Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidon Tarpeessa´05~vko35-36

28.08.2006 |

[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]

[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]

[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]

[color=8B4513]************************** **********************[/color]

[color=CD6600]amalia78

Minä 27 ja mies 28 v

Pohjois-Suomessa asustellaan

ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]

[color=FF7F00]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=CD6600]EmmaEmilia-79

Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.

Asumme Pohjois-Suomessa.

Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.

Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.

Miehellä todettu azoospermia, huhtikuussa selviää onko hormoneista ollut apua

asiaan ja miten sitten jatketaan. [/color]

[color=FF7F00]hende

olen kohta 33 vuotias, mies kesällä 35.

Yritystä on ollut puolitoista vuotta.

Kolme keskenmenoa 11/04, 06/04 ja 11/05.[/color]

[color=CD6600]joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=FF7F00]LeiaK

Ikää minulla 36 ja miehellä 40, olemme Jyväskylästä

Minulla leikattu syksyllä 2004 myoomia kohdusta, vuoden alusta 2005 saatiin taas aloittaa raskautumisyritykset.

Joulukuussa 2005 perustutkimukset tehty - kummassakaan ei löytynyt vikaa.[/color]

[color=CD6600]LeiMu

Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.

Asumme Itä-Suomessa.

Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.

Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]

[color=FF7F00] Lupus

Minä 24 v, mies 30 v.

Keski-Suomessa asustellaan

Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä

Eka ICSI 03/06 --> nega

Toinen ICSI 06/06.[/color]

[color=CD6600]Marikukka83

Minä 22 ja mies 31

Pohjoisen ihmisiä ollaan

Vauva haaveena 05/04

Tutkimukset tehty ja hoidot aloitettu syksyllä 2005

3x inssi negaa

syksyllä luvassa ivf [/color]

[color=FF7F00]Mette80

Minä 26 -v. ja mies 29-v.

Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.

Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]

[color=CD6600] miliko

Minä 29v ja mieheni 32v.

Tampereelta olen kotoisin.

Yritys alkoi 10/2004.

Eka inssi 11/05 päättyi keskenmenoon 1/06.

Toinen inssi 4/06, kolmas inssi 5/06. .[/color]

[color=FF7F00]mooli

Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi

Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05

Pk-seudulla asutaan

Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.

1. Inssi 05/06 nega (luget)

2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]

[color=CD6600]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

toinen ICSI helmikuussa.[/color]

[color=FF7F00]Nonna-80

minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.

Asumme Helsingissä.

Pillerit jäi pois 10/03

eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.

Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006

todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]

[color=CD6600]pikkuinenpeikko

Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.

Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]

[color=FF7F00]Pingu-78

Mina 27, mies 29

asustellaan ulkomailla

yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]

[color=CD6600]R-B

Mina 34, mies 30

asustellaan Helsinki

yritysta 05/06

Hoitoja, ei vielä [/color]

[color=FF7F00] SanniAnniina

minä ja mieheni 29v., pk-seudulta ollaan.

Pillerit jätetty 04/04.

Selittämätön lapsettomuus; kummaltakaan ei ole löydetty mitään vikaa.

Silti menossa 8. kierto Lugeja ja 5 Clomi-kiertoakin takana (eli yhdessä ja erikseen näitä). Inssiä kohti taidetaan mennä. .[/color]

[color=CD6600]tirppa71

Minä vm71, mies vm73

viiteen vuoteen mahtuu ainakin

4xclomit

2x inssit 05 negaa

1. IVF tuoresiirto 05 negaa

2x PAS 06 negaa

nyt pakollisella hoitotauolla kun julkisella on niin

pitkät jonot, että saattaa mennä vuodelle 07 :(

Ja esikoista toivotaan... [/color]

[color=FF7F00]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.

Selittämättömästi lapsettomia ollaan

Eka inssi 5/06 nega. [/color]

[color=CD6600]tuupalainen

Tuupa -79 ja mies -77

asuinpaikka Turku

vauva tilattu -03

ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan

hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]

[color=FF7F00]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.

Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.

Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]

[color=FF7F00]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.

Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

[color=8B4513]************************************************[/color]

[color=FFD700][size=2]Päivitykset:

- Plussaonnittelut Varjokkaalle!!![/size][/color]

[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]

[color=CD8C95]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Pillerit jätetty 8/04

ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06

Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]

[color=FFAEB9]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]

[color=CD8C95]keinuhepo

Oon 28v ja mies 24v.

Asustelemme Pirkanmaalla.

Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.

Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002

ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli

teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).

Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille

on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]

[color=FFAEB9]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=CD8C95]Lilli78

Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.

Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.

Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]

[color=FFAEB9]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=CD8C95]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.

Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]

[color=FFAEB9]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=CD8C95]omena78

Minä -78 ja mies -77.

Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Lasta toivottu syksystä 2003

hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]

[color=FFAEB9]pikmin

Olen 28v ja mieheni 29v.

Haaveilemme esikoisesta.

Yritys alkoi 1/05.

Tutkimukset aloitettu: 12/05,

DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]

[color=CD8C95]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=FFAEB9]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=CD8C95]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=FFAEB9]tokkopa

Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.

Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]

[color=CD8C95]vaimonalku

Olen -80 ja mies samaten

joulusta -04 asti on yritystä

ja mitään ei ole edes lupaillut

nyt julkisella puolella lähete menossa

ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin

mennään.[/color]

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän tässä taas kävi. Soitin klinikalle tänä aamuna, kaksi alkiota sulatettu, molemmat selvinneet sulatuksesta mutta eivät ole jatkaneet jakautumista. V*tuttaa niin paljon, eikö tämä paska tuuri lopu koskaan. Alkaa tosiaan olla mitta täynnä..... Pakkasessa on vielä yksi alkio, sitä sulatellaan sitten ensi kierrossa, mutta sekin on heikompilaatuinen.

Sori, nyt ei kyllä jaksa ajatella positiivisesti.

-Lupus

Vierailija
42/71 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas aika taas kulunut, en oo toviin siis kirjoitellut, nyt siis ¿takautuvasti¿ kommenteja! ;)

Miliko: Pahoittelut menkoista, aina se on vaan yhtä peestä! Toivotaan nyt että viimeistään IVF toisi teille sen pienen nykerön! bd

Mette: Samoin sinulle, voimia uuteen yritykseen! Se on kyllä kumma miten se v***tus voi joka kerta nostaa päänsä, vaikka kuinka yrittäis olla valmistautunu pettymykseen...

G: BB on nähtävä joka ikinen päivä!!! ;) Katoin jo ne brittiversiot ja tietysti viimevuotisen suomen bb:n. Tämän vuoden porukka tosin ei musta oo yhtään niin kiva, aika pintaliitojengiä koko poppoo!

Amalia: Olin tossa jo pahoittelemassa menkoista mutta luinkin pidemmälle, eli sulla ei siis vielä oo menkat alkaneet, ymmärsinkö oikein? Ja toivoa on vielä!!!! Meinaatkos testata vielä varmistukseksi vai miten olit ajatellut? bd bd

VM1974: No jo on melkoinen moka käynyt julkisella! Miten tollasia edes voi sattua! No mutta nyt oot ainakin varmasti jonossa, jos tosta nyt jotain hyvää yrittää kaivaa! Joo, toivon tosiaan etten kovin kauaa täällä hillu! =)

Tuittu: Voihan nenä sun tilannetta! Oot varmaan kertonut tosta kilpirauhasjutusta ja muusta, mutta kun oon vasta niin kovin uusi ¿ eli anteeks jos tuun ihan jälkijunassa! Toivotaan että homma saadaan äkkiä kohdalleen ja teillä se tärppi tulisi ¿ hoidoilla tai ilman! Ja kiitos kysymästä, sunnuntaina vetäsin kunnon kännit kun eilinen oli vapaa! Ja voi että sitä oloa seuraavana päivänä ¿ ei kiva! ;) Mistäköhän mä saisin kanssa sen potkun persuuksille että painelisin taas kesän tauon jälkeen salille?

Lupus: Ei voi muuta sanoa kun että koitahan jaksaa! Kyllä ajatukset varmasti pyörivät sellaisissa, että miks?! Sen kun tietäisikin niin hyvä olisi!

Täällä alkaa taas jännitys nostaa päätään, lämmöt on ihan huippukorkealla (37,1-37,2 vaikka yleensä ovat olleet jotain 36,8 paikkeilla tässä kohtaa kiertoa). Mittailin siis vaan ihan varmistaakseni, että ovulaatio on ylipäätään tapahtunut kun tuntemukset on olleet tässä kierrossa sekavia. Tosiaan kp12(-15) jouduin n. ½ tuntia kouristelemaan sohvalla hirveissä tuskissa, vatsaa vihloi tajuttomasti. Ja tottahan siinä toiveet nousi kun oon kuullut mahdollisista kiinnittymiskivuista ¿ vaikka tiedän, kovin ois ollut aikainen vaihe. Mutta ei oo koskaan noin sattunu! On se kyllä kumma mistä sen toivon aina vaan jaksaa repiä, vaikka kuinka järki sanois että pitää himmata!

Näillä siis mennään, mukavaa viikon jatkoa kaikille hoidokeille! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot pahoittelut PASsin epäonnistumisesta..:( :( :( Varmasti ketuttaa oikein kunnolla!! Monen monta rutistusta ja lämmintä ajatusta sinne suuntaan!!

Mikäs nyt on Amalian tilanne? Vieläkö saa peukuttaa?! ;)

Naksulle on myös peukut ylhäällä! Josko olisit ottanut meidän tervetulotoivotuksista onkeesi ja visiittisi täällä jäisikin odotettua lyhyemmäksi..;) bdbdbd

ON: Täällä vielä odotellaan uuden kierron käynnistymistä. kp51 menossa ja ehkäpä sitten huomenna on jo kp1.. Tein negatestin joskus kp30+ kohdalla ja sain lääkäriltä luvan aloittaa terot kp40. VL:n lääkäri epäili, että se tulehdus vaikuttaa kiertoon. Enpä tiedä, on minulla aiemminkin ollut ongelmia kierron kanssa.

Tänään olin ensimmäistä kertaa jumpassa.. Tästä se alkaa..:) Yeah right..:)

-Tuittu-

Vierailija
44/71 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aivan alussa kaikki, miehen spermatutkimuksen tulokset tulivat (nopeita, suoraan eteneviä siittiöitä oli 8% ), seuraavaksi lähete lapsettomuusklinikalle.. Olen vielä kahden vaiheilla julkisen ja yksityisen sektorin suhteen.

Pelottaa ja jännittääkin toisaalta, ja tunteet on aika sekavat.

Niin ja minä olen 29 v ja mies 36 v

Vierailija
45/71 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Lupus, pahoittelut ja rutistus. Epäreilua. Jospa epäonni ja paha mieli palkitaan hyvillä uutisilla seuraavassa kierrossa!!

Helmi - TERVETULOA porukkaan, tosin toivottavasti lyhyeksi aikaa vaan.. :) Meillä nopeasti eteneviä siiitiöitä 0%, hitaita 30%, ekaan inssiin päästään toivottavasti lokakuussa.. Semmoista aaltoiluahan tämä on tunnepuolella, välillä surettaa valtavasti ja välillä tuntuu, että kyllä tämä tästä.

Tuittu - hyvä alku ainaski kuntoilulle! Tilasin aconeja, niillä vielä kopasen ja sit ihmettelen vaan, että mihin täti katosi.. Eli toistaiseksi voi peukuttaa, vaikkei hirmu korkealla toiveet oikeestaan oo. :)

Naksu, menikö mulla ohi, joko sulla on piinailuaika? bdbdb

huiskutuksia,

amalia

Vierailija
46/71 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Lupus, oon tosi pahoillani sun puolesta! Että pitää olla kurja tuuri. Toivotaan, että ensi kierrossa se yksi alkio näyttää kyntensä :) Tsemppiä ja mahtihermoja!!

Meillä on nyt menossa kp 24 / 26-28, ilmeisesti siitä on tullut mulle pysyvä olotila, että menkat eivät pahemmin ilmoittele ainakaan tiputteluvuodon muodossa itsestään etukäteen mitään. Pari viimeistä kiertoa on mennyt niin ja sama tilanne taas. Se on tietty hyvä juttu ja kai siitä täytyy olla ihan tyytyväinen. Nyt ei kyllä tunnu oikeestaan yhtään miltään. No, ehkä maha on menkkoja enteilevästi pömpöllään. Tai sitten olen taas syönyt :) Mutta se on jännä juttu, että tässä kierrossa en ole pahemmin ajatellut koko raskautumista, enkä edes näin piinapäivien päätteeksi ole juurikaan asiaa pohtinut, saati etsinyt merkkejä kehosta. Piste itselleni :) Olikos täällä muita piinailijoita?

Nyt onkin taas mentävä iltatouhuihin ja tuijottamaan BB:tä...

Vierailija
47/71 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko meilläkin sitten hoitona tuo inseminaatio, ja mitä siinä tehdään ? Olen kyllä käynyt netissä tutkimassa kaikkia hoitoja, mutta en ole silti vielä oikein perillä =( Voitko kertoa mitä teille nyt on tehty ja mitä seuraavaksi ? Kiitos sulle =)

Vierailija
48/71 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan, en tainnu tossa aiemmin koopeita laittaakaan... Eli nyt ois menossa kp20-23/25-28. Sen takia noin sekavat luvut kun en tosiaan enää tiedä mistä mun kierto alkaa! Eli sellasta lisääntyvää tuhruvuotoa tuli alkuun pari päivää, enkä siis osaa arvioida mikä on sitten sellaista vuotoa joka lasketaan kp1:ksi. Niin ku tää ei ois muutenkin tarpeeks hämmentävää! Mutta koitan nyt kuiteski vielä pari päivää olla enempiä piinailematta! =)

Mutta mikäs se sun tilanne siis on? ;) Etkö meinaa enää testata? ;) Mä oon just näin malttamaton kaikessa!

Vierailija
49/71 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään muuta en valitettavasti oikein osaa sanoa. Mutta oot mielessä.

Tuittu, myös sun tilanne aiheuttaa empatia-aaltoja;) Voi kun selviäisitte lyhyellä hoitotauolla. Kiva, jos oot saanut kuntoilusta muuta ajateltavaa. Mä hurahdin just tanssimiseen, mutta syön vastaavasti aika tavalla tuhdimmin, etten vaan pääse laihtumaan:) Mielummin pitäis lihoa. Jos vaikka alipainolla ois asian kanssa jotain tekemistä.

Amalia, peukut on edelleen pystyssä. Mulla on muuten ssg ens maanantaina. Kerron sitten oliko kamalaa. Vaikka toivotaan kovasti, ettet siihen joudu.

Kaikille muillekin tsemppiterveiset. Ja sori kun en muista tässä kaikkia, oon pyörinyt täällä (tällä kertaa) niin vähän aikaa, että näköjään vaan jotkut asiat tarttuu mieleen. Eiköhän tämä tästä, kun taas tutuiksi tullaan.

Omaa napaa sen verran vain, että mun mielestä on aika outo tilanne, kun sanoivat kättärillä mulle, ettei me kuuluta lapsettomuustutkimuksiin, kun mä kerran tuun raskaaksi, mutta ei keskenmenotutkimuksiinkaan, koska niitä ei useampia voida todistaa, eikä raskaudet oo kestäneet kuin ihan hetken. Aloin sitten inumaan, että kyllä mä ainakin lääkärin haluan nähdä. Niin että määräs sitten ton ssg:n. Hmm.

Ja sellaisia positiivisia uutisia, että yhdet meidän kaverit sai toissa päivänä viimeisen päälle tarkasti " laskelmoidun" vauvan, ja tietysti raskaus ja synnytys oli megahelppoja. Niin kuin tietysti raskautuminenkin, eihän tollainen ajankohdan valinta muuten onnistuisikaan (oi muistatteko niitä aikoja, kun kuumeilupuolella joku mietti, että pitäiskö joku kuukausi jättää yrittämättä, ettei lapsonen synny väärään aikaan?) Mutta ei muhun iske kuin ihan pienenpieni kateuden peikko. Kun on se niiden vauva niin ihana. Nimimerkillä sitä koko päivän ajatellut:-D

Vierailija
50/71 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvissä ajoin ennen töihin lähtöä...

Helmi - Minäkin aika uusi näissä asioissa, mutta jospa joku korjaa/kautta tarkentaa jos tarvis. :) Jos sulla kaikki ok, ja miehellä kuiteski simpatkin melko hyviä niin todennäköisesti tekevät inssin. Meille sanoivat, että niitä tehdään muutama ja sen jälkeen siirrytään " kovempiin" hoitoihin jos tarvis, meille puhuivat IVF:stä. Ja sen inssin voi tehdä sulle normaaliin kiertoon (jos ovuloit normaalisti) tai sitten avustaa esim. clomeilla. Miehen simpat " pestään" valitaan parhaat ja ruiskutetaan " perille" (sillä paikalla lienee myös joku nimi ;)

Ai niin EE:lle on pitänyt sanoa, kun sitä ovista jahtasit, että meidän lääkäri (julkinen) sanoi, että inssikierrossa ultarataan etukäteen ja oikeaan aikan annetaan irroituspiikki, jonka jälkeen inssi tehdään 36 h sisällä. Tarkottaako se, että ei sit tarvii tikutella, vai tehdäänkö näin aina?

Bilhalle vilkututksia! Kiva kuulla niitä ssg kokemuksia.. Kun jännitän sitä kuiteski..

VM ja Naksu on ihan melkein jo piinailemassa!! :) bdbd Ja Naksu, jospa ne aconit tulee tänään niin vielä kerran testailen. Kyllä minäkin perusmalttamaton, pakko yrittää vähän hillitä itteensä, ettei aina niin korkeelta tipu..

Mukavaa päivää kaikille!!

aamuvirkku a

Vierailija
51/71 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen paikan nimi on kohtu! Hihittelen täällä ittekseni. Olipa hassu juttu! :)

Vierailija
52/71 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimpahan itelekkin hyvät naurut muuten vähän kurjaan päivään!! :)

Vierailija
53/71 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla taas! Oli vahan lomia ja vieraita kaymassa ja vain yleista jaksamattomuutta koko lapsettomuutta kohtaan. 2,5 vuotta on kohta takana, ni alkaa vaha mehut olemaan vahissa. Mutta kohta palataan Suomeen ja pitais se laakariaika varata ni paasis ehka ivf:n...

Eli siita kysymys:

Oon hintoja katellu ja vaestoliitto ja fertinova on huomattavasti muita halvempia ja sijaitsevat samalla suunnalla, joten naitten valilta pitais valita. Tøitten puolesta ois kiva jos paasisin laakarille/hoitoihin iltasella tai viikonloppuna...eli kukas tietais aukioloaikoja???? Se on ny se ratkaiseva tekija...

Tuitulle tsemppia kilpparihoitoihin. Toivottavasti ei tuu enempaa takapakkeja ja paasette takas lapsettomuushoitoihin.

Vai on Mooli ja Varjokas plussanneet!!! ONNEAONNEAONNEA!!!

Lupukselle parempaa sulatteluonnea ens kiertoon. Toivottavasti se vika alkio ois kuitenkin se sitkein db

Muutoinkin vanhoille kamuille heippa taas ja uusille toivotellaan tervetuloa ja toivottavasti myøs pikaisesti tervemenoa!

).( Itte elelen oviksen jalkeista elamaa flunssaisena. Menkkoja odotellaan ens viikon lopulle...

-Pingu-

Vierailija
54/71 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos oikein paljon kaikille lohdutuksen sanoista! Täällä on mieli jo hiukkasen parempi, vaikka harmittaahan tuo edelleen.

Helmille tervetulotoivotukset!

VM1974: Häipyisipä multakin tuo tiputteluvuoto ennen menkkoja... teroluteilla se tosin saatiin kuriin joskus vuosi sitten, mutta nyt tilanne on taas ennallaan. Mitenkäs, tajusiko se täti pysytellä poissa...?

Tuittu: Vai että jumppaharrastusta siellä aloitellaan :) voi kun minäkin saisin joskus aikaiseksi... joko se täti vihdoinkin alkaa tulemaan?

Bilha: Mulla on myös alipainoa, nyt olen vihdoin saanut pari kiloa lisää. Alipaino ei varmasti ainakaan helpota raskaaksi tulemista, tai niin mä ainakin kuvittelen... Yllättävän vaikeeta on kyllä saada paino nousemaan! Millos tuo sun ssg on?

Pingu: teilläkin alkaa Suomeen paluu olla jo lähellä! Varmasti helpottaa päästä hoitoihin pitkän odottelun jälkeen...

Vielä vähän omaa napaa/valitusta: Meillä alkaa olla luovutustunnelmat, tai no miehellä varsinkin. Mies on varma, ettei raskaus tule onnistumaan, ja on masentunut. Syyttää kokoajan raukka itseään huonoksi mieheksi. Itse en oikein tiedä että mitä ajatella, tietysti se yksi pakkasessa oleva alkio vielä katsotaan mutta tällä hetkellä en tiedä jaksanko enää kolmatta icsiä (henkisesti siis).

Eri asia on sitten, että miten pystyy tekemään lopullisen päätöksen hoitojen lopettamisesta... ja hyväksymään sen, että meille ei tule koskaan vauvaa. Huh, siinä onkin tekemistä...

-Lupus

Vierailija
55/71 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moolille oikein paljon onnea PLUSSASTA. Ihanaa jos vihdoin meidän plussa aalto tästä alkaa.

Varjokkaalle myös onnea PLUSSASTA, en muista oonko onnitellut kun en vähään aikaan ole ehtinyt kirjottelemaan.

Moolille ja varjokkaalle molemmille sama kysymys; minkälainen on teidän vointi tällä hetkellä??

Tervetuloa uusille eli Naksulle ja Helmille. Toivottavasti vierailunne jää täällä lyhyeksi. Helmille sen verran, että täällä kyllä oppii kaikki termit ja hoitojen kulut. Itse olen kuulunut pinoo heti alusta lähtien, silloin kaikki termit oli ihan hukassa, mutta sitä mukaan kun omat hoidot alkavat selkiytymään alkaa tämäkin maailma avautumaan.

Tuupalaisella alkaa piikittely ihan kohta mitkä on fiilikset. Itseäni vähän tuo piikittely vähän pelottaa, mutta eiköhän sen kestä. Itseasiassa kovasti jo odotan hoitojen alkua, koska se taitaa meidän tapauksessa olla ainoa mahdollisuus saada lapsi. Luomuplussan haaveet on jääneet ja aikoja sitten kauaksi taakse. Meillä hoitona tulee siis olemaan icsi.

Lupus pahoittelut PAS:n epäonnistumisesta. Itse olen nyt myös alkanut miettimään sitä tosi asiaa, mitä jos meille ei sitä biologista lasta suodakaan. Miten sen oikeasti pystyy käsittelemään ja kuinka rankkaa se oikeasti tulee olemaan. Pahinta ehkä on se kun joutuu kaikille kertomaan ettei meille lasta ole tulossa. Tässä kesän aikana on tullut kyselyitä ja kauhean vaikeaa on ollut kun olisi tehnyt mieli vaan sanoa ettei meille tule lapsia niin helposti, mutta kuitenkaan sitä ei ole pystynyt sanomaan ääneen. Mun mies on myös välillä masentunut siitä ettei meillä ole lasta, mutta kai sitä on pakko uskoa tuleviin hoitoihin ja surra sitten kun on suremisen aika. Olen myös miettinyt kuinka monta hoitoa sitä jaksaa käydä läpi...

Pingu kohta tekin sitten muutatte takaisin Suomeen, niin se aika vaan menee eteenpäin. Me ollaan hoidoissa Väestöliitossa, mä en tosta aikataulusta silleen tiedä, muuta kun kyllä siellä käsittääkseni lauantaisin tehdään ainakin joitain hoitoja, mutta tuskin silloin on lääkäriaikoja saatavilla. Varmaan helpointa selvittää tuo aika kysymys on soittaa molempiin paikkoihin. Mä olen kyllä tykänyt palvelusta, mutta kokemusta vaan tästä paikasta.

BB:tä seurailen minäkin.. Tuntuu jotenkin siltä, että tämän vuotinen porukka osaa pitää hauskaa vaan alkoholin vaikutuksen alaisena... Mutta kyllä sitä joutuu silti katsomaan mutta en kyllä niin orjallisesti kuin viime vuonna.

Tuittu pahoittelen, että sinuun on iskenyt tuollainen ¿paholainen¿ toivottavasti ette joudu pitkäksi aikaan hoitotauolle. Toivon kovasti ettet meitä jättäisi meitä ainakaan kovin pitkäksi aikaan. Mulla on uudessa töissä mukavaa ja aika moista huisketta ollut nyt elokuusta asti. Ei pidä valittaa aika menee nopeasti ja omia asioita ei ehdi paljoakaan murehtimaan.

).( sen verran että täti tekee pois lähtöään. Loppukuussa on aika lääkäriin missä saan kaikki mahdolliset reseptit ja seuraavien menkkojen jälkeen alkaa sitten piikittely ja siitä sitten toivottavasti saadaan kasvatettu monta munista ja sitten jos moni vielä hedelmöittyisikin ja päästäisiin siirtoon asti. Siihen nyt tähdätään ja lokakuussa voinkin sitten aloittaa taas stressailun ja piinailun oikein olan takaa:)

Huiskutuksia kaikille tasapuolisesti

t. joalin

Vierailija
56/71 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lopultakin löysi täti tänne. Hirveätä kiirettä ollu, mutta heti kun vähän ehtii rauhottua niin pahamielihän se, erityisesti, kun nyt piti kuitenkin piinaillakin toista viikkoa. :(

Huiskutuksia,

-a-

Vierailija
57/71 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu edessä ja enää tää ja huominen töitä - jee!!!! Vaikka vähän kyllä huolettaa tää " hätäkutsusijaisena" oleminen, mutta toisaalta vapaa tekis hyvää monen vuoden uurastuksen jälkeen... Katsellaan!

Täällä oli useammallakin ollu vähän luovuttamisfiiliksiä - ymmärrettävää... Täytyy kyl sanoo että eipä sitä itsekään enää uskoisi jos plussan joskus sais, tuskin sitä tajuis piiiitkäään piitkäään aikaan. Ei vaan enää usko että se vauva sieltä joskus tulee... Perusfiilis siis tää, mutta aina sitä pientä toivonkipinää on näin loppukierrosta pidettävä yllä! ;)

Eli siitä omaan napaan: kp23-26/25-28 eikä minkäänlaisia tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Tisut on nyt vasta kipeytyneet viime päivien aikana, sivuilta ja yläpuolelta (?) eli ehkäpä tämä nyt sitten enteilee menkkojen alkua. Vähän kökkö fiilis kun en yhtään tiedä tosta kierrosta, ees että millon odottaa niitä alkavaks - tosin taitaa olla aika monilla sama vaivat?

No, mutta eipä tässä muuta, huomenna ajattelin testailla kun on todnäk megalomaaniset ryyppäjäiset tiedossa, jos vaikka varmistelis voiko ottaa vaiko eikö! ;)

Tulipas itsekeskeistä juttua tänään! Sori!

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
58/71 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMALIA voi surku. Oisin niin mielelläni nähny täällä lisää plussa uutisia. Jaksuja ja iiiisoooo rutistus (((((A)))))

Muiden kuulumisia mun täytyykin ruveta lukeen ajatuksen kans kun oli niin aktiivinen pino, joten nyt tulee hieman omanapainen juttu. Sen verran voisin PINGUlle sanoa, että älä vielä luovuta, täällä on yks hoidokki jolla yritystä takana reilu 5 vuotta ja vielä koitetaan tää yks IVF (meille toinen) ja siihen sitten saakin meidän yritykset jäädä. Vaikka julkisella tarjottaski vielä se kolmas koitos niin mä en vaan enään jaksa. Kun joskushan se lopetus-päätös on tehtävä.

Nyt kuiteski on kp14 menossa neljännessä clomikierrossa ja melkoista nippailua tänään ollutkin mahassa. Pitäs koittaa selättää toi mies jos vaikka sattus oleen tärppipäivä.... Tän kierron jälkeen jätänki lopullisesti clomit rauhaan ja odottelen siis lokakuuta ja tulevaa IVFfää.

Posiitiivisia tuulia puhaltelen kaikille hoidokeille ja plussa junahan tais ollakin asemalla......

Vierailija
59/71 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä taas, palstakamut! Nyt tulee omanapaista tekstiä, mun on pakko purkaa lähipäivien shokkini jonnekin...

Lapsettomuus on tuonut oman mausteensa meillä tavalliseen arkeen ja tietysti myös seksielämään. Jos kieltäydyn mieheni sekstailuehdotuksesta, saan usein kuulla, että kiinnostan häntä vain silloin, kun on tärppipäivät. Siltä osin totta, että toki aktivoidun tärppipäivinä, mutta en nyt ihan selibaattiakaan pidä kaikkia muita päiviä kuusta, olen silloin ehkä kuitenkin passiivisempi aloitteentekijä. No, asiasta on yritetty keskustella, mutta ei riittävästi ja rauhassa, lähinnä keskustelu on ollut mieheni puolelta huutoa, eräänlaista pahanolon purkua sekin.

Mutta mitä löysinkään etsiessäni mieheni työhuoneesta kuusioavainta? Työkalujen joukossa lojui muovinen tekopillu!!! Sorry ruma sana, mutta en osa oikein muuten asiaa kuvata. Ja sitähän se on, ruma, hitto soikoon... löydön tehtyäni odotin pari päivää jännityksellä menkkoja (kierron loppu oli siis käsillä ja tein hädissäni parikin aconin 10-testiä, ajatuksena ' pliis, älä ole positiivinen' ...), kunnes vihdoin tänään menkat alkoivat. HUH! En todellakaan olisi halunnut tähän saumaan mitään " iloista" plussauutista, sillä kai tässä nyt täytyy yrittää selvittää välit ukon kanssa.

Eli rakkaat kanssasisaret: kertokaapa (ken kehtaa, sillä mua kyllä hävettää jotenkin tosi paljon koko juttu, vaikka en mokomaa hökötystä ole kotiini itse tuonutkaan), että onko teillä kokemusta vastaavasta? Ja mitenpä itse kokisitte / olette kokeneet tällaisen? Onko tämä nyt ihan normaalia miesten käytöstä, jota pitää vaan ymmärtää vai voiko tästä pistää liiton katkolle? Että kun asiasta on kuitenkin keskusteltava, niin miten se pitäisi tehdä? Ja tiedän, että syyhän on minun, kun en ole ollut niin aktiivinen...

Nyt en voi kyllä muuta sanoa kuin että voi vittu! Ja sorry taas, oon vähän sekaisin, enkä tiedä, minnehän tätä tuskaansa nyt huutaisi... pari päivää oon nyt ollut vähän etäinen miehen kanssa, nyt lähden just yhden kaverin kanssa vähän " ulkoilemaan" ...

Vierailija
60/71 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksulle eka kyssäri - testasitko???!!! bdbdbdbdbdbdbdbdbdbd

Kiitos Joalin onnitteluista ja kysymästä - mulla on ihan " tavallinen" olo - rinnat kipeet ja turvonneet, mahakin turvonnut, väsy jne...mutta molempia esiintyy myös vaik ei olis raskaanakaan:=)

Saamarin täti kun Amalian löysi!!! HYI!! Mut ajahan se pian pois ja sitten vaan uutta matoa koukkuun niin kuin v-puolen enskapalstalla on tavattu sanoa:=) *hali*

Lupukselle extravoimahali - olet ajatuksissani!!!

Sitten VM:n juttuun...ymmärrän " järkytyksesi" - musta olisi aivan hirveää tehdä samanmoinen löytö...meillä oli ennen vanhaan päinvastainen tilanne; mies ei halunnut seksiä eikä mun aloitteet saaneet mitään vastakaikua. Pienessä päässä haudoin syrjähyppyjä ja taisin kerran hairahtaakin...meillä tosin oli toooooodella pitkä aika (älkää kysynkö kuinka piiiiiiiitkä) TÄYSIN ilman seksiä ja samanaikaisesti puhuttiin vauvahaaveesta...se oli skitsoa.

Jospa yrittäisin kommentoida hiukan selkeämmin:=). Toisaalta on hyvä, että miehelläsi tuollainen apuväline on - onhan naisillakin kaikenmaailman dildoja. Ja teillä mitä ilmeisemmin seksiä on yli suomiperheen keskiverron eli n. 2,5 krt/kk. Hmmm...tavalliselta tuntuu, että puolisoilla on erilaiset odotukset ja toiveet seksin (useuden) suhteen - aika harvalla halut menee joka elämäntilanteessa täysin yksiin. Jospa pystyisitte kummankin toiveista puhumaan ihan asiallisesti ja tulemaan kumpikin hiukan vastaan? Ei se miehesikään seksin puutteeseen kuole:=) Ja ihme toisaalta olisi, jos lapsettomuustilanne ei seksiin vaikuttaisi - ihmisiähän me ollaan! Itse nyt jännään raskaanaollessani, mahtaako miestä seksi kiinnostaa, kun ollaan saatu vauva alulle...

Jaksuja ja iloista mieltä, ikätoveri!!!!

Oon siivonnut hulluna koko päivän, kun huomenna on meidän tönön esittely potentiaalisille ostajille ja uteliaille naapureille :=D - yritän lähipäivinä paneutua ihan kaikkien hoidokkien kuulumisiin!

-mooli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi