äiti pakottaa menee rippikouluu
Tilanne on nyt se, että mulla ois ens kesänä rippikoulu (tai talvella, riippuu mihin riparii haluaa) mut en halua sinne! Äiti pakottaa mua sinne kiristämällä,uhkaamalla, yms.. Mun perustelut, jotka oon sanonu jo äidillekkin:
-en koe tarpeelliseksi mennä jeesustelemaan,koska en usko jeesukseen.
-mulle tulee kirkossa huono olo
-ahistaa jeesustelut.
-vie aikaa.
-en halua kummiksi
-en halua isoja häitä...
äiti yrittää saaha mua sinne sillä tavoin, että sanoo,et sieltä saa rahaa konfirmaatiosta. Joo, en epäile yhtään, mutta en tarvitse sitä rahaa niin paljon, että menisin riparille. Minua ei syrjitä, enkä ole koulukiusattu,että siksi en uskaltaisi mennä,en vain halua.
Kommentit (66)
Rippikoulu on turhin mahdollinen koulu! Naimisiin pääsee maistraatissa ilmaiseksi. Jeesus on myös taruolento.
Sano äidille et "satan 666" ja papille kans,
Ripari oli nuoruuteni yks parhaita juttuja, suosittelen! Raikkaita, ihania kesämuistoja!
Rippikouluun voi toki mennä jos välttämättä haluaa saada rintansa jonkun papin tai nuoriso-ohjaajan puristeltaviksi.
Noh... Ite oon 9 vuotias mutta tiiän miltä tuntuu ku pakotetaan! Kaikkea kanssa: Mua pakotetaan tekee matikkaa. Jos en tee, niin multa otetaan kännykkä pois. Joo tosi reiluu! :'(
protuleirit kuulostavat melkein omalta uskonlahkoltaan. Ainakin niin aktiivisesti niitä yritetään markkinoida. Jos ei halua mennä riparille, miksi pitäisi ylipäätään mennä johonkin toiselaisen formaatin leirille?
Ei oo pakko mennä, jos ei taho! Mutta jos se toinen formaatti kiinnostaa, niin miksi ei menisi?