Millaiset 25-40-vuotiaat ihmiset eivät ole Facebookissa?
Kommentit (58)
Minua ahdistaa olla koko ajan tekemisissä jonkun kanssa. MIinulle riittää kun hengailen töissä tai vaikkapa kahvilla kavereiden kanssa, mutta kotona ja tietokoneella haluan olla rauhassa, realiaikaisen viestittelyn ulottumattomissa.
m 27
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:53"]
Mun mies. Sitä ei voisi vähempää kiinnostaa, että kuka meni vessaan tai ei mennyt tai kenen muksu kaatoi jugurtit pöydälle.
[/quote]
Sulla on omituisia fb-tuttuja.
Sosiaaliset erakot, mielenterveysongelmaiset, erikoisuudentavoittelijat.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 22:43"]
En kuulu siksi koska FB on pelkkä suuri Juoruilukerho jossa puhutaan lähinnä vain p*skaa päivästä toiseen, nuoret ihmiset esittelevät selfieitään ja luulevat olevansa vähintäänkin julkkiksia, nelikymppiset käyttävät teinikieltä ja haluavat myös olla niin kovasti esillä. Narsistien sivusto lähinnä vain, ne jotka eivät pidä itsestään meteliä, eivät käyttäydy noin. Viesteillä voi myös kiusata toisia ihmisiä, myös vieraita ja fb on täynnä feikkiprofiileja. En myöskään pidä ajatuksesta että kaikki kumminkaimat, entiset koulukiusaajani ja exäni tarkkailisivat minun profiiliani, kuviania ja tietojani vapaasti kaiken aikaa. Kuten he tekivät kun sinne kuuluin. Miksi tarjoaisin tällaista kaikkea informaatiota ihmisille, jotka kuuluvat menneisyyteeni?
En näe mitään hyvää syytä kuulua ko. kaatikselle.
[/quote]
Sinulla on todella omituinen käsitys Facebook-vuorovaikutuksesta. Vähän niin kuin uskis koettaisi kuvitella eroottista elokuvaa.
Koska ei vaan huvita. En tunne ehkä tarpeeksi mielenkiintoisia ihmisiä enkä koe itsekään olevani niin.
Poistuin vähin äänin. En kaipaa tyhjäpäisiä tilapäivityksiä enkä muitakaan jakoja, joita tosielämän fiksutkin ihmiset sinne suoltavat. LinkedIn riittää hyvin.
Onneksi olen 49-vuotias nainen, joka ei kuulu facebook:iin niin ei edes tsrvitse perustella moista hömpötystä ja turhaketta.
Minä, 26 vuotta Internettiä käytttänyt jonka mielestä netti pilattiin webillä. Irc ja newssit riittivät sosiaaliseksi mediaksi...ja ihan hyviä nettideittejä ircin kautta sai, naisten "laatu" oli aika korkea kun ihan jokapirjo e ei päässyt nettiin eikä jokajamppa ollut mesecämittämässä "ikämisasutcuppicoco"
Minä. 40-vuotias it-alan konsultti, jota ei kiinnosta ihmissuhteet yleensäkään, ei livenä eikä virtuaalisena.
Minua ihmetyttää ihmiset jotka tällaisilla keskustelupalstoilla valittavat että he haluavat olla tavata ihmisiä kasvotusten eli livenä tai että heillä ei ole aikaa olla fb:ssä. Sitten kuitenkin on aikaa notkua tällaisilla palstoilla eli mieluummin keskustellaan ja kirjoitellaa kasvottomien ja tuntemattomien kanssa kuin omien kavereiden tai sukulaisten? Itselleni on ainakin omat kaverit tärkeämpiä kuin jotkut tuntemattomat täällä keskustelupalstalla, jos minulla olisi aikaa vähän niin jättäisin(esim. kahvitauko) tämän palstan pois ja käyttäisin vähän aikani ystävien ja tuttujen kuulumisten seuraamiseen ja terveisien laittamiseen. Monilla tuntuu olevan myös aikaa blogien seuraamiseen, miksi on tärkeämpää seurata jotain blogijulkkista mutta ei omien kaverien tekemisiä?
Minulle tulee mieleen ylpeys ja kateus kun teidän vastauksia lukee. "En halua lukea kun ystäväni on käynyt matkoilla tai harrastaa liikuntaa". Olisitte iloisia kaverin puolesta jos tapahtuu jotain mukavaa mutta ei, pitää olla kateellinen...
Tyhjänpäiväisiä, fb:ssähän voi valikoida mitä lukee, voi hypätä yli jos joku juttu ei kiinnosta. Kyllä niitä tyhjänpäiväisiä kuulumisia voi livenäkin kertoa, eräs ystäväni kertoo aina kymmenen minuuttia jostain katsomastaan elokuvasta, kertoo koko juonen käänteinen.
Sellaiset ihmiset, jotka haluavat pitää elämänsä yksityisenä, ja joita ei kiinnosta muiden tekemiset kuin irl.
Epävarmat ihmiset ovat fb:ssä. Pelkäävät jäävänsä jostain paitsi, jos eivät siellä ole.
Facebook on hyödyllinen yhteydenpito- ja kuulumistenkertomispalvelu, jota voi käyttää tai olla käyttämättä omien tarpeidensa mukaan. Vähän kyllä naurattaa näiden Facebookista periaatteen vuoksi irti pysyttelevien tarve mustamaalata palvelua ja sen käyttäjiä.
Ei kiinnosta lukea muiden tekemisiä eikä ole aikaakaan usein. Luen ennemmin kirjaa vaikka. En kerro kaikkia asioitani kaikille, joten mitä sinne päivityksinä laittaisin? Menin töihin, vaihdoin vaipan lapselle, katsoin tv:tä???? Tai lukisin vastaavia kommentteja muilta??? Osaan netistä etsiä itseäni kiinnostavat uutiset ihan itse. Jos haluan tietää mitä jollekin kuuluu niin ihan soitan tai kirjoitan sähköpostin henkilökohtaisesti. En halua viestiä massana kaikille tutuilleni. Enkä halua itsekään kuulua kenenkään "kaverina" massapostituslistalle.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 12:29"]
Facebook on hyödyllinen yhteydenpito- ja kuulumistenkertomispalvelu, jota voi käyttää tai olla käyttämättä omien tarpeidensa mukaan. Vähän kyllä naurattaa näiden Facebookista periaatteen vuoksi irti pysyttelevien tarve mustamaalata palvelua ja sen käyttäjiä.
[/quote]
Joo, ja mua huvittaa sun vastaava käytös :P
Nykyään tuon kysymyksen ehkä jo voisi esittää niin, että millainen ihminen on facessa, suuri osa kyllä, mutta sillä tavalla karrikoidusti vastata siihen sen mukaan miten sitä käytetään. Käyttäjäkatoa on ehkä ollut, mutta yhäkin porukkaa riittää. Kuitenkin facekäyttäytymistä on helppo analysoida/kategorisoida päivitysten mukaan. Esim. Turhat päivittelijät oma ryhmänsä, egobrassailijat omansa. Yms. Minua ei taas kiinnosta se turha paskahölinä siellä, ei ole koskaan kiinnostanut. Kamala paikka. Jotenkin en ole koskaan mieltänyt paikkaa tyylikkäiden ihmisten paikaksi. Johtunee osittain facemokista.