Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotenkin järkyttävää että jotkut tuntuu surevan enemmän lemmikkien takia

Vierailija
31.08.2014 |

Kuin ihmisten...siis jos kuolee 

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälleni ainakin koira on tärkeempi, kuin oma lapsensa! On sanonutkin sen ääneen..

Vierailija
2/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% maailman eläimistä on miellyttävämpiä kuin 90% maailman ihmisistä. Voisiko tässä olla syy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meistä jokainen voi ihan itse päättää, miten miellyttävä ja rakastettava on muiden silmissä. Jos häviät rakkaudessa tätisi kissalle, voit katsoa peiliin ja miettiä, miksi.

Vierailija
4/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 12:26"]Niin siis mikä ihmisestä tekee niin arvokkaan? Ihminenkin on eläin, ap ei näköjään tunne perusbiologiaa. [/quote] Eikö ole todella häiritsevää, että eläin pitää toisia eläimiä lemmikkinä? Mietippä kun katsoisit ulos ikkunasta ja näkisit koiran taluttavan kissaa narun päässä, paijaa, silittää ja antaa pikkukisulle makupalaa taskusta...

[/quote]

Onhan luonnossa eläimiä, jotka hyötyvät toisistaan, aivan kuin ihminen ja koira (koira saa ruokaa ja huolenpitoa, ihminen kaverin (mikä on varsin merkittävää, kun huomioi ihmisen sosiaalisuuden)).

[/quote]

Symbioosista ei voi tässä tapauksessa puhua. Vaikka virtahevolla onkin lintu, joka puhdistaa sen hampaita ja syö loisia, virtahepo ei ole jalostanut luonnonvaraisesta linnusta lemmikkiä, joka ei edes pärjäisi luonnossa ilman virtahepoa. Lemmikkieläin on viihdekäyttöön.

[/quote]

Miksi jalostus olisi mikään kynnyskysymys? Ei koiran esi-isääkään systemaattisesti jalostettu, vaan ne hyötyivät ihmisistä (saivat ruokaa) ja ihminen hyötyi niistä (varoittivat pedoista).

Vierailija
5/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin jo nyt sanoa, että isän kuolema tulee olemaan helpotus, hänestä ei hyviä muistoja jää. Kaikkia elikoitani olen parkunut kurkku suorana, mutta isän takia ei tarvitse kyyneleitä vuodattaa.

Vierailija
6/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki oma perhe ja oma lapsuudenperhe  ovat tärkeämpiä ja hyvät ystävät mutta heti sen jälkeen tulevat tietenkin omat lemmikit, ennen muita sukulaisia ja tuttuja ja varsinkaan ihan vieraita ja vieraatkin eläimet ennen vieraita ihmisiä, koska eläimet eivät tee tahallisesti kenellekään pahaa.

Vierailija
7/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:13"]

Hauskaa, miten yksipuolisesti tässä keskustelussa on alapeukutettu sellaisia mielipiteitä, joiden kannalla minä (ja varmaan ap:kin) on. Ehkä otsikon takia tähän keskusteluun osuvat sitten enemmän (lemmikki)eläinten ystävät kuin me, joille nelijalkaiset ovat melko yhdentekeviä.

Olen biologi ja itsekin usein järkytyn ja huvitun siitä, kuinka seremoniallisesti ja näyttävästi jotkut surevat lemmikkieläimiä. Eipä siinä, olin itsekin surullinen lapsena, kun lemmikkikoirani kuoli, mutta en perustanut sille muistosivua Facebookiin, pystyttänyt alttaria tai juhli kuoleman vuosipäiviä.

Joku tuossa ylhäällä sanoi, että me olemme jotenkin luonnosta vieraantuneita, kun asetamme itsemme ei-ihmisapinoiden yläpuolelle. Minusta se on todella luonnosta vieraantunutta, että pidetään lemmikkiä perheenjäsenenä. Samoin se, että jalostetaan maailma täyteen ihmisestä riippuvaisia eläimiä, jotka eivät pysty elämään mielekästä eläimen elämää ilman että joku antaa ruokaa, puhdistaa turkin tai tyhjentää anaalirauhaset.

[/quote]

Hei ap! Oletko biologi?

Vierailija
8/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 20:52"]

90% maailman eläimistä on miellyttävämpiä kuin 90% maailman ihmisistä. Voisiko tässä olla syy?

[/quote]

Tämä!

Vierailija
9/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät ole rakastamisen arvoisia. Kannattaa ihan vaan katsoa peiliin, jos on läheisilleen arvottomampi kuin koira, kissa tai hamsteri.

Vierailija
10/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä se teiltä mammoilta on pois, jos joku suuresti rakastaa lemmikkiään ja jonain päivänä suree sen poismenoa?

Perustelette aina järkytyksenne sillä, että eläin ei ymmärrä mitään, joten ihan turhaan niitä hoivata ja rakastaa. Miten on vaikeasti kehitysvammaisen ihmisen laita, sellaisen, joka ei edes tiedä olevansa olemassa ja on täysin muiden armoilla? Olenko minä arvokkaampi koska olen älykkäämpi ja huippulahjakas mensan jäsen on taas minun yläpuolellani, niinkö?

Minusta on kunnioitettavaa, että tästä maailmasta löytyy vielä ihmisiä, jotka ymmärtävät, että eläimistäkin on pidettävä huolta.

Vierailija
11/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on joillain kuules aika HELVETIN vaikea surra "läheisiä ihmisiä" kun niitä ei kaikilla yksinkertaisesti ole. itse ainakin suren koirani kuolemaa paljon enemmän kun yhdenkään ihmisen, kun yhtäkään läheistä ihmistä ei elämässäni ole. Ei perhettä, ei puolisoa, ei kavereita, ei sukua.

Vierailija
12/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No perustele, mikä siinä on niin kamalaa? :)

Vierailija
13/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 12:25"]

[/quote]
Se ettei läheiset ihmiset tunnu merkitsevän joillekkin mitään.

Vierailija
14/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mikä ihmisestä tekee niin arvokkaan? Ihminenkin on eläin, ap ei näköjään tunne perusbiologiaa.

Vierailija
15/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki suren MINULLE LÄHEISTEN ja rakkaiden ihmisten kuolemaa.

Lemmikki on minulle ystävä, vain toisenlaisessa muodossa. Aikanaan suren sitten senkin kuolemaa.

Tuntemattomien ihmisten kuolemia ei tarvitse surra. Liian jenkkimeininkiä olisi...

Vierailija
16/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 12:25"]

[/quote]
Se ettei läheiset ihmiset tunnu merkitsevän joillekkin mitään.
[/quote]

Täh??

Vierailija
17/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä läheistä ihmistä surisin enemmän kuin lemmikkiä, mutta täytyy sanoa, että surin kyllä naapurin hevosta enemmän kuin mulle tuntemattomia tai etäisesti tuttuja ihmisiä.

Vierailija
18/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! 12 vuotta koira joka päivä kanssani vs täti jota näkee harvoin.

Vierailija
19/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikki on perheenjäsen. Kyllä minä koiraani surin enemmän kuin jotain kaukaista isosetää tai pikkuserkkua. Varmaan enemmän kuin appeakin, koska on sen verran veemäinen. Koira oli uskollinen rakas ystävä jokapäiväisessä arjessa, aina iloinen, osasi lohduttaa, hoiti fyysistä ja psyykkistä terveyttäni, ei koskaan puhunut pahaa selkäni takana, ei v-uillut eikä kiukutellut. 

Vierailija
20/59 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me ollaan samalla viivalla, nykyään me ihmiset ollaan vaan niin luonnosta vieraantuneita että tunnemme itsemme muita eläviä olentoja arvokkaammiksi :) minusta on huolestuttavampaa, jos luulee olevansa ylijumala, niinkuin ap:n kaltaiset.