Juotko nyt kaljaa?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 21:24"]Vaihdoin punkkuun kun ilimat viiileni.
[/quote] T?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 21:13"]
En juo kaljaa lainkaan, sen sijaan olutta usein. Itseasiassa juurikin ajattelin korkata illan ensimmäisen ja viimeisen, nimittäin Chimayn Bluen, eli nautiskelen perinteistä belgiherkkua pullollisen hartaasti hissuksiin fiilistellen.
[/quote] täällä menossa nøgnen 100
[/quote]
Laadun päälle ymmärretään sielläkin. Itse olen belgien suuri ystävä, mutta belgian ulkopuolelta ja nimenomaan "uusista" panimoista Nøgne on ehdoton ykkössuosikkini. Vaikka satanen on huipputuote ja alanmiesten ehdottomia suosikkeja, niin itselleni se ei ole ko panimon tuotteista kärkipäässä. itselleni Ipat ja etenkin tuplaipat ei erityisemmin kolise, vaikka se alan trendi tällä hetkellä onkin, tai osittain juuri siksi, minä kun en juokse trendien perässä.
Itse en vaan koe ylirunsasta katkerohumalointia minään itsetarkoituksena, enkä pidä "ylihumaloiduista" oluista nimenomaan sen takia, että runsas katkerohumala nousee mauista päällimmäiseksi ja peittää muita vivahteita ja suuntuntumaksi jää lähes pelkästään katkeruus. Ja niille tiedoksi, jotka eivät ole olutharrastajia, tai eivät ole muuten vaan oluen valmistukseen ja nautintaan vihkiytyneitä, niin oluissa katkeruus ja kitkeryys on tyystin eri asioita. Katkeruus kuuluu olueeseen ja sitä nimenomaan tavoitellaan ja jota saadaan erilaisilla katkerohumalilla, kun taas kitkeryys on selkeä makuvirhe ja merkki siitä, että valmistusprosessi on jossain kohtaa enemmän tai vähemmän epäonnistunut.
Nøgnen tuotteista ehdoton ykkössuosikkini on Imperial Stout. Belgien ohella siis stoutit kolisee kovasti. Vehnät on myös listani kärkipäässä, myös siis muutkin kuin belgivehnät.
Yksi herkullinen Karhu tuli sipaistua, nam!
Nobelaneria pitkästä aikaa. Ei ehkä mitään Heinekenia, mutta 92 senttiä/tölkki. Joskus hinta ratkaisee.
Joo, neljättä isoa Karjala-tölkkiä. 4 odottaa vielä jääkaapissa. Ihana pieni perjantaikänni yksin kotona ollessa =)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 21:18"]
Mitä eroa on kaljalla ja oluella?
[/quote]
No jos ihan puritaanisesti ja oikeaoppisesti ajatellaan niin kalja on kaljaa, siis kotikaljaa. Kuitenkaan mielestäni bulkkioluista ko nimitystä käytettäessä ei syyllistytä mihinkään suurenluokan pyhäinhäväistykseen, joten jos aloittaja kysymystä tehdessään jotain ale A le coqqia on hörppinyt, niin nimitys voitaneen tässä tapauksessa rimaa hipoen hyväksyä, tai ainakin minä voin, mutta jos jotain laatuoluita menee kaljaksi nimittelemään, niin tosi pahasta etikettivirheestä on silloin kysymys. Veikkaanpa siis, että minun kriteereilläni Nøgnemiestä/naista ja minua lukuunottamatta muut ovat tässä ketjussa sieponeet ihan vaan kaljaa ;)
En juo koskaan. Mutta mieheni juo tuossa vieressä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 22:29"]En juo koskaan. Mutta mieheni juo tuossa vieressä.
[/quote]
Niin ja siis itselläni on viiniä.
Enpä juo en. Seuraava viikonloppu voisi muutaman nauttia.
A. Le Coq on helposti juotavaa, neutraalin ja puhtaan makuista (ja hajuista) sekä halpaa. Oluita on kyllä joka lähtöön, asiantuntijoille ja meille taviksillekin. Humalahakuisille on omansa, jotkut merkit kihahtaa päähän paremmin kuin muut :D
Joo