Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITYS PÄÄLLÄ 2014

30.08.2014 |

Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät. 

Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!

Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!

TILANNE 30.8.2014

Haaveilija86 kp56/49-56

Anndikke kp34/33 yk3

Miisu kp34/?? Yk13

Zaron kp31/26-28 yk14

Hope2015 kp30/27-31

Kuumeilija91 kp30/31 yk3

Louise82 kp30/24-27

Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3

Nemor kp29/23-28 yk5

Nienor kp29/

Kia79 kp29/?? yk1

Lauraiidavi kp27/28-30

Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?

Elowena kp24/28-31 yk1

Kaziska kp24/25-29 yk2

Tiuku89 kp24/27-30 yk3

Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013

Eliine87 kp22/30 yk2

Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?

Yossuko kp22/32-36 yk8

Bellablue kp21/28 yk5

Mikka kp21/28-29 yk1

Cias kp21/29 yk9

Nelekas kp21/28-30 yk2

Lina87 kp20/27-29 yk2

Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12

Josefiina 87 kp17/30 yk1

Dimou kp16/34-38(?) yk2 

Mimsuli kp16/28-31yk 5

Ipa86 kp15/40 yk8

Heikkulin kp11/23-30 yk2

Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3

Legolatar kp9/32 yk 4

Saffelson kp8/26-29 yk17

Tiikerikuu kp8/26-33 yk4

Exile kp7/30 yk6

Sane kp5/25-30 yk2 km jk

Annhaa kp4/27? ya 7/2013

TS kp3/28? yk1

Mimmutti kp3/28 yk2

Mymmeli89 kp2/32 yk2 

Orchid87 kp2/26-28 yk4

Jelevel

TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91

Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!

Kommentit (2507)

641/2507 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kaikille enkelivauvaperheille. :`( Keskenmeno on aina rankka kokemus, tapahtui se millä viikoilla tahansa, spontaanisti tai keskeytyneenä. Sydän ja unelmat siinä aina hajoaa sirpaleiksi. Ja voimia uusiin yrityksiin! Itse en muista juuri mitään keskenmenon (keskeytynyt km 12+4 7/2011) ja uuden raskauden välillä. Masennuin niin rankasti. Olin kerennyt kertoa raskaudesta KAIKILLE, niin innoissani olin, enkä voinut kuvitellakkaan että sellainen mahdollisuus olis, etten sitä vauvaa syliini sais. Se tunne kun varhaisultrassa lääkäri veti maton jalkojen alta... romahdin totaalisesti!  Onneksi oli mies mukana. Esikoisen raskaudesta en sit uskaltanu nauttia missään vaiheessa. Vielä synnärilläkään en uskonu et elävän lapsen sieltä kotiin saisin, vaikka poika oli jo syntynyt. Toivottavasti teillä henkinen paraneminen olis nopeampaa.

Ja megaonnea plussista! Erityisesti Toggolino! Huikeeta! Plussa! Mie oon täällä ihan täpinöissäni!

Omaa napaa: Nyt ensimmäistä kertaa ikinä toivon ettei olis tärpänny, vaikka Legolattaren kanssa päätettiinki et yk5 ois meidän plussakierto. Senverran "hyvät mömmöt" oli eilen leikkauksen aikana... ja buranaakin joutuu syömään. Tein siis negatestin eilen aamulla ennen leikkaukseen menoa (ei kyl varmaan vielä edes näkyis testissä, vaik raskaana olis. Dpo max 10), joten en maininnut mitään raskauden mahdollisuudesta. Tässä kierrossa on kyl ollu niin oudot limat ja fiilikset et ei mitään hajua koko oviksesta. Kp15 Limat+kivut, saharaa kp 21 asti, jolloin uudet limat ja voimakkaat kivut. Nyt tänään taas limoja ja kipuja!  Ota tästä nyt selvää sit... :) Voihan se olla et tää on ovuloimaton kierto. 

Nuppunella 26/30-35 yk5 toinen toiveissa 

642/2507 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Toggolino!! Toivon sinulle onnea matkaan, että pikkuinen pysyisi tiukasti matkassa!

Pahoitteluni Elowena, Voimamamma ja Tiikerikuu. Keskenmenot ovat kamalia. Melkein itku tuli kun luin teidän tekstejä. Omasta keskeytyneestä keskenmenostani on jo pikkuisen reilu kuukausi. Todettiin np-ultrassa viikolla 11+4, että keskenmeno tapahtunut viikolla 9. En osaa nyt muuta sanoa, kuin voimia teille ihan hirmuisesti surussanne!

Jokonyt: Minulla raskaus oli lähes oireeton kuten esikoisenkin kanssa, joten ei mitään eroa. Serkullanni oli aikoinaan keskeytynyt keskenmeno ja voimakas raskauspahoinvointi vaivasi häntä aina siihen asti, että kaavittiin. Joten vahvat oireet tai oireettomuus eivät välttämättä kerro mitään.

TildaDee: Minäkin ostin macaa kapseleina kun ajattelin, että jää syömättä jos jotain pahanmakuista jauhoa ostan. Oletko syönyt sitä aloituksen jälkeen koko ajan? Luin jostain, että pitäisi syödä 3vk ja sitten pitää aina 1vk taukoa niin elimistö ei totu liikaa ja vaikutukset säilyvät. Itse olen syönyt nyt viikon enkä ole kyllä huomannut mitään vaikutusta. Aloin syöttämään niitä myös miehelle, kun niissä luvattiin helpotusta krooniseen väsymykseen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/2507 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maca -keskusteluun liittyen: En edes ajatellut, että jotain kapseleitakin voisi tietysti ostaa. :D Noh, se jauhe menee ihan hyvin kun sekoittaa jogurttiin. Siis maustettuun ja sokeroituun jogurttiin, muuten ei ehkä menis. Mä kanssa luin, että sen käytössä on hyvä pitää viikon tauko aina kolmen viikon käytön jälkeen.

644/2507 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan omalta osalta pahotella keskenmenon kokeneita, varmasti on tyhjä olo mutta toivottavasti toipuminen olisi pikaista. Plussaa toivon kaikille sellaisen haluaville mutta etenkin pitkään yrittäneille ja keskenmenon tai useamman kokeneille. Tsemppiä ja oikein paljon halauksia kaikille! Ja suurensuuren onnittelut Toggolinolle plussasta, oikein sievältä näytti testitulos :) 

Meillä on kylpyhuoneremontti juuri alkanut ja kovin toivon että ovikseen mennessä olisi taas suihku käytössä, saattaa muuten jäädä peiton heiluttelut vähälle ;) Täytyypä muuten noista macajauheista sun muista tehdä vähän tiedonhakua, oon täysin pihalla kaikesta tollasesta :P

645/2507 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenon kokeneille todella suuret osanottoni. Teitä onkin nyt lyhyelle aikaa tullut tänne useita :( Jaksamista ja onnea uuteen yritykseen teille jokaiselle!

macasta. olen sitä jauheena sekoittanut smoothieiden joukkoon ja aivan hyvin siinä uppoaa, koska ei se varsinaisesti maistu miltään. Taukoa siitä kannattaa välillä pitää myös siksi ettei vatsa ärry. Ja aloitusannos tulee olla pieni kuten useissa muissakin superfoodeissa :)

on: eipä mitään jännää. Ihan semmosen normikierron tuntuinen -ainakin toistaiseksi. Tänään muutaman kerran mahaan on tullut kauhea minuutin kestävä polte. Yleensä menkkojen alussa se tulee jatkuvana, ei tämmöisenä välkähdyksenä. Se on mielenkiintoista.. ainakin toistaiseksi :)

646/2507 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuppunella: vai nega tupsahti, se on aina niin tyyyyyylsä näky! plääh! Onneksi kuitenkin noin vähän päiviä vasta, joten sehän voi vaikka miksi muuttua! Edelleen olen sitä mieltä, että tässä kuussa me plussataan :)

Legolatar 29/32 yk5

647/2507 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lefemme: Minä myös toivon, että kohta joku plussaa. Nyt olisi aika positiivisille tuulahduksille. Ketkäs ne huomenna meinasikaan testailla? ;)

648/2507 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaziska: Voi jännyys sun kohdalla! Alkaa jo viimeiset jännät päivät olla käsillä sinullakin :) Missä vaiheessa ajattelit testailla? Iik! :)

649/2507 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airi: älä nainen hätäile! Nyt Buranalle vastaiskuksi superZen ja HugeOmmm ja siemaus punaviiniä. En todellakaan usko, että yksi tabu vaikuttaa mitään tähän asiaan! :)

650/2507 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Toggolino niin arvelinkin ettet sinä malta täältä lähteä, kun tämä on niin hyvä porukka! :) Mitäs sinulle nyt muuten kuuluu? Oletkos tehnyt lisää ihania viivoja testeihin? Ja onko jotain oireita? Ja soititko jo neuvolaan? Mikä kyselyikä? :D

651/2507 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄÄÄ! Olihan täällä yksi onnellinen tapahtuma tälle päivälle!! Meni melkein minulta ohi, hui! Onnea Dimoulle menkkojen johdosta! Omakin olo helpottui. Niin tiedän tuon tunteen kun ne ei ala sitte millään, vaikka tuli jo selväksi ettei sitä plussaa tuu kuitenkaan. ONNEA SIIS! Mitä kaikkea jännää olet alkukiertoon suunnitellut? Tai onko jotain oviksen ajalle mietittyjä miehenviettely-suunnitelmia? :)

652/2507 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikka: Sinullahan oli tänään neuvola ja siellä ultra? Miltäs sun maha näytti? Onko sulla salamatkustaja? Täällä peukut pystyssä :)

653/2507 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legolatar, kiitos kysymästä! Täällä on vielä melko tyynet, normaalit tunnelmat. Dpo on vasta 7, joten en odota edes aistivani vielä mitään. Jännään melkein enemmän, että minkä mittainen kierto tästä tulee! Puuhastelut jäi tosi vähiin, se vähän huolettaa. Samaan aikaan järki yrittää sanoa, että pitäisi kuitenkin olla ihan täysin riittävä (ke illalla touhut, to-pe välillä ehkä ovis). Viikonloppuna on siis tuliset hiilet meikäläisen pyrstön alla! JOS menkat ei ala, niin testaan ehkä 30.10., silloin olisi dpo 14 (normaalisti 10-11, joten menkat alkaa aikaisemmin, jos ovat alkaakseen). 

Mutta sullahan on hei vielä aikaisemmin jännät paikat! Muutama päivä enää! Toivottavasti polte olisi merkki jostain, mitä me kaikki odotamme. Sanomattakin on tietysti selvää, että heti sitten tänne raportoimaan kaikki. :D Ja hei, normikierto kuulostaa tosi hyvälle! Useimmitenhan se raskaus alkaa salakavalasti. Ja jos ei alkaisikaan, niin ainakin olisi normaali kierto! Nyt en muista, onko sulla oletusta ovulaatioajankohdasta?

654/2507 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja haleja kaikille kurjien uutisten uhreille!! Elämä antaa ja ottaa - ja sitten taas antaa. Mutta vain aika voi kunnolla auttaa, ja uudet onnen tuulet. Niitä supervoimakkaita!!

Tänne tosiaan tarvitaan nyt plussahurmaa! Go, girls!

Mesenius, Chummy ja muut macailijat (hehe): olen syönyt macatabuja niin, että alkukierto ovikseen asti joka päivä, sitten sen jälkeen viikko joka toinen, ja neljäs viikko joka 3. tai 4. Kokonaan ilman ei oo ollut, mutta aattelin nyt taas niitä hiljalleen vähentää, melkein lopettaa. Jostain luin nimittäin myös, että ei sais kuin seinään niitä lopettaa, et se voi olla liian rankkaa tms. Tiedä sitten. Mutta ihan kokonaan en tauolle ite uskaltanut laittaa, jos olisinkin ollut raskaana. Jotkut syö koko raskaudenkin ajan, mutta en kyllä itse aio. Muutenkaan en varmaan tuon purkin jälkeen enää hanki.

Sen vaikutuksen ylipäänsä oon huomannut, että väki ympärillä on flunssissa, mutta muhun ei tartu mikään! (kopkop) Joko vitamiineista sun muista, c-greippiannostukset jne., on apua, tai sitten muuta tuuria. D-vitamiinia taidan syödä tuplasti, ja Omega-kolmostakin aloitin, vaikka oon kasvissyöjä eikä kalahommat muuten nappaa.

Ovis on nyt ohi, eilen oli koko päivän vahvaa plussaa (ehkä jo yöllä, kun toissailtana oli aika vahva myös) ja aamullakin vielä, nyt häipynyt. Ja eilen juuri ennen petipuuhia sattui mahaan niin, että tuskin pystyin mihinkään, oletan, että se oli jo ovis. Kun tänään on sitten ollut jo ihan selvät dpo-tuntemukset mahassa. Oon tosi tyytyväinen, että testit toimivat hyvin, oli eka kierto, kun testasin kp7 alkaen, ja oli hyvin selkeää.

Mies on ihan uupunut kaiken suorittamisen jälkeen... On se vaan välillä rankkaa... ;)

655/2507 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään me ei olla ostettu haavevauvalle, mutta tänään mulle tarttui mukaan lankaa ja virkkuukoukku. 80 senttiä/kerä uudelle lastensairaalalle eli en voinut olla ostamatta.
Pitkästä aikaa kädet kipeinä virkannut koko illan vauvabpeittoa ja todella rauhoittavaa! Ajatus menee jonnekin muualle kuin kiertopäiviin ja käsille tekemistä. Suosittelen!

Lefemme kp26/26-29

656/2507 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eli pyh ja pah! Niin nolona kävelin tänään tk:sta pihalle, kuinka taas turhaan heitä työllistin kun varmaan muitakin asiakkaita on. Eli ei kyytiläistä, mutta opeimpa sen että apteekin testit kellon kanssa ja tarkkaan ettei tule väärin tulkintoja ja turhia luuloja. Ja marketin liuskatestejä en tee enää, viimeinen jonka tein, olin niin jo satavarma että on oikeasti plussa mutta viivanpaikka oli niin selkee että näkyi vaikka kuinka eikä yhtään tarvinnut tirkistellä. Ja näitä"oireita" lakkaan tulkitsemasta, koska niitä nyt on vaikka muille jakaa jos oikeen alkaa kuulostelemaan. Eli nyt otetaan ihan rauhassa ja odotellaan vaan koska menkat alkais tai olis oikeesti aihetta r-testeihin. Jotenkin hölmö olo, kyllä mun nyt pitäisi tietää nämä jutut kun yksi jo kerran on, mutta mielenkiintoinen on ihmisen mieli.

Nyt jos löytyisi kokemuksia, caritalla ainakin oli juuri imetyksen lopettamisesta juttua. Koska alkoi menkat imetyksestä huolimatta? Joillakin pysyy kuulemma kauankin poissa. Imetän kyllä mutta harvemmin kun on tuo kiinteä alkanut maistumaan niin hyvin. Ehkä noin 6krt päivässä. Enkä kyllä vauvahaaveen takia aio imettämistä lopettaa kun se niin hyvin vielä on sujunut. Noh, kunhan tuumailen :) mikäs kiire mulla tässä on, odotellaan siis kropan palautumista normaaliin ja hoidellaan pientä nuhanenää

Mikka, luulosairas 20v, toinen (liiankin kovasti) toiveissa

657/2507 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lefemme, mäkin harrastan kutomista ja virkkaamista. On mukavaa puuhaa juurikin siinä mielessä että ei paljon muuta tule ajateltua kun keskittyy :)

Olen vielä niin pahoillani kaikkien pudonneiden puolesta, kuinka näin monelle sattui niin kamalasti. Kovasti jaksamista toipumiseen niin fyysiseen kuin siihen henkiseenkin. Toivon että teillä kaikilla suru muuttuisi taas pian iloksi ja pienet kyytiläiset pysyisivät tiukasti matkassa mukana!

658/2507 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikka:

No voihan höh että ei ollutkaan salamatkustajaa :< Mä kyllä myönnän itsekin tiirailevani jo kuivunuttakin testiä haamun toivossa. Ei niihin kyllä ole tullut mitään edes testiajan jälkeen jos ovat oikeasti negaa olleet. :D 

Kyselit tuolla aiemmin että miten ihmeessä keskenmenoista selviää, kohtukuolemasta puhumattakaan. Tuli niin elävästi mieleen hetki kun pidin pientä poikaamme sylissä. Elämäni hirvein hetki oli kun hänet piti luovuttaa kätilölle tietäen että en enää ikinä saisi pitää häntä sylissäni. Elämä on joskus hirvittävän julmaa. 

Kaikille keskenmenon kokeneille hirveästi voimia surun keskelle. Täytyy vaan yrittää jaksaa uskoa siihen että kaikella on merkityksensä, niin haluan ainakin itse uskoa. Kyllä se onni meille vielä kaikille löytää <3

Ahaaa kp 13/30 ya 11/2013, km 02/14 ja 07/14, kem 10/14

659/2507 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello Kaziska, kiitos että laitoit pystyyn tän uuden ketjun, toivottavasti saadaan tänne yhtä tsemppaavaa ja lämmintä keskustelua kuin tohon toukokuun ketjuun! Kiva tosiaan, että saadaan kauemmin "roikkua" mukana, jos tarve vaatii, vaikka toivonkin, että nopeasti päästään plussanneiden puolelle!

Mitkä fiilikset sulla on - onko ollu mitään oireita? Pian pääset jo testailemaan, iiksistä! 

Mulla edelleen odotuttavat nuo ekat kuukautiset km:n jälkeen, ja kirjottelinkin tonne km:n kokeneiden puolelle, että alkaa jo aika kovasti ottaa päähän ja hiukan masentaakin niiden odotus. Tein tässä jo hätäpäissäni r-testinkin varmuuden vuoksi (nega), koska avattiin pullo hyvää punaviiniä, enkä halunnut riskeerata. Vaikka tiesinkin tuloksen jo ennalta, niin silti hiukan pettynyt olo. 

Mukavaa vkonloppua All you lovely ladies!

660/2507 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että tämä ketju perustettiin! Saa vähän pidempiaikaista juttuseuraa :) Täällä tosiaan ollaan ihan kierron alussa ja tällä kertaa ajattelin ovista tikuttaa. En ole sitä ennen tehnyt kun olen ajatellut että tulee liikaa stressiä asiasta, mutta haluan tietää että ovuloinko edes. Niin joo, vitamiineja ostin myöskin, nyt vasta.. En aikaisemmin tiennyt että niitä olisi hyväksi syödä jo lasta yrittäessä :) Toivottavasti tämä seuraava kierto olisi se onnekas kierto! Hyvää viikonloppua kaikille! Mä saan onneksi illalla muuta ajateltavaa kun mennään miehen kanssa katsomaan mitä Cirque Erotique pitää sisällään :D