, ihan aina. Se on jo hoitosunnitelmassakin mustaa valkoisella ja sairaalan henkilökunnan kanssa neuvottu ja sovittu.

Mitä tehdä? En enään jaksa pelätä, että huolehditaanko lapsestani vai ei. Näitä virheitä on sattunut ennenkin, tosi oli eri päiväkoti. Nyt se vaihtui kaupungin toimesta toiseen. 

Minun pitäisi voida keskittyä työelämään ja muiden asioiden hoitoon. Ihan kuten muidenkin vanhempien. Ensi syksynä lapseni menee kouluun. Ihmetyttää kun kaikista ohjeistuksista huolimatta aletaan sooloilemaan toisen hengellä. En voi sallia tätä. Mine olen yhteydessä tästä? Olen ollut jo Kaupunkini päiväkoti johtajien esimieheen, mutta aina saan lässynläätä osakseni.

Teenkö tai uhkaanko lastensuojelulla? Kun ei näemmä auta sekään kun sairaalasta otetaan yhteyttä.

Kiitos kun sain edes purkaa tätä jonnekin. =0

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä vain lapsesta, ei päiväkodista.

Vierailija
2/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmillistä, lapsi kulta inhimillistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko joku (kuntoutusohjaaja) sairaalasta soittanut tämän tapauksen _jälkeen_ ja moittinut, ohjeistanut ja varmistanut, että tieto on kaikkien saatavilla?

Minkä ikäinen lapsi on? Voiko lasta jo vastuuttaa kantamaan lääkkeen mukanaan?

Vierailija
4/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmalääkkeet? Heinänuhaan tabletit? Mikä on noin dramaattista? Ymmärtäisin ehkä 1-tyypin diabeetikon insuliinin unohtamiseen katastrofiksi. Tai epileptikon lääkkeiden unohtamisen.

Vierailija
5/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodilla ei ole lakisääteistä velvollisuutta hoitaa lapsen sairautta.

Vierailija
6/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on kuules 1 tyypin diabeetikko, pieni lapsi! Miksi aina pitää vinoilla! On aidosti vakava asia!

Tieto on kaikkien saatavilla. Joka naama päiväkodista on otettu koulutukseen ja palaveriin ja asiasta on annettu myös kirjalliset ohjeet.

Inhimillistä olisi unohtaa jotain, mutta inhimillistä ei ole tässä tapauksessa jättää tarkoituksella lääkkeitä!!!

Kiitti vaan tuesta

Vierailija
7/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epipen?

Vierailija
8/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tietäisin suositella jatkotoimenpiteitä, jos kertoisit sairauden.

Epipenin unohtamisen tai kosteuttavien silmätippojen unohtamisen jälkeiset toimenpiteet ovat hiukan erilaiset...

Vierailija
9/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa miten asian saisi iskostettua ihmisiin niin, että se olisi aina ensimmäisenä mielessä. Valitettavasti hoitotapaturmia sattuu sairaaloissakin. En tiedä luottaisitko paremmin yksityiseen hoitajaan tai perhepäivähoitajaan? Muille asia on vain työtapaturma ja unohdus, itselle se on paljon suurempi asia. Itse näet lapsen kärsimyksen tai koet kuolemanpelon. Valitettavasti esim.allergisten lasten kohdalla joku lapsi joutuu useamman kerran ambulanssilla sairaalaan päiväkodista tai koulusta. Eli kerta säikähdyksellä ei asia mene perille.

Vierailija
10/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:21"]

Päiväkodilla ei ole lakisääteistä velvollisuutta hoitaa lapsen sairautta.

[/quote]

Kyllä tässä tapauksessa on! Olet niin väärässä. Laki velvoittaa hoitamaan epilepsiaa ja diabetesta, huomioimaan allergiat ja muut pitkäaikaissairaudet mikäli lapsi voi tavallista päiväkotia käydä.

sorry. Ihme juntteja täälläkin. Kyse on minun viattoman lapseni hengestä.

Vierailija
11/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:16"]

Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä vain lapsesta, ei päiväkodista.

[/quote]

rikosilmoituksen voi tehdä

Vierailija
12/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tota. Onhan toi ikävää mutta ainahan sä voit hoitaa lapsesi ihan itsekin. Mä tein niin kun en ollut tyytyväinen päiväkoteihin.

Vierailija
13/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:22"]

Kyseessä on kuules 1 tyypin diabeetikko, pieni lapsi! Miksi aina pitää vinoilla! On aidosti vakava asia!

Tieto on kaikkien saatavilla. Joka naama päiväkodista on otettu koulutukseen ja palaveriin ja asiasta on annettu myös kirjalliset ohjeet.

Inhimillistä olisi unohtaa jotain, mutta inhimillistä ei ole tässä tapauksessa jättää tarkoituksella lääkkeitä!!!

Kiitti vaan tuesta

[/quote]

Tyttökaverit on sympatiaa varten. Päiväkodin henkilökunnalla ei yksikertaisesti ole velvollisuutta hoitaa lapsesi sairautta. Ainostaa hätätapauksessa hälyttää apua. Koulussa lapsesi on vielä enemmän omillaan. Päiväkodissa ollaan sentään vähän inhimmillisiä ja sitä vastuuta otetaan enemmän.

Vierailija
14/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän kunnassa esim allergia/astma pk.ta? Niissä yleensä pienet ryhmät ja lääkitys joka päiväistä, hae siirtoa sinne

Vierailija
15/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:24"]

No tota. Onhan toi ikävää mutta ainahan sä voit hoitaa lapsesi ihan itsekin. Mä tein niin kun en ollut tyytyväinen päiväkoteihin.

[/quote]

Miten järjestit asian esikoulun kohdalla? Miten pärjäsit rahallisesti? Olisin erittin kiinnostunut kuulemaan sillä niin minäkin olen hoitanut lapseni tähän asti itse, mutta eskariin piti viedä.

ap

Vierailija
16/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, opeta lastasi huolehtimaan omat lääkkeensä myös, jospa silloin aina joku muistaa ja tajuaa.

Vierailija
17/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:22"]

Kiitti vaan tuesta

[/quote]

Tyttökaverit on sympatiaa varten. Päiväkodin henkilökunnalla ei yksikertaisesti ole velvollisuutta hoitaa lapsesi sairautta. Ainostaa hätätapauksessa hälyttää apua. Koulussa lapsesi on vielä enemmän omillaan. Päiväkodissa ollaan sentään vähän inhimmillisiä ja sitä vastuuta otetaan enemmän.

[/quote]

Mistä sinä revit näitä vapauksia velvollisuudesta? Kokemuksesta? Tämä on laissa säädetty ja tulee henkilökunnan hoitaa! Ja tästä tehty kirjallinen sopimus rakkaani.  

Vierailija
18/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi menee ensi syksynä jo kouluun, eikö olisi hänen aika jo ottaa vastuu itse siitä, että lääke kulkee mukana?

Vierailija
19/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:26"]

OT, opeta lastasi huolehtimaan omat lääkkeensä myös, jospa silloin aina joku muistaa ja tajuaa.

[/quote]

Mun pieni lapseni jäi kiltisti jonoon oman pussukkansa kanssa missä on kaikki tarpeellinen. Täti oli pussin ottanut huolehtiakseen ja oli sen jälkeen jättänyt lääkkeet sieltä pois. Joten miten ihmeessä syyllistäisin tästä lastani? Haloo. Kyllä se on edelleen aikuisen velvolisuus ja tätä on sairaalan henkilökunta teroittanut palaverissa. Heillä on velvollisuus hoitaa ja vastuu. Enhän muuten edes veisi lastani hoitoon.

Vierailija
20/67 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mukulat pitävät tarkasti itse huolta siitä, että kännykkä ja kotiavain on mukana,  mutta ei sitten ole opetettu näemmä, että epipen on aina taskussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi