YRITYS PÄÄLLÄ 2014
Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät.
Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!
Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!
TILANNE 30.8.2014
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!
Kommentit (2507)
Oho, piti siis boldata Kaziska eikä ruuhkavuosiseksiä :D
Elowena, kiva kuulla että muillakin on samanlaista! Ja että seksihalujen piristyminenkin on mahdollista! Meillä on kans iltavirkku muksu ja me vanhemmat ollaan aamutorkkuja, joten aamut on pois laskuista.
Lokakuun päivät vähenee, joten plussaryntäystä odottellessa viimeisiin päiviin. Ketkä kaikki aikoo testata vielä lokakuun aikana (mikäli menkat ei ala aiemmin)?
Tuota siis juuri hain kommentillani mitä Kaziska sanoi, että nainen tarvii erityistuen. Mieskin saa tietenkin surra, mutta ei hylätä. Anteeksi jos pahoitin mielen huonosti loppuun ajatellulla kirjoittamisella, Ahaa. :)
Hei leidit, ! En ole kerinnyt kirjoittamaan kun tuntuu että työpaikalla on saanut asua, ja eilinen vapaa meni siskon lapsien kanssa touhutessa !
Legolattarelle pahoittelut menkoista, mutta ihanaa että kierto alkaa tasaantua ! Asenteesi on ihan uskomaton, ihanaa kun jaat sitä meidän kanssa !
Greippimehusta sen verran että olen ostanut sitä ihan tavan ruokakaupasta (S-market), meidän pienestä marketistamme löytyi Tropicana ja Valion hedelmätarha, ja valitsin valion. Tropicanassa oli muistaakseen greipin osuus n. 20% ja valion on täysmehua ja sisältää hedelmä lihaa ! Pahaa on. :D käyn itse ainoastaan s-ketjussa ostoksilla, joten ei mitään hajua että mitkä mehut ovat edes keskon valikoimissa !
Omaa napaa. Hui kauheeta, minulla kp jo 22 ! Kierto on mennyt hujauksessa, petipuuhia on tehty, hieman vähänlaisesti kuitenkin, onneksi ne on tässä kuussa tehty molempien halusta, eikä vauva ja ovis mielessä ! Jopspa ne meidän kadonneet halut löytyisivät, mieskin pudottanut painoa n. 5kg parissa kuussa, ja minä aloitin kaiken muun liikunnan päälle vielä lenkkeilyn 3krt/vk :D Raskaus odotuksia ei ole, mutta toivoa löytyy <3
Hopehope 22/30-38 yk 7
Huolestunut Ensiyrittäjä: Kannattaa tosiaan puhua miehen kanssa. Joskus voi tulkita toisen käytöksen väärin. Hyvä, että itselläsi luottavainen olo sen tulevan uuden raskauden suhteen. Keskenmenot ovat valitettavan yleisiä, eikä yksi eikä kaksikaan vielä tarkoita, että jotain vikaa olisi.
Sminkki: Niinhän se on, että monesti se huomio keskenmenon kokemisessa menee enemmän naisen tunteiden läpikäymiseen. Muttei miehen tarvitse hammasta purra ja olla vain tukena varsinkin keskenmenoa ajatellen. Yhdessä on hyvä surra ja tukea toinen toista. Ei voi odottaa toisen vain hiljaa kestävän kaiken.
Legolatar: Ihanan asenne sinulla! Pahoittelut menkoista! Vielä se plussa sinullekin pärähtää, olen varma siitä :)
Kaziska: Tsemppiä piianailuun! :)
ON: Menkat jäi nyt kyllä lähes olemattomiksi. Kaksi päivää oli tuhrua ja sitten kolmantena päivänä selkeää vuotoa yhden siteellisen verran. Ja sitten ei mitään. Mutta eihän sitä ole kerennyt viikossa kovin paljoa kohtuun kaavinna jälkeen kertyäkään. Nyt kyllä kovasti pähkäilen onko turvallista aloittaa jo yritys. Toisaalta serkkuni tuli heti kaavinnan jälkeen uudelleen raskaaksi ja terve tyttö syntyi. Taidan lopettaa miettimisen ja antaa vain mennä.
Mesenius kp 5/29-35 yk1 kkm (9/2014) jälkeen
Heipä hei sielunsiskot!
Olen pitäny taukoa tänne kirjoittelusta ihan tarkoituksella. Koin että stressaan hirveästi kun luin näitä juttuja ja olin liian tietoinen oman kiertoni kulusta. Etsin kropasta koko ajan oireita ja laskin päiviä, tuntu ettei elämään mahtunu muuta kuin päivien laskemista menkoista ovulaatioon ja ovulaatiosta menkkoihin.
Oon käyny silti lukemassa teidän juttuja, yleensä pidemmän pätkän kerrallaan.
Nyt kun mun kierto rupee olee loppusuoralla, päätin tulla kirjottelemaan kuulumisia. Tää kierto on menny rentoillen, ovulaation ajankohdasta ja näin ollen dpo:sta ei ole käsitystä. Mitään oireita suuntaan tai toiseen ei ole, en ole niitä pahemmin etsinytkään.
Varmaan kuukautiset alkaa nyt, kun sain aikaiseksi kirjotella, mutta ellei, niin testaan perjantaina 31.10
Tää oli nyt silkkaa omanapailua, pahoittelut siitä.
Kaikille kanssasisarille kuitenkin yhteisesti isosti tsemppiä!!!
Exile 32/30-33
Sminkki : Huojentavaa kuulla, että jollain muullakin mielialat heittelee e-pillerien lopetuksen jälkeen! Mahtaa olla melkoiset hormonimyrskyt tässä kehossa päällä, kun tosiaan se itku saattaa tulla ihan oudoissa tilanteissa ja varoittamatta. Noloja tilanteita tulee :D Järkytyn kans omasta käytöksestäni aina tilanteen rauhoituttua :O
Hämmentävää, kun odotin pillerien lopetuksella olevan päinvastaisia, tyynnyttäviä vaikutuksia. (Pillerit aiheutti minulle mielialan vaihteluja jossain määrin.)
Joku kyseli siitä greippimehusta, itse olen ostanut Prismasta, eli sieltä ainakin löytyy. Aluksi maistui hirveän pahalle, mutta nyt se maistuu jo hyvältä :D
Mesenius : Anna mennä vaan, tsemppiä yritykseen! :)
Kaziska : Mukavaa jännäilyä! Jospa ne ei menkat alkaisi, hämää vaan ;)
Minä aion vielä tässä kuussa testailla, sikäli mitään ei nyt pian tapahdu. Tuntemuksia ei ole kyllä suuntaan eikä toiseen, joten venytän kyllä testailua niin pitkään kuin maltan (joka ei välttämättä oo pitkään, kun kaapista kuiten testejä löytyy)
Käsitöistä: Minä oon aina vihannu kaikenlaisia käsitöitä, enkä ole niissä koskaan onnistunut (housunikin lyhennytän miehelläni :D ) MUTTA nyt tässä pari kk sitten päätin opetella neulomaan ja nyt on jo kolmannet villasukat työn alla! Oon niin ylpee itestäni.
Kuntoilusta: Minä aina innostun eri lajeista vähäksi aikaa ja sitten innostus taas lopahtaa ja alan laiskoittelemaan. Nyt päätin loppuvuodeksi hankkia salijäsenyyden, sillä naapurikuntosalilla oli loppuvuoden tutustumistarjous, ehkäpä siitä saisi uutta potkua ja energiaa sekä ennenkaikkea ajatukset pois tästä yrittämisestä!
WilmaQ (26v) kp 27/27 yk2
Ilmoittaudun mukaan! 26-vuotias naimisissa oleva esikoista toivova. Nyt yk1 ja kp 27/28-31. Eilen hätähousuna tein clearblue viikkonäytöllisen testin, joka näytti negaa :/ nyt odottelen varmaan niitä menkkoja ja jos ei muutaman päivän sisällä kuulu niin sitten uusiksi. Oireita on ollut (tai sitten olen kuvitellut ne) joten pieni pettymys kyllä jos menkat alkaa.. Oireina ollut jatkuva vilu ja välillä kuumotus, runsas valkovuoto, erikoiset tunteet alavatsassa, välillä vihlaisut päässä, väsymys..
Täällä tänään ovistesti hymyili mulle! Vaikka keskenmeno vuoto alkoi 13.10, niin tänään jo ovisplussa. Ei tainnut sitten kierto ainakaan mennä sekaisin. Sen verran jo kipuilee vasemmalla puolella (taas! en muista koskaan tunteneeni oikealta puolelta samalla tavalla), että eiköhän kohta irtoile jotain... Ja ihan kiva, että sattui näin viikonlopulle... ;)
Ja huomenna vihdoinkin hormonipolille!
Äiti11 (36v.) kp 14/29 ya 08/13, km 05/14 ja 10/14 (selkeytin kiertopäiviä ovisplussan mukaan, jos haluaa niitä päivitellä, iso kiitos!)
Minä kyselin greippimehusta. Meidän S-marketissa on vain sitä Rybb & Deckersin mehua, mutta en ole sitä viitsinyt ostaa. Se vaikuttaa kököltä. Pitänee Prismasta käydä katsomassa. Se on kaupungin kaupoista kauimmaisin, joten siellä ei tule asioitua kuin harvoin :P Ja niin siis, käyn siellä mikäli ei tässä kierrossa tärppää...
Ovistestin tein puolisen tuntia sitten, mutta ei näyttänyt positiivista :-/
Kävin tänään kirpputoria kiertämässä ja melkein joka toisessa pöydässä oli vauvanvaatteita ja muuta vauvatavaraa myynnissä. Hirveästi teki mieli ostaa, mutta olen päättänyt, etten hanki mitään ennen kuin raskaustesti näyttää positiivista. Joku menee kuitenkin vikaan, jos intoilen liian aikaisin :p
Tervetuloa mukaan Heinähaave15! Sulla onkin tosissaan jännät oäivät käsillä, pidetään peukkuja, että plussa tulee!
Ja onnittelut Ahaa ja Äiti11 ovisplussista! Toivotaan, että touhuilut on osunut kohilleen ja sieltä saadaan sitten muutaman viikon päästä lisää plussia!
Huolestunut Ensiyrittäjä: Puhu miehesi kanssa. Jos mitään oon tähän ikään oppinut itsestäni, on se, että teen ihan valtavasti tulkintoja toisten käyttäytymisistä ja läheskään aina en osu oikeaan. Ei kai meistä kukaan voi päästä toisen ajatuksiin käsiksi ja tietää todella toisen tilasta, jos emme sitä ääneen puhu. Ja edelleen, vaikka tämän olen mukamas oppinut, teen niitä tulkintoja edelleen... Tsemppiä teille!
Lyhykäisyydessään omasta navasta: tissikipu lähes kadonnut ja tänään mieliala oli yhtä harmaa kuin kelikin :( Eli näistä tutuista merkeistä voisin kyllä vannoa, että menkat tulee 2-3päivän sisällä. Testiä tarvii tuskin tehä, mut jos ei menkkoja jostain ihmeestä sit kuulukaan, perjantaina 31.10 voisin tikkuun pissiä. Aikasemmin en viiti negaa turhaan tuijotella :p
Nera kp 27/31-41, yk 7
Heippa taas pitkästä aikaa! Olen taustaillut, mutta silti lukenut teidän juttujanne, kurjaa että joillekin on tullut huonoja uutisia :/ Ja toggolinolle hirmuisesti onnea plussasta :)
Täällä on nyt ollut niin paljon kiirettä joka suuntaan, että en ole ehtinyt edes ovulaatiotestejä tekemään kuin ihan muutaman silloin tällöin. En ole edes pahemmin ehtinyt kiertopäiviä laskemaan ja miettimään ja tänään onkin jo kp11! :) Joten ovulaatiotestiä tein ja nyt pähkäilen, että ovatko ne viivat jo yhtä vahvoja vai oliko testiviiva hieman vaaleampi. Mene ja tiedä.. Mutta en ota stressiä siitä nyt juurikaan. Alavatsassa on ainakin semmoista pientä tuntemusta, että ovis olisi tulossa.
Olimme tänään synttärijuhlissa, jossa alettiin yhtäkkiä juttelemaan vauvoista ja kyseltiin että koskas niitä meille tulee. Meillä siis ei yleensä sukulaiset juurikaan asioista tällä tavalla utele. Heitin vitsinä jotain ympäripyöreetä, johon täti tokaisi vain, että kyllä sen silmistä jo näki. Hupsista :) Mutta totesin vain, että joskus sitten sen enempää selittelyjä en viitsinyt sanoa. Ja salaa miettisin, että toivottavasti pian jo pääsisi kertomaan jotain mukavia uutisia :)
Käsitöistä juttelitte tuossa jokin aika sitten ja mä ainakin rakastan niitä! On ihanaa ommella, neuloa ja virkata, tykkään kaikesta. Ompelen enimmäkseen tutuille lastenvaatteita, kun tulevat niin nopeasti valmiiksi ja tälleen syksyllä alkaa aina tehdä mieli neuloa kaikkea kivaa, tänään ajattelin aloittaa lapasien teon :) Muistihan kaikki siirtää muuten kelloja tunti taaksepäin?
Mukavaa ensiviikkoa kaikille!
Orchid87, kp11/26 yk6
Niin joo ja siksi pähkäilen myös tota ovistestiä, kun ei tunnu olevan valkovuoto yhtään sellaista samanlaista kun on muissa kierroissa ollut.. On ollut siis vähän kuivempi fiilis. Mutta joka kierto on erilainen :)
Äiti11, ollaan näköjään ihan samassa tilanteessa :) Minulla myös keskenmenovuoto alkoi 14.10., ja tänään näyttäisi ovistestissä viivat olevan tummumaan päin. Nyt kp 13/30, ja oletan huomiselle tumminta viivaa. Nyt sitten vaan ahkeraa pupuilua ainakin täällä. Oletteko päättäneet yrittää nyt heti km:n jälkeen, vai pidättekö taukokiertoa? Meillä on nyt kyllä nyt jo yritys päällä, ja kovasti toivon tärppiä! Hyvät fiilikset tästä kierrosta ainakin on.
Tuosta kuntoilusta: itse harrastelen aika aktiivisesti kotijumppana pilatesta 4-5 kertaa viikossa ja koirien kanssa lenkkeilyä lähes päivittäin. Kyllä siitä liikunnasta saa vaan niin hyvän olon itselle. Nyt yritän kyllä olla stressaamatta liikuntakertojen määrästä, ja pidän reilusti taukopäiviä jos satun raskaaksi taas tulemaan. Luulen, että oli viime kerralla vähän liikaa stressiä kaikesta, en tiedä vaikuttiko keskenmenoon, mutta eipä tuosta rentoutumisesta varmaan haittaakaan ole.
Elowena 29-v, kp 13/30, yk3 (yk1 km jälkeen)
Iltaa kaikille!
Ens viikolla sitten nega testi tekee, että kaikki raskausmateriaalit on poistunut ja sitten odottelen että ainakin yhdet menkat tulevat! Ehkä kahdetkin on hyvät tulla (: Ainoa "ongelma" että tulen aika herkästi raskaaksi ja en tiedä olenko henkisesti valmis liian pian raskauteen vaikka toive omasta pienestä on kova!
Mä en ole ikinä mitään ovulaatiotestejä tehnyt koska mun kierto on niin säännöllinen tiedän aina tasan tarkkaan milloin ne on. Mies tuumas vaan viimeksi, että "et sä nyt heti tuu raskaaksi" ja tulin heti yhden menkkojen jälkeen.
Kerkesin jo yhdet pienet sukat neuloa tulevalle pienokaiselle ne saavat kaapissa hetken odottaa toivottavasti niille on vielä käyttöä <3
Toivotaan tänne nyt paljon vain hyviä uutisia! (:
Legolatar : (ja muut), todellakin tuo asenne on rautaa, ja tuosta saa ammennettua itselleenkin niin paljon voimaa. Olet mahtava tyyppi, kiitos, että täällä meidän kanssa <3
Nera: pakko sanoa, että meidän perheessä on ihan sama homma :) minä tulkitsen miestä ja noin 99% väärin ja miehellä menee minun tulkitsemiset vikaan noin 63%:sti :D ei siinä auta muuta kuin puhua, puhua ja puhua. Ja välillä nauraa ja rakastaa ja sitten taas puhua :)
on: kierto lähenee loppuaan ja oireista on mahdotonta sanoa mitään, kun olen tässä kierrossa pyrkinyt olemaan kuuntelematta. Kovasti kuitenkin tuntuu, että ensiviikolla pääsee yk 5:sen aloittamaan, vaan eihän siinä sitten, sitteen aloitetaan. Mietin jo tuossa kuitenkin, että jos sitä sortuisi perjantaina testailemaan... vaan ehkei se kannata, ehtii sen negan bongata maanantainakin
Airi kp 20/27 yk 4 km jk
Elowena: Mun kaikki keskenmenot ovat tapahtuneet niin varhaisessa vaiheessa, että en näe mitään syytä pitää taukoa. Heti yritetään uudestaan. Eikä lääkäritkään ole mulle sitä koskaan suositelleet. Esikoinen meillä sai alkunsa juurikin heti keskenmenon jälkeen siis menkkoja ei ehtinyt tulla välissä, kun raskauduin uudestaan noin 2 viikkoa km:n jälkeen. Esikoista yritettiin 1,5 vuotta ja nyt on toista yritetty kohta yhtä kauan...Nyt taas jännittää! Voi kun nyt onnistuisi...
Äiti11 (36v.) kp 14/29 ya 08/13, km 05/14 ja 10/14
Kaziska, juuri tuollaista kuvailemaasi "ruuhkavuosiseksiä" meilläkin on harrastettu jo pidempään :D Nyt olenkin ihan ihmeissäni tästä positiivisesta muutoksesta. Meillä vielä lapsi menee todella myöhään nukkumaan, kun päiväkodissa pakotetaan päiväunille ja hän ei niitä enää tarvitsisi. Yritä nyt siinä sitten alkaa väsyneenä vielä hempeilemään. Olen joskus herättänyt miehen aamulla petipuuhiin, mutta se on aina vähän riskaabelia, kun ei tiedä, koska lapsi herää ;) Mulla myös sama kuin kuvaamasi, että aluksi ei ole yleensä oikein seksi kiinnostunut lainkaan, mutta kyllä se siitä sitten, kunhan vähän lämmittelee.
Elowena kp 13/30, yk 3 (yk1 km jälkeen)