Merkki- tyyli- ja muotitietoiset: Laukkuapua!
Olen ostamassa itselleni ensimmäistä kertaa "vähän parempaa" laukkua. Laukku tulee suht kovaan arkikäyttöön ja sen tulisi kestää. Budjetti on noin 150-250€
Mihin merkkiin minun kannattaisi keskittyä tuossa hintahaarukassa? Mikä merkki tekee oikeasti laadukkaita laukkuja jotka kestävät vähän käyttöäkin? Tyylinä ajaton/klassinen ja naisellinen (ei tyttömäinen). Eli siis kaukana Desigualista.
Olen varma että tällä palstalla on vähintäänkin muutama tietäjä paikalla! :)
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 10:16"]
Älä osta Korsia, ainakaan niitä yleisimpiä malleja. Alkavat olla samalla maineella kuin Guessit. Longchampin olen todennut omalla kohdallani hyväksi hinta/laatusuhteeltaan. Malleja on jos jonkinmoisia, tosin ne erikoisemmat ja hienommat eivät ole ihan budjettisi rajoissa. Myös Furla kannattaa tsekata, ovat ajattomia eivätkä ole mitään logoyrjöjä.
[/quote]
Furlat ovat jonkin verran yli ap:n hintatason.
Kors ei ole ollenkaan niin pissis-bling kuin Guess, joten kyllä sitä voipi hankkia asiallisemman naisihmisen.
CK ja Lauren, DKNY, Coach ja MK ovat tosi edullisia USA:ssa.
Yksi Guess tuli kerran vahingossa ostettua eikä kestänyt mitään. Sankojen tikkaukset purkautuivat ekalla viikolla. Stokkalta ostin.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 10:25"]
aika pieni budjetti. moni on ehdotellut keinonahkalaukkua, mikä mun mielestä ei koskaan kannata. satanen lisää, niin jo alkaa löytyä laatulaukku laatumateriaalista.
[/quote]
Täytyy nyt tähän todeta, että myös ns. teknisestä materiaalista tehty laukku voi olla laadukas ja kestävä, ja itse asiassa tarkoituksenmukaisempi käytössä Suomen sääolosuhteissa kuin nahkalaukku. Itse esim. kuljen työmatkat julkisilla, ja matkaan sisältyy myös muutama sata metri kävelyä. Näissä oloissa teknisestä materiaalista tehty laukku on huomattavasti "kannattavampi" käytössä kuin nahkalaukku, jota ja jonka sisältöä joutuisin erikseen suojaamaan sateen sattuessa.
DKNY on naisellinen, tyttömäinenkin, mutta klassinen merkki. En omista yhtäkään, joten en voi kertoa kokemuksia. Tykkäisin kyllä!
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 10:51"]
Huijausta?
http://www.eulouisvuitton.com/
[/quote]
up
Tietysti huijausta! Ei tarvinnut edes avata linkkiä.
aika pieni budjetti. moni on ehdotellut keinonahkalaukkua, mikä mun mielestä ei koskaan kannata. satanen lisää, niin jo alkaa löytyä laatulaukku laatumateriaalista.