Milloin miehen pitäisi teidän mielestä kosia (kolmikymppiset avoliitossa)
Ollaan seurusteltu 2,5 vuotta ja ollaan kolmikymppisiä. Vuosi ollaan nyt asuttu yhdessä ja kaikki mennyt hyvin. Koti on yhteinen omistusasunto. Yhdessäolo on ollut vakavaa ekan viikon seukkailusta asti ja mies varmisteli alkuaikoina omaehtoisesti, että haluanhan lapsia ja naimisiin.
Nyt kun mun mielestä aika olisi iän ja vakiintumisen puolesta, mitään ei kuulu. Oon vihjannut vuoden aikana pari kertaa tästä ohimennen ja hyväntahtoisesti, mitään vänkäämistä en ole asian tiimoilta aloittanut.
Kauanko tässä voi hyvällä tahdolla odottaa? Tietty mielessä siintää se, että viimeistään parin vuoden päästä pitäisi aloittaa lastentekohommatkin ja mielellään olisin ennen sitä naimisissa.
Onko arvon av-mammoilla viisaita neuvoa: miten asiaa voisi edistää, ja kauanko te jaksaisitte rauhassa odottaa, vai ottaisitteko kovemmat aseet käyttöön :)
Kommentit (44)
Kosinta tehdään ennen kuin asutaan yhdessä! Kukaan itseään kunnioittava nainen ei muuta miehen kanssa asumaan, jos häntä ei ole kosittu. Eikä kukaan itseään kunnioittava mies kosi naista, jonka vierestä herää aamuisin kuukausien ajan.
Minusta on turha itkeä kosinnan perään, jos on yhteinen asunto ja eletään yhdessä. Silloinhan nainen on toimillaan kertonut, että hyväksyy tulevansa naiduksi, vaikka ei ole avioliitossa.
Voi ei. Et kai vaan, ap, ole kontrollifriikki :/ Seurustelua tämän verran, josta yhdessäasumista tämän verran. Siitä naimisiin, hmm, tämän ajan päästä, ja sitten olisi lapsen vuoro. Ei kai vain "your-almost-husband-to-be" ole tullut toisiin aatoksiin kontrollisi alaisena, eihän, oh no...
Miehiä linjoilla?! Olisi erittäin mielenkiintoista kuulla miehinen mielipide!
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 21:22"]
Olen toisella kierroksella ja minullakin se meni nuorena silloin kauan sitten juuri noin: "ei meillä mitään kosintoja - ihan vaan yhdessä sovittiin - katottiin vähän kalenteria - sillai se vaan sovittiin". Nyt elän uudessa suhteessa ja tuo ap:nkin käymä keskustelu siitä, mitä elämältä ja tältä suhteelta haluaa, on käyty jo varhaisessa vaiheessa kotoisasti keittiön pöydän ääressä. Olemme molemmat valmiit uuteen yritykseen avioliitossa. Kerroin, että tällä kertaa toivon minua kosittavan :) Minusta siinä ei ole mitään väärää.
[/quote]
Toivot kosittavan? Miksi? Että voit sanoa ei? Olet jo sanonut miehelle kyllä, joten jos hän kosii, niin vastaus on loogisesti ei, koska olet muuttanut mielesi. Muutenhan se eka keskustelukosinta olisi yhä pätevä.