YRITYS PÄÄLLÄ 2014
Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät.
Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!
Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!
TILANNE 30.8.2014
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!
Kommentit (2507)
Kiva juttu KAZISKA että teit tän ketjun.
mäkin aion tästä kierrosta tikutella ekaa kertaa ovista, en ajatellu siitä mitään jatkuvampaa tapaa(aionhan raskautua tästä kierrosta ;)) ei vaan, haluan vaan nähdä sen positiivisen tuloksen että varmasti ovuloin.
täällä viikonloppu vähän ikävissä merkeissä. Makaan hotellihuoneessa migreenin(nyt jo lieventymään päin) kourissa, 700km päässä kotoa. Miehen sukulaisen häitä piti juhlia, mutta mies nyt siellä yksin edustaa!
orchid87, kerrohan miltä sirkus vaikutti! Olis kiinnostanu iteki päästä se näkemään :)
iloista viikonlopun jatkoa!
Kirjottelin vielä vanhaan ketjuun, mut kopsasin tän nyt tänne..
Heipsan pitkästä aikaa!! On ollu nyt viime päivät niin kiirettä ja täällä ollu vilkas keskustelu etten oo kerenny juuri lukemaan ja nyt sain vasta luettua kaikki tekstit ja meinasin myöhästyä :D
Tiikerikuu: mullakin nyt viimeinen 1,5v. iho ollut huonommassa kunnossa pillereiden lopetuksen jälkeen, teiniaikainen akne puhkesi pahempana. Ennen oli vain kasvoissa ja rintakehällä, nyt lisäksi vielä selässäkin. Onneksi ei kuitenkaan niitä isoja pahkoja ole ollut, vaan pienempiä näppyjä. Ja nyt kesäaikana tuli sen verran aurinkoa otettua että yllättävän hyvänä nyt iho, kauhulla talvea odotellen!
Niin ja onnittelut plussanneille, joita onki kertyny munavasti! Tsempit kaikille piinailijoille sekä pahoittelut jo tippuneille..
ON: Aika hiljaista ollu maanantaisen oviksen jälkeen (joka siis todellakin tuli 2päivää etuajassa). Tänään olin havaitsevani pientä repäisykipua. Ja voimaton/vetämätön olo ja kurkku kipeänä, luultavasti oon sairaaksi tulossa. No vielä reilu viikko odottamista niin vastauksen.. :)
Toivetta täynnä kp 20/30-32 yk 12
Täälä piinaillaan vielä viikko. Miehen kanssa jutellaan vauvasta miltei joka päivä. Ja mikä pahinta mä oon jo kattonu sopivia kärryjä vauvalle. No ehkä se on parempi että tietää millaiset sitte haluaa ja mitä vaunuilla "vaatii" . Mitää oireita raskautumiselle ei kyllä oo havaittavissa, mitä nyt maha turvoksissa mutta sehän nyt saattaa johtua vaikka mistä muusta!
Onko muilla haaveilijoilla lemmikkejä ? Ootteko ajatelleet miten lemmikit suhtautuu uuteen vauvaan tai onko lemmikeillä jo ennestään kokemuksia vauvoista? Meiltä löytyy 4 isoakoiraa ja pieni kokoinen kissa.
Ihanaa Kaziska että perustit tämän uuden ketjun!
Louise82 Voin vain kuvitella kuinka raastavaa tuo tädin odotus on km jälkeen! Tsemppiä! Toivotaan että kierto lähtee pian käyntiin!
Toivetta täynnä, täällä laitetaan peukut ja varpaat pystyyn että siellä tärppäisi! Ja että flunssa pysyy poissa! Mulla nuo näpyt on ilmestyneet kuin tyhjästä päivä pari ennen mekkoja ja kukkineet naamassa sen pari viikkoa kunnes hiljalleen kuivuvat, ovat ehkä viikon poissa ja tulevat taas seuraavan kierron mukana uudestaan.
Äiti11 Tervetuloa juokkoon! Onko Maca-kapselit samaa ainetta kuin Maca-jauhe? Onko macasta jotain hyötyä raskautumisessa? Multa nimittäin löytyy maca-jauhoa kaapista, mutta kun se on niin vietävän pahanmakuista, niin en ole kovin ahkerasti sitä käyttänyt.
Exile, Orchid87 Minäkin vannoin ekat kaksi kiertoa etten mitään oviksia ala testailemaan, mutta niin se vauvakuumehörhöisen mieli vaan muuttui. Juurikin sillä perusteella, että oishan hyvä tietää että ylipäätään ovuloi. Ja jos huomaa, että ei ovuloi niin osaa ainakin hakeutua ajoissa lääkärille.
Edellisessä kierrossa sitten tikutin ovista ensimmäistä kertaa, eikä tikkuun tullut kertaakaan haamun haamua... Liekö jäänyt ovis välistä? No joka tapauksessa koko tikutus prosessi oli niin stressaavaa, että meinasin jo unohtaa koko homman. Ilmeisesti se on kuitenkin ihan normaalia että ovista ei aina tule, joten ehkä nyt voisi vielä pari kiertoa testailla, ennen kuin tekee mitään johtopäätöksiä asiasta. Jos lyhyimmän kierron mukaan menee niin parin päivän päästä voi jo aloittaa testailut ja ohessa tietysti ahkerat pupuilut :D
Äsken tarttui kauppareissulta mukaan uusi foolihappotäydennys ja uutena hedelmällisyysboosterina myös omega-3 kapseleita (niitä joissa ei ole A-vitamiinia). Valmiiksi kaapista löytyy jo D-vitamiini. Lisäksi tuli ostettua myös uusi paketti pregcheckin ovistestejä ja myöhempiä aikoja odottamaan myös pari raskaustestiä :)
Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Tiikerikuu, kp8/26-33, yk 4, ikää 27, esikko toiveissa.
Cias Meillä on kolme kissaa joilla ei ole mitää kokemusta lapsista, mutta en ole mitenkään stressannut asiaa. Kunhan muistaa antaa lemmikeille paljon huomiota myös vauvan syntymän jälkeen niin en usko että sen kummempia ongelmia syntyy, ja jos syntyisikin niin turha niitä on etukäteen miettiä. Ja eikös vähän aikaa sitten julkistettu joku jenkkitutkimus, jonka mukaan pikkuvauvana kissanhilseelle altistuneet lapset sairastuvat muita lapsia epätodennäköisemmin astmaan ja muihin allergioihin :)
Meiltäkin löytyy kaksi keskikokoista koiraa, toinen on niin rakastava ja pentumainen (ikää 1v. 3kk) luonteeltaan ettei siitä varmasti ole mitään pelkoa jos vauva sattuu tulemaan. Toinen (kohta 5v.) enemmän semmonen minun "suojelija" ja ollut aikasemmin vähän mustasukkainen minusta ei tosin mitenkään aggressiivisesti kun on hyvin koulutettu, mutta se on joskus hieman murahtanut taaperoikäisille. Molemmat koirat on kyllä ollu kaiken ikäisten lasten kanssa tekemisissä eikä kertaakaan ole ollut ongelmia, paitsi sen kanssa että nuorempi haluais koko ajan nuolla lasten kasvoja..
Pitikö muuten vielä jotain esittelyä kehitellä? Voisin sitte kuhan töistä pääsen ettei koko työaika mene täällä.. ;)
Kerkesin juuri laittaa tämän tekstin tuonne toukokuisiin, kun Kaziska oli tehnyt tämän ryhmän, joten kopsasin tänne saman tekstin :)
Täällä tuli nyt sitten tehtyä CB:n testi ja selkee mutta vielä haalea plussa tuli, ja vielä päivä pissasta, joten en ihmettele vaikka on haalea! :) Jännitys tiivistyy.. Seuraavan testin teen vasta kun menkat on myöhässä pari päivää, jos eivät ala aikaisemmin. Toivon todellakin, että tämä lupaa hyvää, mutta jos ei, niin tiedän ainakin, että raskautuminen on mahdollista! Vielä en tahdo plussanneisiin, odotellaan vahvistusta :)
Haluan vielä kommentoida sen verran, että älkää kukaan ymmärtäkö väärin mitä kirjoitin. En ole ollut koskaan aikaisemmin raskaana, niin tarkoitan tuolla jutulla sitä, että jos raskaus ei jatku niin olen hyvin iloinen siitä, että raskaus onnistuu joskus, jos ei nyt. Anteeksi pitkä jorina.. :)
TIIKERIKUU Maca- kapselit sisältävät samaa jauhetta, kuin se pussissa myytävä jauhe. Mä en pystynyt sitä jauhetta nauttimaan vaikka olisin sitä minkä joukkoon sekoittanut. Ihan kamalan pahaa. Kapselit paljon parempi vaihtoehto mulle. Maca- jauheen on tutkittu parantavan sekä naisten että miesten hedelmällisyyttä.Googlettamalla löytyy paljon tietoa Macasta. Mä tilasin niitä kapseleita täältä: http://kauppa.ruohonjuuri.fi/maca-kapselit/RAINFO-5060213550216/dp
Tervetuloa mukaan uudet ja vanhat! Tämähän starttasi oikein mukavasti.
Niiskuneitii ja Nienor ainakin "lähes plussanneina". Ymmärrän, ettette halua vielä plussanneisiin, mutta kyllähän tilanne on TO-DEL-LA lupaava! Ihan mahtavaa, varovaiset onnittelut! Toivotaan, että perästä tullaan. :)
Ja sitä vielä Niiskuneiti, että ymmärrän täysin että jo alkanut raskaus helpottaa. On ainakin fakta, että hedelmöitys onnistuu: siemenneste on toimivaa, ovuloit ja röörit on auki! Todella hyvä merkki. Kyllä minullakin on ihan eri lähtökohta lapsentekoon nyt, kun kotona on jo muksu. Tosin onhan sekundääristäkin lapsettomuutta, mutta vielä ei tarvitse sitä murehtia.
Louise82: toivottavasti saat pian kuukautiset, niin uusi yritys voi alkaa! Voimia, kyllä kaikki vielä järjestyy!
Orchid87: vaikka tikuttamisesta saattaa vähän epätoivottua stressiäkin tulla, niin toisaalta sen avulla saattaa oppia tunnistamaan paremmin ovulaation, jonka jälkeen tikuitta yrittäminen onkin helpompaa ja rennompaa. Esikoista yrittäessä tikutin yhden kierron ja jo se tieto, että ainakin testien mukaan ovis tulee, helpotti! Mutta oli se kyllä vaikeaa ja yhtä säätämistä. Hauskaa kulttuuri-iltaa! Ja mäkin haluan raportin esityksestä tänne. :)
Äiti11: Toivottavasti tämä kierto tärppäisi, kyllä olisitte sen ansainneet vaikean historian jälkeen! Ollaankin muuten saman ikäiset, mun esikko tosin vuoden nuorempi. Vielä kerran tervetuloa mukaan, lisäsin sut listalle.
Exile: pahoittelut migreenistä... on varmasti ikävä riesa! Varsinkin kun osuu noin kurjaan ajankohtaan, että olisi oikeasti oltava jossain toisaalla. Mutta eihän noille mitään voi. Meneekö sulla yleensä migreeni nopeasti ohi? Paranemisia!
Toivetta täynnä: jännät paikat, alkaa olla oireita joita voi jo tulkita toiveita herättäviksi! Etuaikainen ovis on aina kivempi, niin pääsee nopeammin piinapäiviin!
Tiikerikuu: ovis on voinut jäädä joko tulematta tai LH-huippu on ollut niin nopea, ettei tikut kerenneet sitä havaita.
ON: DPO6, eipä oikein kommentoitavaa. Valkovuotoa lähinnä. Toisaalta, eipä noilla dpo:illa vielä mitään oireita useimmiten olekaan. Ensi viikolla on jännempää!
TILANNE 30.8.2014, onko aamulla testailijoita??!!??
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Äiti11 kp21/28 ya 2013, km 05/2014
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Heissan kaikki !!
Täällä kanssa ollaan mukana edelleen. Ahkerasti käyn lueskelemassa kuulumisianne. Itsellä nyt on vain odottelua kun kierto on ihan alussa. Mitä ovistestejä suosittelisitte? Joskus aikanaan itse käytin niitä apteekin perus liuskoja, vaan en jotenkin niistä tykännyt. Ajattelin laittaa maanantaina tilaukseen niin kerkiää tulla sitten sopivasti.
Cias: Täälläkin puhutaan tai mainitaan jotain vauvaa liittyvää joka päivä :D Mies oli jopa ehdottanut, että lataan sellaisen sovelluksen puhelimeen johon voi kirjoitella raskaudesta ja vauvasta sitten kaikkea mahdollista sitten kun alan odottamaan :) Mitään tavaroita tai sen sellaisia en edes uskalla katsoa vielä..
Täällä taloudessa on kaksi kissaa. Toinen on aika letkeä veikko, ei välitä oikeastaan mistään. Toinen vanhempi kissani onkin sitten vähän eri juttu. Ei tule oikein toimeen lasten kanssa, pelkää korkeita ääniä ja äkkinäisiä liikkeitä. Kiltti kissa kylläkin, mutta pelokkaana eläimet on aina vähän arvaamattomia. Se jää nähtäväksi miten lemmikit reagoi kun pikkuinen jossain vaiheessa (toivottavasti) tulee maailmaan :)
Kysymys: missä kohtaa kiertoa mun kannattaa alkaa ovista tikuttelemaan? kp10?
Ja niin, tuo Cirque Erotique.. Oli aika, hmm.. Jännä, mielipuolinen, outo ja hauska. :D Siinä oli kyllä kaikenlaista, miekannielentää, tankotanssia, tulishowta, akrobatiaa ja jonglöörausta. Ihan katsottava oli ja kyllähän siinä aika hyvin meni vaikka vähän työpäivän jälkeen väsyttikin. Sitä en oikein osaa sanoa, että olisinko ollut valmis maksamaan tuosta esityksestä sen lähes 40 euroa.. Mä siis voitin tuonne kaksi lippua :) Melko vähän yleisöä kyllä paikalla oli..
Se esittely jäikin nyt myöhemmäksi, kun tulikin muuta.. :)
Mymmeli: ite olen käyttäny raskauskeijun omia testipuikkoja ja nyt parissa viime kierrossa sofin liuslatestejä, molemmilla olen plussan saanu testeihin.. :)
HOHOI, listan kärkipää!? Haaveilija86, Anndikke, Miisu, Zaron, Hope2015, Kuumeilija91 ja muut... Onko tullut tehtyä testejä? Uutisia? Tuntemuksia? Täällä odotellaan!
Oma esittely: Olen siis 36 vuotias, mies on yli 40v. Yhdessä ollaan oltu 6 vuotta ja meillä on ennestään kohta 2 vuotias tyttö. Ensimmäinen lapsi syntyi melko helpsti muutaman kierron jälkeen. Silloin olin huolissani mm. kohdun limakalvon paksuudesta (=todella niukat menkat), luteaalivaiheen pituudesta ja siitä, että ovuloinko ollenkaan. Kaikki murheet osoittautui turhiksi ja tyttö sai alkunsa ongelmitta. Nyt siis toinen yrityksessä. Me ei osata tjottailla, joten heti kun oltiin valmiita, alettiin tosissaan yrittämään. :) Nyt vasta toinen yrityskierto menossa, mulla on vahva luottamus plussaan vielä tämän vuoden puolella.
TILANNE 31.8.2014
Haaveilija86 kp57/49-56
Anndikke kp35/33 yk3
Miisu kp35/?? Yk13
Zaron kp32/26-28 yk14
Hope2015 kp31/27-31
Kuumeilija91 kp31/31 yk3
Louise82 kp31/24-27
Nanna Ida kp 31/28-32 yk 3
Nemor kp30/23-28 yk5
**Nienor kp30/
Kia79 kp30/?? yk1
Lauraiidavi kp28/28-30
**Niiskuneitii Kp28/27-28 yk4?
Elowena kp25/28-31 yk1
Kaziska kp25/25-29 yk2
Tiuku89 kp25/27-30 yk3
Enninkeri kp24/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp23/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp23/30 yk?
Yossuko kp23/32-36 yk8
Bellablue kp22/28 yk5
Mikka kp22/28-29 yk1
Cias kp22/29 yk9
Nelekas kp22/28-30 yk2
Äiti11 kp22/28 ya 2013, km 05/2014
Lina87 kp21/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp21/30-32 yk12
Josefiina 87 kp18/30 yk1
Dimou kp17/34-38(?) yk2
Mimsuli kp17/28-31, yk 5
Ipa86 kp16/40 yk8
Heikkulin kp12/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp11/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp10/32 yk 4
Saffelson kp9/26-29 yk17
Tiikerikuu kp9/26-33 yk4
Exile kp8/30 yk6
Sane kp6/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp5/27? ya 7/2013
TS kp4/28? yk1
Mimmutti kp4/28 yk2
Mymmeli89 kp3/32 yk2
Orchid87 kp3/26-28 yk4
Jelevel
ELOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Siis lapsi ei syntynyt muutaman kierron jälkeen vaan sai siis alkunsa. :D
Heippa kaikille!
Mymmeli89: Minä suosittelen clearbluen digi testejä, ovat kalliita, (jos vertaa halpis tikkuihin), tulos on selkeä, eikä tarvitse pähkäillä viivojen kanssa. Itse ainakin sain testin pelittää ja nyt olen tietoinen milloin ovulaatio tapahtuu, sillä osaan jatkossa päätellä omasta kropasta. :) Jos joskus tarvitsee vielä ovistestiä, niin ehdottomasti sijoitan noihin!
Cias: meillä on kaksi koiraa ja silloin kun esikoinen syntyi, oli vielä kaksi kissaakin. Henk. koht. uskon, ettei tervepäisillä eläimillä yleensä ole ongelmia pienten vauvojen kanssa. Meillä ainakin tuo koira, joka oli meillä jo silloin kun esikoinen syntyi, otti vauvan tosi hienosti vastaan. Seurasi minua ja vauvaa kaikkialle, makasi aina vauvan vieressä lattialla ja nukkui jaloissani kun imetin. Oli aina viivana paikalla kun vauva itki. Kissat myöskin olivat vauvan kanssa tosi kivasti, nukkuivat vieressä valvotusti mutta lähtivät sitten aika nopeasti karkuun, kun vauva alkoi liikkua :) Luulen, että eläimet kestävät sitten sen haastavamman taaperovaiheenkin, kun saavat rauhassa tottua ja kiintyä uuteen perheenjäseneeseen. Vauvahan on siitä kiitollinen kaveri, ettei vielä liiku, saatika sitten revi korvista tai kiipeä päälle ;)
Kaziska: nuo sun luettelemat "huolet" ennen ensimmäistä raskautta ovat kuin suoraan mun huolilistalta. Kavereilla lapset ovat tuntuneet saavan alkunsa lähes poikkeuksetta ensiyrityksellä, joten kovasti olen miettinyt missä vika kun ei nappaa - järkikin sanoo, ettei missään tarvitse olla vikaa, vaan aika monen asian täytyy mennä kohdilleen että raskaus alkaa.
Tällä kertaa luulen, että ainakin hedelmöittyminen tapahtui ja alkuviikon vuoto oli kiinnittymisyrityksen tulos. Eilen tein negatiivisen testin ja eilen naamaan ilmestyi myös mojovan kokoinen finni, joten odottelen tädin tulevan kylään ma-ti. Jos sitä ei kuulu, niin uusi testi tiistaina ja peukut pystyyn.
orchid87: olen käyttänyt kännykkään ladattavaa Ovia-sovellusta, joka mm. suosittelee testauspäivää oman kiertohistorian perusteella. Muutenkin appsi on kätevä ja auttaa tunnistamaan niin ovulaatioon kuin raskauteen liittyviä oireita.
Voisin itsekin pitää pienen esittelyn. Olen siis 23 ja avomies/kihlattu 26. Jätimme ehkäisyn pois kesäkuun alussa, takana oli 6 vuotta putkeen hormoniehkäisyä, 3 vuotta e-pillereitä ja 3 vuotta nuvaring. Meillä siis tärppäsi 3 yrityskierrosta :) Jatkuva pelko, että menee kesken, mutta täytyy olla vaan luottavaisin mielin ja uskoa siihen, ettei stressamalla asia helpota :) Ainakin olen todella helpottunut jo siitä tiedosta, että voin tulla raskaaksi :) Tsemppiä kaikille piinailijoille ja tarrasukkia meille plussanneille :)
Hei kaikille ! Minäkin taidan liittyä tähän ketjuun. Olen siis 21 v ja mieheni on pari vuotta vanhempi, naimisissa vuosi. Pienokaista olemme yrittäneet maaliskuusta asti, ja nyt tähän kiertoon.on varattuna ovistestitkin. Nyt siis kp 6/30 eli ovulaatiota odotellessa !!
Hei!
Voisin liittyä tähän ketjuun. Olen lueskellut täällä monia ketjuja, mutta ei ole huvittanut kirjoitella noihin "kuukausi ketjuihin", kun itsellä ollut yritystä sen verran pitkään.
Olen 36- vuotias ja toista lasta yritetään. Esikoinen on pikkusen vajaat 3- vuotta. Esikoista yritettiin 1,5 vuotta ennenkuin raskauduin (tutkimukset oli aloitettu, luomuna kuitenkin raskauduin), mutta eka raskaus meni kesken. Km: jälkeen tulin heti uudestaan raskaaksi, ei edes menkkoja välissä.
Nyt ollaan yritetty siis toista lasta reilu vuosi. Ja olinkin jo raskaana, mutta toukokuussa meni kesken. Molemmat keskenmenot ovat olleet varhaisia alle rv6. Tämän viimeisimmän km:n jälkeen kierto sekoili 28-34-20 päivää. Ja olen varma ettei ovista ole edes tapahtunut. Tässä kierrossa kävinkin yksityisellä gynellä kp10, kaikki ok. Tarinani kuultuaan tämä gyne ehdotti, että voisi tehdä mulle munanjohtimien aukiolotutkimuksen (esikoista yritettäessä tulin raskaaksi ko. toimenpiteen jälkeen). Ja niinpä toimenpide tehtiin mulle kp11 (tämä gyne pitää vastaanottoa myös Helsingin Felicitas klinikalla). Ovistesti hymyili kp12 ja tuntemusten mukaan ovis tapahtui kp13-14. Tämä kierto olis siis n. 28 päivää. Ja nyt jännittää kovasti. Mutta pettymyksiä on ollut niin monta...ei uskalla ajatella vielä mitään.
Olen syönyt raskausvitamiinia viime vuoden syksystä asti (gyne sanoi juuri, että se riittää ei tarvii foolihappoa erikseen). Greippimehu on ollut käytössä useamman kuukauden ja keväällä aloitin Gelee Royalet (raskauduin muuten silloin heti seuraavasta kierrosta) ja nyt vielä lisäksi Maca- kapselit. Olen myös kokeillut homeopatiaa ja vyöhyketerapiaa (vyöhyketerapiassa olin käynyt keväällä plussa kierrossa).
Kyselkää/ kommentoikaa halutessanne. En varmasti osaa enkä hoksaa kaikkea kirjoittaa ja kertoa.
KP 21/28 (yritystä reilu vuosi, km 05/2014)