Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tunne itseäni hyvätuloisemmaksi 3000 €:n nettotuloilla kuin kotihoidon tuella

Vierailija
30.08.2014 |

Olin vuosia kotona lasten kanssa. Hyvin pärjättiin yhden tuloilla, koska velkaa ei ollut. En joutunut pihistelemään. Nyt olen töissä, on velkaakin, mutta käteen jää perheenä varmasti enemmän kuin aikaisemmin. Sekä minulla että miehelläni on nettotulot noin 3000 €/kk. Velkaan menee 1200 €/kk. En kuitenkaan tunne, että käytössä olisi yhtään enemmän rahaa kuin ennenkään. Melkein päinvastoin. Kasvaako menot aina samaa tahtia kuin tulot? Alkaako sitä huomaamatta ostamaan kalliimpia tuotteita? Vai kasvaako menot vain merkittävästi, koska lapsetkin kasvavat.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mulla ainaki9n kasvoi tulot huimasti kun siirryin opiskeluista työelämään. 500 e:n opintotuki muuttuui 3200 e:n palkkaan ja mitään ei jäänyt käteen. Täytyi oikein tietoisesti alkaa tarkkailla kulutusta että aloin saada palkasta jotain myös säästöön. Toisaalta töissä käyminen on mulla ainakin kalliimpaa kuin ihan vaan kotona oleminen. Työmatkoista tulee kuluja (oma auto on kallis ylläpitää) ja jos syö työpaikkaruokalassa/lounareilla ravintolassa, niin niihin uppoa yllättävästi rahaa.

Nyt taas olen tipahtamassa kotihoidontuelle ensimmäistä kertaa elämässä ja näin päin sen eron tuloissa kyllä huomaa :p Lähinnä se, ette säästöön jää mitään vaan kaikki menee elämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän