Miehen eksä
Miesystäväni eksä pyytelee miestäni korjaamaan autoansa ja pyöräänsä ja kyselee milloin autossa on seuraavan kerran huolto.. Ärsyttävää. Lisäksi tämä SUUTTUI kun mies ei kertonut seurustelevansa kanssani, syystä että "meillä pitää olla luottamusta". Mitä hittoa. Luulis aikuisen naisen voivan viedä autonsa korjattavaksi muualle kuin eksälleen. Ja mitä ihmeen luottamusta se tarvii kun ollaan erottu..
Mitä mieltä olette ?
Kommentit (66)
Eikä mies todellakaan ole mennyt kahville ! :D miksi vedätte omia johtopäätöksiä kun olen sanonut vain, että eksä PYYTÄÄ. Ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:05"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:40"]Ap, vaikutat hieman yksinkertaiselta ihmiseltä näiden kirjoituksesi perusteella. Toivottavasti mieskin on hieman vajaa, ettei laita sinua kiertoon.. [/quote] ja milläköhän tapaa olen yksinkertainen ? :) ap [/quote] Käsityksesi ihmissuhteista ainakin on. Mustavalkoinen, lapsellinen, typerä. Mutta älä sure, et ole yksin. [/quote] Sinä taidat olla yksinkertainen, kun et ymmärrä, että eksät eivät ole kaikille ok. Enhän mä oo mun miesystävän käytöstä tässä moittinut, vaan hänen eksänsä.
[/quote]
Et sitten ole ajatellut selvittää, miksi se exä ei oo sulle ok, siis omaa osuuttasi tässä? Ajatteletko että on jotenkin fiksumpaa yrittää kontrolloida muiden ihmisten tekemisiä kuin ottaa vastuu omista tunteistaan? MItä' jos onkin niin, että ongelmana ei ole apua pyytävä exä tai avunpyytöön vastaava nyxä, vaan se, että sulla on tarve kontrolloida muita ihmisiä? Tai että sulla on niin huono itsetunto että muiden ihmisten olemassaolo loukkaa sua? On inhimillistä syyttää omasta pahasta olosta muita, muttei se auta. Ja on myös väärin muita kohtaan.
Kannattaako yhden miehen ja sen kuvien kanssa riehumiseen käyttää noin paljon energiaa? Se mies ei ole sun omaisuuttasi, älä siis kohtele sitä siten, koska sitä varmemmin se lähtee kävelemään. Kuolema viimeistään teidät erottaa ja tuollainen riehuminen on siis aivan turhaa, kukaan ei muista 200v päästä kokomiestä, sen exää tai niitä kuvia.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:05"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:40"]Ap, vaikutat hieman yksinkertaiselta ihmiseltä näiden kirjoituksesi perusteella. Toivottavasti mieskin on hieman vajaa, ettei laita sinua kiertoon.. [/quote] ja milläköhän tapaa olen yksinkertainen ? :) ap [/quote] Käsityksesi ihmissuhteista ainakin on. Mustavalkoinen, lapsellinen, typerä. Mutta älä sure, et ole yksin. [/quote] Sinä taidat olla yksinkertainen, kun et ymmärrä, että eksät eivät ole kaikille ok. Enhän mä oo mun miesystävän käytöstä tässä moittinut, vaan hänen eksänsä.
[/quote]
Et sitten ole ajatellut selvittää, miksi se exä ei oo sulle ok, siis omaa osuuttasi tässä? Ajatteletko että on jotenkin fiksumpaa yrittää kontrolloida muiden ihmisten tekemisiä kuin ottaa vastuu omista tunteistaan? MItä' jos onkin niin, että ongelmana ei ole apua pyytävä exä tai avunpyytöön vastaava nyxä, vaan se, että sulla on tarve kontrolloida muita ihmisiä? Tai että sulla on niin huono itsetunto että muiden ihmisten olemassaolo loukkaa sua? On inhimillistä syyttää omasta pahasta olosta muita, muttei se auta. Ja on myös väärin muita kohtaan.
[/quote]
juurihan aikaisemmin kerroin että eksät ei oo ikinä ollut mulle ok (esim tuo munakarva juttu ja se kun eksä kävi pettämäsdä oman eksänsä kanssa). Eksistä ei oo mun suhteissa ollu muuta kun haittaa. Ja toisekseen, miten niin tarve kontrolloida muita ihmisiä ? Oon sanonu miehelle, etten mä haluu kuulla sen eksästä, en sen enempää. Se ei mun mielestä oo kontrolloimista
Mistä te nyt keksitte noita konrolloimis juttuja ja että "ei se oo sun omaisuutta" ? En oo missään vaiheessa sanonut kieltäneeni mieheltämitään, kerroin vaan että ärsyttää toi takertuva eksä joka itkee miehen perään.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 10:52"]
Ei mua millään tapaa pelota, mies jätti eksänsä vuokseni vaikka olivat seurustelleet muutaman vuoden. En vaan ymmärrä miten aikuinen ihminen ei osaa päästää irti. On ok kysellä kuulumisia kun on itse päässyt yli erosta, mutta tuollainen roikkuminen..
[/quote] No minä ainakin yksineläessä oli aika käsi tuollaisten lamppujen laittamisen ja autohommien kanssa. Kun erottiin, exä sanoi, että pyydä apua, jos tarvit.
No pyysin apua kun muutin ja joskus auton kanssa, koska hän itse sanoi, että auttaa mielellään, kun tiesi, etten osaa niitä. Hyvissä väleissä erottiin.
Kamala, kun ihmiset kokee itsensä epävarmoiksi ja ovat mustasukkaisia.
Ok. Exät on sulle liikaa. Joillekin exät on tavallisia ihmisiä. JOiden kanssa voi vaikka keskustella kun heidät tapaa. Lapsiperheessä voi lasten kannalta olla vaikeaa ja surullista jos on tuollaisia rajoituksia.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:36"]
Mistä te nyt keksitte noita konrolloimis juttuja ja että "ei se oo sun omaisuutta" ? En oo missään vaiheessa sanonut kieltäneeni mieheltämitään, kerroin vaan että ärsyttää toi takertuva eksä joka itkee miehen perään.
[/quote]
Eli exän vika se että sua harmittaa :D
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:38"]Ok. Exät on sulle liikaa. Joillekin exät on tavallisia ihmisiä. JOiden kanssa voi vaikka keskustella kun heidät tapaa. Lapsiperheessä voi lasten kannalta olla vaikeaa ja surullista jos on tuollaisia rajoituksia.
[/quote]
joo ja näin on varmasti sellasilla ihmisillä, joilla eksistä ei oo koitunu ongelmia. :) ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:39"]
[/quote]
[/quote]
Piti vielä sanomani, että pitäiskö sun laittaa exälle lista siitä miten hänen ja hänen käytöksensä pitäis muuttua ettei sua harmita?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:38"]Ok. Exät on sulle liikaa. Joillekin exät on tavallisia ihmisiä. JOiden kanssa voi vaikka keskustella kun heidät tapaa. Lapsiperheessä voi lasten kannalta olla vaikeaa ja surullista jos on tuollaisia rajoituksia. [/quote] joo ja näin on varmasti sellasilla ihmisillä, joilla eksistä ei oo koitunu ongelmia. :) ap
[/quote]
Aivan. Exät ovat erikoistuneet aiheuttamaan harmia. Sillä, millaisen miehen valitset, ei ole tietenkään mitään merkitystä. Eikä miehenkään teoilla? Tai sillä että sä itse olisit jotenkin vastuussa tuosta ärsyttävyydestä? Varmaan se on sitten vaan niin että joidenkin kohdalle osuu pelkkiä hyviä eksiä ja sun kohdalle vain huonoja. Mutta niinkuin tuolla laitoin, niin kannattaa varmaan pyytää että eksä rupeais elämään niinkuin sulle sopii, ettei toi ärsytys pilaa koko ajan sun elämää.... Muutenkin jos on jotain hankalaa, niin kannattaa aina miettiä kenen syy se on ja laittaa hälle lista siitä miten HÄNEN pitää muuttaa HÄNEN elämäänsä. Koska onhan toi nyt tosi eppää :)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:39"]
[/quote]
[/quote]
Piti vielä sanomani, että pitäiskö sun laittaa exälle lista siitä miten hänen ja hänen käytöksensä pitäis muuttua ettei sua harmita?
[/quote]
en mä ole millään tapaa tekemisissä sen naisen kanssa. Niinkuin ei tuo mieskään, ellei nainen itse soita
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:38"]Ok. Exät on sulle liikaa. Joillekin exät on tavallisia ihmisiä. JOiden kanssa voi vaikka keskustella kun heidät tapaa. Lapsiperheessä voi lasten kannalta olla vaikeaa ja surullista jos on tuollaisia rajoituksia. [/quote] joo ja näin on varmasti sellasilla ihmisillä, joilla eksistä ei oo koitunu ongelmia. :) ap
[/quote]
Aivan. Exät ovat erikoistuneet aiheuttamaan harmia. Sillä, millaisen miehen valitset, ei ole tietenkään mitään merkitystä. Eikä miehenkään teoilla? Tai sillä että sä itse olisit jotenkin vastuussa tuosta ärsyttävyydestä? Varmaan se on sitten vaan niin että joidenkin kohdalle osuu pelkkiä hyviä eksiä ja sun kohdalle vain huonoja. Mutta niinkuin tuolla laitoin, niin kannattaa varmaan pyytää että eksä rupeais elämään niinkuin sulle sopii, ettei toi ärsytys pilaa koko ajan sun elämää.... Muutenkin jos on jotain hankalaa, niin kannattaa aina miettiä kenen syy se on ja laittaa hälle lista siitä miten HÄNEN pitää muuttaa HÄNEN elämäänsä. Koska onhan toi nyt tosi eppää :)
[/quote]
Olenko muka noinkaan sanonut ? Tottakai olen myös itse vastuussa, juurikin siksi että on ennakkoluuloja eksiä kohtaan.
Luetteko te kommentoijat näitä tekstejä koskaan? Kun kommentit on ihan pyllystä. Eihän ap sanonut, että sen miehellä ja tällä miehen eksällä olis lapsia. Eikä ne olleet edes naimisissa. Joten jos sen miehellä on ollut seurustelusuhde johonkin naiseen, vaikka pitempikin, niin se nainen on nyt eksä eikä sitä enää tarvii huomioida. Sen miehen asia olis nyt sanoa, että me ei enää seurustella, pyydä kavereitasi auttamaan, auton voi tuoda sinne korjaamolle, mutta sen laittaa siellä sit kuka tahansa työntekijöistä, ja lasku on sama kuin muillekin asiakkaille. Ei mulle tulis mieleenkään, että olisin pyytänyt eksiltä mitään apua enää eron jälkeen, kun ei kerran ollut lapsiakaan, että olisi niiden takia pakko tavata. Minä etsin itse apuni enkä tarvinnut eksiä enää mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:15"]
Luetteko te kommentoijat näitä tekstejä koskaan? Kun kommentit on ihan pyllystä. Eihän ap sanonut, että sen miehellä ja tällä miehen eksällä olis lapsia. Eikä ne olleet edes naimisissa. Joten jos sen miehellä on ollut seurustelusuhde johonkin naiseen, vaikka pitempikin, niin se nainen on nyt eksä eikä sitä enää tarvii huomioida. Sen miehen asia olis nyt sanoa, että me ei enää seurustella, pyydä kavereitasi auttamaan, auton voi tuoda sinne korjaamolle, mutta sen laittaa siellä sit kuka tahansa työntekijöistä, ja lasku on sama kuin muillekin asiakkaille. Ei mulle tulis mieleenkään, että olisin pyytänyt eksiltä mitään apua enää eron jälkeen, kun ei kerran ollut lapsiakaan, että olisi niiden takia pakko tavata. Minä etsin itse apuni enkä tarvinnut eksiä enää mihinkään.
[/quote]
Ja tämä on sinun tarinasi. Ei absoluuttinen totuus. Mulla on ihan ok suhde KAIKKIIN exiini. Lasteni isän kanssa olen tekemisissä usein. Minun mielestäni ihmiset ovat ensisijaisesti ihmisiä, eivät mitään exiä tai nyxiä. Joidenkin kanssa synkkaa, joidenkin ei, eikä se ole exyydestä kiinni. Mulla näin. Jos pitäis valita olisin mieluummin yksin kun alkaisin muuttaa elämääni jonkun huono-itsetuntoisen, kontrollifriikin miehen mieleiseksi.
Haluaa näyttää että hänellä on vielä valtaa ex mieheensä. Ei hyvä, pidä varasi.
No mun eksä huoltaa mun auton, joskus peseekin sen. Laittaa lamppuja kattoon ja tekee muitakin pikkuhommia, jos on tarvis. Tämä tosin ok sekä eksälle että sen nyksälle.
Ei mua millään tapaa pelota, mies jätti eksänsä vuokseni vaikka olivat seurustelleet muutaman vuoden. En vaan ymmärrä miten aikuinen ihminen ei osaa päästää irti. On ok kysellä kuulumisia kun on itse päässyt yli erosta, mutta tuollainen roikkuminen..
Mitä roikkumista se on, jos pyytää korjaamaan autoa?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:18"]
[/quote]
Se tässä onkin ongelman ydin. Mitäpä jos tosiaan ymmärtäisit, että tangoon tarvitaan kaksi. On se, joka haluaa pyöränsä korjattavan ja se, joka sen korjaa. Ja sitten se kolmas, joka tätä paheksuu.
Jos miesystäväsi ei oikeasti ole kiinnostunut exänsä pyöriä korjaamaan, hän varmaan toteaa exälleen ihan yksiselitteisesti, että viepä pyörä muualle. Mutta näin hän ei tee. Voithan aloittaa vyyhden purkamisen sillä, että kysyt, miksi hän korjaa sen pyörän. Miksi hän vastaa exän vaatimuksiin, että jep? Miksi hän ei tee selkeitä rajoja vaan ns. vedättää exää eli antaa ymmärtää vaikka mitä?
Tottakai sinä ymmärrät miesystävääsi. Menisihän koko hommasta hauskuus, jos joutuisit miettimään, että ehkä miehessäkin on vikaa ja että kun on kerran jo vedättänyt yhtä naista, voi hyvin helposti vedättää nykyistäkin. Ei, ei, ei. Paha ex on syyllinen jopa teidän suhteenne ongelmiin. Kun kehtaa pyytää kahviseuraa ja mies sitten kökkii kahvilla exänsä kanssa, kun ei täysijärkinen ja täysivaltainen ihminen muuhun pysty.
[/quote]
Voi luoja :D en ole sanonut että vastaa eksän pyyntöihin "jep" vaan se oli esimerkki siitä, kuinka suppeasti tämä yleensä vastaa. Esim, kun eksä laittoi kuvan, että tämän osoitteeseen oli vielä tullut miehen posteista ilmoitus että pitää hakea postista pois tai ne hävitetään, niin mies ei vastannut jne