Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen eksä

Vierailija
28.08.2014 |

Miesystäväni eksä pyytelee miestäni korjaamaan autoansa ja pyöräänsä ja kyselee milloin autossa on seuraavan kerran huolto.. Ärsyttävää. Lisäksi tämä SUUTTUI kun mies ei kertonut seurustelevansa kanssani, syystä että "meillä pitää olla luottamusta". Mitä hittoa. Luulis aikuisen naisen voivan viedä autonsa korjattavaksi muualle kuin eksälleen. Ja mitä ihmeen luottamusta se tarvii kun ollaan erottu..
Mitä mieltä olette ?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:48"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:43"]Kyllä on lapsellista porukaa, hohhoijaa.  Mulla on exän kanssa yhteiset lapset, pitkä yhteinen historia, paljon yhteisiä tuttuja ja sukulaisia jne. Ero on hoidettu aikanaan hyvin, enkä ottais eksääni koskaan takaisin, en mistään hinnasta. Puolin ja toisin autetaan toisiamme arjen asioissa, ja tietenkin on yhteisiä lasten asioita myös. Exä saattaa tulla meille syömään, koota sen kirjahyllyn viedä roskat, lainata mun tietokonetta, voin jopa soittaa exälle että voisitko heittää mut junaan tms. Onneksi hänen nyxänsä ei ole mikään itsetunnoton teini, joten hänellekään tämä ei ole ongelma. Molempien sukulaisten juhlissa saatamme olla- koska meillä on yhteiset lapset ja ne sukulaisetki on yhteisiä läheisiä. Eikä missään ole mitään ihmeellistä. Että  apn ongelmat sijaitsevat ap:n omassa päässä ja kertovat ennen kaikkea ap:n kypsymättömyydestä. Ketään ei voi omistaa, eikä exä- varsinkin jos on lapsia, muutu miksikään ö-luokan ihmiseksi eron jälkeen, vaan parhaassa tapauksessa ihan tavalliseksi hyväksi ihmissuhteeksi- joka on myös lasten etu. Keinotekoisten rajojen laittaminen kertoo ap:n surekasta itsetunnosta, ja se uhkaa liittoa paljon pahemmin kuin exä. Hoitakaa hyvät ihmiset päänne kuntoon ja lakatkaa syyttämästä muita ihmisiä omista ongelmistanne. [/quote] olisiko sulle siis ok jos sun uuden miehen eksä kävisi teillä syömässä ja muistelemassa vanhoja ? Jos näin niin hieno homma

[/quote]

Juu :) Ja tervetullut on myös tää miehen nyxä. Ihan on kuule ihmisiä siinä missä muutkin. NOi on ongelmia vain silloin kun ei ole tarpeeksi itsetuntoa ja taitoa käsitellä OMIA ongelmiaan. Harmittavan yleistä se taidottomuus kyllä on. MItä hirveää siinä sun mielestä tapahtuu jos näitä päättyneiden ihmissuhteiden edustajia tapaa? Tai puolison uutta tai mitä vaan?

[/quote]

Paitsi että ei me mitään vanhoja kylläkään muistella :)

Vierailija
22/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja eivät olleet siis mikään aviomies ja vaimo. Vaan siis ihan miesystävä/poikaystävä/ jätkäkaveri ihan miten haluaa sanoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa että miesystäväsi auttaa vielä exääkin. Minulle tulee sellainen tunne että sinä olet mustasukkainen miesystävästäsi.

Mutta muista että mustasukkaisuus on sairastunne. Yritä päästä siitä eroon. Sillä jos sinä alat liikaa päsmäröidä välissä niin tää mies palaa kokonaan exänsä luo.

Vierailija
24/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:46"]

Itse en koe suhdetta terveeksi jos alkaa määräilemään kenen kanssa saa olla ystävä ja kenen ei. Perjaatteessa hyvät välit kertovat vain siitä, ettei toinen ole ollut täysi mulkku. Mutta mielestäni kannattaa mennä puhumaan vasta kun on päässyt itse yli ja nainen ei huomattavasti ole. Ja mielestäni eksien kanssa ei tarvitse olla sen kummoisemmissa väleissä, kun jos näkee niin voi kuulumisia kysellä. Ap

[/quote]

Sä et kuitenkaan voi ruveta määrittelemään kuin omia välejäsi, omalta kantiltasi. Et voi puuttua siihen mitän kaksi muuta ihmistä katsoo väliensä olevan. Hyvän parisuhteen lähtökohta on kunnioittaa toista ja toisen valintoja, hänen muut ihmissuhteensa kuuluvat tähän kunnioituksen piiriin. Voit edustaa vain itseäsi ja omaa elämääsi.

Vierailija
25/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:53"]

Niin ja eivät olleet siis mikään aviomies ja vaimo. Vaan siis ihan miesystävä/poikaystävä/ jätkäkaveri ihan miten haluaa sanoa

[/quote]

No, vielä vähemmän syytä mustasukkaisuuteen

Vierailija
26/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin sanoin, mies ei pidä yhteyttä vaan tämä eksä.

Vierailija
27/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin asiaa. Ihmisten pitää oppia tulemaan toimeen toisten kanssa. Myös niiden exien entisten kanssa. Ei saa olla niin huono itsetunto, ettei kestä sitä että toinen on tekemisissä exänsä kanssa.

Jos ei kestä sitä, täytyy etsiä itselleen sellainen kumppani joka on elänyt luostarissa.

Vierailija
28/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pitää, sen ei ptäsi olla sinun ongelma. Jos mies antaa hänen pitää yhteyttä niin se on hänen asiansa. Ja kyllä mieskin varmaan pitää jollakin tasolla yhteyttä ei se ole yksipuolista. Eikä tarviikkaan olla.

Yritä nyt kasvaa aikuiseksi ja hyväkysä asia. Tai  sit sun varmaan täytyy vaihtaa miestä. Kato ettei sillä sitten ole koskaan ollu yhtään seurustelusuhdetta. Voi muuten olla aika vaikee löytää sellasta.

Vierailija
29/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tykännyt eksistä enkä tule tykkäämään :) mun yksi miesystävä puhui naamani edessä eksänsä kanssa siitä, kun tällä naisella oli suuseksissä jäänyt miehen munakarva suuhun. Että sellasta :D

Vierailija
30/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:01"]Anna pitää, sen ei ptäsi olla sinun ongelma. Jos mies antaa hänen pitää yhteyttä niin se on hänen asiansa. Ja kyllä mieskin varmaan pitää jollakin tasolla yhteyttä ei se ole yksipuolista. Eikä tarviikkaan olla.

Yritä nyt kasvaa aikuiseksi ja hyväkysä asia. Tai  sit sun varmaan täytyy vaihtaa miestä. Kato ettei sillä sitten ole koskaan ollu yhtään seurustelusuhdetta. Voi muuten olla aika vaikee löytää sellasta.
[/quote]

aika yksipuolista se kyllä on, kun nainen laittaa jotain viestiä niin mies vastaa esim "jep". Tai jättää kokonaan vastaamatta. Tästä syystä ilmeisesti nainenkin on alkanut tajuta että turha haluta takaisin.

Vierailija
31/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 10:52"]Ei mua millään tapaa pelota, mies jätti eksänsä vuokseni vaikka olivat seurustelleet muutaman vuoden. En vaan ymmärrä miten aikuinen ihminen ei osaa päästää irti. On ok kysellä kuulumisia kun on itse päässyt yli erosta, mutta tuollainen roikkuminen..
[/quote]

No on sitten kumma juttu että exä suuttui kun mies ei kertonut seurustelevansa kanssasi. Pöyristyttävää!

Vierailija
32/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 10:52"]Ei mua millään tapaa pelota, mies jätti eksänsä vuokseni vaikka olivat seurustelleet muutaman vuoden. En vaan ymmärrä miten aikuinen ihminen ei osaa päästää irti. On ok kysellä kuulumisia kun on itse päässyt yli erosta, mutta tuollainen roikkuminen..
[/quote]

No on sitten kumma juttu että exä suuttui kun mies ei kertonut seurustelevansa kanssasi. Pöyristyttävää!
[/quote]

joo syystä että "meillä pitää olla luottamusta". Ei oo todellista.. en mäkään suutu mun KAVEREILLE että meillä ei oo luottamusta, jos he eivät heti kerro kaikkea. Ap

Vierailija
33/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on surkean olemattomia ongelmia. Menkää vaikka hyväntekeväisyystyöhön niin ei mee elämä ihan hukkaan vatuloidessa mustasukkaisena ihmissuhteita. Pitkässä juoksussa harvinaisen köyhää elämää.

Vierailija
34/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:36"]

Mies voi lakata olemasta huoltomieshuovinen, ja eksä voi viedä autonsa/pyöränsä korjaamolle tai homatkoon uuden miehen joka tekee noin.

Mä ainakin sanoin suoraa, että exän hyllyjä ei tarvi mennä kiinnitteleen seinille tai kasamaan, eikä exän autoon tavi kajota pitkällä tikullakaan jos haluaa että minä pysyn elämässä. Exä on exä ja jos ei ole yhteisiä lapsia niin ei ole tarvetta pysyä väleissäkään

[/quote]

Amen to that, samaa mieltä. Miehen ex oli avuton roikkuja, heidän suhteensa aikana ei ottanut mistään vastuuta eikä eron jälkeenkään. Soitteli ja viestitteli miehelle koko ajan vielä vuosi eron jälkeen kysellen asioita kuten "hommaisitko mulle uuden vakuutuksen?" ja "voitko tulla auttaan mua tän verokortin tilaamisen kanssa?" Aikuinen ihminen, miten voi olla noin avuton?! Mies ei auttanut, mutta ei osannut ärähtääkään exälle ennenkuin sanoin etten halua exää meidän suhteeseen. Niinpä mies sanoi vähän vihaisemmin kuin ennen, ex loukkaantui ja nyt on saatu olla rauhassa. Ex on ex.

Vierailija
35/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikutat hieman yksinkertaiselta ihmiseltä näiden kirjoituksesi perusteella. Toivottavasti mieskin on hieman vajaa, ettei laita sinua kiertoon..

Vierailija
36/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:40"]Ap, vaikutat hieman yksinkertaiselta ihmiseltä näiden kirjoituksesi perusteella. Toivottavasti mieskin on hieman vajaa, ettei laita sinua kiertoon..
[/quote]

ja milläköhän tapaa olen yksinkertainen ? :) ap

Vierailija
37/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:40"]Ap, vaikutat hieman yksinkertaiselta ihmiseltä näiden kirjoituksesi perusteella. Toivottavasti mieskin on hieman vajaa, ettei laita sinua kiertoon.. [/quote] ja milläköhän tapaa olen yksinkertainen ? :) ap

[/quote]

Käsityksesi ihmissuhteista ainakin on. Mustavalkoinen, lapsellinen, typerä. Mutta älä sure, et ole yksin.

Vierailija
38/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:40"]Ap, vaikutat hieman yksinkertaiselta ihmiseltä näiden kirjoituksesi perusteella. Toivottavasti mieskin on hieman vajaa, ettei laita sinua kiertoon.. [/quote] ja milläköhän tapaa olen yksinkertainen ? :) ap

[/quote]

Käsityksesi ihmissuhteista ainakin on. Mustavalkoinen, lapsellinen, typerä. Mutta älä sure, et ole yksin.
[/quote]

Sinä taidat olla yksinkertainen, kun et ymmärrä, että eksät eivät ole kaikille ok. Enhän mä oo mun miesystävän käytöstä tässä moittinut, vaan hänen eksänsä.

Vierailija
39/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni eksä yritti lapsella kiristäen juoksuttaa miestä hoitamassa kaikkea mahdollista. Jouduin puuttumaan jatkuvaan soitteluun ja viestittelyyn, että nyt jos ei aikuinen ihminen osaa googlettaa tai muuten hoitaa alkeellisiakaan kotihommia yksin, niin siinähän opettelee. Ei siis osannut sulakettakaan vaihtaa sulaketauluun, kun ei tiennyt missä taulu mahtaa olla (asuu kaksiossa) ja miten päin sulake laitetaan... Ikää 40 plus.

Vierailija
40/66 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:05"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:40"]Ap, vaikutat hieman yksinkertaiselta ihmiseltä näiden kirjoituksesi perusteella. Toivottavasti mieskin on hieman vajaa, ettei laita sinua kiertoon.. [/quote] ja milläköhän tapaa olen yksinkertainen ? :) ap [/quote] Käsityksesi ihmissuhteista ainakin on. Mustavalkoinen, lapsellinen, typerä. Mutta älä sure, et ole yksin. [/quote] Sinä taidat olla yksinkertainen, kun et ymmärrä, että eksät eivät ole kaikille ok. Enhän mä oo mun miesystävän käytöstä tässä moittinut, vaan hänen eksänsä.

[/quote]

Se tässä onkin ongelman ydin. Mitäpä jos tosiaan ymmärtäisit, että tangoon tarvitaan kaksi. On se, joka haluaa pyöränsä korjattavan ja se, joka sen korjaa. Ja sitten se kolmas, joka tätä paheksuu.

Jos miesystäväsi ei oikeasti ole kiinnostunut exänsä pyöriä korjaamaan, hän varmaan toteaa exälleen ihan yksiselitteisesti, että viepä pyörä muualle. Mutta näin hän ei tee. Voithan aloittaa vyyhden purkamisen sillä, että kysyt, miksi hän korjaa sen pyörän. Miksi hän vastaa exän vaatimuksiin, että jep? Miksi hän ei tee selkeitä rajoja vaan ns. vedättää exää eli antaa ymmärtää vaikka mitä?

Tottakai sinä ymmärrät miesystävääsi. Menisihän koko hommasta hauskuus, jos joutuisit miettimään, että ehkä miehessäkin on vikaa ja että kun on kerran jo vedättänyt yhtä naista, voi hyvin helposti vedättää nykyistäkin. Ei, ei, ei. Paha ex on syyllinen jopa teidän suhteenne ongelmiin. Kun kehtaa pyytää kahviseuraa ja mies sitten kökkii kahvilla exänsä kanssa, kun ei täysijärkinen ja täysivaltainen ihminen muuhun pysty.