YRITYS PÄÄLLÄ 2014
Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät.
Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!
Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!
TILANNE 30.8.2014
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!
Kommentit (2507)
Legolatar: raskauden tuntemisesta. Ekan raskauden kohdalla ei mitään tuntemuksia! Ei niin yhtään mitään. Mielestäni en muista kyllä menkkaoireitakaan, mutta valuvaa tunnetta taisi olla useana päivänä ennen plussausta. Plussauksen jälkeen oikein kuulostelin, että tuntuuko jotenkin erilaiselta. Ei tuntunut. Myöskään raskausoireita sain odotella parin viikon verran. Olin kateellinen niille, jotka kertoivat tunteneensa raskauden heti kiinnittymisen jälkeen. Omien sanojensa mukaan "tunsin vain yhtäkkiä järjetöntä onnellisuutta, kädet vain ajautuivat alavatsalleni, TIESIN että olen raskaana". Joo, ei mulla. Pahoinvointikin oli erittäin pientä ja ympärillä puhuttiin, että pahoinvointi on merkki hyvin toimivasta istukasta.... hmmm onko tässä jotain vikaa siis? Mutta muuten raskauteni oli kuin oppikirjasta, kaikki meni tosi hyvin! Eli vaikka raskaustuntemuksia ei ole, voi hyvin olla raskaana. Useinhan pms- ja menkkaoireetkin paljastuvat lopulta raskausoireiksi!
Mutta huh huh, onpa jännittävää odottaa huomiseen testitulosta!
Nera, jännittävät ajat sielläkin! Ja tuosta kuntoilusta: se on joka tapauksessa hirveän hyvää elämänhallintaa. Saa raitista ilmaa, kunto kohenee, ehkäisee masennusta, parantaa hedelmällisyyttä... Siinä on vain hyviä puolia! Pitäis itsekin ryhdistäytyä ja keksiä vaikka lapsen kanssa yhdessä ulkona peuhaamista, mistä tulisi itsellekin hiki. Liian usein sitä vain istuu hiekkalaatikon reunalla...
Niin ja sä olet muuten tuplasti listalla. Pitää seuraavan päivityksen yhteydessä poistaa.
Edelleenkään en ole tippunut listan hännille vaan kärkipäätä pidetään...menkkaoireita on ja on, mutta itse vuotoa ei kuulu. Testasin torstaina, tällä kertaa selvä nega. Eli ei edes mitään viivanpaikkoja. Nyt yritän pidätellä itseäni testaamisesta hetkeksi :). Ja tämä minun virtsatieinfektionikaan ei ollut vielä käsitelty ja hoidettu - kuuri loppui sunnuntaina, alavatsa niin kipeä vielä loppuviikostakin (kun odottelin niitä menkkoja) että vihdoin soitin hoitajalle, kuullakseni että olin syönyt väärää antibioottia. Argh! Sitten alkoi kolmas kuuri tähän samaan tautii, vatsa jo siksikin kipeä että syön hevoskuureja antibiootteja kerta toisensa perään. Josko tämä nyt vihdoin tästä hoitautuisi. Eilen nousi lämmöt ja pelkäsin jo, että nyt muuttui taudinkuva munuaistulehdukseksi, mutta ei sentään. Helpotuksen huokaus kun juuri ennen nukkuumaanmenoa lämpö oli laskenut. Tuosta lämpöilystäkin voisi toki tulkita vaikka ja vallan mitä, mutta en uskalla :) eli ei mitään kummempaa tänne, sairastamista vain (hirveä väsymys lääkkeistä) ja menkkojen odotusta. Josko ne sieltä jo pikapuoleen...odottelen vielä pari päivää, ehkä huomenna testaan, ja jos tilanne vaikuttaa yhä muuttumattomalta, minut voi siirtää listan hännille odottamaan selkeyttä kiertoon. Mutta toivo menkoista elää, pitäisin hyvin outona että menkkakivut kestäisi viikkoja antamatta vuotoa...
helei! Juuri kun sain edellisen tekstin kirjoitettua, vessassa käynnin yhteydessä näkyi pieni tuhru :) Menkat! Jippii!
Yrityskierto 2 alkakoon!
illusia86 kp1/35, yk2
Heippa kaikille! Ensinnäkin onnea onnekkaille ja voimia eloon kovia kokeneille. <3
Luulin jo täällä päässä alkaneen yk2:n, mutta tulikin pitkäksi venyneen kierron perään vain pientä tiputteluvuotoa kahden päivän ajan, joka jäi harmittamaan. Tiedä nyt sitten mistä on kyse. Pari kertaa testailin ennen tuhruja ja selkeitä negatiivisia sain. Olen seuraillut palstaa taustalla, mutta jättänyt kuulumiset kertomatta, kun en ole oikein tiennyt itsekään mistä on kyse. Täytynee varailla aikaa gynelle, jos ei selkiyttä tule.
Nyt meneillään siis EHKÄ kp44/30 yk1 TAI kp6/30 yk2
Moi! Olisi kyllä piristävää kun niitä plussia alkaisi ropisemaan! :D
Luin taas kaikki kirjoitukset läpi, mutta päähän ei jäänyt ajatustakaan niistä, jotenkin lyö nyt vaan niin tyhjää. Joten pahoittelut pelkästä omanapailusta.
Apua, ei mitään hajua mitä täällä tapahtuu, olen jotenkin todella todella herkillä nyt, tuntuu että olen ihan koko ajan itkemässä, ihan sama mitä tapahtuu niin itku tulee varoittamatta ja ihan missä tahansa! En ole koskaan elämässäni ollut tällainen. Ärsyttävää.. Ja monesti olen saanut viime päivien aikana juosta vessaan kun on tullut olo että menkat alkoi, mutta ei oikeasti alkanut vaan aina tilalla ihan vetistä, väritöntä vuotoa. Muuten ei edelleenkään mitään tuntemuksia. Onko jollain muulla ollut tällaisia oireita ensimmäisessä luomukierrossa? :O
En uskalla testata vielä, odotan ainakin keskiviikkoon asti jos ei menkat ala sitä ennen, silloin olisi dpo14.
Töpötin, kp31/?, dpo10
Ovista odotellaan täällä. Kuukautiskalenteri-appin ja ovislaskurien mukaan ensi viikon alussa olisi h-hetki, mutta viime kierrossa testit näyttivät plussaa aiemmin. Siksi aloitin testailun jo hyvissä ajoin (maanantaina :D) Joka toinen päivä olen testaillut eli huomenna sitten taas.
Peittoja on heiluteltu kierron joka päivä paria päivää lukuun ottamatta, että siitä ei pitäisi nyt olla kiinni.
Te, jotka juotte greippimehua, mistä te oikein sitä hommaatte? Olen useammasta kaupasta etsinyt, mutta ei onnista :/ Mieluummin joisin mehua kuin söisin greippejä.
Täällä välillä ihan omaa napaa :)
Nyt taitaa olla kp 12/30 meneillään, ja ovista en ole vielä bongannut. Ärsyttävää on, että mulla tuntuu lähes koko kierron ovistestit näyttävän "melkein plussaa", eli aina piirtyy vahva, kuitenkin aavistuksen kontrolliviivaa haaleampi viiva tikkuun. Viime kierrossa ainakin sain kuitenkin yhden selvästi muita tummemman ja kontrolliviivan vahvuisen tuloksen, joten ei kai auta kuin odotella... Ja voihan olla, että tuo keskenmenokin hieman viivästyttää ovista.
Nyt keskenmenon jälkeen olen ollut ihan ihmeissäni omista seksihaluista. Meillä on jo pidempään ennen vauvantekopuuhien aloitustakin ollut vähän hiljaisempaa makuuhuoneessa lähinnä minun fiiliksistäni johtuen. On vaan jotenkin ollut tosi vaikea päästä rakastelufiilikseen mukaan. Kaksi yrityskiertoa ennen tätä keskenmenoa olivat kyllä välillä niin väkisin väkertämistä, että :D Nyt onkin ihan ihmeellistä, kun keskenmenon jälkeen seksi maistuu taas. Liukkaria ei paljon tarvitse käyttää, ja seksi on itsellekin nautinnollista ja tyydyttävää. On jotenkin tosi hedelmällinen oli, ja toivon, että kohta tärppää! ;)
Elowena kp 12/30, yk 3 (yk1 km jälkeen)
Heippa taas kaikille!
Ens viikolla pitäs tehdä nyt raskaustesti, että kaikki raskaus materiaali on poistunut toivottavasti on!
Toivotaan että pikkuinen tulisi ensi vuonna masuun <3
Nyt en kyllä usko oli sitten kaikki raskauspahoinvoinnit että on turvallisilla vesillä, vasta kun 12 viikko ylittyy voi hieman huokaista (: Mä niin toivon, että kolmas kerta todensanoo!
Taidan tässä välissä käydä myös gynellä niin voivat ottaa papa kokeen ennen uutta raskautta.
On se raskaus jännä tunne, nyt sen huomaa! Tuntu että oli kuin rantapallo vaikka päällepäin ei näkynyt mitään, jokainen ruumiinosa tuntu turvonneelta.
Kuinkas muilla sujuu? (:
Hei,
onko muilla km:n kokeneilla että mies jotenkin pitäää sinua "viallisena". mun mies ottanut nyt taas etäisyyttä muhun en tiiiä pelkääkö se uutta pettymystä, vaikka ollaankin keskusteltu että jos en koskaan voi saada lapsia nii ollaan silti onnellisia siitä mitä on.
en tiiä, kun siis mua ei itteeni pelota että seuraavakin mahdollinen raskaus voisi mahdollisesti päättyä km:n. mä toivon vaan sen oman nyytin jos se olisi jo ensi vuonna meidänkin ilona..
Huolestunut Ensiyrittäjä (20v) km 10/2014
Hei Huolestunut Ensiyrittäjä, onpa ikävä kuulla, että miehesi tuntuu etäiseltä! Voisiko olla, että hänkin käsittelee omalla tavallaan keskenmenoa ja tuntuu siksi etäiseltä? Ja ehkä myös, kuten sanoit, pelkää myös mahdollista uutta pettymystä. Ihan varmasti keskenmeno vaikuttaa noihin miespuolisiinkin, meillä ainakin mies menetty yöunensa joksikin aikaa, vaikka muuten ei tuntunutkaan ottavan ihan yhtä raskaasti kuin minä. Auttaisiko, jos nostaisit kissan pöydälle ja yrittäisit jutella asiasta ja keskenmenoon liittyvistä peloista? Yhdessähän tässä ollaan yrittämässä :) Tsemppiä tilanteeseen, toivottavasti pian helpottaa! Ja muista, ettet todellakaan ole mitenkään viallinen. Keskenmenot on kuitenkin aika yleisiä, eikä yksi keskenmeno vielä lisää riskiä toiseen.
Hei!
En pariin päivään ole täällä käynyt kuulumisia lukemassa, mutta olikin oikeastaan kiva, että nyt oli kerralla paljon tekstiä luettavana!
Huolestunut Ensiyrittäjä: Ompa todella ikävää käytöstä mieheltäsi, jos se nyt liittyy sinun "toimimattomuuteesi". Miehenhän "tehtävä" tässä koko hommassa on purra hammasta omien tunteiden kanssa ja tukea naista kaikin mahdollisin keinoin alusta loppuun. Ja koska olet vielä tosi nuori niin en usko että on syytä oikeaan huoleen eikä sinussa varmasti ole vikaa, vaikka km onkin teillä takana. Yhdyn Elowenaan, asiasta reilu keskustelu olisi paikallaan, vaikka vaikea aihe onkin.
Töpötin:Itsellänikin on nyt ensimmäinen luomukierto pillereiden jälkeen. Täälläkin outoa käytöstä havaittavissa; minä en itke, mutta raivoan aivan uskomattoman pienistä asioista. Esim. eilen pulttasin siitä, kun mieheni meni nukkumaan ennen minua. Olin itsekkin raivarini jälkeen järkyttynyt käytöksestäni.. Valun myös kirkasta limaa KOKO AJAN. Kohtu/munasarjaosastossa on jotain outoa tuntemusta. Tissit ovat kipeät ja se on minulle aivan uutta. Olen täysin PMS-oireeton ollut aina ja siksi nyt tällaiset hormonitoiminnan muutos-oireet tuntuvat kummallisilta ja extra-ärsyttäviltä.
Nyt kun voisi olla täysin mahdollista, että olisi tärpännyt, sitä ajattelee kaikkea, että entä jos nämä ei olekaan pillereiden lopetuksesta johtuvia oireita vaan mahdollisesta kiinnittymisestä johtuvia tms. Mutta järki sanoo, ettei vielä voi tuntea mitään. Inhaa.
Sminkki, kp22, dpo5, yk1
Huomenta naiset!
Päivitin listan edellisten viestien mukaan.
Itseni laitoin jonon hännille, koska menkat alkoivat. Testin kävin eilen ostamassa, mutta sitä en päässyt tänään edes käyttämään. Parempi niin, säästyi rahat eikä tullut pahamieli negasta. Tottakai harmittaa, ettei tässä kuussa tullut plussaa. Positiivista kuitenkin on, että kiertoni on nyt ollut tasamittainen jo kahden kuukauden ajan. Se luo uskoa raskautumiseen lähikuukausina. Olo on rauhallinen ja toiveikas tulevan suhteen. Nämä yrittämiskuukaudet ovat kasvattaneet niin luonnetta, fyysistä kuntoa kuin opettaneet rauhoittumaan arjen keskellä ja huolehtimaan paremmin itsestä. Siksi en ole surullinen vaikka yritystä on jo hieman takana. Tämä tie minun on pitänyt kulkea löytääkseni itseni paremmin. Olen onnellinen. Aion jatkaa samalla tavalla kuin pari edellistäkin kuukautta eli positiivisella energialla, turhia stressaamatta, seksistä säännöllisesti nautiskellen ja itsestä kokonaisvaltaisesti huolehtien. Kiitos kaikille minua tsempanneille ja mukana jännäilleille :)
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja plussausonnea r- ja ovistestailijoille!
TILANNE 26.10.
Haahuilija86 (28v) kp 36/? yk1 testi 15.10.nega
Annhaa (24v) kp 35/27 ya 7/2013
Exile (28v) kp 32/30-33 yk 7
Töpötin (23v) kp 32/? yk1 testi 29.10.
T Sirbis (32v) kp 31/30-31 ya 2/2014
Mymmeli89 (25v) kp 29/32 yk3
Nuppunella (33v) kp 29/30-35 yk5
Lefemme (28v) kp 29/26-29 yk3
Nera (33v) kp 27/31-41 yk7
WilmaQ (26v) kp 27/27 yk2
Jenviko (31v) kp 25/28-30 yk11
Nanna Ida (30v) kp 25/28-32 yk5
Kaziska (36v) kp 25/26-28 dpo7 yk4
Tiuku89 (25v) kp 25/27-30 yk5
Pia87 (27v) kp 24/26-30 ya2012, km rv12 2/14
Haaveilija90 (24v) kp 23/32-41 kur 5/2014
Lajori (24v) kp 23/28 yk2
Sminkki (23v) kp 22/? yk1
Hopehope (21v) kp 22/30-38 yk7
Louise82 (31v) kp 22/24-27 yk2 km jk
Airi (31v) kp 20/27 yk 4 km jk
Enninkeri (27v) kp 20/27-32 yk16
Eitne (30v) kp 19/33-49 yk3
Nelmis kp 19/25 yk9
Luonnonlapsi 79 kp 18/28-30 yk1
Anndikke (22v) kp17/33 yk5?
Muskottipähkinä kp 16/~32 yk3
TildaDee (38v) kp 16/26 yk5
JCK (34v) kp 16/26 yk12
Yossuko kp 16/32-36 yk10
Josefiina 87 (27v) kp 15/28 yk4
Ahaaa kp 15/30 ya 11/2013, km 02/14 ja 07/14, kem 10/14
Äiti11 (36v) kp 14/? ya 08/2013, km 05/2014 ja 10/2014
Elowena (29v) kp 13/30 yk3 (yk1 km jk)
Hope2015 (29v) kp 13/27-31(-48) yk?
Cecilja (31v) kp 12/28-29(33) yk13
Orchid87 (27v) kp 11/26 yk6
Haaveilija86 (28v) kp 10/28 yk9
Mimsuli (30v) kp 9/31 yk7
Hormonihirviö (20v) kp 9/31 yk5
Miiisu (19v) kp 7/? yk15
Nepala kp 6/28-30, yk3
Yemk (20v) kp 5/28, yk2
Kia79 (35v) kp 5/25-29 yk4
Mesenius (31v) kp 5/29-35 yk1 kkm (9/2014) jälkeen
Dimou (25v) kp 4/? yk4
Illusia86 (28v) kp 2/35 yk2
Legolatar (27v) kp 1/32 yk6
Mikka (20v) odottaa selkeyttä kiertoon
Chummy (25v) odottaa selkeyttä kiertoon yk1
Trooppinen tuuli (32v) odottaa selkeyttä kiertoon ya 1v8kk
Timuli (24v) odottaa selkeyttä kiertoon yk1 tai 2
Anna Mai (27v) ya 11/2013, km rv8 06/2014, km rv10 09/2014
Huolestunut ensiyrittäjä (20v) km 10/2014
Vaimomamma89 (?), km rv11 10/14
Tiikerikuu (?), kkm rv9 10/14
Carita87 (27v) kp reilusti yli, yk3 testi 24.10.nega
Pirtsuliini (38v) kp reilusti yli, yk1 testi 15.10. nega
Sandybell (33v) aika varattu kierukan poistoon
KUULUMISIA ODOTELLAAN: Eliine87 (27v), Hamsu Lund, 2OFUS, Maikki2 (36v), EllieP (29v), Riikkanen (29v), Saffelson (34v), Ipa86 (28v), JQ (32v), Toivetta täynnä (24v), Glitter (25v), Hansku88 (26v), Nappikeitto, Toadstool (28v), Heikkulin (27v), Mmaiksu
ELOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Vaimomamma, Johannanora91, Nienor
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91 yk3, Niiskuneitii yk4, Nelekas yk2, Jelevel yk?, Hemapa yk?, Nais Nokkonen yk6, Toiveikas Optimisti ya2012, Huolestunut ensiyrittäjä yk2, Alissa6 yk4, Tiikerikuu yk4, GrazyMay yk3 km jk, Mama-89 ya 9/13 km 3/14, TS yk1, Kukkaistyttö88 yk7 km jk yk3, Mimmutti yk2, Milanella yk1, Tuulianniina yk4
LOKAKUUSSA PLUSSANNEET: JokoNyt (32v) yk 13, Vimi (23v) yk1, Inka M (23v) yk4, Academia (25v) yk9, Pistaasi123 (<40v) yk3, Selva (37v) yk5, Lili82, Toggolino (39v) yk 11 (km 08/14)
PLUSSARYHMÄT: http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet tai suljetussa ryhmässä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Sminkki, minun mielestäni miehen tehtävä ei todellakaan ole vain hammasta purra omien tunteiden kanssa, ei todellakaan! Onhan sillä miehelläkin tunteet vaikkei aina niitä näyttäisikään. Keskenmeno, tapahtui millä viikolla tahansa, on raskas juttu myös tulevalla isälle. Mun mies ainakin ottanut tosi raskaasti nää meidän menetykset, osittain myös siksi että kaiken fyysisen kivun ja helvetin olen minä käynyt läpi ja hän on joutunut vain vierestä katsomaan. Mutta iso juttu se on myös miehelle ja naisen tulee myös antaa miehen surulle sijaa eikä velloa vain siinä omassa surussa. Ja jos ei muuten niin tosiaan ottaa puheeksi keskenmeno ja pelota ja mitä ajatuksia ne herättää. Miehet suree kuitenkin yleensä niin eri tavalla ja joskus tuntuu että eikö tuo mies nyt sure ollenkaan, mutta kyllä hän varmasti suree.
Me miehen kanssa on puhuttu paljon siitä, että mies pelkää ihan hirveesti uutta pettymystä ja sitä että olen taas ihan rikki. Kyllä sitä itsekin pelotti aloittaa yritys uudestaan, mutta uskon miehen pelkäävän taas uutta keskenmenoa enemmän kuin minä.
Huolestunut ensiyrittäjä, en usko että miehesi pitää sinua millään tavalla "viallisena", keskenmeno on pelottava kokemus kun ei koskaan tiedä miten alkava raskaus päättyy, päättyykö se keskenmenoon vaiko elävään lapseen. Se riski on kuitenkin otettava, arpapeliähän tämä kaikki loppujen lopuksi on melko pitkälti. Isot Halit sinulle! <3
Kirjoitan nää mun jutut nyt erikseen jos joku haluaa skipata mun omanapailut, mutta ovisplussanhan sain perjantai-iltana, siitä kuva alla ;) Petipuuhia kerittiin harjottelemaan päivällä ja oviskivut tuli sitten se tasan 24h siitä plussasta eli eilen illalla. Maha turpos ens alkuun, alavatsa kipuili ja kyljet huusi hoosiannaa ja persus tulessa. Mä en tajua miten ne oviskivut aina tuntuu tuolla takamuksessa mutta sinne se kipu aina säteilee ja tuntuu tosi ikävältä. Ihan yhtä pahat ei ollu kivut kuin ennen, yhden oluenhan olin juonnut siinä alkuillan aikana niin olo oli mukavan rento kuitenkin. Jospa toi vehnäpirtelö tekis taikansa, hehheh ;)
Eli tänään siis dpo1 ja voi alottaa taas piinailun. Aika cool olo kuitenkin, mahdollinen plussa pelottaa kuitenkin enemmän kuin rättipäivät. Testipäivää pukkais 6.11.
Elowenalle piti muuten vielä kommentoida että kuulostaa kyllä tosi lupaavalta tuollainen "hedelmällinen" olo :) Just sellanen seksistä nauttiminen on mun mielestä tosi tärkeää, esim. luonnonmukaiset liukasteet (siis että on MÄRKÄ olo itellä) ja että sitä on reilusti edesauttaa varmasti hedelmöittymistä, O:sta nyt puhumattakaan. Mä haluan mun miestä joka päivä, mutta oviksen aikaan on kyllä niin kiimainen olo että siinä ei vauvapuuhat oo kyl ekana mieless vaan se että on SAATAVA. :D
Legolatar: pahoittelut menkoista. Mutta sun asenne on rautaa! Ja mä olen samaa mieltä: on parempi nähdä menkkojen alkavan, kuin käydä se koko vuoristorata negatiivisen testin jälkeen ja sitten taas pettyä. Tilanteessa tosiaan on paljon positiivista: kiertosi alkaa tasaantumaan, olet löytänyt itsestäsi paljon vahvuutta, parisuhteenne on parantunut entisestään. Näillä eväillä, kun tärppi lopulta käy, saatat ajatella: näin tämän pitikin mennä! Näin perheestämme tulee vahvin mahdollinen.
Huolestunut ensiyrittäjä: Puhukaa. Puhukaa samalla tasolla, toistenne tunteita kunnioittaen. Molemmilla on oikeus omanlaiseensa tapahtuneen käsittelyyn. Komppaan muita, miehet käsittelevät asioita usein hyvin eri tavalla, mutta sä olet se joka kaiken on fyysisesti kokenut. Hormonivaihteluineen, kipuineen päivineen. Vaikka mies saa tuntea surunsa omalla tavalla, kyllä se nainen tässä erityistukea usein tarvitsee. Ainakin sen yhteisen keskustelun. Kyllä te tästä(kin) selviätte.
Omaa napaa: Mulla on kans piinapäivät lähellä. Mulla on yleensä menkat alkaneet myöhään illalla tai aamulla ensimmäisenä, joten tästä illasta lähtien alkaa se pikkuhousuihin vilkuilu. Vaikka menkat alkaisikin, niin toivon kovasti, ettei ne ala vielä tänä iltana, vaan aikaisintaan maanantai-iltana. Yritän puhaltaa pituutta luteaalivaiheeseen... Olo on ihmeen rauhallinen. Jos menkat alkavat, olen varmasti pettynyt, mutta ymmärrän ettei tämä ole omissa käsissä. Nyt elellään päivä kerrallaan ja nautitaan elämästä tämmöisenä kuin se nyt on!
Leppoisaa sunnuntaita!
Kaziska kp25/26-28, dpo10, yk4
Kuntoilusta: Liikun paljon, käyn salilla tällä hetkellä n. 4 kertaa viikossa (aiemmin enemmänkin, mutta päätin keventää yrityksen ajaksi), ja lenkillä 1-2 kertaa viikossa. Salitreenini ovat todella kovia ja "äijämäisiä", ja pelkäänkin että ne aiheuttavat keholle stressiä joka vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Mietin myös, voikohan kova treeni esim. nostaa testosteronitasoja? Rasvaprosenttinikin on matala ja siitäkin voi olla haittaa raskaaksi tulolle, mutta toisaalta menkat tulevat säännöllisesti joten ei kai rasvaa sitten liian vähän ole? Minun on vaikea keventää urheilua, koska se on asia jota rakastan ja se vie ajatuksia pois kaikesta stressaavasta. Olen kuitenkin pyrkinyt aina keventämään treenejä ovulaatiosta kierron loppuun.
Hormonien kertymisestä vesistöihin: Kun kaverini, joka pamahti paksuksi ensimmäisellä yrityksellä, kuuli etten vieläkään ole raskaana, hän kysyi että tiedänkö miten e-pillerien hormoneita kertyy veteen. Hän epäili, josko tämä aiheuttaisi sen etten tule raskaaksi. Siis WTF?! Kyllähän muutkin tulevat raskaaksi, miksi juomaveden hormonit vaikuttaisivat vain minuun? Hieman kaukaa haettua tuolta kaveriltani... Mutta kyllähän tuo on todellinen ongelma kun kalakannatkin pienenevät.
Hormonihirviö kp 9/31 yk 5, kem 10/2014
Ahaaa: oman julkaisun jälkeen sivu päivittyi ja näkymään tuli vain kaksiviivaisia testejä. Arvaa hyppäsinkö riemusta ilmaan, että täällä on lisää plussia! :D Toki ovisplussakin on riemun arvoinen, mutta siihen toiseen plussaanhan täällä kuitenkin lopulta tähdätään. ;) Mulla on muuten välillä tuota samaa, että välillä oon ihan kauhuissani, että jos se plussa tuleekin. Apua! Joten saattaa menkkojen alkaessa pettymyksen keskellä olla huojentuneisuuden tunteitakin: huh, vielä lisäaikaa asian kypsyttelyyn! Ja sit taas toivoo seuraavalta kierrolta onnistumista. Naiset...!
Elowena ja Ahaaa: Ihanaa, että teillä on touhuilut ja kiihkeys tuolla mallilla. Meillä tilanne vaati aika lailla suunnittelua ja kalenterin kanssa pelaamista. Lapsen läsnäolo ja miehen työvuorot, vieraat ja kaikkien menot aiheuttaa välillä melkoista venkslaamista. Mun halut ei ole ollut parhaimmillaan näissä "ruuhkavuosissa", mutta olen huomannut, että vaikka ei alkuun tekisi mieli, mutta sit kun aletaan vaan asiaan - lämpenen äkkiä. Tämä kierto jäi kiireiden ja väsymyksen takia kyllä säälittävän vähälle, mutta väkisinmakaamistakaan ei hauta.
Omaa napaa vol 2: Valitettavan tuttuja menkkatuntemuksia alavatsassa välillä käy, mutta uskon vasta kun näen verta. ;)
Ja asiasta toiseen. En tiedä oletteko te palstaa lukevat naiset törmänneet tähän tietoon, että ehkäisypillerien hormonijäämät kertyvät vesistöihin. Vanhaa juttuahan tämä jo on, mutta ei ole viimeaikoina ollut tapetilla. Ajattelemisen aihetta. Ihan vaan heittona: Tiedä sitten miksi se lapsen saaminen kestää...
http://www.taloussanomat.fi/ymparisto/2012/06/03/hormonien-kertyminen-vesistoihin-halutaan-kuriin/201230699/12