Tuovatko jotkut teidän työpaikalla leivonnaisia töihin tarjottavaksi?
Ovatko leivonnaiset terveellisiä vai epäterveellisiä? Tulevatko syödyiksi?
Kommentit (18)
Piirakan menee nopeimmin ja varmimmin, sekä makeat että suolaiset. Pullat ei mene samalla tavalla. Kahvikakkukin menee.
Näkyy olevan pelkkää sokerihöttöä ja ällömakeaa. En yleensä edes maista, edes kohteliaisuudestakaan.
Ikävä kyllä. Vittumaista kun tyrkyttävät niitä sitten kuvitellen olevansa suuriakin hyväntekijöitä. Keksin aina jonkun tekosyyn minkä varjolla kieltäydyn, kun en kehtaa sanoa, että hyi saatana.
Mä aina toivon että joku ois tuonut kakkua.
Meillä päiväkodissa eräs työntekijä alkoi tekemään lasten kanssa leipomuksia: pesi kätensä, sen jälkeen niisti nenänsä, ja eikun leipomaan.
Yllättävän moni aikuinen ei pese käsiään nenän niistämisen jälkeen. Yök.
Tuo ja kyllä maistuu. Tuon itsekin välillä jos jää yli leipoessa. Minulla on hygieniapassi ja maalaisjärkeä. Ei oo ribul kellään tullut.
Ainoat itsetehdyt tarjottavat, joita vuosien aikana on uskaltanut syödä, ovat olleet nyt jo eläkkeelle jääneen vanhemman kollegan Runebergintortut joita teki perinteisesti joka vuosi tarjolle 5.2.
Tuovat ja kaikkea muutakin epäterveellistä syötävää. Ovat kovin lihavia muutenkin niin ihmettelen tuota jatkuvaa napostelua. Sitten lounaaksi einestä tai lähipizzerian antimia.. Hyi..
Harrastin itse tuota runsaasti nuorena. Kerran tein jopa ihan oikeat viinerit omatekoisesta taikinasta, ihan viimeisen päälle koristeltuina ja vein työpaikalle. Ei siellä juuri muut mitään tuoneet, miesvaltainen työpaikka kun oli, mutta hemmottelin itse toisinaan työkavereita leivonnaisilla.
En enää nykyään muuta kun joskus jotain Lidlin keksipakettia toisinaan. Työkaverit tuovat merkkipäivinä joskus jotain. Sekä suolaista onneksi, että myös makeaa, jota en yleensä tykkää syödä
Meillä on joka torstai herkkupäivä ja jokaiselle työntekijälle on arvottu oma vuoronsa tuoda jotain hyvää kaikille kahvipöytään. Ja oman nimensä voi listasta vetää yli, jos ei halua osallistua.
Tarjolla on ollut leipomuksia, suolaista ja makeaa, kaupasta ostettuja, kaakaobaari, sipsiä ja karkkia, tuoreita ja kuivattuja hedelmiä. Ja joka viikko on huomioitu allergiat ja erityisruokavaliot. Homma on toiminut hyvin.
Lisäksi tarjottavaa on tuotu syntymäpäivinä ja joskus muuten vaan. Joskus opiskelijat toivat aina viimeisenä päivänään jotain ja kesälomalle lähtijät samoin, mutta se tapa taitaa olla jäämässä pois.
Meillä on työpaikalla eräs mies joka tuo aina syntymäpäivänsä kunniaksi itse leipomansa kakun kahvihuoneeseen jaettavaksi. Tulee aina syödyksi vaikka onkin tosi miespainotteinen työ.
En, jos joskus tuon jotain, ihmiset sanoo ettei voi edes maistaa, on kuulemma niin pahaa tai lihovat tms.
Sen sijaan jos muut tuo jotain (pahaa) niin syövät kuitenkin🤣
Enää en tuhlaa rahojani tollaseen 🤣
Sairaalan vuodeosastolla olen töissä ja kyllä siellä ollut suorastaan se ensimmäinen käsky että kahvipöytään on herkkuja tuotava jos nimipäivä tai syntymäpäivä saati muu merkkipäivä. Ahkerimmat kantavat kun toisen nimen nimipäivä tai muuta. Lisäksi omaiset muistavat jatkuvasti ja lomilta palaavat tuovat tietenkin ja joku saattaa tuoda kun miehellä oli syntymäpäivä ja jäi leivonnaisia niin paljon. Yhdellä on suhteita paikalliseen leipomoon ja sitä kautta tulee pullaa pöytää. Tuskin tänäkään vuonna on vielä ollut ainuttakaan päivää ettei jotain pullaa tai muuta herkkua olisi tarjolla.
Lisäksi vielä satunnaisia nyyttäreitä kuten ennen joulua tai halloween yms aikaan. Jos joskus ei ole mitään niin sitten joku käy osaston keittiöltä hakemassa pullaa tai jäätelöä. Siellä varmuusvarastoa erilaisten pipareiden muodossa potilaille ja lisäksi päivittäin jää potilaiden päiväkahvitarjoiluista jonkinlaisia leivonnaisia jäljelle.
Minulla allergioita liuta joten syön omia eväitä ja korkeintaan saataan jonkun kaupan valmiin pullapitkon tai karkkeja tuoda.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalan vuodeosastolla olen töissä ja kyllä siellä ollut suorastaan se ensimmäinen käsky että kahvipöytään on herkkuja tuotava jos nimipäivä tai syntymäpäivä saati muu merkkipäivä. Ahkerimmat kantavat kun toisen nimen nimipäivä tai muuta. Lisäksi omaiset muistavat jatkuvasti ja lomilta palaavat tuovat tietenkin ja joku saattaa tuoda kun miehellä oli syntymäpäivä ja jäi leivonnaisia niin paljon. Yhdellä on suhteita paikalliseen leipomoon ja sitä kautta tulee pullaa pöytää. Tuskin tänäkään vuonna on vielä ollut ainuttakaan päivää ettei jotain pullaa tai muuta herkkua olisi tarjolla.
Lisäksi vielä satunnaisia nyyttäreitä kuten ennen joulua tai halloween yms aikaan. Jos joskus ei ole mitään niin sitten joku käy osaston keittiöltä hakemassa pullaa tai jäätelöä. Siellä varmuusvarastoa erilaisten pipareiden muodossa potilaille ja lisäksi päivittäin jää potilaiden päiväkahvitarjoiluista jonkinlaisia leivonnaisia jäljelle.
Minulla allergioita liuta joten syön omia eväitä ja korkeintaan saataan jonkun kaupan valmiin pullapitkon tai karkkeja tuoda.
Eikö noi jää syömättä? Eihän hoitajat kerkeä pitää kahvitaukoja suomessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö noi jää syömättä? Eihän hoitajat kerkeä pitää kahvitaukoja suomessa!
Älä valehtele! Paljonhan on puhuttu juurikin siitä, että ne hoitsut on aina kahvilla..
En enää vie kun aina joku vegaani tai sokeria pelkäävä valittaa. Voisivat jättää syömättä ja kommentoimatta mutta ei...
Kyllä ne näyttää menevän, itse en syö. En juurikaan luota työkavereideni hygieniatasoon, yksikin päiväkoti-ikäisen äiti jättää kätensä pesemättä wc- käynnin jälkeen...