kaikki oli hyvin siihen asti ku oli vaan kesäsijainen
Nyt kun sijaisuutta jatkettiinkin, niin mun työskentelystä kytätään koko ajan virheitä! Miksi??? Siis tarkottaako tää, et esimiehen päätös ei miellyttänyt? Ei tarvii vissiin kertoa minkälaisesta naisvaltaisen alan paikasta kyse..
.
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:01"]Hoitoala kenties? :)
[/quote]yep! :)
t. ap
Ei kai vanhemmat työntekijät luule että viet heidän paikkansa? Ihmeellistä kyttäystä. Voisiko olla myös kateellisuutta?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:01"]Hoitoala kenties? :)
[/quote]yep! :)
t. ap
[/quote]
Hahaa eipä ollut vaikea arvata :D tiedän tunteen liiankin hyvin.
Enhä mää sijaisena vie kenekään paikkaa tavallaan. Ehkä jonku muun sijaisen. Kateutta en tiä onko... Oon ainaki kova tekeen töitä. Ja virheitä saatanki tehä, koska oon vielä kokematon tällä alalla. Mut ärsyttää. Ärsyttää myös Se, että ei sanota mitään jos tekee väärin. Takaapäin saa vasta kuulla. Esim. En uskaltanut nuhaisena soittaa et jään kotia. Nyt oon kuulemma sairastuttanut koko osaston :\ nojoo... Mut ku en tiedä millon jäisin sairaslomalle. Flunssaaa ollu kohta kaks viikkoa, eikä yhtään kuumetta. Sijaisiakin hankala saada yhtäkkiä. :( yövuorojaki ollu et ees tavallaan ole ollut suorassa kontaktissa asiakkaiden kanssa. Käsihygieniasta pitäny huolta koko ajan...
Ehkä se voi olla pelkoa omasta työpaikasta, kateuttakin ehkä. Mutta ehkä se voi myös olla, että kesäsijaiselta ei odoteta niin paljoa kuin sellaiselta, jonka kanssa tiedetään työskenneltävän pidemmän aikaa. Nyt kun olet jäämässä pidemmäksi aikaa, he haluavat perehdyttää sinua paremmin tavoille ja korjata työskentelytapojasi.
Varmasti ärsyttää, mutta ota se oppimisena. Jos kyse on silkasta vittuilusta, niin asiasta keskustele esimerkein esimiehesi kanssa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 10:57"]
Nyt kun sijaisuutta jatkettiinkin, niin mun työskentelystä kytätään koko ajan virheitä! Miksi??? Siis tarkottaako tää, et esimiehen päätös ei miellyttänyt? Ei tarvii vissiin kertoa minkälaisesta naisvaltaisen alan paikasta kyse.. .
[/quote]
oletko jutellut esimiehesi kanssa? kerro ilmapiiristä ja kysy onko jotain mitä sinä tai esimiehesi voisi tehdä
Selän takana jauhaminen ei kyllä kuulu perehdytykseen. Ei töissä ole kiva olla kun saa pelätä mitä shaissee muut puhuvat. Itse ainakin neuvon mielelläni ystävälliseen sävyyn opiskelijoita ja sijaisia. Ilkeilemällä karkoitetaan ne vähätkin sijaiset. Ei kukaan halua töihin paikkaan missä kyräillään selän takana.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 10:57"]
Nyt kun sijaisuutta jatkettiinkin, niin mun työskentelystä kytätään koko ajan virheitä! Miksi??? Siis tarkottaako tää, et esimiehen päätös ei miellyttänyt? Ei tarvii vissiin kertoa minkälaisesta naisvaltaisen alan paikasta kyse.. .
[/quote]
Kas, kesäsijainen saa tehdä virheitä, koska hän on työpaikalla vain lyhyen aikaa ja hänen virheistään tai osaamisestaan ei siis ole pitkällä tähtäimellä paljonkaan väliä. Kesäsijainen on erääån sortin opiskelijaherjoittelija, ei vielä oikea työntekijä.
Sen sijaan pitempiaikainen, vaikka vain sijainen, on ihan oikea työntekijä, ja häneltä opdotetaan ihan oikeaa työpanosta ja oikeaa osaamista. Siksi sä et enää saisi tehdä samoja virheitä, vaan sun pitäisi jo olla oppinut kesätöistäsi jotain. Tai ainakin oppia nyt kun sulle virheistä huomautetaan.
Uusi työntekijä, varsinkin nuori jolla on uudempi koulutus ja nykyaikaisemmat työskentelytavat, voi nostaa huomaamattaan muiltakin työntekijöiltä vaadittavaa suoritustasoa!
Hoitoala kenties? :)