Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen laihtunut tällä ruokavaliolla -5kg kahdessa viikossa

Vierailija
26.08.2014 |

Pituus 171 cm, lähtöpaino 77kg, nyt 72kg.

Olen syönyt suunnilleen tällä tavalla viimeiset pari viikkoa:

Aamupala klo 08 pikapuuropussi ja kuppi kahvia maidolla ilman sokeria

Välipala klo 10 Kourallinen pähkinöitä tai Skyr-rahka ennen lounasta

Lounas klo 11.30 iso salaatti: salaattia, kurkkua, tomaattia, fetaa, kanaa/lohta, mahdollisesti kananmuna, jne

Tauko klo 14.15 kuppi kahvia maidolla ilman sokeria

Välipala klo 17.30 vähärasvaista maustamatonta jogurttia banaanilla, mustikoilla ja superfoodjauheella tai ruisleipä juustolla ja kinkulla tai joskus molemmat

(Illallinen klo 20.00 kanaa ja salaattia/jauhelihaa eri muodoissa ja salaattia/tortilla täysvehnäletuissa tex mex kastikkeella, lihalla ja salaatilla/jtn vastaavaa) Usein skippaan tämän illallisen.

Iltatee klo 22

+ koko päivän paljon vettä

-> Nukkumaan

Satunnaisesti olen myös syönyt joskus päivisin enemmän tai vähemmän kuin mitä nyt luettelin, usein vähemmän. Joskus saatan syödä jossain välissä kourallisen sipsejä, suklaata, pari keksiä tms. Ne kyllä yritän lopettaa kokonaan. Sunnuntaisin olen herkutellut pizzalla, suklaalla yms.

Lenkillä olen käynyt kolme kertaa tänä aikana.

Kuulostaako OK:lta? En ole nälissäni, itseasiassa ruokahalu vähenee koko ajan ja kaikki ruoka tuntuu hieman väkisin alas syötävältä. Haluan laihtua, ja tuntuu että alitajunta vähentää ruokaa koko ajan...

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:30"]

Syöt pitkin päivää, ei kai nälkä ehdi edes tulla.

[/quote]

Eikös se ole hyvä, että syön pitkin päivää? Aamuisin on aina suurin nälkä, iltaa myöten se vähenee, kuten ruokavaliosta huomaakin.

ap

[/quote]

Miksi?

[/quote]

En osaa sanoa! :D

ap

[/quote]

Eikös olis syytä vaihtaa systeemiä eikä vain ihmetellä.

[/quote]

Hmm, miksi pitäisi vaihtaa systeemiä? Eikö se ole ihan hyvä, ettei tule syötyä yötä vasten? Mikä olisi Sinun mielestäsi fiksuin muutos ruokavaliooni, jos siinä on mielestäsi parantamisen varaa? Kuulisin mielelläni mielipiteitä ja ehdotuksia.

ap

[/quote]

Mussutat pitkin päivää jotain muka-ruokaa. Oikeaa ruokaa ei listassasi näy.

[/quote]

Ok, mutta en saa sitä "oikeaa" ruokaa määräänsä enempää alas. Oikea ruoka on minulle ainakin esimerkiksi ravitseva salaatti. Onko jotain vikaa siinä, että syö muuta kuin lämmintä ruokaa, jos muissa vaihtoehdoissa on kuitenkin ihan hyvät ravintoarvot ja ne pitävät kylläisinä? Miksi pitäisi olla enemmän "oikeaa" ruokaa, siis laihdutusmielessä, ja mikä se oikea ruoka sitten mielestäsi olisi?

Mainitsen muuten vielä, että syön päivittäin A- ja B-vitamiineja, magnesiumia, Omega 3 tabletteja, sinkkiä sekä Berocca Boostia lisäravinteina. 

ap

[/quote]

Ymmärrätkö, että noissa sun "lisäravinnoissa" saattaa olla (katso pakkauseloste) aineita, jotka sekoittaa sun hormonitoimintaa. Et voi laihtua.

Vierailija
22/38 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kivoista vastauksista! Tavoitepaino on 63kg. Haluan todellakin olla timmi:) Itseasiassa valmistelen vartaloani silikoni-implattien asennusta varten, joten paino ei niiden oton jälkeen saisi mielellään muuttua suuresti. Siksi täällä neuvoja ja mielipiteitä kyselenkin. Olen myös harkinnut PT:n palkkaamista, se voisi tehdä hyvää. Motivaatiota kyllä löytyy, mutta lisäkickki persuksille ei olisi koskaan pahitteeksi!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vaan valittaa ja antaa negatiivisia viestejä :( huoh. Hyvä ap!! Jatka samaan malliin. t. toinen joka syö melkeen samoin

Vierailija
24/38 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ymmärrätkö, että noissa sun "lisäravinnoissa" saattaa olla (katso pakkauseloste) aineita, jotka sekoittaa sun hormonitoimintaa. Et voi laihtua.

[/quote]

Haha, hitto mitä roskapuhetta!

Vierailija
25/38 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 14:02"]

kaikki vaan valittaa ja antaa negatiivisia viestejä :( huoh. Hyvä ap!! Jatka samaan malliin. t. toinen joka syö melkeen samoin

[/quote]

En todellakaan lannistu, mun intoa ei muutama hassu tuntemattoman kommentti hetkauta :) Kiitos sulle positiivisuusruiskeesta kivan viestin muodossa, sitä tarvitaan tähän sateiseen iltapäivään!

ap

Vierailija
26/38 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa! :)

Vierailija
27/38 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
28/38 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miks jengi vetää noita pikapuuropusseja, hitokseen sokeria niis.

Vierailija
29/38 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja haluaa vain "luvan" syödä huonosti. Ei häntä kiinnosta pätkääkään tiedot hyvästä ravinnosta.

Vierailija
30/38 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mussuttamisesta mussuttaneelle: paino laskee, jos koko päivän pitää itsensä kylläisenä, ja jos sen tekee rahkalla ja pähkinöillä, ei sitä miksikään muka-ruuaksi voi sanoa. Perunaa ja läskikastiako sen ruuan pitäisi olla, että se on oikeaa?

Paino putoaa sen vuoksi myös, että kroppakin tajuaa olevansa kylläinen eikä ala varastoimaan energiaa (läskiä) pahan päivän varalla. Omassa laihdutuksessani tuo on se huono puoli, en vaan jaksa aamiaista syödä eikä aamulla oikein maistukaan, enkä jaksa misata tarpeeksi kunnollisia välipaloja, kuten hedelmiä, mukaan.

Syön siis kohtalaisen hyvän lounaan, mutta illalla sitten iskee ruuantarve ja alas menee pari leipää, "jotain pientä", mehuja ja karkkiakin joskus. Karkkia harvemmin, mutta minun kantapääni on tuo jokin pieni suolainen....

Satunnaiset viinilasilliset voisi jättää pois myös, eli vaikka en varsinainen tissuttelija olekaan, niin viikolla silti (ei onneksi joka viikko) tulee joskus istahdettua työkavereiden kanssa töiden jälkeen ja siinä menee se 2-3 lasia viiniä, jotka ovat ihan turhaa. Viikonloppuna sitten enemmänkin, jos hyvää seuraa saa.

Eli summana, paremmin sulla menee ap kuin mulla:-)

Vierailija
31/38 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 14:33"]

Täällä mussuttamisesta mussuttaneelle: paino laskee, jos koko päivän pitää itsensä kylläisenä, ja jos sen tekee rahkalla ja pähkinöillä, ei sitä miksikään muka-ruuaksi voi sanoa. Perunaa ja läskikastiako sen ruuan pitäisi olla, että se on oikeaa?

Paino putoaa sen vuoksi myös, että kroppakin tajuaa olevansa kylläinen eikä ala varastoimaan energiaa (läskiä) pahan päivän varalla. Omassa laihdutuksessani tuo on se huono puoli, en vaan jaksa aamiaista syödä eikä aamulla oikein maistukaan, enkä jaksa misata tarpeeksi kunnollisia välipaloja, kuten hedelmiä, mukaan.

Syön siis kohtalaisen hyvän lounaan, mutta illalla sitten iskee ruuantarve ja alas menee pari leipää, "jotain pientä", mehuja ja karkkiakin joskus. Karkkia harvemmin, mutta minun kantapääni on tuo jokin pieni suolainen....

Satunnaiset viinilasilliset voisi jättää pois myös, eli vaikka en varsinainen tissuttelija olekaan, niin viikolla silti (ei onneksi joka viikko) tulee joskus istahdettua työkavereiden kanssa töiden jälkeen ja siinä menee se 2-3 lasia viiniä, jotka ovat ihan turhaa. Viikonloppuna sitten enemmänkin, jos hyvää seuraa saa.

Eli summana, paremmin sulla menee ap kuin mulla:-)

[/quote]

Kiitos, juuri tätä ajoinkin takaa. Toivon, että tämä ruokavaliona myös pysyisi ennallaan, tai korkeintaan sellaisena, että ruokamäärät hieman pienenisivät kuitenkaan ilman että tarvitsisi kärsiä näläntunteesta. Viinilasillinen tai kaksi menee mullakin viikonloppuisin, mutta se on niin vähäistä, etten koe sitä ongelmana. Arkena en alkoon koske. :) Suklaa ja mättöruoka ovat mun heikkouksia, mutta vielä tähän asti olen niitä onnistunut välttelemään... paitsi sunnuntaisin. ;) Aina ei silloinkaan kyllä tee mieli.

Kiitos vastauksesta ja oman kokemuksesi jakamisesta!

ap

Vierailija
32/38 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 14:24"]

Aloittaja haluaa vain "luvan" syödä huonosti. Ei häntä kiinnosta pätkääkään tiedot hyvästä ravinnosta.

[/quote]

Kuinka niin? Mikä tässä on "huonoa"?

t. yksi toinen melkein samalla tavalla syövä...

Vierailija
33/38 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin palstailun sijasta voisit olla siellä lenkillä juoksemassa pois niitä läskejäsi, mutta sen sijaan esität täällä kirjoittamalla että "laihdutat" ja syöt "niin terveellisesti". Läski on aina pohjimmiltaan läski, vaikka voissa paistais. Pun intented.

Vierailija
34/38 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 14:47"]

Tämänkin palstailun sijasta voisit olla siellä lenkillä juoksemassa pois niitä läskejäsi, mutta sen sijaan esität täällä kirjoittamalla että "laihdutat" ja syöt "niin terveellisesti". Läski on aina pohjimmiltaan läski, vaikka voissa paistais. Pun intented.

[/quote]

No huh mikä kommentti! Tässä on loistava esimerkki aivan tragikoomisesta av-mammasta! Taisit kyllä huomiota tällä kommentilla vain halutakin - no nyt sitä saat, ole hyvä ja nauti. Mukavampaa päivän jatkoa sinulle. <3

Vierailija
35/38 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita kommentteja! Hyvä ap, sun ruokavaliossa ei ole MITÄÄN moitittavaa! Pari lenkkiä ja muutama salikäynti kuulostaa täydelliseltä :) t: -8kg pudottanut samoilla liikuntamäärillä

Vierailija
36/38 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä läski siellä huutele toisten laihduttamisesta, taisi kateus iskeä, kun menetettyjä kiloja kerrotaan - metsään metsän tavalla:-)

Jostakin syystä tämä ketju onnistui minua taas innostamaan. Päätin, että nyt oikeasti en otakaan kaupasta "niitä tavallisia", vaan kurkkua, kukkakaalia, porkkanoita ja dipiksi kevytkermaviiliä (kai sellaista saa? ellei niin sitten jokin vastaava peli) ja maustan sen itse. Jätän sen muun pienen suolaisen. Hulluintahan tässä on se, että minä oikeastaan pidän vihanneksista, kasviksista ja hedelmistä  kaikkein eniten. Jostakin syystä kuitenkin se salami ja juusto tarttuvat matkaan. Tottakai ne ovat ihanaa syötävää, mutta niin ovat kasvisdipitkin!

Kyse on siis vain asenteesta ja siitä, että totuttuja tapoja on niin aivan helkkarin vaikea muuttaa. Etenkin väsyneenä suoraan töistä kauppaan kävellessä.

Vierailija
37/38 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 15:39"]

Äläpä läski siellä huutele toisten laihduttamisesta, taisi kateus iskeä, kun menetettyjä kiloja kerrotaan - metsään metsän tavalla:-)

Jostakin syystä tämä ketju onnistui minua taas innostamaan. Päätin, että nyt oikeasti en otakaan kaupasta "niitä tavallisia", vaan kurkkua, kukkakaalia, porkkanoita ja dipiksi kevytkermaviiliä (kai sellaista saa? ellei niin sitten jokin vastaava peli) ja maustan sen itse. Jätän sen muun pienen suolaisen. Hulluintahan tässä on se, että minä oikeastaan pidän vihanneksista, kasviksista ja hedelmistä  kaikkein eniten. Jostakin syystä kuitenkin se salami ja juusto tarttuvat matkaan. Tottakai ne ovat ihanaa syötävää, mutta niin ovat kasvisdipitkin!

Kyse on siis vain asenteesta ja siitä, että totuttuja tapoja on niin aivan helkkarin vaikea muuttaa. Etenkin väsyneenä suoraan töistä kauppaan kävellessä.

[/quote]

Ihanaa, jos sinuakin innostaa! Itselläni on kanssa pahin kompastuskivi se, että iltapäivisin töiden jälkeen väsyttää ja tekisi mieli vetää kaikkea hiilaria maan ja taivaan väliltä. Ah, pelkkä sanasi salami sai minut miettimään salamipizzaa, jota rrrakastan... Onneksi rakastan enemmän itseäni ja terveyttäni. Kyllä. Näin ainakin uskottelen, enkä sorru. Ethän sinäkään? ;)

Se on loppujen lopuksi vain ruokaa, hetken nautintoa, joka kestää minimaalisen ajan, jonka jälkeen tilalle tulee tyhjä tunne ja huonot fiilikset. Onko se sen arvoista? Ei ole.

:)

ap

Vierailija
38/38 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silarit? Oletkin siis wt