Hoidon Tarpeessa´05~vko35-36
[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]
[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]
[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]
[color=8B4513]************************** **********************[/color]
[color=CD6600]amalia78
Minä 27 ja mies 28 v
Pohjois-Suomessa asustellaan
ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]
[color=FF7F00]Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=CD6600]EmmaEmilia-79
Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.
Asumme Pohjois-Suomessa.
Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.
Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.
Miehellä todettu azoospermia, huhtikuussa selviää onko hormoneista ollut apua
asiaan ja miten sitten jatketaan. [/color]
[color=FF7F00]hende
olen kohta 33 vuotias, mies kesällä 35.
Yritystä on ollut puolitoista vuotta.
Kolme keskenmenoa 11/04, 06/04 ja 11/05.[/color]
[color=CD6600]joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=FF7F00]LeiaK
Ikää minulla 36 ja miehellä 40, olemme Jyväskylästä
Minulla leikattu syksyllä 2004 myoomia kohdusta, vuoden alusta 2005 saatiin taas aloittaa raskautumisyritykset.
Joulukuussa 2005 perustutkimukset tehty - kummassakaan ei löytynyt vikaa.[/color]
[color=CD6600]LeiMu
Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.
Asumme Itä-Suomessa.
Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.
Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]
[color=FF7F00] Lupus
Minä 24 v, mies 30 v.
Keski-Suomessa asustellaan
Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä
Eka ICSI 03/06 --> nega
Toinen ICSI 06/06.[/color]
[color=CD6600]Marikukka83
Minä 22 ja mies 31
Pohjoisen ihmisiä ollaan
Vauva haaveena 05/04
Tutkimukset tehty ja hoidot aloitettu syksyllä 2005
3x inssi negaa
syksyllä luvassa ivf [/color]
[color=FF7F00]Mette80
Minä 26 -v. ja mies 29-v.
Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.
Asustellaan Itä-Suomessa.
Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.
Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]
[color=CD6600] miliko
Minä 29v ja mieheni 32v.
Tampereelta olen kotoisin.
Yritys alkoi 10/2004.
Eka inssi 11/05 päättyi keskenmenoon 1/06.
Toinen inssi 4/06, kolmas inssi 5/06. .[/color]
[color=FF7F00]mooli
Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi
Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05
Pk-seudulla asutaan
Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.
1. Inssi 05/06 nega (luget)
2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]
[color=CD6600]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
toinen ICSI helmikuussa.[/color]
[color=FF7F00]Nonna-80
minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.
Asumme Helsingissä.
Pillerit jäi pois 10/03
eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.
Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006
todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]
[color=CD6600]pikkuinenpeikko
Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.
Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]
[color=FF7F00]Pingu-78
Mina 27, mies 29
asustellaan ulkomailla
yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]
[color=CD6600]R-B
Mina 34, mies 30
asustellaan Helsinki
yritysta 05/06
Hoitoja, ei vielä [/color]
[color=FF7F00] SanniAnniina
minä ja mieheni 29v., pk-seudulta ollaan.
Pillerit jätetty 04/04.
Selittämätön lapsettomuus; kummaltakaan ei ole löydetty mitään vikaa.
Silti menossa 8. kierto Lugeja ja 5 Clomi-kiertoakin takana (eli yhdessä ja erikseen näitä). Inssiä kohti taidetaan mennä. .[/color]
[color=CD6600]tirppa71
Minä vm71, mies vm73
viiteen vuoteen mahtuu ainakin
4xclomit
2x inssit 05 negaa
1. IVF tuoresiirto 05 negaa
2x PAS 06 negaa
nyt pakollisella hoitotauolla kun julkisella on niin
pitkät jonot, että saattaa mennä vuodelle 07 :(
Ja esikoista toivotaan... [/color]
[color=FF7F00]Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.
Selittämättömästi lapsettomia ollaan
Eka inssi 5/06 nega. [/color]
[color=CD6600]tuupalainen
Tuupa -79 ja mies -77
asuinpaikka Turku
vauva tilattu -03
ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan
hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]
[color=FF7F00]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.
Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.
Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]
[color=FF7F00]VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.
Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
[color=8B4513]************************************************[/color]
[color=FFD700][size=2]Päivitykset:
- Plussaonnittelut Varjokkaalle!!![/size][/color]
[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]
[color=CD8C95]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Pillerit jätetty 8/04
ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06
Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]
[color=FFAEB9]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]
[color=CD8C95]keinuhepo
Oon 28v ja mies 24v.
Asustelemme Pirkanmaalla.
Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.
Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002
ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli
teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).
Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille
on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]
[color=FFAEB9]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=CD8C95]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=FFAEB9]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=CD8C95]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.
Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]
[color=FFAEB9]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=CD8C95]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=FFAEB9]pikmin
Olen 28v ja mieheni 29v.
Haaveilemme esikoisesta.
Yritys alkoi 1/05.
Tutkimukset aloitettu: 12/05,
DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]
[color=CD8C95]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=FFAEB9]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=CD8C95]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=FFAEB9]tokkopa
Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.
Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]
[color=CD8C95]vaimonalku
Olen -80 ja mies samaten
joulusta -04 asti on yritystä
ja mitään ei ole edes lupaillut
nyt julkisella puolella lähete menossa
ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin
mennään.[/color]
Kommentit (71)
Pikaisesti omat kuulumiset, kun työkiireet painaa päälle ja stressikäyrä on jyrkässä nousussa¿ Eli tänne kuuluu oikeastaan aika huonoa. Kävin kyllä eilen inssissä, mutta en ilmeisesti osaa tulkita niitä #¿>#%/#¤:n ovistestejä oikein, koska menin sinne sitten myöhässä ja munis oli jo ehtinyt puhjeta. Laitettiin kyllä simpat liikkeelle, mutta odotukset on siis nollissa onnistumisen suhteen. En myöskään syö nyt tähän kiertoon niitä lugeja ja sitten ens kierrossa nappaan muutamat clomit ja käyn seurantaultrassa kp. 12 tai 13.
Mutta kertokaapa te viisaammat, että miten tuo oviksen bongaaminen onnistuis ens kerralla paremmin (tai siis ultrassa sen varmaan pystyy sitten ennustamaan ihan hyvin, mutta noiden testien kanssa vaivun kyllä epätoivoon)? Siis kun maanantaina (kp 16) testasin parikin kertaa, niin testiviiva oli jonkin verran (aika selkeästi) haaleampi kuin kontrolliviiva. Tiistaina testiviiva oli hippusen vahvistunut, mutta silti kuitenkin vähän haaleampi kuin kontrolliviiva. Keskiviikkona eli eilen (kp 18) viivat oli mun mielestä lähestulkoon yhtä vahvat ja suuntasin toiveikkaana sinne inssiin ajatuksin ¿parempi mennä vähän etuajassa kuin liian myöhässä¿. Ja sitten lääkäri tuumaa, että myöhässä ollaan tai sitten ovista ei oo tapahtunut ollenkaan. Ihan piruuttani testasin vielä tänään ja jos en tietäisi asioiden oikeaa laitaa niin väittäisin että mulla on nyt vasta h-hetket käsillä, koska vasta tänään se testiviiva oli tosi vahva ja jopa vähän vahvempi kontrolliviivaa. Raivostuttavaa! Toivottavasti sitten ens kerralla onnistuis ajoitus paremmin, mutta nyt harmittaa kun meni tämä hermoja raastava oviksen bongaus ja 400 euroa hukkaan¿
Eli kaikkien oviksentunnistamiskuulumiset ois mulle mielenkiintoista luettavaa, auttakaahan raukkaa kun se ei itse näköjään osaa :) Ja muutenkin huiskutuksia kaikille, palailen taas teidän kuulumisiin paremmalla aikaa!
EE
Ps. Naksu, tervetuloa joukkoon! Täällä myös yksi, joka joskus (usein) innostuu juhlatuulelle :)
Tuittu: Voihan hemmetti minkä tulehduksen nyt sulle lykkäsi!! :( missäs vaiheessa sulla sitten on lääkäri taas, siis tuon tulehduksen takia?
Mulla alkoi opiskelut tällä viikolla, ja jäin opintovapaalle. Nyt kyllä vähän ihmetyttää että saankohan opintotukea ollenkaan, koska olen iltaopiskelija. Opintopisteitä ei siis välttämättä kerry tarpeeksi. Pitänee soittaa pomolle ja anella että jos pääsisi takaisin töihin...
EmmaE: Tuo oviksenbongaus on kyllä todellakin rasittavaa puuhaa. Aika outoa, että nuo testit näyttävät sitten tuon hormonin nousun noin! Itsekin tässä olen tämän viikon testejä tehnyt... tänään oli LÄHES yhtä vahvat viivat, täytyy huomenna vielä testata ja soittaa sitten klinikalle, että ehditäänkö tekemään pas tässä kierrossa vai ei.
Mulle suositeltiin tuolta klinikalta olikohan Clearbluen ovistestejä, jotka näyttävät joko + tai -, niin että viivojen väriä ei tarvitse tulkita. Ostin sitten kuitenkin hajamielisenä noita tavallisia testejä, enkä viitsi käydä ostamassa enää uusia kun aika kalliitahan nuo ovat apteekista ostettuina. Ensi kerralla aion kyllä ehdottomasti käyttää noita parempia testejä, eipähän tarvi tihrustella että minkä sävyinen se viiva nyt sitten on! :)
Toivotaan että nyt kuitenkin tärppäisi tuon teidän inssin kanssa!!!
Jaahas, pitäisi kai alkaa ruuanlaittoon. Seuraatteko muuten BB:tä?
-Lupus
Amalia: Tottahan mä sut muistan! Vai on teilläkin vielä yritys " kesken" ... Mukavaa että täällä on tuttua seuraa, vaikkei siis tosiaan mukavaa ole ettei sitä tärppiä oo teille tullut - paitsi nyt! =) Pihtailetkos siellä hyviä uutisia, joko plussa on pärähtänyt testiin? bd bd
Tuittu on käynyt vakoilemassa! ;) Hauskaa, sittenhän sä jo tiedätkin kuinka neuroottinen mä välillä oon kaikkien oireiden ym. kanssa! =D
Muita en nyt enää/vielä muistakaan nimeltä tm. mutta yritän kovasti saada kiinni tästä!
Eipä tarvi miettiä milloin uskaltaisi testata, sillä ennusmerkit pitivät paikkansa ja menkat ovat aluillaan. Voi hitto, ei onnistunut tämä viideskään inssi! Eilen alkoi pieni tuhruvuoto ja tänään se on jatkunut kovien selkä- ja vatsakipujen kera. Vielä ei ole punaista verta näkynyt, joten taitaa kp1 pamahtaa eteen huomenna. Pitää kai tehdä vielä varmistustesti, kysyvät sitä kuitenkin Avalla ja saan suljettua pois valemenkka-höpinät. Kumma, miten yrittää roikkua kiinni viimeisessä valemenkat-oljenkorressa.
Harmittaa, mutta ei kamalan paljon, sillä edessä on Tays:n ensikäynti syyskuun 22. päivä ja lokakuussa viikolla 40 on aika Avalle IVF-hoitoon. Sama viikko kuin sinullakin Tuupa, eikös niin?! Tarkoittaako Tuupa sumuttelut, että IVF tehdään pidemmän kaavan mukaan? En ole näistä jutuista täysin perillä, joten pitää ottaa selvää. Meidän lääkäri Avalla oli ilmeisesti sitä mieltä, että IVF tehtäisiin jotenkin lyhyemmin tai ilman sumutteluja. Pitää varata aika syyskuun lopulle, että saan reseptit gonalille.
Ja Naksulle tervetuloa! Kiva, että tänne ilmestyy uusiakin ihmisiä, sillä monet näyttävät plussaavan ja siirtyvän o-puolelle. Tuntuu siltä, että minä en täältä lähde kuin kulumalla. ;)
Miliko
Täällä on kanssa yleinen ketutus päällä. Mennään kp1 ja ollaan taas niin pohjalla kuin olla voi. Jos nyt väkisellä jotain hyvää pitää vääntää, niin todennäköisesti ovis sattuu viikolle ja inssi voidaan tehdä ens kiertoon. Vielä siis kaks inssiä edessä, sitten IVF. Joten älä MILIKO huolehdi, on täällä toinenkin kestohoidokki!!
EMMA-E:lle sanoisin noista ovistesteistä samaa kuin tuossa aikaisemminkin esille tuli. Meille myös suositeltiin Clearbluen testejä ja niitten kanssa ei todellakaan ovista tarvitse arvailla. Nyt oli viime inssissä Aconin testit kun apteekista oli Clearbluet loppu ja olin ihan hädässä niitten viivojen kanssa. Tulkitsin kyllä testin oikein, mutta eipä tuolla nyt mitään merkitystä ollut!! Nyt siis pitää taas suunnata apteekkiin, niin ja nyt niille on tullu sellanen digitaalinen testi, sen pitäs olla vielä luotettavampi!
NAKSULLE tervetulotoivotukset. Eikun vaan ahkerasti kirjoittelemaan!
LUPUKSELLE tsemppiä opintielle! Muisti pätkii, mitä alaa aloitkaan opiskella?
Mikäs TUITUN olo on? Vaivaako se tulehdus sua jotenkin? Ja miten se tulehdus ylipäätään huomattiin?
Jokos AMALIA on testannut?? Kuinka ihmeessä voit olla noin kärsivällinen???
Niin ja MOOLILLE tietenkin onnittelut plussasta!
Nyt pitää suunnata ruoanlaittoon! Eilinen oli katastrofi päivä töissä ja ei oikeen illalla uni tullut silmään. Nyt on nukuttu päikkärit ja miehelle pitäs laittaa sapuskaa jos sekin joskus töistä joutus kotiin..
Mukavaa viikonloppua kaikille! Nyt onkin oikein sopivat ilmat käpertyä sen oman kullan kainaloon! ¿Mette-
Piti vielä tulla nopeasti kommentoimaan ennenkuin Lost alkaa. Se on musta niiiiiiin hyvä (ja mulle jännitäväkin) sarja!
Ensin pahoittelut MILIKOLLE!! Pidän silti vielä maltillisesti peukkuja pystyssä kunnes menkat todella alkavat. Jos kuitenkin täti sieltä ilmaantuu, niin onpa kuitenkin hyvä, että teillä asiat menee vauhdilla eteenpäin! *rutistuksia*
EE:llekin monta rutistusta ärsytyksen keskelle! Miten ne testit noin hassusti toimi? Itse en saanut aluksi ollenkaan ovistesteihin plussaa, mutta nyt kun olen ostanut VL:n suosittelemia testejä niin niillä oon saanut plussan aina (siis niinä parina kertana) näkyviin. Toi vinkki Clearbluen testeistä oli aika hyvä.. Minäkin meinaan tulla hulluksi niitä viivoja tulkitessani..:) Peukkuja kuitenkin, tiedä vaikka kaikki kääntyisikin parhain päin!
On niin kiva kuulla myös LUPUKSESTA! Opiskelet siis vain iltaisin? Onko sinulla mahdollista tehdä esim. osapäiväistä työtä jos et saa opintotukea? Tsemppiä oviksen metsästykseen! Montakos huurunenää (Tirppaa lainatakseni) teillä on pakkasessa?
Sain joo aika ikävän tulehduksen ja maanantaiksi olen varannut ajan endokrinologille. Katsotaan sitten mitä se sanoo.
NAKSU: Rohkeasti vain mukaan juttelemaan ja kommentoimaan, niin pääset varmasti nopeasti kärryille kaikista. Tervetuloa vielä kerran!
Lähden viikonlopuksi reissuun, joten voin jo toivotella hyviä viikonloppuja kaikille! Tulehan MOOLI kertomaan veritestitulokset!!
Nyt Lostin pariin!
-Tuittu-
Ps. Pieni gallup käyntiin Big Brotherista.. Katsotteko? Mitä mieltä olette kilpailijoista? Lyhyesti voin itse todeta, että se koko talo on täynnä toinen toistaan typerämpiä, lapsellisimpia ja ärsyttävimpiä ihmisiä.. Etenkin Kari on musta tosi ällö! (ja tässä kohdin jonkun pitää ketoa Karin olevan oma veli tms.:)) Anyway, silti sitä pitää katsoa! ;)
Pahoittelut tädin yllättämälle!!! *huoh* Kyllä se onni vielä meidänkin risukasamme löytää, eikö?!
Rutistuksia!
-Tuittu-
Ps: Tosiaan AMALIA.. Oletko testannut?
Tänä aamuna testasin ja negahan se. TIETYSTI. Kaikista inhottavinta on kun ehtii toivomaan ja niitä iänikuisia oireitakin löytämään. Miksi se täti ei voi vaan tulla kiltisti ajallaan... :( Tämä kai se tässä sitä henkisesti raskainta on.. Ja varsinkin, kun siitä ekasta piinailukierrosta on piiitkä tovi. Kyllä masentaa. Ja sit vielä se tutkimus, nyt taitaa olla ihan sama tuleeko se täti tänään vai vaikka vasta ma, tuskin sitä voidaan anyway tehdä. :( taas. Tekis mieli vaan kirosanoja toistella, mutta säästämpä teidät siltä. ;)
No jos yritän olla optimisti, niin onneksi se lääkäri on ma, toiveissa siis, että päästään pikaisesti eteenpäin kuitenkin.
Palaan myöhemmin teidän kuulumisiin...
amalia
Ekaksi Milikolle ja Amalialle isot pahoittelut ja halit... :( hemmetin tätit ja negat!!!
Mette: Opiskelen amk:ssa liiketaloutta, tarkemmin sanottuna tietojenkäsittelyä. Saas nähdä miten tuo lähtee sujumaan, vähän pelottaa että miten noista kursseista selviää, mutta yritetään nyt ainakin... :)
Nyt sitten toivotaan sulle sitä ovista sopivaan ajankohtaan!!
Tuittu: Opiskelen iltaisin, ainakin toistaiseksi vielä. On vielä vähän epäselvää että saanko tehdä mitään vuoroja vanhassa työpaikassani, mutta jos en saa niin tiedossa on jo muitakin hommia. Sitten varsinkin pitää jatkaa töitä jos joudutaan kolmanteen icsiin...
Mistä muuten tuollainen tulehdus voi johtua?
Oma napa: Ovulaatio bongattu, ja pas tiedossa tiistaina. Luget pitäisi aloittaa sunnuntaina. Tiistaina pitänee sitten vielä aamulla soittaa klinikalle, että onko mitään siirrettävää... pelottaa kyllä aika hurjasti että jos tässä käy taas huonosti (viimeksihän kaikki 4 sulatettiin ja olivat kaikki monitumaisia). 3 niitä siellä pakkasessa kuitenkin on.
JOS ei päästä siirtoon, niin kai se on vielä yksi icsi tehtävä, riippuen mitä lääkäri on mieltä. Sitten saa kyllä riittää (ainakin nyt tuntuu niin).
BB-galluppiin: Oon katsonut, ja porukka ei kyllä ainakaan vielä tunnu yhtä mukavalta kun viime vuonna. Viimeksi porukka oli erilaisempaa (eli joukossa oli erityylisiä/-luonteisia ihmisiä), nyt kaikki tuntuvat jotenkin samantyylisiltä. Mitään suosikkia en ole siis vielä tuosta joukosta keksinyt, jospa sieltä joku persoona nousisi esille.
Hyvät viikonloput kaikille!!!
-Lupus
Voi ei, isot pahoittelut ja lohtuhalit Milikolle ja Amalialle :( Tosi harmillista, mutta jospa niitä (teidän) plussia piti sitten säästellä syksyn varrelle, ettei kaikki tule samalla kertaa ja koko pino katoa plussanneiden puolelle¿ No joo, itse kyllä pyörin täällä vakiojäsenenä varmaan maailman loppuun asti. Ei oo kyllä tässä kierrossa mitään toiveita minkään suhteen, joten siirrän jo katseeni ja toivoni ens kuuhun. Kiitos muuten vinkeistä, ens kerralla ostan varmasti noita Clearbluen testejä ja toivon etten möhli tilaisuutta silloin. Just miehen kanssa juteltiinkin, että miksei ovistesteissä voi selkästi lukea ¿nyt¿ tai ¿ei vielä¿ mutta tuo + ja ¿ on myös aika hyvät vihjeet siitä miten pitää toimia :) Oon vaan aina käyttänyt noita halpistestejä enkä tajunnut että muunlaisiakin on olemassa. Koska tää tilanne nyt on mikä on niin ajattelin kyllä viikonloppuna juhlia ihan normaaliin tapaan ja olla niin kuin koko inssiä ei ois tapahtunutkaan. Ens viikolla olenkin useamman päivän reissussa, joten en silloin pysty tänne kirjoittelemaan, mutta olen hengessä mukana tietysti kokoajan. Nyt takaisin töiden pariin, hyvää viikonloppua kaikille!
EE
...BB-gallupiin piti vastaamani, että kyllä seuraan :) Ja samaa mieltä kuin joku muukin, että liian samanlaista porukkaa tuntuis tänä vuonna olevan mukana. Kaikki nuoria, kauniita, sinkkuja ja Etelä-Suomesta eli kaikin puolin kaukana minusta :) Mutta ihan hauskaa on taas seurata kun ne koheltaa siellä. Heh, jotain iloa elämään.
Mää oon kans seurannu BB:tä. Eilenki nauroin ihan hulluna! Aika hölmöjähän ne on kaikki. ;) Tällä hetkellä mun suosikki on Jenni. Se on ainut joka ei oo ärsyttäny vielä kertaakaan. Mutta katotaan, saattaa suosikki vaihtua ihan yhtäkkiä.
Mun kummityttö 1 vee tulee meille yökylään! Oon ihan innoissani. Tai tulee tietty myös sen vanhemmat eli mun veli ja sen vaimo. Tosi kivaa. oon yrittäny nostella tavaroita korkeemmalle, ettei pääse tyttö loukkaan tai rikkoon astioita ym. Ja mies lupas tehä herkkuruokaa, eli mukava päivä tulossa!
Vilk vilk kaikille! :D
Miliko, pahoittelut ja rutistus. Onneksi teillä ivf häämöttää jo ihan lähellä.. :) Ihan outoa ja ihmeellistä kaikki nuo sumuttelut yms. mutta kyllä ne varmaan äkkiä selviää kun/jos niiden aika koittaa..
Lupus, mikä se pas on, tai miten eroaa ivf:stä? Jostain kyllä yritin lukea, mutta eipäs siltikään selvinny.. Paljon peukkuja tiistaille! :)
EE, ihmeellisiä noi testit joo. Mä aconeja käyttäny, enkä tiedä oonko oikeestaan ikinä saanu vahvempaa viivaa, jotakuinkin yhtävahvoja vaan... Ei kai ne ois niitä simppoja laittanu matkaan jos tilanne ois toivoton!! :)
Metelle pahoittelut tädinryökäleestä kans. Ja kiva kun jotain positiivistäkin löytyy, kp1 on kai aina se pahin päivä..
tuupalaisella on mukava ilta tulossa! Kiva! Meidän kaikki suunnitelmat meni mönkään, joten päätettiin kattoa leffoja vaan..
Tuitulle peukkuja maanatain lääkäriin!! Jospa saat hyviä uutisia!!
Täti ei oo vieläkään löytäny mua. Melkein viikon olen jo kärsinyt " kuukautiskivuista" tosi outoo ja ärsyttävää. kp 35. Ja ehkä ärsyttävintä, että tottakai selailin kaikkia vanhoja pinoja apteekin omasta testistä ja siitä miten se ei kaikille oo näyttäny plussaa. Turhaa itsenstä kiusaamista..
Empäs muista oliko vielä muuta....
Vilkutuksia Naksulle! Ja kaikille muillekin mukaville hoidokkikamuille!!
Kivaa viikonloppua,
amalia
Heippupeippu palstakamut!
Aluksi Moolille miljoonasti onnea, kylläpä tässä pinossa on yhtäkkiä vilkasta! Toivotaan, että saat taivaltaa ilman turhia mutkia seuraavat 9 kk aina sinne palkitsevaan maaliin asti!
Ja heti perään pahoittelut Milikolle ja Amalialle. Hitto, että on ärsyttävää herätellä toiveita ja sitten ei kumminkaan...omallekin kohdalle joskus sitä sattunut, on tosi ikävä juttu! Amaliallahan on tosin vielä mahkuja...mulla on kans käsitys, että apteekin oma ei ole maailman herkimmästä päästä. Kuulostellaan, kuin homma päättyy...
Voi surku Tuittu, kylläpä oli rankka juttu toi sun tulehdus! Täällä on peukut pystyssä, jotta josko hoidot ei nyt sitten kuitenkaan ihan niin pitkäksi aikaa pysähtyisi. Superhermoja sulle! Ja kiva, kun pidät pinossa elämää - itse olen ollut tosi laiska kirjoittamaan. Kun oikein mitään ei ole meillä tapahtunut, niin en ole osannut kirjoitellakaan.
On meillä yksi kökkö kokemus tässä julkisen puolen touhuista. Kävin siis viime huhtikuussa julkisella puolella ilmoittautumassa jonoon, koskapa neljän inssin jälkeen todettiin, että seuraavaksi pitäisi tehdä ivf ja siihen ei meidän rahat yksityisellä riitä. Viime viikolla olin sitten lääkärillä menkkakipujen takia ja kysäisin, että onkohan vielä pitkä aika hoitoon pääsyyn, niin kuulin, ettei meitä ole laitettu edes jonoon!! Olin ihan sanaton enkä älynnyt pyytää meille edes joudutusta, mutta nyt meidät sitten ainakin sinne jonoon laitettiin. Että tiedä nyt sitten, kauanko tässä odotellaan kutsua. Että ketuttaa!!
Tuupalaiselle onnea hoitoihin! Toivotaan, että eka hoitokierto riittää!
Tervetuloa joukkoon, Naksu! Ja niin kuin näissä piireissä on tapana, niin toivotaan, että joudut olemaan seurassamme vain vähän aikaa :)
Mun ei ollut tarkoitus seurata BB:tä tänä(kään) vuonna, mutta yhtäkkiä huomasin sen mainoksessa yhden lapsuudentuttuni joukossa mukana, joten pakkohan sitä toilailua on ollut toisinaan katsoa. Aika tasaista sakkia ja kaikki yhtä pöhköjä.
No joo, täytyy tästä lähteä siivoamaan keittiötä. Mulla on nyt kp22 menossa eikä tunnu miltään. En viikon lopulla on taas tädin aika ja sitten tulee taas uusi kierto...niin tää elämä nyt tuntuu menevän.
Mukavaa viikonloppua teille kaikille, ihanaa, että tämä palsta on olemassa!!
Ja Milikolle ja Metelle pahoittelut. Oon miettinyt, että tässä puuhassa ois parasta olla viimeisen päälle pessimisti, kun niinhän sitä sanotaan, että pessimisti ei pety. Vaan niin se on, että ei musta pessimistiä saa tekemälläkään, eikä tohon pettymiseen totu, ei sitten millään. Siksipä rutistuksia teille!
Amalia: mulla oli menkat myöhässä ja pitkään menkkakipuja (yleensä vain yhtenä päivänä ennen menkkoja) ennen kuin mulla oli viimeisin varhainen keskenmeno. Toivon tietysti, ettei sulla oo kyse siitä ja täti pysyykin poissa. Mutta sekin on yks vaihtoehto ja sikäli tietysti mukava, että jotain tapahtuu kropassa kuitenkin, ja hoitoja voi sitten suunnitella sen mukaan. En halua herättää turhia toiveita, mutta entä jos testaisit herkemmällä testillä? Pian, mahdollinen plussa kun saattaa kadota aika nopsaan, jos km uhkaa. Mitä en siis tosiaan toivo!
sekavasti sepustaa Bilha, joka on alkanut katua sitä, että on säästellyt testeissä
Bilha - kiitos vinkistä!! Täytynee vielä testailla, mikähän apteekin testi olis herkin? Kun ei tähän hätään ehdi niitä aconeja tilaamaan. Jotenkin mustakin tuntus lohdulliselta/positiiviselta jos jotain elämää kuitenkin olis - ja tahtoisin sen tietää...
Ja VM tosi kurjaa, että ette edes olleet jonossa. Soita perään ja pyydä, että kiirehtivät, varsinkin jos teidän suunnalla on pitkät jonot!
Hei taas..
amalia
Amalia; mun mielestä monista apteekeista saatava Acon early detection kasettitesti tai herkkä clearblue (testi, johon tulee " plussa" ) on hyviä!! Jänskättää sun maanantain lekurikin!!
Ja Tuitulla kans lekuri, tsemppiä!!
VM; tosi tyhmää, että ette olleet edes jonossa...nyt vaan tiukkana niille, jaksuja***!!!
Kiitos kaikille ihanille kamuille onnitteluista, eilisen verikoe oli plussa, klinikalta eivät kertoneet tulosta, sanoivat vaan, että vahva on. Ihan on epätodellinen olo!
Vilkutuksia kaikille kovasti!!!
-mooli
Hyvää viikonalkua kaikille Hoidokeille! Ollaan kaikki oltu sen verran kiireisiä viikonloppuna että meidän pino oli pudonnut jo toiselle sivulle. Ihan joutui etsiä sitä..:)
Mutta ensin teidän kuulumisiin:
MOOLILLE nyt sitten virallisesti onnea plussan johdosta! On tosi ihanaa että tännekin pinoon noita plussia alkaa pudota! Koskas sinulla on ensimmäinen ultra? Ja saanko muuten päivittää sinut plussanneeksi? :)
LUPUS: Tsemppiä huomiseen siirtoon! Uskon ja toivon kovasti että pääsette siirtoon asti ja kaikki alkiot on selvinneet sulatuksesta! Ja tietenkin kaiken kruunuksi olisi MEGA ihanaa, että pääsisit parin viikon päästä syksyn plussajunan jäseneksi! bdbdbdbbdbd Niin ja tämä minun tulehdus on viruksen aiheuttama ja vaan minussa muuntunut tällaiseksi riesaksi.
EE: Kärsivällisyyttä piinapäiviin, tiedä vaikka tulos kuitenkin yllättäisi positiivisesti..:) Oliko onnistuneet juhlat viikonloppuna?
Miten meni TUUPAN viikonloppu sukulaisten kera? Vielä muutama päivä ja pääset sinäkin tositoimiin.. Vau!
AMALIALLE pahoittelut negsta..:( On se niin ärsyttävää, että ehtii jo toivo herätä vaikka miten olisi pessimisti ja sitten paukahtaa kuitenkin nega testiin! Olitko kuitenkin tänään lääkärissä? Mitä sanottiin?
Kiva kuulla myös VM1974:sen kuulumisia! Onpa ikävä tuo sinun julkisen jonotus-juttu! MUR! Ikään kuin tässä ei olisi odoteltu ihan tarpeeksi ilman niiden sotkujakin. Eipä muuten täällä minunkaan navassani mitään tapahdu, kunhan lätisen vain aikani kuluksi..;)
BILHA: Kannattaa varmaan testata seuraavaksi kun epäilet raskautta, niin sitten ne ei ainakaan voi jättää sinua enää tutkimatta. Noi jatkuvat keskenmenot on kyllä ikäviä..:(
Miten NAKSUN vkl meni? Tulikos juhlittua yhtään? ;)
Miten on JOALININ uusi työ lähtenyt käyntiin? Onko ollut kivaa?
Joko TIRPPA laskee päiviä seuraavaan IVF:ään? Kohta se lokakuu onkin edessä!
Sitten oma sekalainen napa..
Kävin siis tänään endokrinologilla, joka on siis kilpirauhasvaivojenkin erikoislääkäri. Toiveissa oli, että hän peruisi diagnoosini, mutta eipä niin käynyt. Tulehdus itsessään on nyt mennyt ohi niillä tulehduskipulääkkeillä, joten ei kortisonikuurille sentään tarvitse. Mutta se on sitten eri asia, miten se tulehdus on vaikuttanut kilpirauhasen toimintaan. Kävin antamassa jo yhden verinäytteen ja keskiviikkona loput kolme. Tällä hetkellä minulla on laajentunut kilpirauhanen (molemmat) ja epäilys vajaatoiminnasta. Ensi viikon maanantaina saan lopulliset verikoetulokset. Hoitoja ei tämänkään lääkärin mielestä kannata jatkaa ennen kuin kilpirauhanen on kunnossa. Hoidot menevät muuten häntä lainatakseni ¿kankkulan kaivoon¿. Hän puhui taukona muutamasta kuukaudesta vuoteen, riippuen siitä miltä veriarvot näyttää ja miten mahdollinen lääkitys saadaan kohdalleen.
Joten ainakin ensi viikon maanantaihin olen joukossa mukana, täytyy sitten harkita asioita uudestaan, jos hoidot jää pitkällekin tauolle.
Muuten ei kuulu mitään uutta.. kp50 on tänään ja eilen nappasin viimeisen teron. Jos ne toimii kuten ennen niin huominen kääntyy kp1 suuntaan. Mutta en kyllä usko ennen kuin sen näen..:) Viikonloppu meni muuten aika kiireisesti. Oltiin lauantaina setäni hautajaisissa ja sunnuntaina nähtiin Amerikasta lomalle tullutta uusinta kummilastamme. Hän on niiiiiiin ihana!
Viime viikolla muuten hain jäsenyyden läheiseen kuntoklubiin.. Saa nähdä tuleeko siellä käytyä vai olenko pysyvästi jämähtänyt sohvaperunaksi! (tosin tästäkin voi sitten syyttää vajaatoimintaa..;))
-Tuittu-
Niin se taas alkoi uusi viikko... :)
Mooli -virallisestikin nyt sitten ONNEA!! Nyt vaan nautit kasvasata masusta!
Tuittu, toivottavasti pääsette mahdollisimman pian takaisin hoitojen pariin! Sormista ja varpaistakin peukut pystyssä teidän puolesta. Mikä sulla pitkittää tota kiertoa (mulla menny ohi)? Kun hurjat kp:t jo menossa! Mitenkähän mäkin saisin kuntoiluintoo...
Kävin siellä lääkärissä, ihan ok, ei tosin juurikaan mitään uutta. (Lääkäri huomautti, että sullahan on termit. ym tietoutta tosi paljon - täältä kyllä paljon oppinu). Se aukiolotutkimus pitää tehdä kierron alussa, nyt kp 37, eli uusi aika varattava, onneksi kuulemma pääse parin päivän sisällä varauksesta. Ihmetyttää tämä kierto, ei ikinä oo ollu näin pitkä, ja menkkakipuja edelleen. Sit ssg:n jälkeisessä kierrossa tehdään inssi. Lisäksi sanoi, että hieman rakkulaiset munasarjat, mutta ei haittaa kun säännöllinen kierto (siis normaalisti). Tosi paksu limakalvo ja kilpirauhastakin se jotenkin näki (ei ymmärrä), nämä kuulemma hyviä asioita. Sitten se puheli, että jos sattuisitkin olemaan raskaana ja toisaalta, että sitten inssien jälkeen ivf. Eli semmoinen tunne että kaikki tosiaan mahdollista tässä touhussa.
Tulipa sekava ja omanapainen selostus...
Mukavaa viikonalkua ja " kuulumisiin"
amalia
Lupuskin on palannut maisemiin! Onko sinulla jo opiskelut alkaneet? Jäitkös nyt kokonaan töistä pois? Tsemppiä oviksen metsästykseen!
Tuupa.. Niinpäs se olikin.. Muistin jotenkin, että menette 9.päivä sinne suunnitteluun. Mutta nythän teillä on jo sitten ensimmäinen IVF ihan nurkan takana. Vau! Ootko muuten viihtynyt uudessa työpaikassasi?
Joo.. Tuittu se roikkuu palstalla illat pitkät. Minusta on tullut tämän sairastelun takia ihan sohvaperuna.. Blaah! :(
-Tuittu-
Ps. Mooli.. Jäi tosiaan se " tulinen seksi" kokeilematta.. Ei oikein sytyttänyt sillä hetkellä..;)