En ole käyttänyt deodoranttia moneen päivään
Ja kainalot eivät haise millekään. Eivät edes hikijumpan jälkeen. Hyvästi dödö!
Kommentit (36)
Kaikki ihmiset haisevat joskus, mutta monet eivät haise normaalissa elämässä. Ja nekin, jotka eivät normaalisti tarvitse dödöä, voi tulla hajuongelmia esim.kokouksen jälkeen. Hien koostumus muuttuu esi.stressissä. Mutta suotakoon väliaikaiset hajuhaitat ihmisille.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 08:39"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 08:37"]
Jos käy suihkussa päivittäin ja pitää puhtaita vaatteita, tuskin haisee hielle vaikka ei deodoranttia käyttäisikään.
- Myös yksi pelkkää kristallikivideodoranttia käyttävä.
[/quote]Eikö sun kainalo haise ikinä? Kyllä mulla ainakin on kainalossa hikirauhasia ja ja vaikka kuinka pesisin ne aamuin illoin niin kyllä pienenkin hikoilun jälkeen alkaa haiskahtaa ja isomman hikoilun jälkeen tietysti enemmän. Ei hikoilemattomia luonnon oikkuja sentään kovin montaa voi olla. Mun arvioni on, että oma nenä ei haista tai teillä on hajuaistissa vikaa.
[/quote]
Kyllä minullakin on hikirauhaset ja tietysti hikoilen, en sitä tarkoittanut. Ja varmasti myös joissain tilanteissa kainalonikin haisevat jos sinne nokkansa työntää, mutta tätä hienhajua pyrinkin kontroilloimaan peseytymisellä, puhtailla vaatteilla ja tuolla kivideodorantilla (ehkäisee hajua). Tietysti omiin hajuihinsa myös tottuu, mutta mitä olen mieheltäni/ystäviltäni tiedustellut, en ainakaan heidän mukaansa haise. Nämä asiat ovat tietysti yksilöllisiä, joidenkin hienhaju voi olla voimakkaampaa kuin toisten vaikka kuinka peseytyisi. He sitten ehkä voivatkin tarvita järeämpiä deodorantteja.
En mäkään oo muistanut laittaa. Mulla hien haju liittyy todella vahvasti hormoneihin ja stressiin, mutta jännästi "hormonioireetkin" vaihtelevat: kun sain esikoisen, hiki haisi pikkuvauva-aikana tosi pahalta, mutta nyt kuopuksen aikana se ei haise _miltään_. Raskausaikana hiki on haissut ensimmäiset viikot, sitten haju on loppunut kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 08:57"]Kaikki ihmiset haisevat joskus, mutta monet eivät haise normaalissa elämässä. Ja nekin, jotka eivät normaalisti tarvitse dödöä, voi tulla hajuongelmia esim.kokouksen jälkeen. Hien koostumus muuttuu esi.stressissä. Mutta suotakoon väliaikaiset hajuhaitat ihmisille.
[/quote]
Joo niin ajattelinkin, että erityisen tärkeään tai hienoon tilaisuuteen sipaisen kuitenkin dödöä varalta.
Ap
Hiki ei haise. Sen hajun tekee ihossa olevat bakteerit. Ihmisillä on erilaiset bakteerikannat, jotkut haisee, jotkut ei haise. Jos hikeä ei pese pois, sitten kyllä alkaa ajan kanssa haista (kuten vaikka vaelluksella), samoin vaatteet alkaa haista, jos ne on kosteita (oli sitten hiki tai muu). Liikaa ei kannata saippuan kanssa ihoa hinkata, siis jos ei ole oikeasti likainen iho. Saippua tuhoaa ne hyvätkin bakteerit nimittäin, ja silloin ne pahat ja pahalta haisevat bakteerit pääsee juhlimaan.
Jos käy suihkussa päivittäin ja pitää puhtaita vaatteita, tuskin haisee hielle vaikka ei deodoranttia käyttäisikään.
[/quote]Eikö sun kainalo haise ikinä? Kyllä mulla ainakin on kainalossa hikirauhasia ja ja vaikka kuinka pesisin ne aamuin illoin niin kyllä pienenkin hikoilun jälkeen alkaa haiskahtaa ja isomman hikoilun jälkeen tietysti enemmän. Ei hikoilemattomia luonnon oikkuja sentään kovin montaa voi olla. Mun arvioni on, että oma nenä ei haista tai teillä on hajuaistissa vikaa.
[/quote]
Voitko ymmärtää, että jotku ihmiset ovat puhtaampia ns. sisältä? Kaikki eivät lemua vaikka hikoilisi. Minun hikeni on kuin vettä vaan ei mitään lemuavaa kuonaa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:23"]
[/quote]
Voitko ymmärtää, että jotku ihmiset ovat puhtaampia ns. sisältä? Kaikki eivät lemua vaikka hikoilisi. Minun hikeni on kuin vettä vaan ei mitään lemuavaa kuonaa.
[/quote]Ai ihanko puhtaamipia sisältä?! No just joo! Sulla on hajuaistissa vikaa.
Ei kaikkien hiki tosiaan haise. Mulla haisee vain ihan kausiluontoisesti, yleensä ei tarvitse käyttää dödöä lainkaan.
Olen pannut merkille, että monen nuoret naiset haisevat. Siis 18 -30 vuotiaat neitoset esim. myyjinä kaupassa. Joskus näillä tyttösillä on päivän vanhat meikitkin naamassa. Etovaa, pakko sanoa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:23"]
[/quote]
[/quote]Ai ihanko puhtaamipia sisältä?! No just joo! Sulla on hajuaistissa vikaa.
[/quote]
Tuleeko tämä oikeasti jollekin uutisena, että mm. ruokavalio, liikunta ja geenit vaikuttaa? Alapeukkua satelee mulle joka sanoo että kaikki eivät haise.
Kai mä nyt sen tiedän, että toinen haisee ja toinen ei, mutta se EI JOHDU deodorantista vaan ihmisten eroista.
Mulla hiki alkoi virrata ja haista neljääkymppiä lähestyessä. Varsinkin stressitilanteissa haju oli kamala. Yhden talven opiskelin ja jouduin käymään päivälläkin pesemässä kainaloita....
Nyt olen yrittäjä, ja saan toimia enimmäkseen omissa oloissani, mutta aikomus on palata normaaliin työelämään. Mutta tämän hienhajun kanssa ei onnistu millään! Pakko pysyä tässä hommassa kun ihmisten ilmoille ei voi pitkäksi aikaa mennä...........................Pari päivää sitten ostin apteekista Triple dry-dödön. Nyt on kainalot pysyneet kuivina, mutta testattu on vasta kotioloissa. Jos dödö kestää myös stressitilanteet, vanhat paidat lentää roskiin ja uusi elämä alkaa!................................................Nuo pisteet mrrkkaa kappalejakoja, kum mobiililla kaikki tulee yhteen pötköön.
ite loputin jo vuosia sitten. eikä haise yhtään, minä.
Käytätkö turhaan deodoranttia?
Anoppini käy päivittäin suihkussa, ei käytä dödöä. Haisee. Ja pahasti.
En käytä ja haisen mutten välitä.
Mäkin olisin mielelläni kokonaan käyttämättä, mutta parin luomuviikon jälkeen kainalot alkavat hiota voimakkaasti ja niihin pinttyy TÖRKEÄ haju, josta ei pesemällä pääse eroon. Haiseva märkä nousee kainaloihin heti suihkun jälkeen jopa siinä vaiheessa kun vasta kuivaan itseäni. Ainoa mikä siinä vaiheessa auttaa on päivittäiseen dödön käyttöön palaaminen. Ei tehoa saippua eikä se vaikka vetelis desinfiointiaineella kainalot. Myös kivideo on ihan yhtä tyhjän kanssa, kunnon kemiallista tavaraa sen olla pitää. Etenkin kesällä ongelma on todella paha.
Ja siis peseydyn päivittäin ja käytän samaa paitaa max 2 päivää, joten ns. perushygienian laiminlyönnistä ei ole kyse.