Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri kirjoitti reseptin

Vierailija
30.08.2014 |

Citalopramia ahdistukseen ja paniikkioireisiin. Hain lääkkeet, mutta en ole alkanut niitä syömään enkä aio alkaakaan. Onko muita, jotka ei lääkärin suosituksesta huolimatta ole aloittaneet lääkitystä? Pääsitkö oireista eroon ilmankin? 

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:52"]

Mulle lääkäri kirjoitti reseptin Mirtazapiiniin. Pieni annostus unettomuuden hoitoon. Söin sitä viikon verran, mutta lopetin sitten kun luin enemmän lääkkeestä. Pelkäsin syömishäiriöisenä sivuoireita niin paljon. Unettomuteen kyllä auttoi, liikaakin. Nukuin 12-14 tuntia ja loppupäivän olin ihan jumissa. Tiedostan kyllä sen, että lääkettä olisi pitänyt syödä kauemmin ja olo olisi mahdollisesti tasaantunut, mutta se ei tuntunut hyvältä vaihtoehdolta silloin. Sanoin tästä lääkärille ja saatiin mulle melatoniini. Paljon paljon parempi.

Sano asiasta lääkärille :)

[/quote]  Tämä on juuri se taikasana :) Sinun pitää syödä niitä pidempään, jos ei tunnu hyvältä. Sitten syöt niitä 6 viikkoa ja kun on monenlaista ongelmaa niistä, lisätään annosta. Toiset 6 viikkoa päälle. Kas, ei auta tämä lääke, pannaan toinen. Taas 6 viikkoa ja pari lisäystä 6 viikon välein. Kohta olet syönyt lääkettä puoli vuotta ja silti elämä on sekavaa, mutta se pannaan masennuksen piikkiin.

Pannaan toinen lääke siihen poistamaan sivuvaikutuksia ja kas, kohta huomaat syöväsi kolmea, neljää lääkettä, että pysyt kasassa. Sitten alat ollakin jo kroonikko.

[/quote] Mielenterveysongelmien vuoksi tulevat sairauseläkkeet ovat nousseet todella rajusti. Kuinkan moni niistä johtuu juuri tästä lisääntyneestä lääkkeiden syönnistä.

Yksityiset mielenterveysyksiköt ainakin nettoaa tästä lääkekokeilusta. Jokainen mielenterveiden ryhmäkoti pursuaa asukkaita, jotka ovat ihan pihalla elämästä.

Vierailija
62/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 12:04"]

Mulle lääkäri kirjoitti reseptin Mirtazapiiniin. Pieni annostus unettomuuden hoitoon. Söin sitä viikon verran, mutta lopetin sitten kun luin enemmän lääkkeestä. Pelkäsin syömishäiriöisenä sivuoireita niin paljon. Unettomuteen kyllä auttoi, liikaakin. Nukuin 12-14 tuntia ja loppupäivän olin ihan jumissa. Tiedostan kyllä sen, että lääkettä olisi pitänyt syödä kauemmin ja olo olisi mahdollisesti tasaantunut, mutta se ei tuntunut hyvältä vaihtoehdolta silloin. Sanoin tästä lääkärille ja saatiin mulle melatoniini. Paljon paljon parempi.

[/quote]  Tämä on juuri se taikasana :) Sinun pitää syödä niitä pidempään, jos ei tunnu hyvältä. Sitten syöt niitä 6 viikkoa ja kun on monenlaista ongelmaa niistä, lisätään annosta. Toiset 6 viikkoa päälle. Kas, ei auta tämä lääke, pannaan toinen. Taas 6 viikkoa ja pari lisäystä 6 viikon välein. Kohta olet syönyt lääkettä puoli vuotta ja silti elämä on sekavaa, mutta se pannaan masennuksen piikkiin.

Pannaan toinen lääke siihen poistamaan sivuvaikutuksia ja kas, kohta huomaat syöväsi kolmea, neljää lääkettä, että pysyt kasassa. Sitten alat ollakin jo kroonikko.

[/quote] Mielenterveysongelmien vuoksi tulevat sairauseläkkeet ovat nousseet todella rajusti. Kuinkan moni niistä johtuu juuri tästä lisääntyneestä lääkkeiden syönnistä.

Yksityiset mielenterveysyksiköt ainakin nettoaa tästä lääkekokeilusta. Jokainen mielenterveiden ryhmäkoti pursuaa asukkaita, jotka ovat ihan pihalla elämästä.

[/quote]

Jokainen mielenterveiden ryhmäkoti pursuaa asukkaita, jotka ovat ihan pihalla elämästä.

Mitähän halusit tällä sanoa... Taidat olla itse vähän kujalla asioista :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onko omakohtaista kokemusta tai alan koulutusta vai ihanko toistelet keskustelupalstoilla lukemaasi? Mitään uutta keskusteluun tai apua ap:lle et tässä tuo, mutta toki se kuluu viikonloppu noinkin. 

Vierailija
64/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 10:41"]

No miks sä menit sinne lääkäriin, jos et halua mitään lääkkeitä? :D :D :D Ihmekään kun terkkariin ei saa aikoja, kun siellä käy sellaisia ihmisiä, jotka eivät edes halua apua. Kävät vaan juttelemassa siellä. Juttelemassa voi käydä vaikka sunnuntaina kirkon pihalla jumalanpalveluksen jälkeen.

[/quote]

siksi menin lääkäriin, kun halusin kertoa lääkärille oireista joita minulla oli/on. Halusin että otetaan verikokeita ja tutkitaan että mikä on oireiden syy. Sanoin jo vastaanotolla lääkärille etten halua mitään jatkuvaa lääkitystä. Kirjoitti reseptin kuitenkin. Tähän väliin todettakoon, että olen syönyt citalopramia pari vuotta sitten n. 6kk ajan. Hain kuitenkin lääkkeet, että voin alkaa niitä ottamaan jos tilanne menee huonoksi.

Otettiin verikokeet ja myös ekg ja kaikki oli kunnossa. En ole alkanut ottamaan lääkettä, koska haluan olla oma itseni enkä jatkuvasti lääkkeen vaikutuksen alainen. Ymmärrätkö? Aion selvitä ilman, ja olo on jo vähän helpottanut siitä mitä se oli tuolloin kun kävin lääkärissä.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi