Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailman valtiot - montako pistettä saat testistä?

Vierailija
22.08.2014 |

http://www.jetpunk.com/user-quizzes/33598/maailman-valtioiden-nimet-suomeksi

Oon hakannut tota niin monta kertaa että yleensä saan aika lailla maksimit, joskus unohtuu kiusallisesti joku 1-2 maata, aargh. Täytyy sanoa että siellä oli kyllä paljon maita, joista en ollut koskaan edes kuullut, ja toisaalta tuli lyötyä ihan hullujakin ehdotuksia alussa... Sahara, Tiibet... :D

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yli 80% ekalla yrittämällä, ja testin lopussa näki muutkin nimet, jotei ei tota ole järkeä pelata kuin kerran. Jatkossa se on vaan nopeustesti.

Vierailija
2/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko sä todella yhdellä lukemalla kaikki loput seuraavalla kerralla? Vau.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen lukenut karttaa ennenkin. Ne nimet muistuu mieleen, "ai niin tota en ehtinyt laittaa ekalla kerralla". Se on sitten nopeutta ja mieleen palauttamista, ei tietotesti varsinaisesti.

Vierailija
4/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 12v tyttärellä oli tänäsyksynä tällainen koe koulussa, euroopan maat ja pääkaupungit. Taisi olla molemmissa 2 väärin, jotkin Valkovenäjän paikat meni ristiin.

Vierailija
5/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla suorastaan hämmästyin, miten vähän muistan. Ja typeriä ehdotuksia tuli tosiaan kokeiltua :o) Päätin, että opettelen kaikki ulkoa, ja siinä onnistuinkin, vaikka aikamoista tahkoamista se vaatikin. Jännästi unohdin joka kerta samat valtiot, vaikka oikein yritin painaa niitä mieleeni.

Vierailija
6/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no mä muistin 66. Lukiosta aikaa muutama vuosi. Nopeesti ne unohtuu. :p

Vierailija
7/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain 145.  Osan kirjoitusasu heitti, ja sitä korjatessa aika loppui, (ka työssäni usein joudun kirjoittamaan niitä englanniksi, ja se tuotti ongelmia). 

Vierailija
8/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eniten unohdin saarivaltioita Tyyneltämereltä ja Karibialta  ja muualtakin. 

Vierailija
9/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

110, Afrikka oli yllättävän vaikea, lisäksi Karibia ja Keski-Amerikka tuotti ongelmia

Vierailija
10/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok 4, en tarkoittanutkaan epäillä. Oot selkeästi ollut opiskeluissa "kartalla" (heh) minua paremmin. Mulla tosiaan ekalla kerralla jäi tulokseksi joku 80, ja aika monta kertaa sai pelin hakata läpi, että muistaa kaikki. Ja joo, silti pari tahtoo lipsua mielestä, eikä millään saa päähän kun se sieltä kerran livahtaa!

Vierailija
11/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain siis 145 maata, mutta se johtuu "kurjasta" lapsuudesta, missä maalaislapsella oli viihdyykkeenä "Valittujen Palojen" -karttakirja, ja susosikkikeikkinä meillä lapsilla peli, missä piti keksiä tietyllä kirjaimella alkava maa, kaupunki, kasvi, eläin, näyttelijä yms.

Vierailija
12/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin muistanut vielä vaikka kuinka monta, kun aika loppui kesken. Ehdin sijoittamaan vain 116 eli 59 prosenttia maista. Täytyy kuitenkin sanoa, että Afrikan maiden muistaminen oli hävettävän vaikeaa.

Vierailija
13/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

196, tiedän kaikki maat, pääkaupungit, osaan sijoittaa kartalle, tiedän historiaa, kulttuuria, kieliä yms.

Vierailija
14/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 50% :( Olen töissä ja ajatus jumittaa, täytyy kokeilla kotona ja vähän skarpimpana uudelleen.

Vierailija
15/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä olekin se, missä pitää kirjoittaa aika nopeasti? Kokeilin joskus enkä ehtinyt kirjoittaa läheskään kaikkia, vaikka tiedän jokaisen. Ärsyttävää.

Vierailija
16/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:52"]

Joo no mä muistin 66. Lukiosta aikaa muutama vuosi. Nopeesti ne unohtuu. :p

[/quote]

Joidenkin maiden nimet ovat vaihtuneet, valtiot hajonneet, uusia perustettu.

35% muistin

Vierailija
17/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi olis mukava tehdä ilman kelloa ...muistaisin varmaan enemmänkin mutta hosuessa ajatus katoilee...

Vierailija
18/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 min aikaa tehdä testi, onko se nyt sitten erityisen nopeasti... Testin voi muuten tehdä myös englanniksi, jos sillä kielellä taipuu luontevammin.

Vierailija
19/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:09"]

12 min aikaa tehdä testi, onko se nyt sitten erityisen nopeasti... Testin voi muuten tehdä myös englanniksi, jos sillä kielellä taipuu luontevammin.

[/quote]

No mulle ainakin on. Eri ihmiset näyttävät eri nopeuksilla. Ehdin kirjoittaa 161 maata kun aika loppui. Eikä ole kielestä kiinni.

Vierailija
20/22 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 119 ja olisin todellakin EHTINYT kirjoittaa vaikka kuinka monta lisää jos ne olisivat tulleet mieleen. Eniten vituttaa se, etten millään muistanut Haitin nimeä vaikka ihan hyvin tiesin että tuo se katastrofipaikka ompi. Lisäks en (tyhmä!) älynnyt kirjoittaa Euroopan minivaltioita, koska eivät näkyneet kartassa...

Mut Afrikka oli kaikista vaikein, en pystynyt muistamaan tavallisiakaan kuten Etiopiaa. Masennushan tästä tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä