Mistä perunamuusia taaperolle kun uusista perunoista ei muusia saa??
Siinäpä tuo kysymys tulikin. Mulla tyttö 1v 9kk ja ei vieläkään suostu syömään rakeista ruokaa, joten peruna-porkkana muusia ja jauhettua lihaa/kanaa syö. Tähän aikaan vuodesta vaan on se ongelma, kun kaupasta ei saa enää vanhoja perunoita ja uusista ei tuu muusia vaan liisteriä... :( Miten te muut äidit olette vastaavan ongelman hoitaneet? Olen kokeillut kaupan perunamuussijauheita esim Pirkka ja Mummon muusi mutta ovat ihan älyttömän suolaisia :(
Kommentit (24)
Osta pakastealtaasta perunamuussiainesta :). On pelkkää perunaa, sellaista raetta tai raastetta. Ei sisällä mitään muuta, ei lisäaineita tms. Sekoitetaan kattilassa kiehuvaan maitoon ja lisätään maun mukaan margariinia. Annetaan vetäytyä ja muussi on valmis. Tosiaan 100% perunaa.
Oollannin pakastemuussissa ei ole kuin perunaa eli suolan määrän ja käytetyn nesteen voi päättää itse oman maun mukaan.
Kukkakaalimuusia sitten. Onhan se opeteltava syömään muutakin. Anna nyt ainakin karkeeta sormiruokaa, ettet jää jumiin soseisiin.
Mekin tehdään muusi aina noista pakasteista. Nopeaa ja helppoa.
Onko sen pakko olla perunamuusia? Eikös muut kasvikset tai juurekset käy?
Ei ne pussimuusit ole perunaa nähnykään.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 18:52"]Onko sen pakko olla perunamuusia? Eikös muut kasvikset tai juurekset käy?
Ei ne pussimuusit ole perunaa nähnykään.
[/quote]
Tuo Oolannin on 100% perunaa.
Anna tavallista ruokaa,kohta 3v! Saat muussata kouluikää, asti,jos et nyt lopeta. Syö kyllä ku, nälkä,Eka sormiruokaa.
Oi. Kamalaa. lapsi nyt kuolee kyllä.
Meillä tuon ikäinen syö itse. Lautaselle vaan kaikenmaailman "sormiruokaa" ja hyvin menee. Ei anna edes syöttää!!!
Kyllä ne kesäperunatkin muussaantuu. Keittää pitkään, heittää vähän mausteita sekään ja suttunuijalla soseeksi. Voi sinne tietysti kermaa ja voitakin laittaa jos tykkää.
Mä teen kesät talvet muussia koirille ja lapsille. Miksi Se uusi peruna ei muussautuisi?
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 18:55"]
Anna tavallista ruokaa,kohta 3v! Saat muussata kouluikää, asti,jos et nyt lopeta. Syö kyllä ku, nälkä,Eka sormiruokaa.
[/quote]
Kohta 2v....
Keitä se peruna ja halkaise ja anna lautaselle ja itse syödä.
Kaupoissa on aina myynnissä Rosamundaa (punakuorinen peruna) joka on jauhoinen ja muusiin sopiva.
kyllä elo-syyskuun "uusista" saa varmasti muussia, eikä ole liisteriä. Tehty on.
Lidlin pussimuusi (samantyylinen mitä Mummonmuusi) on 100% perunaa, siinä ei ole yhtään suolaa tai mitään muutakaan, ainoastaan "kuivattua" perunaa. Itse en käytä mitään muita eineksiä, tuo ainoa poikkeus.
Mutta jos haluat itse tehdä ruuat, niin mitä tahansa kasvista voi muussata (porkkanaa, kukakaalia jne.) perunaa lähimpänä ehkä bataatti?
En kyllä käsitä tätä perunan ihannointia. Syödään vaikka pussimuusia,mutta ei vahingossakaan olla ilman.
Mikä siinä perunan hienontamisessa niin vaikeaa on? Ei sitä ole pakko vispata muusiksi. Puserra vaikka teesihdin läpi jos et muuta keksi. On taatusti tarpeeksi hienorakenteista.
Luulisi melkein 2-vuotiaan syövän jo omin käsin. Paloiteltu peruna pysyy sormin kiinni paremmin kuin muusattu, kannattaa kokeilla jos oppisi syömään sitten muutakin kuin soseita.
Onko sitä kurkkua syytä tutkia jossakin? Ei tuo ole normaalia, että ruoka oksettaa.