Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalinen äiti puhuu lapille englantia ?

Vierailija
27.08.2014 |

Miksi  Monikulttuurisessa perheessä suomalainen äii puhuu lapselleen englantia? Vaikka sen mihen kanssa keskutelisikin englanniksi , miksi eikö lapsellew kumpaisekin vanhmman pitäisi puhua sitä omaa äidinkieltään?

Kotoutumisen kannalta olsi myös parasta jos suomeen muuttaneelle puolisolle puhuisi suomea.

Itse kun muutin suomeen miehen perässä, hyvin pian mies alkoi puhumaan kieltään pääsäätöisesti minulle, ja se on kyllä paras tapa oppia kieli. Lapselle puhun äidinkieltäni.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sinun äidinkielesi - tekstisi virheisiin viitaten. 

Vierailija
2/9 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi kirjoitetaan isolla. Ei mulla muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puhutaan sitä kieltä mikä talossa on käyttökielenä. Kotona puhumme pääasiassa suomea, miehen vanhempien luona englantia. Mieheni on kaksikielinen, mutta käyttää kotona suomea. Lapsillamme on englanninkielestä kiitettävät numerot.

Vierailija
4/9 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kotikieleksi on vakiintunut englanti. Eivät kaikki jaksa ylläpitää kaikkia kieliä (vanhempien kielet, yhteinen kieli ja asuinmaan kieli). Lapset ovat saattaneet syntyä ulkomailla tai perheellä on tarkoitus muuttaa ulkomaille.

Vierailija
5/9 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kyllä koskaan kuullut tällaista, ja mulla on aika monta ulkomaalaistaustaisen kanssa perheen perustanutta/ulkomailla asuvaa tuttua.

Vierailija
6/9 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun lapselle suomea, mutta usein esim miehen sukulaisten seurassa englantia. Ja miehen kotimaassa useimmin englantia, jos on muita tuttuja kuulemassa. Tilanteesta riippuen ja kohteliaisuudesta.

Vierailija
7/9 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa puhutaan saamea..

Vierailija
8/9 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 21:57"]

Meillä puhutaan sitä kieltä mikä talossa on käyttökielenä. Kotona puhumme pääasiassa suomea, miehen vanhempien luona englantia. Mieheni on kaksikielinen, mutta käyttää kotona suomea. Lapsillamme on englanninkielestä kiitettävät numerot.

[/quote]Idiootti. Lapsille puhutaan äidinkieltä

Vierailija
9/9 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta eikös se ole edellisen miehen äidinkieli, suomi siis.