Lapsilisävähennys - hölmöläisten peitonjatkoa?
Kertokaa joku viisas yksinkertaiselle: eikö tämä hallituksen lapsilisäleikkaus-lapsivähennys ole ihan plus miinus nolla? Ja eikö ollut tarkoitus ja luvattu, että vähennystä ei suunnata rikkaimmille?
Kiitos Laura Räty, tästäkin.
http://yle.fi/uutiset/lapsivahennys_50_euroa_-_suunnataan_kaikille_perheille/7439466
Kommentit (5)
Raivostuttaa koko homma kun se juuri EI hyödytä yhtään köyhimpiä eli tukien varassa eläviä. Muut taas eivät tarvi vaan selviävät kyllä hengissä muutaman euron lapsilisän pudotuksesta. Rahan hassausta ja taas joudutaan ottamaan lisää velkaa! Kiitos ääliö Rinne siitäkin! T. Keskituloinen jolla lapsi
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 20:46"]
Raivostuttaa koko homma kun se juuri EI hyödytä yhtään köyhimpiä eli tukien varassa eläviä. Muut taas eivät tarvi vaan selviävät kyllä hengissä muutaman euron lapsilisän pudotuksesta. Rahan hassausta ja taas joudutaan ottamaan lisää velkaa! Kiitos ääliö Rinne siitäkin! T. Keskituloinen jolla lapsi
[/quote]
No esim. toimeentulotuen asiakkaita ei koko lapsilisän leikkaus hetkauta ollenkaan, saavat puuttuvan summan tttukena.
Itse olen tällä hetkellä työtön ja saan täysimääräisen verovähennyksen, en saa tttukea.
Wtf.. Isä, joka ei itse maksa elatusmaksuja, yhteishuoltajuus, saa vähennyksen vaikka ei asu lasten kanssa?? Voiko olla totta.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 20:51"]
Wtf.. Isä, joka ei itse maksa elatusmaksuja, yhteishuoltajuus, saa vähennyksen vaikka ei asu lasten kanssa?? Voiko olla totta.
[/quote]
Tätä jäin miettimään, että saako tosiaan etävanhempi tuon vähennyksen, vai katsotaanko tässä yksinhuoltajaksi jos asuu yksin lasten kanssa, kuten kela määrittelee lapsilisän yh-korotuksen.
Vaikea muistaa yhtä hölmöä ja kallista hallituksen esitystä. Antti Rinne jää historiaan ministerinä, joka ottaa ja antaa. Vanhan sanonnan mukaan sellainen kissan .....n kantaa.