Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan joutunut soittamaan hätäkeskukseen?

Vierailija
31.08.2014 |

Mistä syystä.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

P

Vierailija
62/75 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa. Sammuneiden takia, epilepsiakohtauksen saaneen takia, tajuttomaksi valahtaneen takia, rattijuoppojen takia, pahasti kaatuneen isoäitini takia, porttikiellon saaneiden asiakkaiden takia, joiden kohdalla poliisit on ohjeistaneet soittamaan hätäkeskukseen aina kun ilmaantuvat, ovat sen verran arvaamattomia ettei saa itse komentaa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kerran mun salarakas(tod.näk jonkun AV-mamman mies) oli töissä eikä vastannut puhelimeen, niin soitin hätäkeskukseen, josko vois sieltä yhdistää asemalle, mut ei suostuneet. S**tana. Kun oisin halunnut, et mies tulee työvuoron jälkeen visiitille....palomies on erimies.

Vierailija
64/75 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin kerran itsetuhoisen ystävän takia.

Vierailija
65/75 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 20:58"]Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.
[/quote]
Hyi helvetti, en enää ikinä pidä ikkunoita auki.. Mä jouduin soittamaan kaks kertaa tän kuukauden aikana eksän ahdistelun takia. En oo ikinä aiemmin joutunut soittaa.

Vierailija
66/75 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kertaa minulla oli sairaskohtaus, toisella kertaa soitin rattijuoppo-epäilystä. Rattijuoppoasiat kuuluvat hälytyskeskukselle, pitää vaan tietää missä päin ajellaan, tai oikeastaan millä tiellä ja mielellään lähteä seuraamaan turvallisen välimatkan päästä.

Vierailija
67/75 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei kai ketään soita hätäkeskukseen jos naapurista kuuluu BILETYKSEN tms. ääntä? Oletan että on kuulunut tappelun ääntä josta on epäilty että joku heittää siellä henkensä? Hätäkeskuksen nimi pitäisi olla hengenhätäkeskus tms. että sinne soitetaan jos jonkun henki on vaarassa. Muussa tapauksessa joku sydänpotilas langoilla saattaa olla jo tajuton odotellessaan ruuhkaisille linjoille pääsyä (säästösyistä liian vähän henkilökuntaa).

Vierailija
68/75 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Sama manne, hätävilkut päällä, pysäytteli autoja samassa paikassa monena päivänä peräkkäin.

-Auto oli suistunut suoralta tieltä ja lentänyt katon kautta ympäri pellolle. Lähelle mennessä autosta huudetaan että ei tarvitse tulla tai soittaa poliiseja, kohta tulee tuttu auttamaan. Ei antanut tarkistaa tilannettaan, istui autossa. huuto kasvoi jos lähemmäs mentiin. Epäilys heräsi oliko kännissä, kamoissaan vai shokissa ja hätäkeskukseen soitettiin.

-Yhden itsaria yrittäneen pelastin elämään. Hyppäsi aivan silmieni edestä kuohuvaan koskeen. Kavrinsa jatkoi matkaa, eikä edes huomannut että lenkkikaveri hyppäsi! Vaikka näin mitä tapahtui, oli shokki tajuta että se todella tapahtui. Soitin hätäkeskukseen ja kauan miestä etsittiin, mutta hengissä löytyi. Per*****n vihainen oli vaan ollut, kun ei saanut kuolla. Oli haukkunut kaikki. Sori!

-Kaverin äidille vuosia sitten, olimme ekalla. Oli ryyppyputki takana ja horisi omituisia, sisäisestä verenvuodosta yms. Äiti vietiin lanssilla,mutta kukaan ei ollut kiinnostunut minne yhn lapsi menee? Tuli meille sitten yöksi.

-Hangessa makaavalle pulsulle olen soittanut apua. Samoin yhdelle joka talvella liukastui, polvi murtui ja jalka törrötti pikkuisen oudossa asennossa..

Vierailija
69/75 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskellä viikkoa naapureiden järjestämien pippaloiden vuoksi, kun meteli oli vielä kahdelta yöllä niin kova, että vauvakaan ei nukkunut. Myös koska luulimme naapurin mummon kuolleen, onneksi oli elossa.

Vierailija
70/75 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:30"]

Joo, kerran mun salarakas(tod.näk jonkun AV-mamman mies) oli töissä eikä vastannut puhelimeen, niin soitin hätäkeskukseen, josko vois sieltä yhdistää asemalle, mut ei suostuneet. S**tana. Kun oisin halunnut, et mies tulee työvuoron jälkeen visiitille....palomies on erimies.

[/quote]

ai se olitkin sinä se horobimbo, joka yritti liehitellä miestäni jokin hetki sitten.

Naurettiin sinulle kuule yhdessä!

Vierailija
71/75 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanko sieltä ei saa apua tai sinne ei pääse. Kun ihmiset soittaa ihan mistä tahansa. Jollakin oli puu kaatunut talonpäälle! No mitä jos itse menisi tekemään itse jotakin sen eteen. Seuraavana päivänä asian kimppuun.

Silloin kun oli vielä poliisin oma numero soitin kun näin rattijuopon. En enää soita 112 koska en voi olla varma on kyseessä rattijuoppo ja samalla kun soitan sinne niin ihminen joka on saanut sairaskohtauksen ei pääse läpi hätäkeskukseen.

Vierailija
72/75 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisesta joka makasi tajuttomana rappukäytävän edessä ja miehestä joka oli veressä ja potki häntä. Muuten psykoottisesti käytäyttyvästä hörhöstä joka tuli selittämään kuinka kuristaa minut kohta...jeps,olin aika kuset housuissa :) kaverista joka sai jonkun slaagin reuma lääkkeistääm ja alkoholista (alkoi tärisemään,ei pysynyt tolkuissa,repi tukuissa hiuksiansa). Itselleni on soitettu ambulanssi kun sain pahan paniikkikohtauksen ja sykkeet korkealla meinasin luulevan kuolevani (eka kerta). exästä joka sekaisin seurasi baarista löi kotimatkalla,repi hiuksista.

Vierailija
73/75 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilleni soitin ambulanssin kun oli (taas) ottanut liikaa viinaa ja lääkkeitä, eikä reagoinut mihinkään.
Olisi kuollut, onneksi satuin käymään paikalla. Äidin miesystävä kun ei ollut "huomannut mitään erikoista".

Vierailija
74/75 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen nainen istui kerran keskellä tietä aamuyöstä taajama-alueella. Vuosi oli 1997 eikä mulla vielä ollut kännyä -> ajoin kotiin 3 min matkan ja soitin hätänroon. Pollarit lupas mennä katsomaan. Hassua, että ennen kuin huomasin naisen tiellä, olin noin 10 sek aiemmin ajatellut, että nyt pitää ajaa hiljaa, koska siilejä voi olla ylittämässä tietä. No, se siili osoittautui naiseksi. Olen ihan varma, että joku ylempi taho pisti mnut ajamaan hiljaa, etten ajanut ko. naisen päälle.... :) Kerran sain vahvan tunteen siitä, että eräs tuttuni ajaa minua vastaan autolla... No sieltähän hän sitten ajoikin. Eikä kyseessä ollut mitenkään ennalta arvattava kohtaaminen, esim. työmatka-ajo klo 8 aamulla, vaan ihan satunnainen keissi. Niin ja kerran otin osaa arvontaan Sokoksella, jossa arvonta suoritettiin samana päivänä tiettyyn kellonaikaan, ainakin sata ihmistä oli arvan jättänyt. Mulle tuli tunne, että nyt mun pitää ehdottomasti mennä takaisin toiselta osastolta arvontapaikan lähelle, koska voittaisin sieltä palkinnon. No niinhän mä sitten voitinkin. Yhteistä näille jutuille on se, että tunne tietyn asian tapahtumisesta on todella voimakas: tiedän, että jotain tapahtuu. Kertaakaan ei ole käynyt siten, että tulee kyseinen voimalas tunne, joka ei sitten pidäkään paikkaansa...

Vierailija
75/75 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään KAIKKI jiko poliisia ambulanssia tai palokuntaa asiat hoidetaan soittamalla hätäkeskukseen. Siellä on otettu huomioon henkilöstön määrässä myös se että poliisilla ei enää ole omaa puh numeroa. Itse olen soittanut häkeen useita kymmeniä kertoja itsetuhoisen exäni takia enkä koskaan ole joutunut jonottamaan linjoilla, eikö se jo kerro että henkilöstöä on tarpeeksi. Että ihan tosi, mitä helvettiä te säikytte sinne soittamaan jos puu kaatuu talon päälle? Kyllä se on tarpeeksi painava syy ottaa yhteyttä häkeen kuin pelatä milloinkatto romahtaa. Kuten myös aion soittaa edelleen jos naapurissa on kovat bileet koska minulla on raskas työ ja minun on pakko nukkua. Jos sanominen naapuriin ei auta niin kyllä häke on ilman mitään mutinoita asiallisesti laittanut poliisin tulemaan. Koska enää ei ole mitään muutakaan numeroa minne soittaa!!!