Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri kirjoitti reseptin

Vierailija
30.08.2014 |

Citalopramia ahdistukseen ja paniikkioireisiin. Hain lääkkeet, mutta en ole alkanut niitä syömään enkä aio alkaakaan. Onko muita, jotka ei lääkärin suosituksesta huolimatta ole aloittaneet lääkitystä? Pääsitkö oireista eroon ilmankin? 

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukkuja? :0

Vierailija
2/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin myös lääkitys viime keväänä ahdistukseen ja masennukseen (myös paniikkioireita). Aloitin lääkkeet sovitusti ja söin niitä n. 1-2kk. Alku oli ihan hirveä, mutta parin viikon jälkeen tasaantui.... Eikä ne vaikuttaneet mielialaan tai ahdistuneisuuteen yhtään. Sanoin lääkärille kun kysyi, että ei vaikuta, joten hän vaan kylmästi ilmoitti, että ota sitten kaksinkertainen määrä.

No en ottanut vaan lopetin lääkkeet kokonaan. Tuli jotain vieroitusoireita, mutta ei onneksi kovin pahoja. Mut kuitenkin, lääkkeestä ei ollut mitään hyötyä, pelkkää haittaa.

Mun oireet helpotti kun työt (joista olin kyllä saikulla) loppui kesällä. Nyt kuitenkin tullu voimakkaana takaisin kun pitäisi etsiä uusi työ. Edellisestä työstä ja sen aiheuttamasta stressistä, uupumuksesta ja masennuksesta jäänyt aika pahat traumat..

Oon kuitenkin sitä mieltä, että lääkkeet ei ainakaan pieninä annoksina auta. Ja jos mulla oli vierotusoireita jo alle parin kuukauden kuurista, niin en haluu edes tietää kuinka pahat ne olis jos lääkkeitä olisi syönyt vaikka vuoden. Uskon, että terapia ja jutteleminen auttaa paljon paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kappalejako häviää aina kun kirjotan puhelimella! Toivottavasti saa selvää:) ja ainiin, mulle siis määrättiin seroxat!

Vierailija
4/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikkia lääkkeitä kyllä syönyt mutta ei ne kaikki tosiaan ole auttaneet. Lääkärille kannattaa kuitenkin asiasta kertoa.

Vierailija
5/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisia.. yhteys krooniseen väsymysoireyhtymään selvä. Suolisto on tässä pääasiallinen infektiopesäke. Vaikeaa niitä on häätää, joku niitä voi 5 vuotta hätistellä, eikä tule selvää jälkeää. Koska suoliston ongelma, erilaiset ruokavaliot auttavat, älkää syöttäkö loisillenne limsaa ja sokeria. Nämä on kyllä hankalia, jos niitä posauttaa kerralla liikaa, voi olla kuukausien ongelmat edessä.

Vierailija
6/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 01:01"]Citalopramia ahdistukseen ja paniikkioireisiin. Hain lääkkeet, mutta en ole alkanut niitä syömään enkä aio alkaakaan. Onko muita, jotka ei lääkärin suosituksesta huolimatta ole aloittaneet lääkitystä? Pääsitkö oireista eroon ilmankin? 
[/quote]

Ehkä. Ja eihän niitä lääkkeitä tosiaan pakko ole ottaa. Mutta miksi menit sitten läkäriin? Itse tarvisin lääkityksen mutta sain ajan vasta lokakuulle. Jouluna ehkä parempi olo....

Vierailija
7/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että loisia?!

Nyt on kyllä katsottu liikaa Tähtiporttia :D

Vierailija
8/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että loisia?!

Nyt on kyllä katsottu liikaa Tähtiporttia :D

Vierailija
9/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain samaa lääkettä samoihin oireisiin kuin sinä ap. En aloittanut lääkitystä koska mietitytti jatkuva lääkitys ja mahdolliset sivuvaikutukset. Lisäksi sain rauhoittavia tarvittaessa otettavaksi. Alkuun söin rauhoittavia kun tarvitsin, en kuitenkaan päivittäin vaan silloin jos tuntui että on "pakko." Vähensin työaikaani puolella ja lopetin hormonaalisen ehkäisyn. Nyt olo on todella paljon parempi enkä ole tarvinnut rauhoittaviakaan enää. Olen todella tyytyväinen etten aloittanut säännöllistä lääkitystä koska olen itse tekemilläni muutoksilla saanut paniikkioireet vähenemään huomattavasti!

Mulla noihin paniikkioireisiin liittyy myös jonkinlaista emetofobiaa eli oksentamisen pelkoa. Vieläkin toisinaan tulee huono olo uusissa tilanteissa mutta olen niistä aina selvinnyt kuitenkin ilman lääkkeitä.

Ennen valitin lähes päivittäin läheisilleni kuinka inhoan työtäni enkä halua mennä sinne enää. Kun lyhensin työaikaani valittaminen on jäänyt pois ja olen paljon energisempi. Olen myös huomannut että en minä oikeasti työtäni ja työpaikkaani inhoa, aiemmin täyttä viikkoa tehdessä stressi oli vain niin suuri että se sai minut luulemaan niin.

Vierailija
10/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärille mennään toteamaan mikä tauti kyseessä ja mikä auttaa vaivaan. Valitettavasti lääkäri ei enää ajattele potilaan parasta ja etua. 

Vierailija
11/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 07:59"]Lääkärille mennään toteamaan mikä tauti kyseessä ja mikä auttaa vaivaan. Valitettavasti lääkäri ei enää ajattele potilaan parasta ja etua. 
[/quote]

Suurin osa varmasti ajattelee, mutta lääkeyhtiöiden lobbaus in tuottanut tulosta. Lääkeyhtiöt ei saa mainostaa potilaille, ja niinpä ne markkinoi tuotteitaan lääkäreille täydellä teholla ja sponsoroi erilaisia lääkäritapahtumia.

Vierailija
12/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 06:43"]

Mulle määrättiin myös lääkitys viime keväänä ahdistukseen ja masennukseen (myös paniikkioireita). Aloitin lääkkeet sovitusti ja söin niitä n. 1-2kk. Alku oli ihan hirveä, mutta parin viikon jälkeen tasaantui.... Eikä ne vaikuttaneet mielialaan tai ahdistuneisuuteen yhtään. Sanoin lääkärille kun kysyi, että ei vaikuta, joten hän vaan kylmästi ilmoitti, että ota sitten kaksinkertainen määrä. No en ottanut vaan lopetin lääkkeet kokonaan. Tuli jotain vieroitusoireita, mutta ei onneksi kovin pahoja. Mut kuitenkin, lääkkeestä ei ollut mitään hyötyä, pelkkää haittaa. Mun oireet helpotti kun työt (joista olin kyllä saikulla) loppui kesällä. Nyt kuitenkin tullu voimakkaana takaisin kun pitäisi etsiä uusi työ. Edellisestä työstä ja sen aiheuttamasta stressistä, uupumuksesta ja masennuksesta jäänyt aika pahat traumat.. Oon kuitenkin sitä mieltä, että lääkkeet ei ainakaan pieninä annoksina auta. Ja jos mulla oli vierotusoireita jo alle parin kuukauden kuurista, niin en haluu edes tietää kuinka pahat ne olis jos lääkkeitä olisi syönyt vaikka vuoden. Uskon, että terapia ja jutteleminen auttaa paljon paremmin.

[/quote]

Aika paha tilanne sulla jos et pysty ees töissä käymään.

Vierailija
13/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 08:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 06:43"]

Mulle määrättiin myös lääkitys viime keväänä ahdistukseen ja masennukseen (myös paniikkioireita). Aloitin lääkkeet sovitusti ja söin niitä n. 1-2kk. Alku oli ihan hirveä, mutta parin viikon jälkeen tasaantui.... Eikä ne vaikuttaneet mielialaan tai ahdistuneisuuteen yhtään. Sanoin lääkärille kun kysyi, että ei vaikuta, joten hän vaan kylmästi ilmoitti, että ota sitten kaksinkertainen määrä. No en ottanut vaan lopetin lääkkeet kokonaan. Tuli jotain vieroitusoireita, mutta ei onneksi kovin pahoja. Mut kuitenkin, lääkkeestä ei ollut mitään hyötyä, pelkkää haittaa. Mun oireet helpotti kun työt (joista olin kyllä saikulla) loppui kesällä. Nyt kuitenkin tullu voimakkaana takaisin kun pitäisi etsiä uusi työ. Edellisestä työstä ja sen aiheuttamasta stressistä, uupumuksesta ja masennuksesta jäänyt aika pahat traumat.. Oon kuitenkin sitä mieltä, että lääkkeet ei ainakaan pieninä annoksina auta. Ja jos mulla oli vierotusoireita jo alle parin kuukauden kuurista, niin en haluu edes tietää kuinka pahat ne olis jos lääkkeitä olisi syönyt vaikka vuoden. Uskon, että terapia ja jutteleminen auttaa paljon paremmin.

[/quote]

Aika paha tilanne sulla jos et pysty ees töissä käymään.

[/quote] 

Kannattaisko ryhtyä muuttamaan muut asiat elämässä? Osaatko sanoa mikä sinua ahdistaa? Onko harrastuksia? Onko ystäviä? Liikutko tarpeeksi? Mitä syöt? Voitko hyvin tästä ruokavaliosta? Käytätkö alkoholia? Missä asut? Onko ympäristö sinulle se oikea? Kuinka perhe elämä? Millainen suhde? 

Vierailija
14/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 06:43"]Mulle määrättiin myös lääkitys viime keväänä ahdistukseen ja masennukseen (myös paniikkioireita). Aloitin lääkkeet sovitusti ja söin niitä n. 1-2kk. Alku oli ihan hirveä, mutta parin viikon jälkeen tasaantui.... Eikä ne vaikuttaneet mielialaan tai ahdistuneisuuteen yhtään. Sanoin lääkärille kun kysyi, että ei vaikuta, joten hän vaan kylmästi ilmoitti, että ota sitten kaksinkertainen määrä.

No en ottanut vaan lopetin lääkkeet kokonaan. Tuli jotain vieroitusoireita, mutta ei onneksi kovin pahoja. Mut kuitenkin, lääkkeestä ei ollut mitään hyötyä, pelkkää haittaa.

Mun oireet helpotti kun työt (joista olin kyllä saikulla) loppui kesällä. Nyt kuitenkin tullu voimakkaana takaisin kun pitäisi etsiä uusi työ. Edellisestä työstä ja sen aiheuttamasta stressistä, uupumuksesta ja masennuksesta jäänyt aika pahat traumat..

Oon kuitenkin sitä mieltä, että lääkkeet ei ainakaan pieninä annoksina auta. Ja jos mulla oli vierotusoireita jo alle parin kuukauden kuurista, niin en haluu edes tietää kuinka pahat ne olis jos lääkkeitä olisi syönyt vaikka vuoden. Uskon, että terapia ja jutteleminen auttaa paljon paremmin.
[/quote]

Kelan korvaamaan terapiaan ei pääse ellei syö tabuja. Onko sulla läheisiä joiden kanssa jutella?

Vierailija
15/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 08:19"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 06:43"]Mulle määrättiin myös lääkitys viime keväänä ahdistukseen ja masennukseen (myös paniikkioireita). Aloitin lääkkeet sovitusti ja söin niitä n. 1-2kk. Alku oli ihan hirveä, mutta parin viikon jälkeen tasaantui.... Eikä ne vaikuttaneet mielialaan tai ahdistuneisuuteen yhtään. Sanoin lääkärille kun kysyi, että ei vaikuta, joten hän vaan kylmästi ilmoitti, että ota sitten kaksinkertainen määrä. No en ottanut vaan lopetin lääkkeet kokonaan. Tuli jotain vieroitusoireita, mutta ei onneksi kovin pahoja. Mut kuitenkin, lääkkeestä ei ollut mitään hyötyä, pelkkää haittaa. Mun oireet helpotti kun työt (joista olin kyllä saikulla) loppui kesällä. Nyt kuitenkin tullu voimakkaana takaisin kun pitäisi etsiä uusi työ. Edellisestä työstä ja sen aiheuttamasta stressistä, uupumuksesta ja masennuksesta jäänyt aika pahat traumat.. Oon kuitenkin sitä mieltä, että lääkkeet ei ainakaan pieninä annoksina auta. Ja jos mulla oli vierotusoireita jo alle parin kuukauden kuurista, niin en haluu edes tietää kuinka pahat ne olis jos lääkkeitä olisi syönyt vaikka vuoden. Uskon, että terapia ja jutteleminen auttaa paljon paremmin. [/quote] Kelan korvaamaan terapiaan ei pääse ellei syö tabuja. Onko sulla läheisiä joiden kanssa jutella?

[/quote] 

Kela tuskinpa tietää syökö tabletit vai ei. Syy tuskinpa on niin yksinkertainen, kuin että aivoissasi on jokin vika. Ulkoiset tekijät voivat olla syypää huonovointisuuteen. Vehnä esim aiheuttaa monia oireita. Tee lista mikä häiritsee ja mikä piristää. Siitä se lähtee liikkeelle 

Vierailija
16/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsiläinen, täällä on ruokaprofeetta ihan tosissaan nyt liikkeellä :O

Vierailija
17/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 08:30"]

Ei vitsiläinen, täällä on ruokaprofeetta ihan tosissaan nyt liikkeellä :O

[/quote] 

Niin, ruokavaliolla kun ei mihinkään pysty vaikuttamaan. Ei edes painonhallintaan 

Vierailija
18/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, KARPPAUS parantaa depression. Kyllä huomaa ettei ihmisillä ole mitään käsitystä masennuksesta sairautena.

Vierailija
19/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 08:27"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 08:19"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 06:43"]Mulle määrättiin myös lääkitys viime keväänä ahdistukseen ja masennukseen (myös paniikkioireita). Aloitin lääkkeet sovitusti ja söin niitä n. 1-2kk. Alku oli ihan hirveä, mutta parin viikon jälkeen tasaantui.... Eikä ne vaikuttaneet mielialaan tai ahdistuneisuuteen yhtään. Sanoin lääkärille kun kysyi, että ei vaikuta, joten hän vaan kylmästi ilmoitti, että ota sitten kaksinkertainen määrä. No en ottanut vaan lopetin lääkkeet kokonaan. Tuli jotain vieroitusoireita, mutta ei onneksi kovin pahoja. Mut kuitenkin, lääkkeestä ei ollut mitään hyötyä, pelkkää haittaa. Mun oireet helpotti kun työt (joista olin kyllä saikulla) loppui kesällä. Nyt kuitenkin tullu voimakkaana takaisin kun pitäisi etsiä uusi työ. Edellisestä työstä ja sen aiheuttamasta stressistä, uupumuksesta ja masennuksesta jäänyt aika pahat traumat.. Oon kuitenkin sitä mieltä, että lääkkeet ei ainakaan pieninä annoksina auta. Ja jos mulla oli vierotusoireita jo alle parin kuukauden kuurista, niin en haluu edes tietää kuinka pahat ne olis jos lääkkeitä olisi syönyt vaikka vuoden. Uskon, että terapia ja jutteleminen auttaa paljon paremmin. [/quote] Kelan korvaamaan terapiaan ei pääse ellei syö tabuja. Onko sulla läheisiä joiden kanssa jutella?

[/quote] 

Kela tuskinpa tietää syökö tabletit vai ei. Syy tuskinpa on niin yksinkertainen, kuin että aivoissasi on jokin vika. Ulkoiset tekijät voivat olla syypää huonovointisuuteen. Vehnä esim aiheuttaa monia oireita. Tee lista mikä häiritsee ja mikä piristää. Siitä se lähtee liikkeelle 
[/quote]

Ehdotat siis että vakavasti sairas ihminen valehtelee lääkärille? Vehnä pois ja paranee! LOL

Vierailija
20/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 08:36"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 08:27"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 08:19"] [quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 06:43"]Mulle määrättiin myös lääkitys viime keväänä ahdistukseen ja masennukseen (myös paniikkioireita). Aloitin lääkkeet sovitusti ja söin niitä n. 1-2kk. Alku oli ihan hirveä, mutta parin viikon jälkeen tasaantui.... Eikä ne vaikuttaneet mielialaan tai ahdistuneisuuteen yhtään. Sanoin lääkärille kun kysyi, että ei vaikuta, joten hän vaan kylmästi ilmoitti, että ota sitten kaksinkertainen määrä. No en ottanut vaan lopetin lääkkeet kokonaan. Tuli jotain vieroitusoireita, mutta ei onneksi kovin pahoja. Mut kuitenkin, lääkkeestä ei ollut mitään hyötyä, pelkkää haittaa. Mun oireet helpotti kun työt (joista olin kyllä saikulla) loppui kesällä. Nyt kuitenkin tullu voimakkaana takaisin kun pitäisi etsiä uusi työ. Edellisestä työstä ja sen aiheuttamasta stressistä, uupumuksesta ja masennuksesta jäänyt aika pahat traumat.. Oon kuitenkin sitä mieltä, että lääkkeet ei ainakaan pieninä annoksina auta. Ja jos mulla oli vierotusoireita jo alle parin kuukauden kuurista, niin en haluu edes tietää kuinka pahat ne olis jos lääkkeitä olisi syönyt vaikka vuoden. Uskon, että terapia ja jutteleminen auttaa paljon paremmin. [/quote] Kelan korvaamaan terapiaan ei pääse ellei syö tabuja. Onko sulla läheisiä joiden kanssa jutella? [/quote]    Kela tuskinpa tietää syökö tabletit vai ei. Syy tuskinpa on niin yksinkertainen, kuin että aivoissasi on jokin vika. Ulkoiset tekijät voivat olla syypää huonovointisuuteen. Vehnä esim aiheuttaa monia oireita. Tee lista mikä häiritsee ja mikä piristää. Siitä se lähtee liikkeelle  [/quote] Ehdotat siis että vakavasti sairas ihminen valehtelee lääkärille? Vehnä pois ja paranee! LOL

[/quote] 

Pitää etsiä ratkaisuja ongelmiin. Ollaan jo tarpeeksi luettu kamalia tarinoita kuinka huonosti ihmiset voi noista lääkkeistä.