YRITYS PÄÄLLÄ 2014
Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät.
Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!
Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!
TILANNE 30.8.2014
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!
Kommentit (2507)
Hassua! Mulla oli myös yk2 tooosi lyhyt 21 päivää ja nyt yk3:ssa menossa JO 42 päivä!! Olen kyllä joskus jostain lukenut, että jos joku kierto on lyhyt niin seuraava on sitten tosi pitkä. Että meniskö ne edellisen kierron vajaaksi jääneet päivät seuraavaan kiertoon! Tiedä nyt tästä, mutta jotenkin noin sitä jossain selitettiin.
Ja toivon myös tosiaan että ne menkat sieltä alkaisivat, että päästäisiin täälläkin uuteen yritykseen!
Carita kp41/? Yk3 (27v, toista yrittämässä)
niin tosiaan 42 päivä menossa eikä 41..
Carita kp 42 yk3
Oli pakko tulla tänne purkamaan tuntojaan kun niin ihmeellisiä tuntemuksia ollu tänään.. Iltapäivästä asti on tuntunu pientä nipistelyä vasemmalla puolen masussa, missä tunsin ovulaation pari päivää sitten. Saunan jälkeen tuntui outo "potsahdus" siellä vasemmalla puolen, vähän niin kuin ilmakupla olisi puhjennut!! Mitä tuo voi olla?? Voiko hedelmöittymisen tuntea?!? Vai olenko vain miettinyt tätä kaikkea liikaa ja kroppa alkaa tekemään jo tepposia sen takia..? :D
Joka tapauksessa menin nyt tilaamaan raskaustestejä, vaikka aiemmin vannoin itselleni etten tee yhtään mitään ennenkuin on oikeesti aihetta. Tilasin YesNo-testin ja pari apteekin omaa testiä. Onko jollakulla kokemusta tuosta YesNo:sta? Onko kuinka luotettava kun testin voisi tehdä jo 10 päivää oletetun hedelmöittymisen jälkeen..?
Luonnonlapsi79 hämmentyneenä ja toiveikkaana kp 13/28-30, yk1
luonnonlapsi: minäkin juuri hetki sitten mietin noita kiinnittymistuntemuksia. Itselläni niitä ei kylläkään ole, mutta mietin vain mitä muut täällä aiheeseen tuumailevat ja voisio se olla mahdollista? :) Gyne sanoi viime käynnillä, että ovis yms. tuntemukset saattavat sotkeutua suolistoperäisiin tuntemuksiin, etenkin vasemmalta puolelta tulevat tuntemukset voivat selittyä ihan sillä. Joskus olen yrittänyt oikein kuulostella tuntisinko oviksen, mutta en kyllä sitä ikinä ole huomannut. Kaikenlaista tunnen kyllä mahassani pitkin kiertoa, mutta ei kyllä ole hajuakaan mikä niistä tuntemuksista se ovis muka olisi :D hassua ajatella, että jotkut niin tarkkaan osaavat sen sanoa. :)
legolatar 27/32 yk5
Luonnonlapsi: mulla nippailee, nipistelee, napsahtelee ja naukuu mahassa pitkin kiertoa. Mun suolisto on sen verran aktiivinen tapaus, etten todellakaan tiedä, onko kaikki nipistely ovulaatiosta/keltarauhasesta johtuvaa. Saatika sitten mahdollista kiinnittymiskipua! Joillain toisilla voi olla rauhallisempi vatsa, ehkä heidän tuntemukset on selvemmin paikallistettavissa. Olen sen takia jättänyt kaikki vatsan tuikkailut analysoimatta. Menkkakivut ja kuukautisten alkamista edeltävä kohdunsuun tuntemukset on sitten selvempiä.
Varsinaista hedelmöittymistä ei voi mielestäni tuntea. Munasolu ei ole irtoamisen jälkeen yhteydessä kroppaan ennen kiinnittymistä, eikä sillä ole tuntoaistia. Korjatkaa, jos olen väärässä!
Kuulumisia odotellaan: tosi hyvä idea! Pidetään mun mielestä noin, niin lista pysyy aidoissa. Jos ei mitään kuulu lähiviikkoina, niin voisi sitten tiputella listalta? Nostetaan takaisin, jos aktivoituvat uudelleen.
Kaziska kp 20/26-28 dpo 5, yk4
Ihanaa kun täällä ollaan kirjoiteltu niin paljon, oli taas mukavasti luettavaa :) Kaziska Olen samaa mieltä kyllä.. Eli itse hedelmöittymistä ei voi tuntea.. Dimou toivottavasti kiertosi tasautuu pian.
Yrityksistä Joo tosiaan, meillä vasta yk1, ja voin suoraan sanoa, että sydäntä riipaisee lukea varsinkin teidän juttuja jotka ovat odottaneet JA PITKÄÄN. Ei sitä tiedä vaikka mekin joutuisimme odottamaan vuosia pienokaista, mutta teidän luovuttamattomuus ja se miten vahvoja olette, on ihailtavaa.
ON: Ei vieläkään menkkoja.. Enkä ole myöskään uskaltanut testata.. Ajattelin perjantaina, käydä ostamassa digin, ja varmaan sunnuntaina vasta kokeilla.. Kaksi päivää ollut migreenimäistä päänsärkyä, eikä migreenilääke auta!! Voi piru kun on pinna kireällä, enkä miehelle viitsi koko ajan kiukutella...
Sitä negaa mietin, minkä silloin aikaisemmin tein, että josko mulla olisikin ollut ovis myöhässä.. 5.10 sen olisi laskurin mukaan pitänyt olla, mutta tässä kun kalenteria selailen niin 8-9.10 muistan kauheat vatsakivut, oisko se sitten ollutkin ovis? Noh en tiedä.. Lämpö kuitenkin iltaisin jatkuu samassa ~37°c (normi 36,4°C)
Tänää pitkästä aikaa uskalsin pitkästä aikaa 'ronkkia' kohdunnapukkaa, kun halusin tietää onko laskeutunut, että josko ne menkat sieltä sitten tulisi, kun pari päivää sitten oli niitä tuntemuksia/jomotuksia, ja tänään ollut runsaampi vv, eli juossut vessassa vähän väliä tarkistamassa. Niin.. Tosiaan, kohdunnapukka olikin noussut aivan ylös, taakse, etten enään ylettänyt edes hipaisemaan vaikka kuinka vääntelin ja kääntelin, yleensä se on tuntunut ihan hyvin kauheesti yrittämättä etsiä.. (sori yksityiskohtaisuus). Pienen pieni tippa 'verta' eksyi valkovuodon sekana paperiin.. Sain siitä vähän huumoria ja mietin että olikohan tuossa sitten minun kuukautiset tällä kertaa, haha :D
Raskauteen en vain jotenkin uskalla uskoa. Kuukautisia odotellessa..
Yemk kp31-32/28 yk 1
Yemk, sulle pitää nostaa hattua tuosta kärsivällisyydestä! Mä olisin testaamassa koko ajan, vaikka onkin vasta kp25/26 eli ei edes yhtään yli. Mun kohdalla en niinkään pelkää niitä negoja, vaan ennemmin se tuo mielenrauhaa, kärsivällisyyttä ja palauttaa pään vauvan muotoisista pilvistä todellisuuteen. Mutta mulle kävi tuon oviksen bongaamisen kanssa hyvin samalla lailla kuin sulle. Eli oletin ovulaation olevan noin 9. päivä kaikkien laskujen mukaan, mutta 12. päivä oli tosi voimakasta vatsakipua, minkä kyllä tunnistin ja jopa tikun ovulaatioon liittyväksi.
Eli nyt olis mulla dpo10 ja jos kuvitellaan, että sulla jotain noin 13 ja jos sä aiot odottaa sunnuntaihin niin enhän mä voi testiä tehdä yhtään aikaisemmin! Voi apua, maltti on valttia!
Mä toivon niin kovasti, että kummallekaan ei tulis menkkoja! Tsemppiä!
Lokakuusta ne vaan päivät vähenee ja plussia olisi jäljellä vielä kasa. Nyt naiset, plussatuulia kaikille! ♥
Toggolino, tällä palstalla olen aika uusi, jotenkin tuntui ettei pää kestä tätä enää "yksin" harrastaa,(harrastukseksi tämä tuntuu kyllä muuttuneen kun tärppää ja loppuu ja tärppää ja loppuu) joten etsin täältä vähän vertaistukea. Valitettavan yleisiähän keskenmenot on mutta mitään varsinaista syytä ei ole meidän menetyksille löytynyt. Ns. vain helvetin huono säkä. Mä kyllä olen itse diagnosoinnut sen niin että koska mulla tää pco on ja gynekin sitä mahdollisuutta vilautti että kroppa kyllä toimii ja oviksen saa aikaiseksi, mutta mulla on niin paljon huonolaatuisia munasoluja että vain harvasta on eläväksi lapseksi. Kamala ajatus jotenkin :( Mutta luovuttaa en meinannut! Mulla on kuitenkin yksi ihana lapsi ja miehellä edellisestä liitosta myös yksi murunen.
Yemkillä tosi kutkuttava tilanne, testaa jo :D <3
Chummy, totta, hirveen hiljasta ollut plussapuolella, nyt kunnon plussaaalto lokakuun loppuun <3
Ahaaa kp 11, limoja alkanu jo bongailee mitkä mulla normaalisti näkyy vasta ihan samana päivänä oviksen kanssa, eli lupaavaa jos näitä hedelmällisiä päiviä ois enemmänkin. Ovistestit vielä negaa kuitenkin, eilen illallakin oli pakko testata kun tosiaan alko noita limoja olee enempi :)
Huomenta naiset! Meille tuli aamulla tämmöinen :D
Hei kaikki... tiputtiin kovaa ja korkealta ja nyt ilmoittaudun tänne takaisin tuolta plussanneiden puolelta. Spontaani keskenmeno siis rv 5+3 :( Enpä olisi uskonut kohdalleni, ensimmäinen raskaus kun sujui niin helposti ja nytkin raskauduin heti toisesta kierrosta. Kyllä pistää miettimään ja pakottaa uskomaan, että näin se elämä voi kohdella kurjasti myös meitä. Nyt olen haavojani nuollut viikon verran, ja toipuminen keskenmenosta on fyysisesti ollut nopeaa. Vuoto on loppunut ja raskaustesti näyttää jo negatiivista. Ei auta kuin laittaa uutta yritystä tulille! Minulle ei lääkäri (jos nyt hänen muminaansa oikein ymmärsin) sanonut, että pitäisi odotella yksiä kuukautisia, joten kyllä jo heti tästä kierrosta alamme yrittää uudestaan. Vauvakuume on todella kova!
Elowena kp 9/30 (keskenmenosta laskettuna) yk 3 (yk 1 km jälkeen)
No tulipa vähän isolla mutta ehkä on syytäkin :D
Toggolino, ihanaa, superia, ONNEA <3 Niin kaunis viirunen!
Elowena, lämpimästi tervetuloa takaisin ja eikun uutta matoa koukkuun. Hienoa kuitenkin kuulla, että olet toipunut surullisesta tapahtumasta nuin hyvin. Voimahalit ja tsemppiä! :D
Ja loistavaa Toggolino! Tuosta ei tarvitse edes viivaa tiirailla vaan näkyy selkeästi. Nyt vaan toivon sulle kaikista pitävimpiä tarrasukkia mitä ikuna löytyy, että pysyy kirppu menossa mukana! Onpa hyviä uutisia, varsinkin juuri puhuttu pitkään yrittäneiden kärsivällisyydestä ja lokakuun puuttuvista plussista.
Onnea! :D
Ja mullekin samanmoisia eiks jeah!
Elowena, tosi harmi ja olen tosi pahoillani. Sitä ei vaan ikinä uskois omalle kohdalle ennenkuin se oikeasti tapahtuu. :( Mutta juuri noin, meni syteen taikka saveen niin uutta matoa koukkuun ja toivottavasti teillekin se pysyvä plussa pärähtäis <3
Uups.. kirotusvirhe. Tietenkin toivon KAIKILLE samanmoisia, en vain itselleni. Aika killeripaikka kirjoitusvirheelle. ;) Hyvä minä!
Lefemme, se viimeinen viikko ennen oletettua kk alkupäivää oli yhtä painajaista, ajatukset pyöri pelkissä testeissä ja plussa haaveissa, sit otin itseäni niskasta kiinni, kun sain sen negan, että nyt minä odotan ja pitkälle, menkat tulee jos tulee ja jos ei niin hyvä, ja tarkkailin noita hcg taulukoita et viikolla 5 pitäis varmasti näkyä jotain jos on, että jos ei täti tulisi niin sit testailen.. hehe, en kyllä tiiä yhtään miten sain kasattua itseni.. mutta kohtahan säkin pääset testailemaan ja kuumottelemaan lisää ;) Toivotaan ettei menkkoja kuulu kyllä tosiaankaan kummallekaan , tsemppiä myös sinne :) <3
Ahaaa, ainakun hypistelen testiä pää huutaa, että eeeei, ei vielää! odottele paripäivää.. hehe, tän päiväsen pikku veritipan myötä epäilen kyllä kovasti et sieltä ois menkat tulossa.. iik
Elowena, Voi ei!! sinne tsemppi haleja... pahoittelut keskenmenosta, ne on aina niin ikäviä.. :(
Toggolino, paljon paljon onnea plussasta, tarrasukkia matkaan ;)
Sunnuntaina on virallinen testipäivä, täti pysy poissa! 4 päivää!
Yemk kp 32/28 yk 1
Onnea Toggolino! Onpa kaunis viiva, ei tarvitse tihrustaa. :)
Elowena, olen pahoillani. Sulla on kuitenkin ihailtava asenne ja toivottavasti teillä pian tärppää uudelleen. Tsemppiä!
Hyviä ja huonoja uutisia täällä. Toggolinolle älyttömän isot onnittelut!! Huimaa!! Ja Elowenalle suuret pahoittelut :( Onneksi ei kuitenkaan pitemmälle ehtinyt. Ja onneksi olitte noin alussa yritysten kanssa eli eikun uutta päin vaan!
Lefemme: taisi olla freudilainen lipsahdus ;) Kiitos aamun nauruista!
Yemk, testejä testejä :)
Täällä tuli aamulla ovisplussa, testaan uudelleen alkuiltapäivästä, kun ei aamuvirtsa kai ole se paras. Eilen illalla oli myös suht vahva, mutta nyt se oli oikeesti VAHVA. Kysymys ovulaatiosta: jos nyt testissä oli tuo plussa, niin onko siis varmasti niin, että minimissään on se 12h aikaa vielä pistää simpat jemmaan?
Täällä on niin paljon tekstiä, että en muista, kuka kysyi, mutta joku mainitsi yhdyntäkivuista. Itse oon huomannut, että juuri oviksen aikaan se touhu ei ole kovin miellyttävää, mulla myös sattuu kohdunnapukan seutuville. Tai ei ehkä satu, mutta vähän pitää hengitystä pidätellä, kun tuntuu niin ikävällä tavalla. Muina kuukauden aikoina ei tunnu samoin. Mies voisi kyllä olla hieman pienikokoisempikin ihan oikeesti..!! Jos puhuit toisenmoisista kivuista, niin itselleni oli yhdynnät tosi vaikeita noin 18-23-vuotiaana. Ei pystynyt melkein ollenkaan, oli vaan niin ahdasta ja sitä ahtaampaa, mitä enemmän jännitti. Miestä vaihtamalla tilanne parani kokonaan, kerta heitosta ;) Että siinä tapauksessa oli sitten syynä enemmän yhteensopivuusongelmat. Edelleenkään en ole superisokokoisten miekkosten suuri ystävä, vaikka oma onkin jälleen sitä kaliiperia - nyt sentään normisti ei ole mitään ongelmia!! :)
TildaDee kp12 yk5
Enninkeri: hyvä idea laittaa tuo "Kuulumisia odotellaan" . Jospa heistä kaikista kuuluu pian uudelleen!
Tervetuloa Anna Mai , olen pahoillani kokemuksistasi. Jospa pian mukaasi tarttuu täpäkkä matkalainen!
Kiva kuulla, että monilla juuri ovisajat meneillään ja nyt pääsette aloittamaan jännityksen onko tärppi käynyt :) itsekin tässä mietin, että nyt taitaa olla muutama päivä oviksesta. Mimmoiseltaha se kiinnittyminen voisi tuntua? Vai onko se ihan saletti, ettei sitä tunne? Kellään tietoa, kokemuksia?
Legolatar 27/32 yk 5