Hoitsut! Mitä ainetta se laastarinpoistaja suihke oikein on?
Mun vauva oli sairaalassa lasten osastolla pari päivää ja kun oli aika ottaa kanyyli irti, hoitsu suihkutti siihen laastarihässäkkään jotain suihketta ja kaikki teippiliimat irtosi hetkessä.
Tällaiselle tavaralle olisi käyttöä myös kotona! Mitä se oikein on?
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:03"]
Pirtua.
[/quote]
Luulisi löytyvän kotona käyttöä.
HAH mä kysyin silloin hoitajalta, että mitä tuo aine oikein on, hän vastasi ettei tiedä.
Käykö mikään muu viina?
Ap
Mun päästä irrotettiin laastarit sairaalassa vauvana (1994) puhdistetulla bensiinillä. Kuulemma ihan yleinen käytäntö.
Miksi teillä on kotona vauvaan teipattu niin vahvoja teippejä että tarvii sellaista ainetta? Kyllä normaalilaastari lähtee kun vedessä vähän liottaa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:18"]
Miksi teillä on kotona vauvaan teipattu niin vahvoja teippejä että tarvii sellaista ainetta? Kyllä normaalilaastari lähtee kun vedessä vähän liottaa.
[/quote]
Ehkä heillä laastaroidaan muita henkilöitä silloin tällöin?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:18"]
[/quote]
[/quote]
No kyllä se laastari lähtee niin vauvan kuin aikuisenkin ihosta vedellä liottamalla :D
Laastari lähtee kyllä, kun repii tai liottaa, mutta liima jää monesti ihoon tiukasti kiinni eikä lähde liottamalla.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:18"]
[/quote]
[/quote]
No kyllä se laastari lähtee niin vauvan kuin aikuisenkin ihosta vedellä liottamalla :D
[/quote]
Ei lähde. Olen yliherkkä laastarien liima-aineille, jotka jättävät punaiset ihottuman kaltaoset jäkjet pitkiksi ajoiksi. Nopea laastarien irrotus auttaa vähän . Vedellä ei voi liottaa kaikkia paikkoja, esim. leikkaushaavan lähellä.
Meilläkin pikkuvauva joutui sairaalaan ja kanyylit sun muut teipattiin tiukasti ihoon. Litkulla otettiin teipit suitsait irti, saimme pari lappua kotiinkin. Sitten käytiin kontrollissa toisessa sairaalassa, ja siellä oltiin ihan järkyttyneitä, että niin pienelle vauvalle oli laitettu iholle sellaista myrkkyä ja ei missään nimessä olisi saanut irrottaa teippejä muuta kuin öljyllä, Ceridal tms.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:25"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:18"] Miksi teillä on kotona vauvaan teipattu niin vahvoja teippejä että tarvii sellaista ainetta? Kyllä normaalilaastari lähtee kun vedessä vähän liottaa. [/quote] Ehkä heillä laastaroidaan muita henkilöitä silloin tällöin? [/quote] No kyllä se laastari lähtee niin vauvan kuin aikuisenkin ihosta vedellä liottamalla :D
[/quote] Ei aina lähde ilman kipua. Minulle laitettiin verikokeen jälkeen sairaalassa kamalan paksulla liimakerroksella varustettu kangaslaastari kyynärtaipeeseen. Kolmen suinkussä käynnin jälkeenkään se ei siitä irronnut.
Voi hyvänen aika, kyllä maailman julmuutta on sen verran kestettävä että uskaltaa repäistä laastarin irti ilman pullotettuja suihkeita!
Pirtua.