Onko täällä ketään jolle määrätty Metforemia raskautumiseen?
Mulla on siis pcos ja söin aikoinaan Metforemia painonpudotuksen avuksi kun gyne sitä suositteli. Jätin metut pois kun pääsin tavoitepainooni mutta nyt muistin gynen sanoneen että siitä vois olla apua myös raskautumiseen. Tarkoitus ois syödä nykyinen pilleriliuska loppuun ja sitten alkaa yrittämään ekaa lasta.
Millaisilla annostuksilla gyne on ne teille määrännyt? Mulla ois parisataa 750 mg tablettia kaapissa. Yks päivässä?
Kommentit (5)
No eihän sitä raskautumiseen määrätä, toki raskaaksi tulo helpottunee kun paino putoaa. Jo lääkkeen pak.ohjeessa kerrotaan ettei lääkettä saa käyttää rask.aikana eikä imet. Ja lääkkeestä kerrottava lääkärille jos suunnittelee raskautta.....
Metformiini voi auttaa niin laihoilla kuin lihavilla pcos-potilailla siinä, että ovulaatioita aklaa tapahtumaan. Mulla bmi 23 ja metformiini kadotti kystaisuuden kokonaan. Raskautta oli yritetty pari vuotta ja kolmessa kk. Lääkkeen aloituksesta tärppäsi.
annosta en tiedä, olin lääketutkimuksessa.
Minulla käytetty myös alkuraskauden aikana ja ennen raskautta, jotta ehkäisee keskenmenoja. Lääkärin valvonnassa saa käyttää. Minulla terveet lapset.
On käytetty. Minulla se sai muutoin kadoksissa olleen ovulaation tapahtumaan, vaikkei paino tippunutkaan. Yksi raskaus saanut alkunsa pelkällä Metformiinilla.
up