Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdoin magnesium-valmistetta eilen. Nukuin yön kuin tukki.

Vierailija
10.08.2021 |

Jännä juttu. Olen pitkään käyttänyt magnesiumsitraattivalmistetta melko säännöllisesti, en kuitenkaan joka päivä.
Eilen tajusin, että mulla on taas selvät magnesiumin puutteen oireet: elohiiriä, rytmihäiriöitä, ahdistusta ja hermostuneisuutta, katkonaista yöunta... Kaapissa sattui olemaan toista magnesium-valmistetta, jossa on kolmea eri magnesiumin muotoa: magnesiummalaattia, magnesiumglysinaattia ja magnesiumtauraattia. Päätin kokeilla. Suositusannos on 1-4 kapselia päivässä. Otin pitkin päivää niitä viisi.
Hermostunut ja jännittynyt olo rupesi vähenemään jo päivän mittaan. Yön nukuin sikeämmin kuin ehkä koskaan: olin jopa maata rojottanut käteni päällä niin, että heräsin vasta kun se oli tosi kipeä. Yleensä kyllä herään semmoiseen nopeammin. Elohiiriä ei ole tänä aamuna ollut.

Magnesium on ihmeellinen mineraali. Monilla saattaa olla siitä vajetta ja oireet siitä voivat olla monenlaisia. Ihmettelen vain, että miten mulla nyt näin oli vajetta, vaikka olen käyttänyt sitä sitraattimuodossa. Vai oliko kehossani puutetta noissa toisissa muodoissa olevasta magnesiumista?

Yhtä kaikki: jos olet stressaantunut ja nukut huonosti, niin kokeile laadukasta magnesiumvalmistetta. Oksidimuotoista magnesiumia ei kannata käyttää, sillä se imeytyy huonosti.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap vegaani keliaakikko joka syö vain karkkeja? Ruoasta mm kokojyväviljoista saa kaiken hyvin imeytyvän magnesiumin.

Vierailija
22/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän magnesium poretablettia ja tuntuu ihan hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääketieteen Nobel-palkinto ap:lle!!!

🤦🏻‍♂️

Yksikään lääkäri tai asiantuntija ei nimittäin allekirjoita tällaista ihmelääke-magensium-huuhaata.

Magnesiumia koskevat hyväksytyt terveysväitteet:

Magnesium auttaa vähentämään väsymystä ja uupumusta

Magnesium edistää elektrolyyttitasapainoa

Magnesium edistää normaalia energia-aineenvaihduntaa

Magnesium edistää hermoston normaalia toimintaa

Magnesium edistää lihasten normaalia toimintaa

Magnesium edistää normaalia proteiinisynteesiä

Magnesium edistää normaaleja psykologisia toimintoja

Magnesium edistää luuston pysymistä normaalina

Magnesium edistää hampaiden pysymistä normaaleina

Magnesium osallistuu solujen jakautumisprosessiin

Vierailija
24/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap vegaani keliaakikko joka syö vain karkkeja? Ruoasta mm kokojyväviljoista saa kaiken hyvin imeytyvän magnesiumin.

Olen gluteenittomalla ruokavaliolla ja harrastan paljon liikuntaa, siis hikoilen paljon. 

AP

Vierailija
25/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen gluteenittomalla ruokavaliolla ja harrastan paljon liikuntaa, siis hikoilen paljon. 

AP

Joo kuvaan todella sopii se hysteria että ”VEHNÄ TUHOAA IHMISEN ELIMISTÖN😱”

😂

Vierailija
26/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤦🏻‍♂️

Yksikään lääkäri tai asiantuntija ei nimittäin allekirjoita tällaista ihmelääke-magensium-huuhaata.

Niin? Ei hoida yhtäkään vaivaa eikä sitä tarvitse purkista lisää kuin hyvin harva.

Vierailija
27/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut, että henk. koht. paras magnesiumvalmiste on Lidlistä ostettu Vitabonsin magnesiumpore. Hakkaa mennen tullen kalliimmat valmisteet. Tablettina ei tunnu olevan mitään vaikutusta...

Vierailija
28/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Placeboefekti on yllättävän tehokas joo.

Jep. Ap voisi kokeilla tätä: Oseta aamuin illoin viinipullonkorkki hampaittesi väliin ja pidä sitä siinä puoli min. Tutkitusti vähentää purenta- ja niskalihasten jäykkyyttä ja tätä kautta rentouttaa. Sit se muu hyöty on samaa tasoa kuin mahneesiumilla.

Vierailija
29/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ei allekirjoita mitään "ravintolisä-huuhaata". Mieluummin kallista lääkevoidetta oireeseen kuin syyn ratkaisu ravintolisällä.

Ihan vapaasti. Ei olla Venäjällä.

Vierailija
30/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistamon markkinointi on todella alkeellista kun täytyy av:llä yrittää.

Vierailija
31/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mg juu kirjoitti:

Mä oon huomannut, että henk. koht. paras magnesiumvalmiste on Lidlistä ostettu Vitabonsin magnesiumpore. Hakkaa mennen tullen kalliimmat valmisteet. Tablettina ei tunnu olevan mitään vaikutusta...

Korjaan, Optisana-merkkinen...

Vierailija
32/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤦🏻‍♂️

Niin? Ei hoida yhtäkään vaivaa eikä sitä tarvitse purkista lisää kuin hyvin harva.

No minä selvästi tarvitsen, koska magnesiumlisä on ollut mulle avuksi. Kuten jo aiemmin kerroin, siitä on ollut apua muun muassa rytmihäiriöihin, elohiiriin, hermostuneisuuteen ja rintojen turvotukseen ennen kuukautisia. Nyt siis vaihdoin valmistetta, kun huomasin että erilaisia magnesiumvajeeseen liitettyjä oireita on taas ilmaantunut. Vaikutus yöunen laatuun oli välitön ja merkittävä. 

En tiedä miksi juuri minä tarvitsen magnesiumlisää, vaikka kaikille se ei ole tarpeen, mutta eikö ole hyvä, että olen löytänyt helpotusta ikäviin vaivoihin? 

Magnesiumista ei ole haittaa, joten sitä voi aivan hyvin kokeilla jokainen, jolla on vajeeseen liitettyjä oireita. 

Vierailija
33/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Syy kaikkiin naisten ongelmiin on miesten naisviha”

”Magnesium auttaa kaikkiin vaivoihisi”

Vierailija
34/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤦🏻‍♂️

No minä selvästi tarvitsen, koska magnesiumlisä on ollut mulle avuksi. Kuten jo aiemmin kerroin, siitä on ollut apua muun muassa rytmihäiriöihin, elohiiriin, hermostuneisuuteen ja rintojen turvotukseen ennen kuukautisia. Nyt siis vaihdoin valmistetta, kun huomasin että erilaisia magnesiumvajeeseen liitettyjä oireita on taas ilmaantunut. Vaikutus yöunen laatuun oli välitön ja merkittävä. 

En tiedä miksi juuri minä tarvitsen magnesiumlisää, vaikka kaikille se ei ole tarpeen, mutta eikö ole hyvä, että olen löytänyt helpotusta ikäviin vaivoihin? 

Magnesiumista ei ole haittaa, joten sitä voi aivan hyvin kokeilla jokainen, jolla on vajeeseen liitettyjä oireita. 

Aivan. Sä saat avun, koska sä uskot siihen. Älä kuitenkaan valheellisin tiedoin jaa huuhaatasi eteenpäin. Tää on sama kuin Nordin väittää parantavansa meditaatiolla allergiat ja endometrioosit.

Vierailija
35/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien ravaaminen Vastaamossa ei auttanut ap:tä, mutta yksi Puhdistamo-pilleri tehosi heti 😅

Vierailija
36/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle suositeltu paikka on lataamo.

Vierailija
37/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤦🏻‍♂️

Aivan. Sä saat avun, koska sä uskot siihen. Älä kuitenkaan valheellisin tiedoin jaa huuhaatasi eteenpäin. Tää on sama kuin Nordin väittää parantavansa meditaatiolla allergiat ja endometrioosit.

Valheellisin tiedoin? Tarkista itse omat tietosi, ennen kuin tulet lyttäämään tunnettuja tosiasioita. Magnesiumilla on pitkä lista viranomaisten hyväksymiä terveysväitteitä. Kerroin vain siitä, että tuntuvat pätevän myös minuun. Nordinin huuhaat on aivan toinen asia. AP

Vierailija
38/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ankeita kommentteja ketju täynnä. mikä teitä päänaukojia ja hirnujia vaivaa? 

Vierailija
39/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤦🏻‍♂️

Lääkisopiskelijana tulen käyttämään ravintolisiä tärkeänä pilarina ihmisten holistisessa terveydessä. Uniongelmiin, levottimiin jalkoihin, verenkierto-oireisiin, päänsärkyihin ja migreeneihin magnesiumin bioaktiiviset muodot ovat ensisijainen lähestyminen niiden turvallisuuden ja luonnollisuuden vuoksi.

Ps. Jos haluat veri-aivoesteen ylittävää magnesiumia esim. migreeneitä estämään on ainoa vaihtoehto magnesium l-threonate -muoto. Sitä ei saa valitettavasti Suomesta, mutta tilata voi. Itse syön kovan stressin vuoksi ~700 mg magnesiumia useissa eri muodoissa oksidia lukuun ottamatta, sillä en koe saavani riittävästi sitä ruoan kasviksista.

Vierailija
40/116 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin epätodennäköistä, että yhden päivän käytöllä olisi ollut näin selviä vaikutuksia, taitaa valitettavasti mennä sattuman tai placebovaikutuksen piikkiin. Ihminen on muuten siten jännä eläin, että jos haluaa uskoa johonkin, niin tiedostamattakin kerää evidenssiä, eli kokee ja huomioi vain niitä asioita, jotka tukevat ja vahvistavat tätä haluttua uskomusta. Ja koskapa ihminen on jännä eläin myös siten, että pyrkii luontaisesti selittämään asioiden syy-seuraus-suhteita ja muodostamaan säännönmukaisuuksia myös puhtaasti sattumanvaraisista ilmiöistä, koska näin maailma tuntuu järkevämmältä, turvallisemmalta ja lohdullisemmalta, niin olemme kovin persoja kaikenlaisille selityksille ja uskomuksille. Just saying.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän