Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä perunamuusia taaperolle kun uusista perunoista ei muusia saa??

Vierailija
30.08.2014 |

Siinäpä tuo kysymys tulikin. Mulla tyttö 1v 9kk ja ei vieläkään suostu syömään rakeista ruokaa,  joten peruna-porkkana muusia ja jauhettua lihaa/kanaa syö. Tähän aikaan vuodesta vaan on se ongelma, kun kaupasta ei saa enää vanhoja perunoita ja uusista ei tuu muusia vaan liisteriä... :( Miten te muut äidit olette vastaavan ongelman hoitaneet? Olen kokeillut kaupan perunamuussijauheita esim Pirkka ja Mummon muusi mutta ovat ihan älyttömän suolaisia :(

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita enemmän porkkanaa ja muita juureksia kuin perunaa, niin ei tule liisteriä. Oolannin valmis pakastemuusiaines on pelkkää perunaa, sen käyttö ei lasta vahingoita.

Vierailija
22/24 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikeesti' hiton uusavuton! Kyllä me tänään kotona tehtiin ihan jauhoisista perunoista muussia itse ja oikeesti jos lapsesi on ton ikäinen eikä suostu muuta syömään on vika ap sussa! Kyllä se lapsi syö kun vaan tarpeeks kauan antaa totutella muuhun eikä luovuta' hohhoijjaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä tavaton sentään. Pistä samaa sapuskaa kuin muille perheenjäsenille ja lopeta paapominen.

Muistan lapsuudestani tapauksen kun mentiin naapurin poikaa hakemaan ulos leikkimään niin äitinsä oli syöttämässä, poika oli 5-vuotias. Ruoka oli muussattua, ihan vauvan soseruoan näköistä. Minä olin 3 ja sisko 5, muistan edelleen tuon tapauksen koska itse olin jo pitkään syönyt itse. Oli siinä äidille kertomista.

Vierailija
24/24 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 19:47"]

Nyt oikeesti' hiton uusavuton! Kyllä me tänään kotona tehtiin ihan jauhoisista perunoista muussia itse ja oikeesti jos lapsesi on ton ikäinen eikä suostu muuta syömään on vika ap sussa! Kyllä se lapsi syö kun vaan tarpeeks kauan antaa totutella muuhun eikä luovuta' hohhoijjaa..

[/quote]

No, ehkä tän "uusavuttoman" pitäis sit ostaa kaupan "uusia" (lue nostettu maasta ehkä 2kk sitten) perunoita sillä omasta maasta juuri nostetuista perunoista tulee liisteriä kunnes ovat makoilleet sen pari kk kellarissa... Tykkään syöttää lapselleni puhdasta ruokaa ja sillä suosin oman maan perunoita. Olen kyllä tytölle tarjonnut sormiruokaa: maissia, porkkanaa, perunaa, tuorekurkkua jne, jopa suklaata, mutta herkkäkurkkuisena oksentaa heti kun tulee muru suuhun. (maissinaksuja ja talkkunamuroja kyllä pureskelee ja hieman paahtoleipää) Enkä jaksa joka päivä siivota oksuja, sillä katsonut helpoimmaksi syöttää suosiolla soseutettua ruokaa. Myöskään kaupan soseita en haluais enää syöttää vaan puhdasta omatekoista ruokaa.

Täytyypä seuraavaksi kokeilla tuota Oolannin pakastemuusia, kiitos vinkin antajalle :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme