Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdoin magnesium-valmistetta eilen. Nukuin yön kuin tukki.

Vierailija
10.08.2021 |

Jännä juttu. Olen pitkään käyttänyt magnesiumsitraattivalmistetta melko säännöllisesti, en kuitenkaan joka päivä.
Eilen tajusin, että mulla on taas selvät magnesiumin puutteen oireet: elohiiriä, rytmihäiriöitä, ahdistusta ja hermostuneisuutta, katkonaista yöunta... Kaapissa sattui olemaan toista magnesium-valmistetta, jossa on kolmea eri magnesiumin muotoa: magnesiummalaattia, magnesiumglysinaattia ja magnesiumtauraattia. Päätin kokeilla. Suositusannos on 1-4 kapselia päivässä. Otin pitkin päivää niitä viisi.
Hermostunut ja jännittynyt olo rupesi vähenemään jo päivän mittaan. Yön nukuin sikeämmin kuin ehkä koskaan: olin jopa maata rojottanut käteni päällä niin, että heräsin vasta kun se oli tosi kipeä. Yleensä kyllä herään semmoiseen nopeammin. Elohiiriä ei ole tänä aamuna ollut.

Magnesium on ihmeellinen mineraali. Monilla saattaa olla siitä vajetta ja oireet siitä voivat olla monenlaisia. Ihmettelen vain, että miten mulla nyt näin oli vajetta, vaikka olen käyttänyt sitä sitraattimuodossa. Vai oliko kehossani puutetta noissa toisissa muodoissa olevasta magnesiumista?

Yhtä kaikki: jos olet stressaantunut ja nukut huonosti, niin kokeile laadukasta magnesiumvalmistetta. Oksidimuotoista magnesiumia ei kannata käyttää, sillä se imeytyy huonosti.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voit lopettaa. Ihan oikeesti Hanna.

Vierailija
82/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin ne somemarkkinoijat toimii. Kieltää kaiken eikä osaa lopettaa.

Somekeskustelut ovat kerta toisensa jälkeen uskomaton pettymys. Kerroin omasta kokemuksestani. Halusin keskustella siitä ja kuulla, mitä kokemuksia muilla on ollut magnesiumlisästä. En edes maininnut valmisteen nimeä ennen kuin sitä kysyttiin. Mulla vain sattui olemaan sitä kaapissa, koska toiset perheenjäsenet ovat sitä käyttäneet jossain vaiheessa.

En kyllä itse jaksaisi uskoa hetkeäkään, että joku Puhdistamon markkinointihenkilö käyttäisi kallista työaikaa Vauva-palstalla markkinointiin. Varmasti olisi hyvin tehotonta työaikaa, markkinoida nyt trollien, tieteellisten tosiasioiden kiistäjien ja puhtaasti ilkeiden ihmisten seassa. 

AP

No tarkkaan ottaen et pelkästään kertonut omaa kokemustasi, vaan annoit myös neuvoja/suosituksia, ja siinä vaiheessa kannattaa olla kyllä vähän vahvemmat perusteet, kuin vain subjektiivinen kokemus muutaman napin vetämisestä päivän aikana. Vai olisiko sinulla linkittää tieteellisiä artikkeleita magnesium-valmisteiden todetusta tehosta näin lyhyessä mittakaavassa? Mitään ilkeilyä ei ainakaan omalta osaltani tähän keskusteluun ole liittynyt, vaan olen pyrkinyt käymään ihan asiallista keskustelua. Valitettavan usein vain henkilöt, jotka haluavat sokeasti uskoa omiin "ihmeparantumisresepteihinsä", eivät kestä minkäänlaista kyseenalaistamista, vaan kokevat sen loukkaavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ne vaan haluaa uskoa tällaisiin ihmeparannustarinoihin. Jos aloitus olisi ollut ”En saanut edes magnesiumista apua unettomuuteen” ei olisi tullut kymmeniä yläpeukkuja.

Markkinoijat tietävät tämän erittäin hyvin.

Vierailija
84/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskien myynti ja magnesiumpillereiden valmistus on ihan parasta bisnestä tällä hetkellä.

Vierailija
85/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ne vaan haluaa uskoa tällaisiin ihmeparannustarinoihin. Jos aloitus olisi ollut ”En saanut edes magnesiumista apua unettomuuteen” ei olisi tullut kymmeniä yläpeukkuja.

Markkinoijat tietävät tämän erittäin hyvin.

Kieltämättä perinteisemmin me naiset, mutta nykyäänhän on onneksi tasa-arvoisesti näitä superfoodi- ja biohakkerimiehiä, jotka tuntuvat olevan varsin hörhöä porukkaa. Tekniikka ja pikkutarkka hifistely vetoaa enemmän miehiin. Sinällään tämä ns. biohakkerointi vaikuttaa, ainakin osin, ihan lupaavalta ja hyödylliseltä teknologiselta kehitykseltä, mutta kaikestahan voi vetää mutkat suoriksi ja överit, niin kuin nämä "mittarikallet" näyttävät tekevän.

Vierailija
86/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri ja sanon teille että magnesium auttaa yhtä kahdestasadasta tuhannesta. Ei muuta.

Vierailija
87/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lääkäri ja sanon teille että magnesium auttaa yhtä kahdestasadasta tuhannesta. Ei muuta.

Tuskin olet. 

Vierailija
88/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääketieteen Nobel-palkinto ap:lle!!!

🤦🏻‍♂️

Yksikään lääkäri tai asiantuntija ei nimittäin allekirjoita tällaista ihmelääke-magensium-huuhaata.

Lääkisopiskelijana tulen käyttämään ravintolisiä tärkeänä pilarina ihmisten holistisessa terveydessä. Uniongelmiin, levottimiin jalkoihin, verenkierto-oireisiin, päänsärkyihin ja migreeneihin magnesiumin bioaktiiviset muodot ovat ensisijainen lähestyminen niiden turvallisuuden ja luonnollisuuden vuoksi.

Ps. Jos haluat veri-aivoesteen ylittävää magnesiumia esim. migreeneitä estämään on ainoa vaihtoehto magnesium l-threonate -muoto. Sitä ei saa valitettavasti Suomesta, mutta tilata voi. Itse syön kovan stressin vuoksi ~700 mg magnesiumia useissa eri muodoissa oksidia lukuun ottamatta, sillä en koe saavani riittävästi sitä ruoan kasviksista.

Onpa ihana, että siellä on kasvamassa lääkäri, joka ottaa myös nämä asiat huomioon! Varmasti paljon on tehtävissä ennen kuin määrätään keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä! <3  

Googletin eilen tuota l-threonate muotoista magnesiumia ja huomasin, että se pitäisi tilata ulkomailta. Käytätkö siis itse sitä? Mulla on ollut vaivana kova stressi ja ahdistus, katastrofoin melkein asian kuin asian. Luin  Kaisa Jaakkolan blogista, että juuri tuo l-threonate auttaisi siihen, jos on elimistö koko ajan hälytystilassa. Mietin, että kannattaisiko tilata. Toisaalta ehkä nyt katson ensin jonkin aikaa tuota Puhdistamon Triplaa, kun se tuntuu kerran vaikuttavan. AP

Lääkisopiskelija vastaa ap:lle. Hienoa, että olet ottanut osan terveyttäsi omiin käsiisi, sillä loppujen lopuksi vain sinä itse olet se, joka jaksaa nähdä vaivaa terveytesi eteen; lääkärisi ei sitä tee, vaan menee todennäköisesti sieltä mistä aita on matalin.  Keskustelupastoilta tai blogeista ei kannata ottaa mitään terveysneuvontaa, sillä ne voi olla kirjoittanut kuka tahansa. Toki tämä on sovellettavissa myös omaan viestiini.

Itse yritän parhaani mukaan tuoda holistista terveyttä tuleville potilaille, mutta kuten huomaat tästäkin "keskustelusta" ihmisten ymmärrys lääketieteestä ja solufysiologista ei eroa juuri nollasta. Lukion biologia 2 -kurssin käyneillä on noin prosentin luokkaa oleva tietämys solufysiologiasta. Meillä lääkäreillä noin parinkymmenen luokkaa, joka selittää ylenkatsonnan mm. ravitsemustukihoitoon ja antioksidanttihoitoon, ravintolisien halveksunnan sekä puutteelliset mittaukset.

Lisää tietoa löydät suomeksi Kaarlo Jaakkolan kirjoista -  hän oli aikaansa edellä vuosikymmeniä mitä tulee idiopaattisten sairauksien hoitoon. Käynti antioksidanttiklinikan integratiivisen lääketieteen konsultaatiossa on sinulle ap parasta mitä voit tehdä, jotta et jäisi yksin terveysongelmiesi kanssa. Varaudu päätähuimaavaan hoitolaskuun.  Itse en luonnollisesti anna enkä voisikaan antaa terveysneuvontaa huonomaineisen keskustelupalstan kautta tuntemattomalle ihmiselle; ymmärrät varmaan. Linkkaan sinulle kuitenkin lyhyen videon, jossa selkeällä englannilla kerrotan kaikki mitä sinun tarvitsee tietää magnesium l-threonaatista. Itse käytän sitä gramman päivässä nootrooppisten hyötyjen vuoksi muiden magnesium-tuotteiden ja ravinnosta saatavan mg:n lisäksi.

Viestini on tarkoitettu vain ap:lle, eikä sitä tarvitse poistattaa tai alapeukuttaa, vaikka olisitkin kuinka eri mieltä tahansa. Jokaisella on oikeus parjata, suomia ja halveksia tietoa, jota ei itse ymmärrä, mutta kenelläkään ei ole oikeutta viedä tuota tietoa sitä tarvitsevalta tai pyytävältä oman dogmaattisuutensa takia. 

Vierailija
89/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki unohtui sorry. 

Vierailija
90/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo keskustelu. Olen kyllä itsekin huomannut, että mitään tuotteita ei täällä kannata suositella, vaikka kuinka haluaisi vain jakaa sen, että itse on saanut niistä apua. Jopa magnesiumia pidetään epäilyttävänä huuhaana. 

On totta, että kaikista lisäravinteiden tarkoista vaikutuksista (etenkin tasolla "voiko tällä olla havaittava vaikutus yhden päivän aikana") ei ole tutkimusta, koska eihän sellaiselle tutkimukselle tietenkään ole rahoittajia. Kun on kyse täysin vaarattomasta ja keholle tärkeästä aineesta, itse en jää sellaisia odottamaan (koska niitä ei koskaan ole tulossa), vaan fiksaan sillä ne ongelmat joihin se auttaa. Magnesiumin vaikutus etenkin lihaskireyteen on itselläni aivan kiistaton. Mistään muusta ei ole ollut samaa apua. Mutta ei teidän tarvitse mua uskoa, jos ette halua. 

Toki annostusten ja erilaisten yhteisvaikutusten kanssa kannattaa olla tarkkana. Suuret määrät magnesiumia alkavat vaikuttaa kalsiumin imeytymiseen, joten ei kannata aivan ylenmäärin ottaa, etenkään pitkiä aikoja.

Vierailija
91/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääketieteen Nobel-palkinto ap:lle!!!

🤦🏻‍♂️

Yksikään lääkäri tai asiantuntija ei nimittäin allekirjoita tällaista ihmelääke-magensium-huuhaata.

Lääkisopiskelijana tulen käyttämään ravintolisiä tärkeänä pilarina ihmisten holistisessa terveydessä. Uniongelmiin, levottimiin jalkoihin, verenkierto-oireisiin, päänsärkyihin ja migreeneihin magnesiumin bioaktiiviset muodot ovat ensisijainen lähestyminen niiden turvallisuuden ja luonnollisuuden vuoksi.

Ps. Jos haluat veri-aivoesteen ylittävää magnesiumia esim. migreeneitä estämään on ainoa vaihtoehto magnesium l-threonate -muoto. Sitä ei saa valitettavasti Suomesta, mutta tilata voi. Itse syön kovan stressin vuoksi ~700 mg magnesiumia useissa eri muodoissa oksidia lukuun ottamatta, sillä en koe saavani riittävästi sitä ruoan kasviksista.

Onpa ihana, että siellä on kasvamassa lääkäri, joka ottaa myös nämä asiat huomioon! Varmasti paljon on tehtävissä ennen kuin määrätään keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä! <3  

Googletin eilen tuota l-threonate muotoista magnesiumia ja huomasin, että se pitäisi tilata ulkomailta. Käytätkö siis itse sitä? Mulla on ollut vaivana kova stressi ja ahdistus, katastrofoin melkein asian kuin asian. Luin  Kaisa Jaakkolan blogista, että juuri tuo l-threonate auttaisi siihen, jos on elimistö koko ajan hälytystilassa. Mietin, että kannattaisiko tilata. Toisaalta ehkä nyt katson ensin jonkin aikaa tuota Puhdistamon Triplaa, kun se tuntuu kerran vaikuttavan. AP

Lääkisopiskelija vastaa ap:lle. Hienoa, että olet ottanut osan terveyttäsi omiin käsiisi, sillä loppujen lopuksi vain sinä itse olet se, joka jaksaa nähdä vaivaa terveytesi eteen; lääkärisi ei sitä tee, vaan menee todennäköisesti sieltä mistä aita on matalin.  Keskustelupastoilta tai blogeista ei kannata ottaa mitään terveysneuvontaa, sillä ne voi olla kirjoittanut kuka tahansa. Toki tämä on sovellettavissa myös omaan viestiini.

Itse yritän parhaani mukaan tuoda holistista terveyttä tuleville potilaille, mutta kuten huomaat tästäkin "keskustelusta" ihmisten ymmärrys lääketieteestä ja solufysiologista ei eroa juuri nollasta. Lukion biologia 2 -kurssin käyneillä on noin prosentin luokkaa oleva tietämys solufysiologiasta. Meillä lääkäreillä noin parinkymmenen luokkaa, joka selittää ylenkatsonnan mm. ravitsemustukihoitoon ja antioksidanttihoitoon, ravintolisien halveksunnan sekä puutteelliset mittaukset.

Lisää tietoa löydät suomeksi Kaarlo Jaakkolan kirjoista -  hän oli aikaansa edellä vuosikymmeniä mitä tulee idiopaattisten sairauksien hoitoon. Käynti antioksidanttiklinikan integratiivisen lääketieteen konsultaatiossa on sinulle ap parasta mitä voit tehdä, jotta et jäisi yksin terveysongelmiesi kanssa. Varaudu päätähuimaavaan hoitolaskuun.  Itse en luonnollisesti anna enkä voisikaan antaa terveysneuvontaa huonomaineisen keskustelupalstan kautta tuntemattomalle ihmiselle; ymmärrät varmaan. Linkkaan sinulle kuitenkin lyhyen videon, jossa selkeällä englannilla kerrotan kaikki mitä sinun tarvitsee tietää magnesium l-threonaatista. Itse käytän sitä gramman päivässä nootrooppisten hyötyjen vuoksi muiden magnesium-tuotteiden ja ravinnosta saatavan mg:n lisäksi.

Viestini on tarkoitettu vain ap:lle, eikä sitä tarvitse poistattaa tai alapeukuttaa, vaikka olisitkin kuinka eri mieltä tahansa. Jokaisella on oikeus parjata, suomia ja halveksia tietoa, jota ei itse ymmärrä, mutta kenelläkään ei ole oikeutta viedä tuota tietoa sitä tarvitsevalta tai pyytävältä oman dogmaattisuutensa takia. 

Kiitos! <3 AP

Vierailija
92/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumia itsekin käyttävänä tulin lukemaan tätä. Miten ihmeessä niinkin pienehkö asia kuin magnesium saa porukan näin kiehumaan?

Vierailija
93/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaus saattaa olla mainos.

Vierailija
94/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole mainos. En edes kertonut tuotteen nimeä ennen kuin sitä nimenomaan kysyttiin. Olisi pitänyt ilmeisesti jättää kertomatta, jotta keskustelu olisi säilynyt järkevänä. 

AP

Vierailija
95/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meen ripulille kaikista muista magnesiumeista paitsi rainbow merkkisestä. Ja se ei tunnu vaikuttavan mitenkään mihinkään. Mistäs tää vois johtua?

Tarkottaa sitä, että saat yliannostuksen magnesiumia ja siksi ripulit. Rainbowsta et saa koska se ei jostain syystä toimi tai siinä on vähemmän magnesiumia.

Vierailija
96/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meen ripulille kaikista muista magnesiumeista paitsi rainbow merkkisestä. Ja se ei tunnu vaikuttavan mitenkään mihinkään. Mistäs tää vois johtua?

Googletin, Rainbow-magnesiumissa on magnesium-oksidia, joka imeytyy huonosti. Siksi se ei tunnu vaikuttavan. Sitä en osaa sanoa, miksi et juuri siitä saa ripulia, koska sen pitäisi just olla mahaa ärsyttävämpää kuin muut laadut. 

Vierailija
97/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs firma tämä Puhdistamo oikein on? Valmistaa siis luontaistuotteita, mutta onko niitä tutkittu tieteellisillä tutkimuksilla, vai ovatko käyttäjät vapaaehtoisia koekaniineja? 

Vierailija
98/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs firma tämä Puhdistamo oikein on? Valmistaa siis luontaistuotteita, mutta onko niitä tutkittu tieteellisillä tutkimuksilla, vai ovatko käyttäjät vapaaehtoisia koekaniineja? 

Eräs lisäravinteita ja vitamiineja ja hivenaineita valmistava suomalainen firma, jitta ihmuset voivat jättää rahansa Suomeen. Toki ei tämä parasta laatua takaa, mutta on turvalkusempaa ostaa valvottua ja kotimaista tuotetta kuin ulkomaista.

Vierailija
99/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olli Posti kehuu puhdistamon magnesiumia ja Olli on pro noissa hommissa eli uskon

Vierailija
100/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole mainos. En edes kertonut tuotteen nimeä ennen kuin sitä nimenomaan kysyttiin. Olisi pitänyt ilmeisesti jättää kertomatta, jotta keskustelu olisi säilynyt järkevänä. 

AP

Se, että sä jaat virheellisiä terveysväittämiä jostain tuotteesta, ei mahdollista järkevää keskustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme