Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan tavannut lasta, joka ei osaa pyöräillä?

Vierailija
30.08.2014 |

Meidän 11-v. poika ei ole koskaan oppinut kunnolla pyöräilemään, koska hän ei ole ollut kovinkaan kiinnostunut koko pyöräilystä. Onko tämä mielestänne hälyttävää? Muuten ihan liikunnallinen, mutta pyöräily ei nappaa. Onko pyöräily mielestänne taito, jonka kaikkien on pakko osata? Eiväthän ne kaikki teinitkään niitä kuukausiakaan osaa..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippileirillä yksi tyttö ei osannut ajaa pyörällä. Kuulemma vanhemmat olivat opettaneet mutta tyttö ei vain oppinut.

Vierailija
2/14 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin "vasta" 10 vuotiaana ajamaan ilman apupyöriä. Kun naapurin naapurin setä oli viemässä tyttöjään/mun kavereita uimaan pyörällä, tuli ilmi asia ja se sanoi: "nyt kuule likka me ei lähetä mihinkään ennen kun sä osaat ajaa ilman apupyöriä". Koko lauantai siinä meni (ja mun housutkin) mutta opin ajamaan ilman apupyöriä. Ajoin kyllä pari kertaa suoraan nokkospuskaan et oli varmaan naapurin sedällä selittämistä miksi tyttö näyttää kuin turpiinsa saaneelta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tasapainoaisti muuten täysin normaali? Voi olla sisäkorvaongelmaa, mikä vaikeuttaa asiaa.

Vierailija
4/14 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eikö tuo vaikeuta pojan koulunkäyntiä ja kaverisuhteita?

Meillä lapsi oppi pyöräilemään vasta eskarin ja ekaluokan välisenä kesänä. Olimme harjoitelleet kovasti jo kahtena edellisenä kesänä.

Jo eskarissa olisi pitänyt pyöräillä yli 3km matka retkipaikalle. Meidän lapsi ja yksi muu menivät autokyydissä. Tyttöä hävetti tämä jo eskarilaisena kovasti. Nyt 5-luokkalaisena kulkevat pyörillä koulusta lähes joka paikkaan (kirjasto, uimahalli, urheilukenttä yms.). Olisi todella hankalaa, jos ei osaisi pyöräillä.

Toki, jos lapsella on joku fyysinen vamma ettei voi pyöräillä on asia aivan toinen.

Vierailija
5/14 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä tulevan kappalejakoa ollenkaan. Pahoittelut pötkössä olevasta tekstistä.

T. 5

Vierailija
6/14 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin poika oli tuollainen. Oppi todella myöhään. Oletteko kokeilleet vähän helpommin ajettavia pyöriä, kuten esim. Jopo. Naapurin poika oppi sen kanssa ajamaan.

Vierailija
7/14 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskohan olla apua, jos olis ainoastaan käsijarrut, ei jalkajarrupyörää?

Vierailija
8/14 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opin ajamaan jotain 11-12 ikäisenä. En oikein tiedä miksen aikaisemmin opetellut. Mun vanhemmat oli jotenkin välinpitämättömia mun kasvatuksessa, eikä mua mitenkään edes ohjattu mihinkään. Eli niinkuin itse piti aina kaikki asiat hoksata.

En kylläkään kertonut kavereillekkaan, etten osaa ajaa pyörällä. Ilmeisesti sitten joku pelko, että muut saa tietää ajoi siihen, että oli kerran pakko vähän salassa opetella.

Vierailija
9/14 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni. on nyt 15v ja ei  osaa ajaa pyörällä. Ongelmia kehossa. Ei hallitse kehoonsa. On yritetty opettaa monin keinoin ja monin eri terpioiden avulla ja ohjeilla, No can do.

Vierailija
10/14 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aikuinen, joka ei osaa ajaa pyörällä. Siskot ja veljet osaavat, minä en.

Vierailija
11/14 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmonen jatkaa: mulla on siis todettu häiriö tasapainossa, eli perus pyörällä ajo oli haastavaa. Aluksi ratkaisin ongelman sillä että oli niin matala pyörä että jalat ylsivät maahan, ja vasta 16-kesäsenä hankein sellaisen pyörän etten pystynyt satulasta käsin laskemaan jalkoja maahan.

Vierailija
12/14 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonenkin kuittaa, että on todettu sisäkorvassa tasapainoon vaikuttava 'soran' liikkuminen, mikä vaikeuttaa tasapainon hallintaa ja näin ollen pyöräily on aika tuskallista, vaikka jotenkin helpoissa olosuhteissa ja helpolla pyörällä osaankin pyöräillä. Mutta soratiellä tms. menee liian vaikeaksi.

Vierailija
13/14 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oppi 6,5 vuotiaana, dyspraksia ilmeisin syy että meni noin myöhäksi.

Vierailija
14/14 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 8-v tytöstä tuskin tulee kovaa pyörilijää. Osaa kyläl ajaa, mutta aika huteraa on meno. On tasapainovaikeuksia ja muuta häikkää