Syysongelma:saappaiden varret liian tiukkoja
Jokasyksyinen hankaluus taas alkanut saapasostoksilla. Varret ei meinaa mennä kiinni! Jalkani koko on 35 mutta en silti ole ihan mini-ihminen. Pohkeet ovat olleet vieläpä se hoikka osani... Ottaa päähän. Koossa 36 yleensä varret menisi kiinni juurinoikein mutta 36 lonksuu jalassa eli niitä en voimistaa. Kesäkengissä koko on 34... Jalat siis suhteessa pienemmät kuin kaikki muu. Myyjä katsoi saappaita ja sanoi että nuo vetää kyllä kiinni ei mitään ongelmaa. Nahkahanskoilla ehkä mutta lujaa saa vetää. Saappaat eivät käytössä myöskään veny, suutarilla ehkä pitäisi käydä.
Muilla samaa ongelmaa? Nuorena ennen kuin aloitin lenkkeilyn saappaat mahtuivat, lenkkeilystä pohkeet paksuni noin sentin ja avot, enää ei mahdu. Kuinka kapeat pohkeet ihmisillä on, olen aina luullut että pohkeensa ovat edes normipaksuiset ja aiemmin olivat jopa hoikat/laihat. Olen aina kuvitellut että jos minussa joku ns hyvä osa on niin se on juurikin sääret.
Kommentit (28)
Se muuten vielä, että yli7cm koroilla en oikein pysty kävelemään, toisen jalan yhdessä varpaassa joku nivelongelma ja tulee tosi kipeäksi. Nyt olen vetäissyt kesäkauden lopulla siihen sellaisen silikonisukan päälle :) Designerkengät näyttävät aivan ihanilta mutta ovat usein aika korkeita. Ei kyllä aina, katselin aamulla netistä Jimmy Choon 800 euron matalapohjaisia saappaita. Jos varaa olisi ostaisin samantien. Sanotaanko budjettinsa että 150e olisi ok, 200 e kipuraja.
Ap
Tämmöistä löyty googlella "naisten saappaat koko 35"
http://www.pienellenaiselle.fi/nettikauppa/index.php/nilkkurit-saappaat
Ei välttämättä ole nyt juuri sitä mitä haet mutta kannattaa varmaan laittaa muistiin ja käydä katselemassa jos joskus löytyy mistä pidät.
Mulle taas saapaat on liian löysiä ja kengänkoko 37.
Olen pullukka mutta sääret ovat vielä hoikat...paras kohta koko kropassa ;)
Mulla sama ongelma koossa 37 ja haussa nimenomaan sirot ja naiselliset konjakinruskeat ratsastussaappaan tyyliset matalat saappaat.
Yhdistelmä pieni jalka (36) ja pollea pohje tarkoittaa etten edes muista milloin olisin löytänyt pitkät saappaat.
Ap:lle ehdotan sitä että a) etsii mallia, jossa on mahdollisuus säätää varren leveyttä, b) etsit sopivat saappaat kokoa 36 ja lisäät pohjallisen (sellainen villapohjallinenhan lämmitääkin ihanasti) c) ostaa nahkasaappaat, jotka ovat vain hieman liian kapeat ja vie suutarille levennettäväksi tai d) tilaat mittojen mukaan teetetyt saappaat (siinäkin on mahdollista ostaa sopivat saappaat ja teettä pohjeen levennys suutarilla, esim. halkio, johon tulee venyvä lisäkappale.
Joka tapauksessa kannattaa ostaa laadukas nahkasaapas, koska sen muokkaaminen on mahdollista ja kestävän kalliimman saappaan muokkaaminen on myös rahallisesti kannattavampaa. Osta myös Nahkiss-tuotetta, jolla hoidat saappaita, kestävät hieman kosteutta ja pysyvät hyvinä pitkään. Siksi on aika turha lähteä noita pienen koon keinonahkasaapikkaita netistä hankkimaan...
Oletkos muuten käynyt Bellissimassa, sehän on erikoistunut pieniin kokoihin? Helsingissä Fredrikinkadulla.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:41"]
Yhdistelmä pieni jalka (36) ja pollea pohje tarkoittaa etten edes muista milloin olisin löytänyt pitkät saappaat.
Ap:lle ehdotan sitä että a) etsii mallia, jossa on mahdollisuus säätää varren leveyttä, b) etsit sopivat saappaat kokoa 36 ja lisäät pohjallisen (sellainen villapohjallinenhan lämmitääkin ihanasti) c) ostaa nahkasaappaat, jotka ovat vain hieman liian kapeat ja vie suutarille levennettäväksi tai d) tilaat mittojen mukaan teetetyt saappaat (siinäkin on mahdollista ostaa sopivat saappaat ja teettä pohjeen levennys suutarilla, esim. halkio, johon tulee venyvä lisäkappale.
Joka tapauksessa kannattaa ostaa laadukas nahkasaapas, koska sen muokkaaminen on mahdollista ja kestävän kalliimman saappaan muokkaaminen on myös rahallisesti kannattavampaa. Osta myös Nahkiss-tuotetta, jolla hoidat saappaita, kestävät hieman kosteutta ja pysyvät hyvinä pitkään. Siksi on aika turha lähteä noita pienen koon keinonahkasaapikkaita netistä hankkimaan...
Oletkos muuten käynyt Bellissimassa, sehän on erikoistunut pieniin kokoihin? Helsingissä Fredrikinkadulla.
[/quote]
Bellissimassa olen käynyt useamman kerran, mutta mallit on ainakin minun käydessä olleet aika mummomaisia. Sellaisia 3cm korkoja ja pitkänmallinen avokas. Huh. Kaikki mallit pitkulaisia, sellaiset pitkät kärjet siis. Jopa saappaissa. Kiinni menevät kyllä vaivatta, ei sillä. Piccola donnassa oli hyviä kenkiä mutta liike lopetti eikä sieltäkään saanut kävely eikä talvikenkiä. 36 on liian iso eikä pohjallinenkaan auta, tuo 35 on jo reilunkun kesäkengissä on se 34. Liian isoilla kengillä kompuroi ja tasapaino jakautuu kengässä väärin, koron eteen eikä päälle. Ei siis tue jalkaa.
Keinonahkaa en osta kenkiin. Hiostaa ja näyttää muoviselta. Joskus nuorempana ollut, pitämättä jäi.
Ap
Tuolta saa tilattua (uk) eri kokoisia ja tyylisiä saappaita, vaikka millä koolla! Alk. koko 35 ja varrella 31-49 cm. Eivät ole pahan hintaisiakaan, mutta laadukkaita, kannattaa katsoa. Itselläni 37, mutta tosi ohuet pohkeet, kaupoissa kaikki saapikkaat liian löysiä.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 11:51"]
No suutarillahan saa varsia venytettyä tai niihin saa laitettua lisäpalat. Olet erittäin onnellisessa asemassa, koska tuon kokoisella jalalla saat mistä tahansa designer-kenkiä puoleen hintaan. Esim Pradan esittelykengät on yleensä kokoa 35 ja niitä myydään alennuksella.
[/quote]
Loistavaa! Saako netistä? Ja jääkö hintaa edelleen 400...?