Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vitutus olla masennuksen oire?

Vierailija
30.08.2014 |

Mua on vituttanut yhä enenevässä määrin koko kesän, ja viime aikoina aivan kaikki mitä mies sanoo tai tekee saa mut kylmän raivon partaalle. Mikään ei kiinnosta eikä tuota iloa. Ruokahalu on mennyt, en saa unta, jokainen asia ottaa päähän. En kyllä itkeskele tai mitään, ei vaan huvita. 

Voiko nämä olla masennuksen oireita? Tuntuu etten jaksa enää. 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet kuvaa masennustaaan juuri noin. Tee seula, se antaa jotain viitettä. http://www.masennustalkoot.fi/deps.htm

Vierailija
2/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin oli. Mies pakotti lopulta lääkäriin ja lääkäri diagnosoi keskivaikean masennuksen. Oon nyt vuoden verran syönyt lääkkeitä ja olo paljon parempi. Ei tee mieli tappaa miestä enää kuin kerran kuussa :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat kyllä varsinkin yhdessä muiden kanssa.

Vierailija
4/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 19:05"]

Aika monet kuvaa masennustaaan juuri noin. Tee seula, se antaa jotain viitettä. http://www.masennustalkoot.fi/deps.htm

[/quote]

Kaikki sopii tosi hyvin. Varmaan olisin mennyt aikasemmin lääkäriin, mutta kun mua ei itketä, vituttaa ainoastaan kaikki. 

ap

Vierailija
5/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 19:05"]

Mulla ainakin oli. Mies pakotti lopulta lääkäriin ja lääkäri diagnosoi keskivaikean masennuksen. Oon nyt vuoden verran syönyt lääkkeitä ja olo paljon parempi. Ei tee mieli tappaa miestä enää kuin kerran kuussa :) 

[/quote]

Hahahaha

No sehän tässä vähän pelottaa että nirhaan sen vielä joku päivä

ap

Vierailija
6/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vitutukselle pitäisi saada virallinen diagnoosi. Eriasteisina tietenkin: pitkäkestoinen vitutus, krooninen vitutus jne.

Vierailija
7/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. Uusiutuva masennus ja se oireilee aina vitutuksena. En ole itkeskelevää tyyppiä. Huomaan vaan että joka asia alkaa ottaa päähän yhä enenevässä määrin. Musta tulee myös todella ilkeä ja ivallinen. (Olen normaalisti hyvin kiltti ihminen.) 

Mene ihmeessä lääkäriin. 

Vierailija
8/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 19:10"]

Kyllä vitutukselle pitäisi saada virallinen diagnoosi. Eriasteisina tietenkin: pitkäkestoinen vitutus, krooninen vitutus jne.

[/quote]

Ja se tärkein kysymys: 

Voiko vitutukseen kuolla?

Vierailija
9/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 19:11"]

Mulla on sama. Uusiutuva masennus ja se oireilee aina vitutuksena. En ole itkeskelevää tyyppiä. Huomaan vaan että joka asia alkaa ottaa päähän yhä enenevässä määrin. Musta tulee myös todella ilkeä ja ivallinen. (Olen normaalisti hyvin kiltti ihminen.) 

Mene ihmeessä lääkäriin. 

[/quote]

Täytynee mennä. Ei se ole enää kivaa kun tuntuu että on vaarassa kilahtaa aivan kaikesta. Ehkä saan ajan nopeammin jos sanon että joko suhteemme päättyy tai sitten mies puskee kuukauden päästä horsmaa. Olen normaalistikin tulinen temperamentiltani, mutta nyt se vitutus oikein virtaa suonissa. 

ja siis mua vituttaa esim. tapa jolla mies hymyilee aamiaispöydässä. 

ap

Vierailija
10/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi just noin. Vitutus vaan lisääntyi koko ajan. Sain masennus-dg:n ja söin lääkkeitä pari vuotta, sitten vointi parani ja lopetin. Valitettavasti viime aikoina oireet on palanneet ja olen taas 24/7 kilahduspisteessä. Lääkärikin on niin ärsyttävä tyyppi, että toivottavasti en ota siltä senkkaa nenästä kun viimein saan ajan. 

Kuin jatkuva pms. 

Yleensä (ja lääkityksellä) olen kärsivällinen ja empaattinen. Kiva kuulla etten ole ainoa jolla masennus oireilee näin. En tosiaan itke sängyn pohjalla vaan kiipeilen seiniä. 

Vierailija
12/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 19:22"]

[/quote]

Toivottavasti ei, koska muuten pitää kohta soittaa lanssi 

ap

Vierailija
13/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan sama. Kävin sitten sellaisella psykologilla, joka väitti, että viha on merkki siitä, että en ole mitenkään masentunut, kun kerran jaksan olla vihainen. Uskoin sitä ja viha kasvoi raivoksi niin, että menin oikeasti ihan sekaisin, hakkasin kättä seinään rystyset verillä ja purin ja huusin. Diagnoosiksi tuli vaikea-asteinen masennus. Olisi kannattanut mennä jollekin asiantuntevalle lääkärille paljon aikaisemmin. Nyt meni varmaan vuosi elämästä ihan hukkaan, kun olin koko ajan aivan raivona kaikesta.

Vierailija
14/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, mäkin olen vittuuntunut, ärtynyt, ilkeä, ivallinen ja itkuinenkin. Alakuloa kestänyt monta vuotta. Tarvitsee varmaan mennä lääkärille..

Vierailija
15/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aiheutti tuollaista vitutusta ehkäisypillerit, mutta raivokohtausten ja itkukohtausten säestyksellä. Olen myös ollut masentunut luultavasti lähes koko elämäni, ja joskus syönyt lääkettäkin, mutta mikään masennus eikä pms tee niin kauheaa kestovitutusta kuin ne pillerit. Jotain hormonaalistahan tuo kaikki on, masennuskin.

Vierailija
16/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina pitänyt vitutusta ainoana luotettavana merkkinä siitä, että olen vielä elossa. En sitten tiedä, liittyykö masennukseen vai ei. Sori, ei tainnut auttaa kysyjää.

Vierailija
17/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 20:12"]

Mulla oli ihan sama. Kävin sitten sellaisella psykologilla, joka väitti, että viha on merkki siitä, että en ole mitenkään masentunut, kun kerran jaksan olla vihainen. Uskoin sitä ja viha kasvoi raivoksi niin, että menin oikeasti ihan sekaisin, hakkasin kättä seinään rystyset verillä ja purin ja huusin. Diagnoosiksi tuli vaikea-asteinen masennus. Olisi kannattanut mennä jollekin asiantuntevalle lääkärille paljon aikaisemmin. Nyt meni varmaan vuosi elämästä ihan hukkaan, kun olin koko ajan aivan raivona kaikesta.

[/quote]

Voi ei. Vähän tuollaista pelkään itsekin. 

ap

Vierailija
18/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 20:12"]

[/quote]

Lähes sama kokemus. Koin romahduksen töissä, ja toipuminen kesti uskomattoman kauan. Lääkkeitä ja terapiaa, vuosia... 

Älä jätä liian myöhään, ap! Toivottavasti osuu hyvä lääkäri. 

Vierailija
19/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 20:17"]

Mä olen aina pitänyt vitutusta ainoana luotettavana merkkinä siitä, että olen vielä elossa. En sitten tiedä, liittyykö masennukseen vai ei. Sori, ei tainnut auttaa kysyjää.

[/quote]

Kuulostaa masennukselta, jos muu ei kerro että olet elossa... 

ap

Vierailija
20/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 20:17"]

Mulla aiheutti tuollaista vitutusta ehkäisypillerit, mutta raivokohtausten ja itkukohtausten säestyksellä. Olen myös ollut masentunut luultavasti lähes koko elämäni, ja joskus syönyt lääkettäkin, mutta mikään masennus eikä pms tee niin kauheaa kestovitutusta kuin ne pillerit. Jotain hormonaalistahan tuo kaikki on, masennuskin.

[/quote]

En syö pillereitä. Lopetin niitten käytön vuosia sitten migreenin takia.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi