Oletko koskaan joutunut soittamaan hätäkeskukseen?
Kommentit (75)
Yhden juopuneen vanhan herran takia minäkin. Jäin odottamaan poliisia ja siihen meni 45 minuuttia, uskomattoman pitkä aika!
Jep, juoposta, naapurin häiriköstä ja pyörästä joka oli joen päällä.
Tajuton nuori kadulla sekä ulosajo moottoritiellä - nämä ainakin muistan. Poliisille olen soittanut sammuneista - aikanaan oli se eri puhelinnumero.
Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.
Olen. Paras kaverini sai henkisalpauksen ja menin ihan paniikkiin. Kuitenkin osasin shokissa toimia ja sain soitettua apua.
t. 13v
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 20:57"]
Yhden juopuneen vanhan herran takia minäkin. Jäin odottamaan poliisia ja siihen meni 45 minuuttia, uskomattoman pitkä aika!
[/quote]
Ei ole nämät juopuneet kiireellisyys listalla ensimmäisenä.
Monta kertaa työn puolesta ja muutaman kerran omaisille, eri syistä, pari kertaa on kysessä ollut onnettomuus, kaatuminen, yleensä sairaus.
Mieheni sai slaagin vilkaistuaan jääkaappiin. Vanukkaat olivat lopussa.
Vanha mies makasi autotiellä. Asui maaseudulla ja oli lähtenyt kävelylle. Syksy oli jo kylmä ja asfaltti jäätävä. Mies oli kaatunut ja maannut siinä ties kuinka kauan. Hän oli hypoterminen ja disorientoitunut. Onneksi nähtiin ajoissa, eikä ajettu yli. Ambulanssin tuloon meni yli puoli tuntia. En tiedä kuinka hänen kävi.
Olen. Joku arviolta 13v tyttö kaatui talvella jäällä pyörällä, meni tajuttomaksi ja sai aika rajusti haavoja vatsaansa, jalkakin sillä taisi katketa. Tuli tajuihinsa jo kun ambulanssihenkilökunta elvytti, luojan kiitos.
Olen, 2kk ikäiselle lapselle ku meni ihan siniseksi (vetasi niin pahasti maitoa henkeen), miehelle kun hänen selkänsä kramppasi niin pahasti, ettei päässyt ylös lattialta, itselle loppuraskaudesta RAJUN pahoinvoinnin vuoksi (ohjeistivat soittamaan ambulanssin), itselle ja tytölle rajun noroviruksen vuoksi.
Tieltä suistuminen, appiukon sairaskohtaus, faija ei ollut päässyt sängystä ylös pariin päivään.
Ei ihmistä saa lokeroida juopoksi. Heelposti voi luulla sairaskohtauksen saanutta vain juopoksi.
12 myös kolaritilanteessa. Onneksi ei käynyt kenellekään kuinkaan!
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:02"]Olen. Joku arviolta 13v tyttö kaatui talvella jäällä pyörällä, meni tajuttomaksi ja sai aika rajusti haavoja vatsaansa, jalkakin sillä taisi katketa. Tuli tajuihinsa jo kun ambulanssihenkilökunta elvytti, luojan kiitos.
[/quote]
Kamalaa :( Nuo haavat vatsanseudulle voivat olla todella vaarallisia!
Voi vaikka miten monta kertaa... en edes muista miten monta kertaa. Poliisin ja ambulanssin asioissa olen soittanut, en koskaan palokunnan asiaa.
Veljelle kun oli yrittänyt itsemurhaa lääkeyliannostuksella.
Kyllä. 10v tyttö sai ihan järkyttävän vatsakipukohtauksen, itki ja kiljui. Testit osoittivat umpisuolta, ja tyttäreni leikattiin kolmen tunnin sisässä.
Kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla mieheni sai sairaskohtauksen yöllä, toisella kertaa talomme katolle kaatui puu myrskyssä.
Monta kertaa, silloin kun juoppo on joko kaatunut pahasti tai sammunut pakkasella.