Kuinka paljon saa olla töistä saikulla, ennen kuin joutuu puhutteluun tms.?
Kommentit (68)
Riippuu työpaikasta. Eikä meillä ainakaan joudu puhutteluun vaan työterveyden seurantaan jos on poissaoloja. Työterveys , esihenkilö ja HR järjestää kolmikanta intervention. Meillä on portaat , x määrä per kk, x määrä per 3kk /6kk/vuosi millä perustein interventio tapahtuu. Ja se tulee vaikka poissaolon syy olisi flunssa. Ja sitten seuraa tapaaminen työterveyden kanssa.
Jos kalenterivuonna on yli 12 päivää saikulla ilman todistusta. Jos on todistuksella on paljon poissaoloja, niin jossain vaiheessa kysyvät, että mikä ongelma.
Olin vuokrafirmalla töissä ja kolmen sairaslomapäivän jälkeen minulle ilmoitettiin että työsopimusta ei jatketa.
Vierailija kirjoitti:
Turhaan olette te liian kunnolliset ihmiset töissä joka työpäivä kymmeniä vuosia. Ette te kuitenkaan saa kuin jonkun Iittalan vaasin läksiäislahjaksi. Paremmat edut saatte, kun otatte silloin tällöin mukavat rokulipäivät täydellä palkalla. Kukaan ei ole korvaamaton työpaikallaan, eikä sota yhtä miestä tai naista kaipaa.
Tällä asenteella Suomi nousuun! Onneksi olen lähtenyt terveemmän työmoraalin maahan jo vuosia sitten. Saan pitää hyvästä palkastanikin jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei työkyvyttömyydestä tai sairaudesta mihinkään puhutteluun joudu. Mitä ihmettä höliset?
Lääkäri toteaa työkyvyttömyyden ja sitten ollaan saikulla sen mitä lääkäri on määrännyt. Ei siitä mitään sen kummempaa tule.
Eipä muuten pidä paikkaansa. Työnantaja voi evätä tuon saikun jos sairaus ei estä kokonaan työntekoa. Esim. jos on jalka kipsissä, ei se haittaa työskentelyä toimistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työkyvyttömyydestä tai sairaudesta mihinkään puhutteluun joudu. Mitä ihmettä höliset?
Lääkäri toteaa työkyvyttömyyden ja sitten ollaan saikulla sen mitä lääkäri on määrännyt. Ei siitä mitään sen kummempaa tule.Tuleepas. Julkisella puolella ollaan lepsuja ja ksikki on siellä saikkuetanoita, eli laiskoja saikuttajia.
Pörssifirmassa on toiset tuulet. Jos olet kolmen kuulauden sisään yli kolme kertaa saikulla joudut puhutteluun. Pidetään kolmikantakeskustelu. Jos et ole työkykyinen tehtäviä voidaan muokata. Jos olet sittenkin työhön kykenemätön saat potkut.
Olen julkisella puolella töissä ja ollut viimeksi sairaslomalla joskus 15 vuotta sitten eli turha provoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri toteaa työkyvyttömyyden ja sitten ollaan saikulla sen mitä lääkäri on määrännyt. Ei siitä mitään sen kummempaa tule.Eipä muuten pidä paikkaansa. Työnantaja voi evätä tuon saikun jos sairaus ei estä kokonaan työntekoa. Esim. jos on jalka kipsissä, ei se haittaa työskentelyä toimistossa.
No minä en pääsisi töihin, kun autolla ei saa ajaa jalka kipsissä ja julkisilla ei pääse.
Ei ainakaan Hkin kaupungilla onnistu. Jos vuodessa yli kolme viikko saikkua, joutuu puhutteluun. Saikkutodistuksenkin saa jo huonolla kesäteatteri näyttelemistaidoilla.