Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten synttärit on menneet ihan tolkuttomaksi

Vierailija
29.08.2014 |

Synttäreitä on jatkuvasti ja kukaan ei järjestä enää tavallisia synttäreitä. Pitää olla actionia ja ohjelmaa ja harva järjestää niitä enää kotona jo senkin vuoksi, että lapsia on niin paljon kun koko luokka tai ainakin kaikki samaa sukupuolta olevat pitää kutsua.

Nyt meillä olisi pojan synttärit järjestettävään ja pyysin lasta kertomaan ketä haluaisi kutsua. Mutta velvollisuus onkin kutsua kaikki koska lapsenusko on kutsuttu kaikkien synttäreille. Eikä siinä mitään, kivojahan ne juhlat on lapsille, mutta meille on tullut koulujen alkamisen jälkeen jo viisi synttärikutsua. Ja nyt lapsi haluaa synttärit paikassa missä niistä saa pulittaa 26-30 e per henkilö. En millään haluaisi laittaa juhliin yli 300 euroa, varsinkin kun lapsi sai jo sen hintaisen synttärilahjan meiltä.

synttärit ovat kokeneet inflaation. Koko ajan pitäisi olla uutta ja entistä hulppeampaa ohjelmaa. Niinpä olemme lykänneet järjestelyjä koska en tiedä enää millaiset synttärit pitäisi järjestää. 

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 11:41"]

Jos en olisi lukenut av-palstaa, olisin pitänyt eilen telkkarissa näkemiäni 1-vuotissynttäreitä kuohareineen ym. aikuistarjoiluineen lavastettuina tai vähintään täysin elämälle vieraina.

Onneksi maalaislapsille riittää vielä tavalliset kotisynttärit, ja vieraillekaan ei tarvitse antaa lahjoja vaan ihan normaalit tarjoilut riittävät. Joskus lapset ovat itse keskenään jotain yllätysongintaa järjestäneet, mutta niihinkään ei ole erikseen mitään ostettu.

[/quote]

Meillä oli 1v. synttäreillä kyllä lähinnä aikuistarjoiluja koska 1-vuotiaalla niitä kavereitakaan ei kauheasti ole...

Vierailija
22/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vielä 1v ja 4v lapsille kaverisynttäreitä järjestetä, mutta olen ajatellut että jahka se tulee ajankohtaiseksi niin pyrin pitämään ne sellaisena, että lapset saa valita pari parasta ystävää esim kotiin leffailtaan/yökylään tai leffaan/lintsille tmv aktiviteetteihin. Pääsee vähän helpommalla ja halvemmalla (riippuen mitä tekee), mitkään mega lastensynttärit ei miltään osin oikein inspaa. Saa tietysti nähdä mitä sitten tapahtuu kun todella on sen aika. Meillä kuitenkin sukulaiset meinataan kutsua ihan kakkukahville tulevinakin vuosina niin siinäkin on jo järjestettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen tasapuolinen käytäntö, ettei yhdellekään järjestetä synttäreitä. Yhdettoista synttärit vuodessa ei houkuttele.

Äiti Oulusta

Vierailija
24/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ulkoistetut synttärit. Se on minulle helpompaa. Se on lahjani lapselle. En osta muuta lahjaa. Kyllä hän ja kaverit on tykannyt kaikista synttäreistä, myös kotisynttäreistä. Muutenkin  meillä rahat menee elämyksiin eikä tavaraan. Eli actionsynttärit sopii meille. Se ei tosiaankaan tarkoita, että kaikilla pitäisi olla samanlaiset. 

Vierailija
25/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme kutsuneet luokalta kaikki samaa sukupuolta olevat ihan siitä syystä, että jos kutsuisi ns. kaverit niin kutsumatta jäisi 2-3 lasta ja se olisi aika epäreilua mielestäni. Olen aina ulkoistanut synttärit siitä syystä, ettei meille mahdu niin paljon lapsia, 10-13. Hoplop-synttärit ovat todella kalliit, sellaisia ei olla ikinä pidetty, mutta meneehän niihin yli 100e aina, kivaa on kuitenkin ollut. Nyt 10-vuotiaana lopetetaan sitten megasynttäreiden pitäminen, leffa+pizzasynttäreitä tästä eteenpäin.

Lahjan hintaa en ole ikinä ajatellut että sen pitäisi korreloida juhlien hinnan kanssa! Kaikilla on omat suuntaviivansa, meillä lahjaksi viedään 20e arvoinen paketti ja työkaverilla 10e ihan riippumatta onko kotisynttärit vai ulkoistetut (kotisynttärit ovat niin työläät ja stressaavat, että jos niin ajattelisi niin pitäisi kotisynttäreille viedä kalliimpi ;). 

Vierailija
26/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lauantaina kotisynttärit ja kutsuna on 9 tyttöä. Kyllä sitä pariksi tunniksi ohjelmaa keksii kolmasluokkalaisille. 

Vierailija
27/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omat lapset ei ole enää pieniä. Kuuntelen tuttujen syntymäpäivähommaa ja aivan rasittaa ja toisaalta naurattaa. Mikä ihme usa matkiminen on meneilllään? Pitäisi viedä porukka vähintäänkin hoploppiin tai johonkin vastaavaan. Ihan normisynttäreihinkin menee ko rahaa ja nyt pitää jotain em järjestää.

Vierailija
28/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:41"]

Meillä ei vielä 1v ja 4v lapsille kaverisynttäreitä järjestetä, mutta olen ajatellut että jahka se tulee ajankohtaiseksi niin pyrin pitämään ne sellaisena, että lapset saa valita pari parasta ystävää esim kotiin leffailtaan/yökylään tai leffaan/lintsille tmv aktiviteetteihin. Pääsee vähän helpommalla ja halvemmalla (riippuen mitä tekee), mitkään mega lastensynttärit ei miltään osin oikein inspaa. Saa tietysti nähdä mitä sitten tapahtuu kun todella on sen aika. Meillä kuitenkin sukulaiset meinataan kutsua ihan kakkukahville tulevinakin vuosina niin siinäkin on jo järjestettävää.

[/quote]

Kannattaa muistaa että jos ei itse kutsu voi saada potut pottuina eikä lastasikaan kutsuta sen jälkeen muiden syttäreille. Jos lapset ei muista niin äidit kyllä muistaa. Esimerkiksi lapsen luokalla 8 tytöstä yksi pitää synttärit maanantaina ja luokan kahta tyttöä ei ole kutsuttu, koska eivät itse kutsuneet tätä tyttöä.

Vierailija
29/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on nyt 5,5v ekä häntä ole kutsuttu koskaan kaverisynttäreille. Kun hän täytti 5vuotta hän innosta puhkuen suunnitteli synttäreitään mutta 2viikkoa aikaisemmin kun askartelimme kutsukortteja hän sanoikin ettei sittenkään halua kaverisynttäreitä.

Minkä ikäisenä teidän lapset ovat saaneet kutsuja päiväkotikavereilta?

Vierailija
30/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pidetään alle 10v lapsille vain kotisynttäreitä. Emme lähde mukaan kilpajuoksuun.

Vierailija
31/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla alemmuuskompleksi jos ei kestä toisten synttäreitä. Miten naapurin synttärit vaikuttaa omiin? Onko ne omat jotenkin huonommat, jos toisilla on liian överit?

Vierailija
32/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa minulle, esikoistaan odottavalle kolmekymppiselle naiselle, että miksi pitää lähteä siihen mukaan että lasten synttärit ovat kalliit action showt? 

Vierailija
33/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläpäin järjestetään paljonkin kotisynttäreitä.

Itse olen 10 vuotis synttärit ulkoistanut pyöreyden kunniaksi. Keilausta ja raxiin. Kaikilla neljällä. Hoidettu kyydit eestaas. Kaikki ovat olleet tyytyväisiä.
Yhdellä muksulla on kaveri, jonka synttärit järkätään touhupaikoissa. Äitinsä mukaan hänen laiskuutensa takia, ei viitti tehdä ja siivota. :D sama se mulle.

Helsingistä neljän sosiaalisen lapsen äiti.

Vierailija
34/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 03:39"]Me vietettiin hoplopissa. Jokainen vieras maksoi oman osansa :D ei tullut kalliiks
[/quote]

Ai maksatitte vierailla juhlan? Olipas erikoinen idea. Eikö yleensä juhlille pyydetä eikä sinne ole sisäänpääsymaksua.. No, kaikenlaisia törppöjä sitä on. Todella noloa. Olisitte pitänyt kotona!

Vierailija
35/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelen miksi emme pidä juhlia kotona.

Syynä ei todellakaan ole mikään näyttämisenhalu, mielelläni pitäisin juhlat kotona. 

Ongelma vain ja ainoastaan on tila tai paremminkin sen puute.

Asumme suurehkossa kaupungissa ahtaasti. Ruokapöytä on neljälle ja kahdella lapsella on yhteinen huone. Talon pihalla ei ole parkkitilaa kuin asukkaiden autoille, lähimaillakaan ei ole parkkitilaa. Lapseni ei käy lähikoulua, eikä nuorempikaan lapsi ole päivähoidossa kodin lähellä, joten sama ongelma jatkuu hänenkin kohdallaan jos emme muuta sitä ennen. Koulukaverit siis tulevat synttäreille melko kaukaa, jopa 20km:n päästä. 

Tästä kaikesta johtuen on itselle aika rentouttavaa ulkoistaa synttärit. En ole ikinä ajatellut synttäreitä kilpavarusteluna. 

Vierailija
36/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt korjaamaan lainaamaan omaani, joten uusi...
Neljän äiti lisää, etten ole kuullut kuin palstalla tuon, että koko luokka/tarharyhmä pitää kutsua.
Itse olen pitänyt rajana yhdeksän vierasta + sankari. Mahtuvat vielä pöydän ääreen hyvin ja pakan saa pidettyä hyvin kasassa.

Lasten kanssa yhdessä katsotaan ne bestikset tarhasta/koulusta, pihalta ja harrastuksista. Ketään ei jätetä ulkopuolelle koska sillä oli eilen väärän värinen paita, mutta surutta jätetään ulkopuolelle, jos eivät ole missään tekemisissä muutoin..

Vierailija
37/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jj

Vierailija
38/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun synttäreilleni kutsuttiin kyllä ala-asteella aina koko luokka, ettei kukaan jäänyt ulkopuolelle. Tämä n. 20 vuotta sitten. Näin ajattelin omienkin lasten tulevia synttäreitä viettää, ja kotona tietenkin.

Miksi ei luoteta siihen että kouluikäiset lapset keksivät itsekin ohjelmaa ja tekemistä porukalla? Aika mielikuvituksemattomaksi mennyt touhu.

Vierailija
39/103 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko pitää jonkun lapsen päättää, haluaako synttärit vai synttärilahjan :-/ Kyllä taas huomaa, missä kuplassa sitä itse elää, kun haluaa antaa lapselle kivoja muistoja...

Vierailija
40/103 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aina ulkoistetut synttärit ja maksaa sen 200-300 euroa.  Poika ollut monilla kotisynttäreillä ja kaikissa on ollut kivaa. Se ongelma on sinulla itselläsi. Ei ole ollut nyt syksyllä yhdelläkään synttäreillä mutta keväällä niitä on paljon. Tykkää kovasti ihan kaikista synttäreistä ja ikää 10v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi