voiko angiina tarttua?
Tänään olisi ollut tarkoitus mennä toiselle puolelle suomea katsomaan serkkua ja sen tytärtä. Eilen kuulin että tyttö (2w) on angiinassa, mutta sovittiin että tulen silti. Nyt laittoi serkku viestiä että sillä on angiina. Uskaltaako sinne sittenkään mennä...
Kommentit (10)
Ei tietenkään voi tarttua! Ihan sattumalta vaan ovat nyt molemmat sairaina.
Ainakin mulle on lääkäri sanonut, että angiina voi tarttua, jos antibioottia ei ole aloitettu. Itse jättäisin reissun väliin, tuskin sairaatkaan ovat vierailukunnossa. Kurkku kipeänä ja kuumeessa on muutenkin veto pois.
Eli jos menen sinne niin en välttämättä saa angiinaa? Keskiviikosta eteenpäin en pysty olemaan pois töistä... Mutta en ole edes nähnyt serkun lasta ja tyttö on kuitenkin 2 vuotias.
Angiina on streptokokkki bakteeri. Se tarttuu ja vielä aika helposti.
Eikö sulla ap ole koskaan ollut angiinaa? Muista itse koulu ajoilta että koulusta oltiin pois koko antibiootti kuurin ajan.
Riippuu lääkäristä sanooko, että vuorokauden vai kahdenvuorokauden antibiootin jälkeen ei enää tartu.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 09:08"]Eli jos menen sinne niin en välttämättä saa angiinaa? Keskiviikosta eteenpäin en pysty olemaan pois töistä... Mutta en ole edes nähnyt serkun lasta ja tyttö on kuitenkin 2 vuotias.
[/quote]
Mutta pakkohan sun on olla töistä pois monta päivää kun käyt sen taudin hakemassa. Ei välttämättä viikkokaan riitä jos ensimmäinen kuuri ei toimi.
Vuorokausi antibioottien aloituksesta angiina ei enää tartu! Monilla angiina voi olla oireeton. Siksi koko perhe testataan jos angiina uusiutuu. Angiina on kuitenkin niin yleinen , että voit saada tartunnan milloin vaan.
Voiko Angelina talttua? T: Brad