Onko bootcut -farkut totaalisen out?
Skinny -farkkuja mainostetaan kovin, mutta paljon on bootcuteja myynnissä.
Itsellä vartalomalli, että bootcutit sopii parhaiten, joten aion niitä käyttää, vaikka olisinkin out =) mutta mietinpä vaan, kun itse en näistä asioista juuri ymmärrä...
Kommentit (53)
Minulla on muuhun kehoon nähden isot jalkaterät. Pillifarkut saavat jalat näyttämään vieläkin isommilta. Mielummin siis bootcutit.
Mä ainakin käytän bootcuteja, koska ne sopivat mulle parhaiten. On mulla pillitkin, mutta mun mielestä pillit ei oo oikein hyvännäköiset kenenkään päällä, edes hoikkien teinien. Mulla on hoikat ja pitkät jalat, mutta persettä on jonkin verran, niin perse näyttää pilleissä kohtuuttoman isolta.
Bootcut always. Omppuvartaloisena ja reitevänä lookkini pillifarkuis ois... oh no, no...
Voisin kyl pitää pillejä talvella persauksen peittävän paidan/takin ja pitkävartisten saappaiden kans.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:05"]
Kauheinta on pillit ja pienet tennarit bottom heavylla lyhytjalkaisella teinillä...tai vanhemmallakin. On kuin punajuuri kahdella ruipalla juurellla... Pilli imartelee vain harvoja, jos ei sitten käytetä saappaiden tms kanssa.
[/quote] Hyvin sanottu. Harvalla on pitkat mallinjalat, iso takapuoli ja paksut pohkeet on kamala naky pillifarkuissa.
Bootcuteja voi käyttää ainoastaan saappaiden tms. korollisten kenkien kanssa. Esimerkiksi Haydenin päällä näyttää hyvältä:
http://4.bp.blogspot.com/-IZUJOutZzxg/UPRlHrfz0bI/AAAAAAAAE90/qE9ij_JbpF0/s1600/hayden-panettiere-bootcut+jeans.jpg
Harvan päällä näyttää kyllä tyylikkäiltä.
Bootcutiakin on niin monenlaista. Tykkään eniten sellaisesta mikä levenee vain vähän, eikä sitä ensisilmäyksellä oikein suorista lahkeista edes erota.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 20:50"]
No kyllä mulla tulee mieleen jäljessä laahaava vähälahjainen lähihoitaja. :)
[/quote]
Lentoemothan niitä bootcuteja suosii siviilissä, paitapuserotyyleineen.
Samoin espoolaiset elitistirouvat suosii sellaista bootcutin ja suoran välimallia.
Lähärit käyttää pellavahousuja.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:18"]
Bootcuteja voi käyttää ainoastaan saappaiden tms. korollisten kenkien kanssa. Esimerkiksi Haydenin päällä näyttää hyvältä:
http://4.bp.blogspot.com/-IZUJOutZzxg/UPRlHrfz0bI/AAAAAAAAE90/qE9ij_JbpF0/s1600/hayden-panettiere-bootcut+jeans.jpg
[/quote]
Eikö nuo ole wide-leg malliset jotka levenee jo polven kohdalta, eikä boot-cutit jotka levenee säären puolivälistä?
Sain juuri tänään käsiini yhden naistenlehden, jossa esiteltiin maailman tähtösten farkkutyyliä. Kuvissa oli kaikilla bootcut-farkut tai muuten löysämalliset housut. Lehti oli tämän vuoden elokuun numero. En tiedä sitten, voiko tästä päätellä mitään....ehkä ei.
Itsekin olen suosinut bootcuteja koko sen ajan, kun muu maailma on siirtynyt pilleihin. Tosin viime vuosina olen pyrkinyt hankkimaan niitä vähiten purjemaisia malleja. Vasta pari kuukautta sitten uskaltauduin kokeilemaan yksiä farkkuja, joita luulin oikeasti suoriksi, mutta jotka kyllä omien kriteerieni perusteella ovat täyspillit. Pienen empisen jälkeen ostin ne. Saappaiden kanssa näyttävät kyllä tosi hyvältä, mutta matalien kenkien kanssa ei ole minulle paras mahdollinen malli, koska korostaa liikaa reisiä. Melkein arvaan, että kohta bootcut lyö toden teolla läpi, kun nyt viimein itse uskaltauduin pillit hankkimaan...
^ joo, suomeksi ne taisi olla trumpettilahkeet.
Mä en tajua sitä tämän hetken pintafarkkumuotia jossa reisistä rispautuneiden farkkujen lahkeet kääritään ylös.
70-luku on taas muotia ja sen takia nämä Flare Leg Jeansit tuolla maailmalla, saas nähdä ottaako suomalaiset liikkeet näitä sisään vielä ensi kevääksi :)
http://www.denimblog.com/wp-content/uploads/2013/11/rachel-zoe-7-for-all-mankind-flares-3.jpg
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:18"]
[/quote] Hayden on tehnyt tassa kylla muotivirheen, kauheata, hirveata, voi raukkaa. Denim on denim (no, no!), matchy, matchy absolute NO.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:25"]
Mä en tajua sitä tämän hetken pintafarkkumuotia jossa reisistä rispautuneiden farkkujen lahkeet kääritään ylös.
[/quote]Boyfriend-farkut. Ihan kiva kesätyyli mun mielestä.
http://beaut.ie/wp-content/uploads/2013/07/bootcut-collage-2.jpg
Ne on tulossa muotiin. Varmaan vasta parin vuoden kuluttua Suomessa, mutta voithan ruveta edelläkävijäksi
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:05"]
Kauheinta on pillit ja pienet tennarit bottom heavylla lyhytjalkaisella teinillä...tai vanhemmallakin. On kuin punajuuri kahdella ruipalla juurellla... Pilli imartelee vain harvoja, jos ei sitten käytetä saappaiden tms kanssa.
[/quote]
Tässäpä tulikin hyvin tärkeä pointti.
Farkut, ja housut yleensäkin, pitäisi yhdistää oikeanlaisiin kenkiin. Esim. tuo skinny-tennari -yhdistelmä on oikeasti ihan kauhea, ellei kantajan kengännumero ole luokkaa 35-36. Skinnyjen kanssa sopivat parhaiten juuri pitkät saappaat, balleriinat ja korokepohjalliset korkokengät, joissa jalkaterä nousee niin korkealle, että näyttää pieneltä, eli sanotaanko noin 2007-12 eniten pinnalla kengämuodissa ollut suuntaus.
Bootcuteissa on ollut se ongelma, etteivät ole oikein sopineet muodissa oleviin kenkiin. 10-15 vuotta sittenhän niitä käytettiin juurikin maltillisesti korollisten buutsien, niiden hyvin teräväkärkisten avokkaiden tai leveäkärkisten tennareiden kanssa, jotka olivat kuuminta hottia sen ajan kenkämuodissa. Esim. ballerinojen kanssahan bootcutit näyttävät hassulta, koska laahaisivat oikean pituisina maata jo todella paljon. Joten kyllä vielä 10 vuotta sitten vannoutuneiden bootcutien käyttäjien on täytynyt joko olla lookiltaan kokonaan vähän jämähtäneitä, jopa käyttää linttaan astuttuja kenkiä, kun uusia ei ole saanut mistään tai sitten siirtyä eteenpäin myös farkkujen suhteen.
Nythän kenkämuoti on siirtynyt taas sellaiseen suuntaan, että bootcuteille löytyisi sopivia kenkiä, myyntiin on tullut teräväkärkisiä avokkaita ja paksupohjaisempia, jopa läskipohjaisia, tennareita. Näiden kanssa trendikkäimmät yhdistelmä taitavat kuitenkin olla boyfriend- tai jopa mommy-farkut.
Sehän on tulossa takaisin muotiin.