Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää että puoliso pettää?

Vierailija
12.08.2021 |

Te keitä on petetty parisuhteessa, miten saitte tietää? Epäilittekö jo ennen lopullista vastausta? Ja mitä tapahtui sen jälkeen? Annoitteko anteeksi? Oliko se yhden illan juttu vai jokin pidempi?

Kommentit (136)

Vierailija
101/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies aloitti lenkkeilyn ja pudotti painoa. Nuorentui silmissä. Puhelin koodin takana ja otti suihkuun ja vessaankin sen mukaan. Meillä pilleri ehkäisy ja pyykkiä laittaessa huomasin miehen farkkujen taskussa kondomin..aika selkee oli

Juu treenaaminen, uudet vaatteet, puhelin piilossa, äänettömällä ym. Just nää..

Minä (nainen) teen kaikkea tätä enkä todellakaan petä. Urheilun aloitin, koska nyt sille on vihdoin aikaa, uusia vaatteita hankin, koska olen jo laihtunut. Puhelimen pirinää inhoan ja viesteihin vastaan, kun viitsin, joten parempi pitää äänettömällä.

tämä olisi voinut olla oma kirjoitukseni. Osa kommenteista kuulostaa siltä, että se mies haluaa pois jo, joten mikään määrä vahtimista ja kyyläämistä ei sitä tuu pitämään enää suhteessa, sori vaan

Jos ihminen haluaa pettää, sitten hän sen tekee. Osa jää kiinni, osa ei jää huolimatta kumppanin epäilyistä.

Todennäköisempänä skenaariona pidän sitä, että kumppaninsa tarkkailun alla oleva ahdistuu ja lähtee pois suhteesta. Mahdollisesti jopa pettää sitä ennen.

Ihan kamalaa on olla suhteessa, jossa ei petä mutta jossa kumppani etsii koko ajan viitteitä tekemisistäsi.

Näissä tarinoissa on niin, että ENSIN miehen käytös muuttuu ja SEN JÄLKEEN on alettu seuraamaan ja selvittämään syytä.

Ja kas, pettäminen on tullut ilmi.

Erikseen on ne , joilla on jotain ongelmia itsensä, joka aiheuttaa sairaalloista mustasukkaisuutta kyttäämisineen ym.

Älkää sekoittako näitä keskenään.

Kyllä sitä huomaa aika pienistäkin merkeistä , että jotain erikoista on meneillään, kun on toisen tuntenut jo monta vuotta.

Vierailija
102/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä lapsi jo ennen minua toisen kanssa mutta ei halunnut olla naisen kanssa. Tulin myös vahingossa raskaaksi, mies pakeni teille tietämättömille tuli takisin isäni pakottamana. On varmaan pettänyt monesti, en vaan uskalla myöntää.

Sielläkö te nyt jatkatte onnellista parisuhdettanne ja mies leikkii isukkia, kun oma isäsi seisoo ovellanne portinvartijana? :D Kuule, jos mies noin kovasti haluaa mennä, niin anna sen mennä. Pärjäät ilmankin. Jos oman isän pakottamana kipittää takaisin, niin luuletko että hän henkisesti on edelleen sitoutunut sinuun?

En tiiä, oma ylpeys ei ikinä antaisi myöden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainoharhainen ja mustasukkaisten kokoontuminen käynnissä.

Vastaus: ei tiedä mistään ellei puoliso sano tai jää kiinni.

no emmä nyt tiiä onko kovin vainoharhaista porukkaa kun nämä ovat kuitenkin osuneet oikeaan.

No tuo sinisilmä ei varmaan tajuais vaikka satiaiset kurkkisivat pöksyistä.

Ja todellakin, joka kerran on vaisto pitänyt paikkansa.

Mies alkoi viettää aikaa työkaverin kanssa, mutta kas kun unohtikin mainita, että tämä onkin nainen. Oli sellainen ammatti, jossa naisia on erittäin harvassa. Heti huomasin, että ei kuulosta tekemiset ihan "äijien jutuilta", mitä kertoi heidän menevän tekemään tai tehneen. Yritti valehdella mutta huonolla menestyksellä.

Niin, itse asiassa kaikki kumppanit ovat pettäneet, ja jotka vaistolla paljastin, olen kai sellaisia puoleensa vetävä magneetti :/

Vierailija
104/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisia kontrollifriikkejä on palstalla jos haluttomuus, treenaaminen ja viesteihin vastaamattomuus 2-3 tuntiin on pettämisen merkki.

No tässähän nyt kerrottiin lukuisten PETETTYJEN toimesta näitä alkuasetemia vaan. Tosiasioita. :D

Jos maanantaina sataa lunta ja torstaina minulle diagnosoidaan syöpä niin se ei tarkoita, että lumisade on syövän oire. Kontrollifriikki voi oikeuttaa käytöstään monilla tavoilla esim asioiden yhdistämiselle, vaikka niissä ei olisi mitään järkeä.

Ja jos sata ihmistä aloittaa liikunnan, niin se ei tarkoita, että 100 ihmistä aloittaa pettämään. Mutta yritä tämä nyt selittää mammoille.

Olet ainoa, joka noin hölmön käsityksen on tämän ketjun viesteistä saanut, mutta jatka toki lukemista, sillä tavalla luetun ymmärtämisesi kehittyy.

Väännetään tämä sitten rautalangasta, vaikka en usko sekuntiakaan että mammat ymmärtää mitään matermatiikasta.

Liikunnan aloittaminen ei ole merkki pettämisestä. Ihmiset aloittavat liikunnan tuhansista eri syistä ja pettäminen voi olla yksi niistä. 

Laihduttamisen aloittaminen ei ole merkki pettämisestä. Ihmiset aloittavat laihduttamisen tuhansista eri syistä ja pettäminen voi olla yksi niistä.

Salasanan laittaminen kännykkään ei ole merkki pettämisestä. Ihmiset laittavat salasanan tuhansista eri syistä ja pettäminen voi olla yksi niistä. 

Uusien vaatteiden ostaminen ei ole merkki pettämisestä. Ihmiset ostavat uusia vaatteita tuhansista eri syistä ja pettäminen voi olla yksi niistä.

Kaurapuuron syömisen aloittaminen ei ole merkki pettämisestä. Ihmiset aloittavat kaurapuuron syömisen tuhansista eri syistä ja pettäminen voi olla yksi niistä.

Tähän mennessä yksikään pettämistarinoitaan kertovista ei ole suhtautunut kriittisesti siihen, voisiko pettämisestä indikoineen teon voivan johtuvan myös jostain aivan muusta syystä. Ja millä todennäköisyydellä kyseinen teko indikoi pettämisestä. Vastaus on, tähän mennessä jokainen esitetty teko on merkki pettämisestä erittäin pienellä todennäköisyydellä. Joten neuvojen arvo on nolla.

Ei täällä ole esitetty mitään yleisestä periaatetta, että jokin yksittäinen asia olisi varma merkki uskottomuudesta.  Sellainen virhepäätelmä on ihan oma ajatuksesi, ei täällä kirjoittaneiden väite.

Jokainen tähän mennessä esitetty teko on alle 5% todennäköisyydellä merkki pettämisestä. Eli 95% todennäköisyydellä kyse on virheellinen merkki.

Idiootti.. Täällä keskusteltiin tilanteesta, jossa pettäminen on tapahtunut ja kysyttiin, mistä toinen sen sai selville. Merkit eivät ole voineet olla virheellisiä, koska ne olivat merkkejä, jotka paljastivat pettämisen.

Juuri niissä yksittäisissä tapauksissa, joista siis keskusteltiin, juuri nämä yksittäiset merkit ovat eivät todennäköisesti, vaan itse asiallisesti merkkejä.

Et näemmä ymmärrä tilastomatematiikasta sitä vertaa,  että ymmärtäisit, milloin prosenttiluvut ovat olennaisia ja milloin eivät.

Juuri näin. Ei täällä ole kukaan väittänytkään, että esim. treenamisen aloittaminen aina johtuisi pettämisestä, on vaan kerrottu, että tässä tapauksessa johtui.

Ihan sama kuin väittäisi, että koska humala ei useinkaan johda hukkumiseen, se tarkoittaa, että 95% todennäköisyydellä ei johtanut minään juhannuksena yhteenkään.

Sehän näissä jutuissa onkin, että jälkeen päin sitä miettii, että miten saattoi olla noin sokea, merkit ovat aivan klassisia esimerkkejä, mutta juurikin kuvittelee, että meillä ne ei tarkoita mitään. 

Miten se, että ennen pöydillä missä tahansa lojuva kännykkä muuttuu CIAn tyyppiseksi salaisuudeksi kolmen salasanan taakse koko ajan mukana raahattavaksi voisi olla olematta merkki? Kun e työsuhteessa mikään ei ole muuttunut?

Vierailija
105/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pitkään yhdessä ollut pari vaan huomaa jos toisen tavat ja käytös yht`äkkiä muuttuu. Alkaa ottaa selville mistä johtuu ja aikaa myöten asia selviää.

Vierailija
106/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi vähenee kotona, koska sitä saa uudelta kumppanilta.

Päinvastoin itselläni ainakin seksi halut kasvaa kun tulee lisää säpinää. M36v

Vierailija
107/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella käy näin. Lisäksi oman puolison kanssa ajatellaan seksikkäitä tilanteita sen toisen kanssa, eli pannaan kotona kun ei pääse just nyt tapaamaan sitä ihastusta.

Näin kertoi mulle kaveri, joka on nyt entinen kaveri, koska mua alkoi ihan fyysisesti oksettamaan.

Vierailija
108/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella käy näin. Lisäksi oman puolison kanssa ajatellaan seksikkäitä tilanteita sen toisen kanssa, eli pannaan kotona kun ei pääse just nyt tapaamaan sitä ihastusta.

Näin kertoi mulle kaveri, joka on nyt entinen kaveri, koska mua alkoi ihan fyysisesti oksettamaan.

Hyi saatana! Tässä viestissä taisi olla sanottuna kaikki se, minkä vuoksi halveksin pettäjiä täysinä saastoina, jotka eivät koskaan ansaitse mitään hyvää.

Vierailija
110/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne työmatkat lentokentän kautta .. mutta mitäs siitä itse toinen on samaa rataa.

Vierailija
111/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se tarpeeksi selkeä merkki pettämisestä jos näkee puolison antamasta suuseksiä jollekin randomille omassa kodissaan?

Riippuu parisuhteesta.

Vierailija
112/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota.. taitaa olla abaut yleisimpiä seksifantasioita seksi jonkun toisen ihmisen kanssa kuin kumppanin. Aivan varmasti olen joskus ollut kumppanin kanssa sängyssä ja ajatellut toista miestä jossain vaiheessa. Ihme ajatuspoliiseja. 

Itse en vaan ole koskaan ihan oikeasti harrastanut seksiä kahden eri ihmisen kanssa samoihin aikoihin, mutta olen ymmärtänyt, että miehillä tähän on monesti hieman matalampi kynnys.

Vierailija
113/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisia kontrollifriikkejä on palstalla jos haluttomuus, treenaaminen ja viesteihin vastaamattomuus 2-3 tuntiin on pettämisen merkki.

No tässähän nyt kerrottiin lukuisten PETETTYJEN toimesta näitä alkuasetemia vaan. Tosiasioita. :D

Jos maanantaina sataa lunta ja torstaina minulle diagnosoidaan syöpä niin se ei tarkoita, että lumisade on syövän oire. Kontrollifriikki voi oikeuttaa käytöstään monilla tavoilla esim asioiden yhdistämiselle, vaikka niissä ei olisi mitään järkeä.

Ja jos sata ihmistä aloittaa liikunnan, niin se ei tarkoita, että 100 ihmistä aloittaa pettämään. Mutta yritä tämä nyt selittää mammoille.

Olet ainoa, joka noin hölmön käsityksen on tämän ketjun viesteistä saanut, mutta jatka toki lukemista, sillä tavalla luetun ymmärtämisesi kehittyy.

Väännetään tämä sitten rautalangasta, vaikka en usko sekuntiakaan että mammat ymmärtää mitään matermatiikasta.

Liikunnan aloittaminen ei ole merkki pettämisestä. Ihmiset aloittavat liikunnan tuhansista eri syistä ja pettäminen voi olla yksi niistä. 

Laihduttamisen aloittaminen ei ole merkki pettämisestä. Ihmiset aloittavat laihduttamisen tuhansista eri syistä ja pettäminen voi olla yksi niistä.

Salasanan laittaminen kännykkään ei ole merkki pettämisestä. Ihmiset laittavat salasanan tuhansista eri syistä ja pettäminen voi olla yksi niistä. 

Uusien vaatteiden ostaminen ei ole merkki pettämisestä. Ihmiset ostavat uusia vaatteita tuhansista eri syistä ja pettäminen voi olla yksi niistä.

Kaurapuuron syömisen aloittaminen ei ole merkki pettämisestä. Ihmiset aloittavat kaurapuuron syömisen tuhansista eri syistä ja pettäminen voi olla yksi niistä.

Tähän mennessä yksikään pettämistarinoitaan kertovista ei ole suhtautunut kriittisesti siihen, voisiko pettämisestä indikoineen teon voivan johtuvan myös jostain aivan muusta syystä. Ja millä todennäköisyydellä kyseinen teko indikoi pettämisestä. Vastaus on, tähän mennessä jokainen esitetty teko on merkki pettämisestä erittäin pienellä todennäköisyydellä. Joten neuvojen arvo on nolla.

Ei täällä ole esitetty mitään yleisestä periaatetta, että jokin yksittäinen asia olisi varma merkki uskottomuudesta.  Sellainen virhepäätelmä on ihan oma ajatuksesi, ei täällä kirjoittaneiden väite.

Jokainen tähän mennessä esitetty teko on alle 5% todennäköisyydellä merkki pettämisestä. Eli 95% todennäköisyydellä kyse on virheellinen merkki.

Idiootti.. Täällä keskusteltiin tilanteesta, jossa pettäminen on tapahtunut ja kysyttiin, mistä toinen sen sai selville. Merkit eivät ole voineet olla virheellisiä, koska ne olivat merkkejä, jotka paljastivat pettämisen.

Juuri niissä yksittäisissä tapauksissa, joista siis keskusteltiin, juuri nämä yksittäiset merkit ovat eivät todennäköisesti, vaan itse asiallisesti merkkejä.

Et näemmä ymmärrä tilastomatematiikasta sitä vertaa,  että ymmärtäisit, milloin prosenttiluvut ovat olennaisia ja milloin eivät.

Juuri näin. Ei täällä ole kukaan väittänytkään, että esim. treenamisen aloittaminen aina johtuisi pettämisestä, on vaan kerrottu, että tässä tapauksessa johtui.

Ihan sama kuin väittäisi, että koska humala ei useinkaan johda hukkumiseen, se tarkoittaa, että 95% todennäköisyydellä ei johtanut minään juhannuksena yhteenkään.

Sehän näissä jutuissa onkin, että jälkeen päin sitä miettii, että miten saattoi olla noin sokea, merkit ovat aivan klassisia esimerkkejä, mutta juurikin kuvittelee, että meillä ne ei tarkoita mitään. 

Miten se, että ennen pöydillä missä tahansa lojuva kännykkä muuttuu CIAn tyyppiseksi salaisuudeksi kolmen salasanan taakse koko ajan mukana raahattavaksi voisi olla olematta merkki? Kun e työsuhteessa mikään ei ole muuttunut?

Mikä arvo on merkillä, joka 95%:n todennäköisyydellä antaa väärän tiedon.? Eli jos kumppanisi alkaa liikkumaan, niin 95%:n todennäköisyydellä syynä on muu kuin pettäminen. Alatko epäilemään kumppanisi pettämistä, jos hän alkaa liikkumaan? Ja jälkeenpäin kun tieto pettämisestä on tullut, niin mitä teet sillä tiedolla, että kumppanisia on alkanut liikkumaan (tai sitten ei ole alkanut liikkumaan, pieni osa pettäjistä aloittaa liikunnan)

Väännetään junakiskosta:

Seko nainen: mies aloittaa liikunnan -> nainen alkaa syyttämään miestä uskottomuudesta koska vauvapalstalla kerrottiin sen olevan osoitus pettämisestä -> mies tietää naisen olevan seko -> mies lähtee suhteesta.

Normaali nainen: mies aloittaa liikunnan -> nainen on tyytyväinen, että mies pitää huolta kunnosta -> mies on tyytyväinen hyvästä naisesta -> suhde kukoistaa

Valitkaa kumpaan ryhmään kuulutte.

Vierailija
114/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roina-Jonna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, ei se vastaamattomuus vaan se kun se käytös muuttui.

Sitäpaitsi ensin erotaan sit vasta uusi suhde. Onko ok, että mulle valehdellaan kun on jo uusi nainen katottuna? Ensin pitää tehdä kaikki, että saatais suhde vielä korjattua, rakkaus olis ollut viel kaivettavissa esiin kun hän ois vaan antanu itsensä muistaa kuin kivaa meil alussa oli.. Pyysin ja anelin, et vietetään yksi päivä yhdes et hän näkee kuinka hauskaa meillä on, mut eihän mikään enää ollut mahdollista kun hän oli iskenyt silmänsä jo toiseen. Se ero tuhosi mut ja jätti sielun vereslihalle..

Ei tietenkään ole ok valehdella. Mutta miksi haluat korjata/jäädä suhteeseen jossa sulle valehdellaan? Miksi pyydät ja anelet? Toisella on kuitenkin oikeus muuttaa mieltään eikä enää haluta olla sinun kanssa. Tietysti viisain olisi lähteä ennen kuin aloittaa mitään kenenkään toisen kanssa. Mutta monesti se menee niin, että se uusi herättää huomaamaan missä tunnelissa sitä onkaan elänyt. Siinä kohtaa viimeistään pitäisi herätä ja tehdä se eropäätös.

Vierailija
115/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies jäi kiinni kun olin hakemassa kirpputoriostosta yhdeltä kerrostaloalueelta. Meillä oli vaan yksi auto, ja autossa oli säätö, että se yhdistää miehen puhelimeen jos se on tarpeeksi lähellä. No, siellä parkkiksella se yhdisti miehen puhelimeen ja miehen olisi pitänyt olla aivan muualla. Olin et mitä helvettiä, onneksi oli aikaa jäädä odottamaan. Sieltähän se mies aikanaan tuli ja ero myös.

No hupsista s**tana 😅 asioita voi sattua, joita ei osaisi odottaakaan. Hehe.

Vierailija
116/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä lapsi jo ennen minua toisen kanssa mutta ei halunnut olla naisen kanssa. Tulin myös vahingossa raskaaksi, mies pakeni teille tietämättömille tuli takisin isäni pakottamana. On varmaan pettänyt monesti, en vaan uskalla myöntää.

Sielläkö te nyt jatkatte onnellista parisuhdettanne ja mies leikkii isukkia, kun oma isäsi seisoo ovellanne portinvartijana? :D Kuule, jos mies noin kovasti haluaa mennä, niin anna sen mennä. Pärjäät ilmankin. Jos oman isän pakottamana kipittää takaisin, niin luuletko että hän henkisesti on edelleen sitoutunut sinuun?

En tiiä, oma ylpeys ei ikinä antaisi myöden.

Vähän olen toista mieltä.

En minäkään miehekseni ottaisi tuollaista mulkeroa, mutta kyllä se vastuuseen pitää jollakin tavalla laittaa.

Kun ei ole omat vanhemmat opettaneet tavoille, niin sitten joku muu saa sen tehdä.

Vierailija
117/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääsee kun lakkaa odottamasta ja vaalimasta mielessään romanttista rakkautta. ja uskollisuutta. Ei tarvitse enää miettiä pettääkö se. Suurin osa pettää kuitenkin. Se on niin nähty.

Ainoa mihin ihminen voi oikeasti vaikuttaa on se, mitä itse tekee ja miten itse ajattelee. Tämä yksiavioisuuden ja romanttisen rakkauden ihannointi tekee osin ihmisten elämästä raskasta, kun tulee juuri tätä epäluottamusta, epävarmuutta, mustasukkaisuutta jne. Raastavia ja kuluttavia tunteita, jotka vievät elämäniloa ja energiaa.

Helpompaa on muuttaa omaa suhtautumistaan ja odotuksia parisuhteeseen liittyen kuin se, että pystyisi vaikuttamaan siihen mitä toinen ihminen päättää tehdä. Ne, jotka pettää, pettävät yleensä oman päänsä (ongelmien) vuoksi. Moni sanoo, ettei kumppani olisi voinut tehdä mitään sen suhteen sortuuko toinen pettämään vai ei. Hirveän kuluttavaa etsiä merkkejä pettämisestä.

Vierailija
118/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota.. taitaa olla abaut yleisimpiä seksifantasioita seksi jonkun toisen ihmisen kanssa kuin kumppanin. Aivan varmasti olen joskus ollut kumppanin kanssa sängyssä ja ajatellut toista miestä jossain vaiheessa. Ihme ajatuspoliiseja. 

Itse en vaan ole koskaan ihan oikeasti harrastanut seksiä kahden eri ihmisen kanssa samoihin aikoihin, mutta olen ymmärtänyt, että miehillä tähän on monesti hieman matalampi kynnys.

No tuota...on aika lailla eri asia fantasioida randomisti jostain toisesta kuin sellaisesta, jota käy myös jyystämässä silloin kun ei ole oma puoliso paneskeltavana. En ihan laittaisi samalla viivalle näitä. Toisaalta en ole seksissä kokenut tarpeelliseksi kauheasti päässä fantasioita pyörittää, riittää, kun vaan tuntee niitä tuntemuksia mitä seksi aiheuttaa. En varmaan saisi edes orgasmia jos alkaisin yht'äkkiä kesken kiihotuksen miettiä naapurin teuvoa.

Mua ei kiinnosta myöskään matalan kynnyksen miehet, yök.

Vierailija
119/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä arvo on merkillä, joka 95%:n todennäköisyydellä antaa väärän tiedon.? Eli jos kumppanisi alkaa liikkumaan, niin 95%:n todennäköisyydellä syynä on muu kuin pettäminen. Alatko epäilemään kumppanisi pettämistä, jos hän alkaa liikkumaan? Ja jälkeenpäin kun tieto pettämisestä on tullut, niin mitä teet sillä tiedolla, että kumppanisia on alkanut liikkumaan (tai sitten ei ole alkanut liikkumaan, pieni osa pettäjistä aloittaa liikunnan)

Väännetään junakiskosta:

Seko nainen: mies aloittaa liikunnan -> nainen alkaa syyttämään miestä uskottomuudesta koska vauvapalstalla kerrottiin sen olevan osoitus pettämisestä -> mies tietää naisen olevan seko -> mies lähtee suhteesta.

Normaali nainen: mies aloittaa liikunnan -> nainen on tyytyväinen, että mies pitää huolta kunnosta -> mies on tyytyväinen hyvästä naisesta -> suhde kukoistaa

Valitkaa kumpaan ryhmään kuulutte.

Edelleen, idiootti. Tässä oli nyt kyseessä siis jälkikäteen tehty päättelyketju.

Väännän sulle kiskorautaa:

Tapahtuu asia X. Tarkastelen tätä tapahtumaa X sen tapahtumisen JÄLKEEN. Nyt, jälkikäteen, näen, mitä tapahtui ennen asiaa X. Tällöin voin todeta, että tapahtumat, jotka edelsivät tapahtumaa X, ovat olleet sidoksissa tapahtumaan X. Onko tämä sinulle liian vaikeaa ymmärtää?

Mitään sekoa ei ole siinä, että toteaa, että puolison petettyä voi nähdä, mitkä asiat pettämistä edelsivät. Ja sitä tässä ketjussa nimenomaisesti kysyttiin: mitkä asiat teidän YKSITTÄISTAPAUKSISSANNE paljastivat pettämisen.

Vierailija
120/136 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoimmalla pääsee kun lakkaa odottamasta ja vaalimasta mielessään romanttista rakkautta. ja uskollisuutta. Ei tarvitse enää miettiä pettääkö se. Suurin osa pettää kuitenkin. Se on niin nähty.

Ainoa mihin ihminen voi oikeasti vaikuttaa on se, mitä itse tekee ja miten itse ajattelee. Tämä yksiavioisuuden ja romanttisen rakkauden ihannointi tekee osin ihmisten elämästä raskasta, kun tulee juuri tätä epäluottamusta, epävarmuutta, mustasukkaisuutta jne. Raastavia ja kuluttavia tunteita, jotka vievät elämäniloa ja energiaa.

Helpompaa on muuttaa omaa suhtautumistaan ja odotuksia parisuhteeseen liittyen kuin se, että pystyisi vaikuttamaan siihen mitä toinen ihminen päättää tehdä. Ne, jotka pettää, pettävät yleensä oman päänsä (ongelmien) vuoksi. Moni sanoo, ettei kumppani olisi voinut tehdä mitään sen suhteen sortuuko toinen pettämään vai ei. Hirveän kuluttavaa etsiä merkkejä pettämisestä.

Näinhän se ilman muuta on. Mutta parisuhteessa, jossa itsellä on voimakkaat tunteet, on samalla myös kamalan haavoittuvainen.

Sillekään ei oikein voi mitään, että yleensä nämä pettämiset noudattavat todellakin melko samankaltaista, lähes puuduttavaa kaavaa. Harvemmin löytyy mitään aivan extra-tarinaa, joka ei pohjimmiltaan olisi sitä ihan samaa.

Sen vuoksi musta on ihan ymmärrettävää, jos joku herkässä, haavoittuvassa tilassa sortuu etsimään merkkejä, varsinkin, jos on aiemmin joutunut saman kaavan elämään.

Järjellähän kun harvemmin näitä asioita ratkotaan mihinkään suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan