Mitä mieltä ootte mun bisnesideasta?
Olen ollut työttömänä nyt kohta puoli vuotta ja alan jo kallistua itseni työllistämisen suuntaan. Olen todella liikunnallinen ja harrastan eri ulkoilulajeja laidasta laitaan. Ajattelin, että pistäisin pystyyn liikunnallisia rentoutusviikonloppuja tarjoavan firman. Tarkoitus olisi viedä porukka vaikkapa johonkin laadukkaaseen luonnonpuistoon, jossa pidettäisiin esimerkiksi polkujuoksukoulu. Kesällä voitaisiin tehdä reissu Yyteriin, jossa suppailtaisiin ja grillattaisiin rannalla auringon laskiessa. Talvella taas mentäisiin tuntureille hiihtovaeltamaan. Näihin ulkoaktiviteetteihin sitten yhditettäisiin aina myös kehonhuoltotunteja kuten joogaa tai pilatesta. Kyseessä olisi all inclusive -paketti, johon kuuluisi myös laadukkaat ja terveelliset ruoat; mahdollisimman paljon luomua, puhdasta ja kotimaista. Yöpyminen hotelleissa (jos sellaisia on tarjolla) tai autiotuvissa tai jopa teltoissa. Matkat jokainen järkkäisi itse.
Miltä kuulostaa, lähtisitkö ystäväsi kanssa viettämään laadukasta aktiviteettiviikonloppua tai jopa viikkoa? Paljonko olisit valmis maksamaan tästä luksuksesta?
Kommentit (110)
Argh, kappalevälit jäivät jostain kumman syystä pois. Koittakaa kestää. 81
Minulle jäi vähän epäselväksi se, että mistä AP saat oman palkkasi? Jos ostat palvelut muilta, niin maksat niistä todennäköisesti lähes normihinnan ainakin aluksi. Onko siis tarkoitus, että otat jotain järjestelypalkkiota ja jos, niin miten paljon / asiakas? Yleensähän pakettien idea on se, että saa halvemmalla, mutta nythän sinä kokoat paketin muilta tuottajilta ja haluat siitä myös rahaa. Ihmiset ovat aika hintatietoisia ja varauksia on helppo tehdä itse netissä. Harva haluaa maksaa sinulle paria kymppiä enempää näistä järjestelyistä, eikä pari kymppiä tule kattamaan sinun kulujasi.
Meinaatko myös lähteä itse mukaan näille reissuille? Jos, niin kuka maksaa sinun majoitukset, matkat ja ruuat? Lisäksi jos olet mukana reissussa jossain vaelluksella, et sinä aikana pysty esim. tekemään myyntiä ja vastailemaan puhelimeen.
Miten aioit markkinoida yritystäsi? Siihenkin tarvitaan rahaa, kuten myös asiakkaiden hankintaan. Oletko selvittänyt sen, mitä laki sanoo pakettimatkojen järjestämisestä?
Opetelkaa lainaamaan oikein. Vaikealukuista.
Kuten jo ketjussa on aiemmin tullut ilmi, Suomi on vaan liian pieni kansa ja markkina-alue.
Toinen mikä tässä minun näkökulmastani mättää on, että liikunnallisesti niin aktiiviset ihmiset kuin he, jotka haluavat majakalla joogata, ovat todennäköisesti aika itsenäisiä järjestämään menemisiään ja tekemisiään. Jenkeistä, Aasiasta, Venäjältä jne. voisi riittävä asiakaspohja löytyä, mutta suomalaisista tuskin.
Lisäksi noin näppituntumalla valmismatkailu pikemminkin vähenee kuin kasvaa. Ihmiset keskimäärin haluavat itse päättää, milloin joogataan, missä syödään ja vaikkapa jo 15 ihmisen ryhmään mahtuu kovasti monenlaista haluajaa. Tarpeita voi olla vaikea sovittaa yhteen.
En maksaisi. Lisäksi ihmettelen toteamusta "suomalaiset haluavat tehdä kaiken itse". Miksi eivät, ainakin minä olen ikävä kyllä todennut, että niin saa parempaa ja silloin kun haluaa.
^ totta. Suomi on loppujen lopuksi aika vanhanaikainen maa siinä mielessä, että suurin osa väestöstä ei ole valmis maksamaan ylellisyydestä. Ei tarvitse olla edes mikään luksusmatkailu-palvelu, vaan vaikkapa kahvittelu, ulkona syöminen ja leffassa käynti kuuluu samaan nippuun. Mielummin käydään tarjousmatkalla kanarialla/omatoimimatkalla virossa, ja turhaa sitä ravintolaankaan syömään kun kotona on muusia ja soosia.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 01:10"]
^ totta. Suomi on loppujen lopuksi aika vanhanaikainen maa siinä mielessä, että suurin osa väestöstä ei ole valmis maksamaan ylellisyydestä. Ei tarvitse olla edes mikään luksusmatkailu-palvelu, vaan vaikkapa kahvittelu, ulkona syöminen ja leffassa käynti kuuluu samaan nippuun. Mielummin käydään tarjousmatkalla kanarialla/omatoimimatkalla virossa, ja turhaa sitä ravintolaankaan syömään kun kotona on muusia ja soosia.
[/quote]
Ei se nyt ihan noin mene, vertaisin ennemmin hääsuunnittelijaan, kuin ravintolassa käymiseen.
Suurimmalla osalla suomalaisia ei ole ylimääräistä rahaa, meillä ei raharikkaita ihan hillittömästi ole, ja lähes kaikkien vanhemmat tai isovanhemmat ovat eläneet aikoja, jolloin piti säästää kaikesta.
Suomalaisilla on liian pienet palkat tollaseen, ei oo tarpeeksi populaa että saisit hommn pyörimään.
Ei kuulosta kovin kiinnostavalta tai rahan arvoiselta. Enemmän voisi olla kysyntää sellaisille jenkkityylisille luksuslaihdutus/terveysleireille, joissa ollaan useampi viikko ja jotka sisältävät kaiken aina majoituksesta ruokaan (lisäksi tietysti ne ohjatut liikuntatunnit=. Kuka maksaa jostain hassusta viikonlopusta luonnon helmassa, jonne pääsee ilmaiseksikin?
Ap, ideasi kuulostaa hauskalta, ja sille teoriassa voisi olla jonkinlainen asiakaskunta, mutta käytännössä ei. Ainakaan Suomessa näinä aikoina. Viestiesi perusteella sain vähän käsityksen, että olisit "lähtemässä" soitellen sotaan. Roikut ilmeisesti itse paljon joogajien ja muiden (trendi)liikkujien ympyröissä, ja koska ehkä sinä ja muutama tuttusi olisi kiinnostunut tälläisestä ideasta, kuvittelet varmaan monen muunkin olevan? Minua jäi vaivaamaan monikin asia aloitusviestissäsi:
- Miten isoista ryhmistä puhutaan? Parin hengen kaveriporukka vai isompi joukko tuntemattomia?
- Oletko ainoastaan järjestäjä, vai myös paikan päällä mukana, ja kuka maksaa sinun syömisesi ja asumisesi?
- Minkä taitoista porukkaa haet näille patikka- suppaus- ja joogatunneille? Osaatko opettaa jotain lajia alusta asti vai haluatko vain "harrastaa" kyseistä lajia jossain jo osaavassa seurassa?
Näen itse vain kahdenlaisia asiakkaita:
- Jo ennestään joogaavia ym. ihmisiä, jotka harrastavat lajia kavereidensa kanssa ja todennäköisesti osaavat näppärinä aikuisina ihan itse järjestää itselleen halutunlaisen matkan ilman välikäsiä. Jos sinä pystyt järjestämään joogaohjaajan jonnekin Lappiin, niin eivätköhän hekin pysty, jos kovasti sellaisen haluavat. Harva maksaa sinulle työstä, jonka voi itsekin ilmaiseksi tehdä. Ehkä jonkun venäläisen porhon vaimo, jos olet markkinoinut itsesi oikein. Onko sinulla/muilla ohjaajilla riittävää kielitaitoa kv-asiakkaita varten?
- Sitten olisi nämä ns. tavikset, jotka eivät ole ennen jotain suppausta tms. harrastaneet, mutta luulisi, että monen sadan euron ensikosketus lajiin toisella puolella Suomea tuntemattomien kanssa on aika iso panostus. Lisäksi tuntemani "tavikset" ovat ns. normaalina viikonloppuna niin poikki töistä ja kiireisiä kotiaskareiden kanssa, että eivät varmasti lähde minnekään eräreissulle, ellei kyseessä ole pidempi loma, joita kuitenkin on melko vähän vuodessa.
Ongelmia näen myös ainakin seuraavanlaisia:
- Jos olet itse vain järjestäjä, ja hankit välineet yhdeltä, majoituksen toiselta ja ruoat kolmannelta alihankkijalta, olet kovin riippuvainen näistä alihankkijoista. Miten käy, kun joku lenkki ketjussa pettääkin? Täytyy olla runsaasti vara-alihankkijoita. Ja muutenkin, jos olette telttailemassa Lapissa, niin miten meinasit saada paikalle ja säilymään siellä monen henget gourmet-ateriat?
- Miten paljot kuvittelit tienaavasi, kun kuitenkin joudut maksamaan näille alihankkijoille? Joudut myös yrittäjänä tai toiminimenä maksamaan kaikenlaisia veroja ja eläkemaksuja. Niistä ei kovin paljon leivän päälle jää.
- Asenteesi vakuutuksia kohtaan on häikäisevä, "hankkikoot omat". Toki esim. matkanjärjestäjät edellyttävät voimassaolevaa vakuutusta ennen matkaa, mutta asenteesi on ihmeellinen. Ei anna luotettavaa kuvaa sinusta yrittäjänä, jos et näinkin extreme-matkailua varten et aio itse huolehtia vakuutuksista ja vähintään tarjoa niitä asiakkaille. Miten varmistat, millainen vakuutus kenelläkin on? Entä jos ison ryhmän yksi asiakas loukkaa jalkansa keskellä eräpuistoa, ja sinne täytyy tilata kallis sairaskuljetus? Mistä tiedät, korvaako juuri hänen vakuutuksensa sen? Ison ryhmän vakuuttaminen kaikenlaisten extreme-vahinkojen varalta on kallista puuhaa, ja pelkka disclaimer ei anna sinusta hyvä kuvaa, varsinkin kun mainostat täällä itseasi juuri sellaisena "kaikki valmiina/avaimet käteen" -periaatteella, ja näin tärkeän asian jätät asiakkaiden vastuulle.
- Hinta per hlö kaikkine kotimaisine luomuruokine nousee väkisinkin lukuihin, joilla pääsee jo Eurooppaan kaupunki- tai rantamatkailemaan. Mikä olisi hinta, jotka itse tuollaisesta matkasta maksaisit? Itse en maksaisi kotimaan matkaviikonlopusta (1 yö) enempää kuin 150e sis. ruoat, ja silltä rahalla ei ainakaan sinun suunnitelmiesi mukaan saa vielä juuri mitään. Varmaan 400-500 jo saisi, ja sillä rahalla menen mieluummin Eurooppaan. Ja niin varmasti moni muukin.
- Ylenkatsot yrityksiä, vaikka ne ovat niitä, joissa raha liikkuu. Haluat ilmeiseesti opastaa vain truu joogaja-eräjormia, jotka tähäävät mindfullnesiin, etkä mitään rahvasta. En usko, että sinulla olisi oikeasti varaa valita asiakkaitasi, ja tuollainen ylenkatsominen ei ole hyvää bisnestä.
PS. On melkoisen alentavaa ilmoittaa, että et kuitenkaan av-mammoille edes markkinoisi, etkä niillekään, joiden mielestä jooga on jotain venyttelyä. Täällä kun kuitenkin mielipieitä kysyt. Jos tuo on asiakaspalveluasenteesi, niin miettisin ehkä kahteen kertaan ennen tämäntyyppisen yrityksen perustamista.
Kuulostat joltain ituhippihipsteriltä, jonka mielestä olis tosi fantsuu joogata auringonlaskussa valaistumiseen asti, ja vau, saada siitä vielä vähän rahaakin! Mutta kun ei.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:32"]
Kiva idea! Markkinointi kannattaisi ehdottomasti suunnata yrityksille, jotka toisivat sinun asiakkaiksesi työntekijöitään ja asiakkaitaan. Yksityishenkilöille tällainen palvelu voisi tosiaan olla liian kallista, ellet sitten tarjoaisi jotain lajikursseja. Suosittelen että liität tähän suunnitteluusi vielä life coachingia ja mindfulness-valmennusta, jotka ovat kovasti pinnalla nykyään.
[/quote]
en todellakaan halua suunnata yrityspuolelle virkistyspäiviä tai asiakkaidenkosiskelumatkoja tarjoamaan. Silloinhan jengi tulisi paikalle vain ja ainoastaan ilmaisen viinan perässä ja joogatunnilla vain miettisivät, että koska korkataan. Siitä on mindfulness kaukana. AP
[/quote]
Tässä tulee hyvin esille miksi ihmiset tulisivat paikalle ja mitä he haluavat. Ymmärrän että sinä haluaisit tarjota muuta ja sinun mieleiseen hintaan. Mutta oikeasti sellaiset firmat pärjäävät, jotka tarjoavat mitä asiakas haluaa, ei se mikä firmasta olisi kivaa myydä.
Hesarin juttu Magalufista kertoo hyvin,kuinka firma joka järjestää 30 € maksavia ryyppykierroksia, menestyy loistavasti. Luulen, että jos järjestäisit, niin paljon viinaa, kun jaksat juoda viikonloppuja halvalla majoituksineen, niin menestys olisi taattu. Ymmärrän, ettet sinä tietenkään haluaisi ikinä järjestää sellaista, koska itse arvostat terveitä elämäntapoja. Maailma nyt vaan on niin, että halpa kokis tuottaa paljon paremmin, kun kallis, mutta terveellinen tyrnimarja mehu.
Eikä siinä muuten olisi mitään vaikka pitäisikin kiinni omista periaatteista. Bisneksen kannalta kannattaa miettiä kannattaako se, vai ei, jos muiden periaatteet ovat sellaiset että rahan käytetään muihin juttuihin kun siihen mitä se oma firma tuottaa.
Mielipiteeni on että ne jotka joogailevat ja maastopyöräilevät ovat niin aktiivisia, etteivät tarvitse muita järjestämään. Sen sijaan ne, jotka tarvitsevat järjestäjän, eivät sitten taas harrasta muutenkaan sillä tasolla jooga tai maastopyöräilyä, että lähtisivät tekemään sitä koko viikonlopuksi.
Mutta kuten sanoin, eniten halukkaita osallistujia on aina noihin ryyppyreissuihin. Oli ne sitten urheilukilpailujen, kalastusmatkojen, laivaristeilyjen, etelänreissujen tms. ympärille rakennettuja. Toseksi eniten taidetaan sitten käyttää rahaa laihduttamiseen. Miten olisi tollainen suurin pudottaja tyylinen firma? Monet maksaisivat varmaan paljonkin jos oikeasti laihtuisivat? Kuukauden rupeama 1500€.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 01:10"]
^ totta. Suomi on loppujen lopuksi aika vanhanaikainen maa siinä mielessä, että suurin osa väestöstä ei ole valmis maksamaan ylellisyydestä.
[/quote]
Mitä luksusta on siinä, että maksan jollekin välikädelle siitä, että olen jossain tiettynä kellonaikana harrastamassa jotakin, jonka voin itse sopien tehdä halvemmalla ihan sellaisena päivänä ja sellaiseen kellonaikaan kun itseä sattuu huvittamaan? Minulle luksusta on nimenomaan se, että saan tehdä ja harrastaa jotakin tasan omien aikataulujeni mukaan.
Toki meillä käytetään ostopalveluja huomattavasti vähemmän, kuin muualla maailmassa, mutta ratkaisuksi siihen en näe sitä, että joku keksii palvelun jossa on käytännössä on vain välistävetäjän roolissa ja sitä kautta nostamassa palvelun hintaa. Suomessa pitäisi päinvastoin miettiä sitä, miten saataisiin puristettua palvelujen hinnat sellaiselle tasolle, että keskiluokkakin innostuisi niitä isommassa mittakaavassa käyttämään.
Jos tämän "bisnesidean" kehittäjällä olisi laittaa isompi panos tarjoamaansa palveluun ja häneltä jäisi välikäsiä pois ja sitä kautta saisi puristettua hintaa kohtuullisemmaksi, niin voisin nähdä palvelulla edes jonkunlaisia mahdollisuuksia. Esimerkiksi vaikka niin, että hommaa vetäisi pariskunta, josta toisella olisi jooga osaaminen ja lihashuolto yms ja toisella taas olisi vaikka kiipeily, vaellus ja melonta ekspertti. Heillä olisi tarkoitusta varten iso mökki (joko oma tai vuokrattu), joka toimisi tukikohtana. Ruokapalvelut he hoitaisivat pääasiassa itse, korkeintaan yhtä apulaista käyttäen ja jopa kuljetus palvelutkin hoituisi heiltä itseltään. Tuolla konseptilla voisi jo kenties saada kulurakenteen sille tasolle, että hinta olisi kuluttajalle järkevällä tasolla ja itsellekin jäisi vielä jotakin. Plus tietysti, että vähintään puolet asiakkaista olisi firmoja, koska tuollakaan konseptilla ei yksityisasiakkaita riittäisi elättämään kahta ihmistä (tuskin yhtäkään) kokopäiväisesti.
Luonnollisesti alkuun tuota täytyisi tehdä vain viikonloppupohjalta silloin tällöin ja käydä siinä ohessa "oikeissa töissä", sekä tehdä siinä samalla kovaa markkinointityötä ja haistella ja makustella, että olisiko hommasta jatkossa kokopäivätoimiseksi hommaksi.
Mihinköhän noi mun kaikki kappalejaot katosivat? Eikä lainauskaan mennyt putkeen. Sori vaan!
T.92
Toinen kiva viikonloppu aktiviteettireissu vois olla bb-viikoloppu. Paljon viinaa, paljua, juhlia ja tietenkin kaikki videoitaisiin. Videon saisi mukaansa kotiin lähdettäessä. Kaikenlaisia typeriä tehtäviä tulisi tehdä, eikä etukäteen tietenkään saisi tietää ketä muita sinne tulisi.
Ehkä oikeasti tollaiset kilpailujutut voisi menestyä, niitä kun on hankala itse järjestää. Niihin kun on silti tosi paljon hakioita aina. Reissu maksaa 500 €, voittaja saa oman reissun ilmaiseksi, palkintomatkan tai rahan lisäksi. Vähän jännitystä ja tavoitteellisuutta.
Entäs sellainen, amazing race matkat?
Tai tehdasvierailukierros Suomessa? Ei mikään outlet kierros, vaan sellaisia kunnon yritysvierailuja jopa ulkomaille asti? Luulen että monia kiinnostaisi käydä vaikka Italian kierros, johon kuuluu Gucci, Prada, Versace jne. Ja siis ihan tehtaassa ja firmassa, ei myymälässä.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:49"]
Olen ollut työttömänä nyt kohta puoli vuotta ja alan jo kallistua itseni työllistämisen suuntaan. Olen todella liikunnallinen ja harrastan eri ulkoilulajeja laidasta laitaan. Ajattelin, että pistäisin pystyyn liikunnallisia rentoutusviikonloppuja tarjoavan firman.
[/quote]
Älä perusta yritystä. Viiden vuoden päästä sinutkin haukutaan, koska olet nauttinut yrityksen osingoista. Tee se "helpommin" ilmoittamalla jokainen tulonlähteesi kulu erikseen. Ei kannata tehdä monimutkaista yritysjärjestelyä, jossa voi yrityksen menot pitää yhdessä tuloslaskelmassa.
Suomi on vihamielinen maa kaikenlaiselle yrittämiselle. Varsinkin, jos sillä saa työllistettyä ITSENSÄ ja saa vähän rahojaan takaisinkin.
Ap, älä lannistu. Ideasi on vasta aluillaan ja sitä kannattaa kehittää. Voi olla vaikea saada tuloja pelkästään tästä yrityksest, mutta itsekin kirjoiti, että alkuun riittäisi 4 reissua vuodessa.
Mieti kuluja ja katteita ja mistä voitto muodostuu. Miten saisit voittoa suuremmaksi? Missä markkinoit ja kenelle?
Voisiko kehitellä jotain pienimuotoisempaa lisäksi? Esim. firmastasi voisi saada tarvikkeet ja ruuat romanttiselle illalliselle rannalla (= viltti, viini ja piknik-kori). Tämä voisi olla suunnattu kaupunkilomaa viettäville turisteille tai kaupungissa asuville kiireisille aikuisille. Myös polttariporukoille voisi myös suunnata jotain juttuja. Kannattaa huomata myös miesten polttarit, koska miehet eivät pihtaile kuluissa kuten naisväki
Taidat ap haluta järjestää jo aktiivisesti lajia harrastaville aktiiviliikkujille asioita heidän puolestaan, mutta usein nuo ovat sellaista sakkia että pystyvät siihen ihan hyvin itsekin. Sohvaperunat taas harvemmin maksavat lähemmäs puolta tonnia viikonlopun urheilureissusta. Ja meinasitko tarjota "pakettimatkoja" vai asiakkaille yksilöllisesti räätälöityjä ratkaisuja? Mainitsit, että asiakkaat järjestävät itse kuljetuksensa? Aika harva alkaa omaehtoisesti järjestää itselleen kuljetusta vaikkapa Helsingistä Lappiin (ja siellä vielä johonkin erämaahan), jotta voisi siellä sinun aikataulujesi mukaan liikkua ja syödä. Jäi hieman epäselväksi mikä tarkalleen on osuutesi, jos asiakkaat hankkivat kuljetuksen ja myös vakuutukset itse? Se, että hankit jonkun ohjaajan paikalle kello X pitämään tuntia Y? Se nyt on tuskin sellainen panos, josta kukaan haluaisi erikseen maksaa. Muut palvelut (majoitus, ruokailu) joudut itsekin ulkoistamaan, joten samalla tavalla asiakkaatkin voivat itse hankkia kys. palvelut suoraan niiltä tarjoavilta yrityksiltä.
Taitaa tarpeeksi varakkaiden jotain lajia aktiivisesti harrastavien joukko Suomessa olla niin pieni, ettei siitä saa kunnon asiakaskuntaa millään. Lisäksi jos joku oikeasti harrastaa jotain lajia niin paljon, että on valmis matkustamaan pitkin Suomea harrastaakseen sitä ihan huvikseen koko viikonlopun tai pidempäänkin yömajoituksella jossain, niin todennäköisesti hänellä on jo kys. lajin harrastajiin ja ohjaajiin sen verran yhteyksiä, että pystyy omin nokkine järkkäämään itselleen kaikki nuo luettelemasi palvelut. Ihan oikea all inclusive -luxusliikuntamatkailu taas tulee Suomessa hyvin kalliiksi sekä tuottaa että ostaa ja vaatii todella hyviä yhteyksiä joka paikkaan, ei pelkkiin liikuntaohjaajiin. Taidat nyt tarjota liian marginaalista palvelua liian marginaaliselle asiakaskunnalle :(
Miksi ihmeessä matkustaisin lappiin asti joogaamaan? En joogaa itse, mutta yleensä noita pitkiä reissuja tehdään, koska halutaan jonkun kuuluisan open oppeihin. Ihan minkä lajin puitteissa tahansa.
Golflomat vetävät, koska Suomessa ei talvisin voi oikein pelata. Siksi siitä ollaan valmiita maksamaan ja matkustamaan ulkomaille.
Koska kohderyhmäsi olisi suunnilleen sellainen kuin sinä olet, niin kuinka paljon maksaisit itse tai oletko ollut tuollaisella retkellä Suomessa? Tai etsinyt tietoa siitä, jotta voisit osallistua sellaiselle?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:41"]
Mä en nyt ihan ymmärtänyt, että mitä sä yrittäisit tässä? Siis palkkaat jonkun alan asiantuntijan ohjaamaan liikunnan, hoidat matkat ja ruuat, eli olisit ns matkatoimisto? Paljonkohan maksais viikko pohjoisessa luomu ruuilla ja majoituksella? Itse tekisin halvemmalla omatoimimatkan.
[/quote]
Aivan varmasti tekisit halvemmalla omatoimimatkan, mutta siinä on ihan hirveä järkkääminen. Tämä järkkääminen siis olisi juuri sitä minun työpanostani. Ja mistä muuten järkkäät itsellesi ja ystävällesi 6 tuntia maastopyörätunteja ja 4 tuntia jooga Kainuussa? Tai 8 tuntia surffausta Yyterissä yhdistettynä kahden tunnin pilatekseen ja rentouttavaan ohjattuun syvävenyttelyyn? Toki majoitus ja ruoka on helppo itsekin hoitaa, mutta tässä on ideana just uusiin lajeihin tutustuminen ja aktiiviurheilu. AP
[/quote]
Miksi ihmeessä joku lähtisi Kainuuseen maastopyöräilemään 6 tunniksi ja joogailemaan 2 tunniksi ja maksaisi siitä monta sataa euroa? Samalla hinnalla voit joogata koko vuoden ja maastopyöräillä niin paljon kun sielu sietää yksinäsi. Ei tarvitse miettiä pysyykö muiden perässä, vai muut perässä.
Kainuu on varmasti kaunis paikka, mutta matkustaa sinne pelkästään joogan takia, olisi kyllä outoa.
Voin kertoa että idea ei toimi.
Perustelut: Suomessa on suhteellisen vähän porukkaa joka olisi oikeasti halukas laittamaan rahaa niin paljon ko. tarjontaan, että saisit toiminnasta kannattava. Se ei riitä että sanoo että on kiinnostunut vain se ratkaisee laittaisiko oikeasti satoja euroa tähän.
Periaatteessa idea voisi toimia jos ihmiset pääsisivät fiman rahoilla hyvinvointilomalle, mutta nykyisin noiden suhteen ollaan todella tarkkoja. Lisäksi on syytä ottaa huomioon, että suurin osa ihmisitä jotka ovat kiinnostuneita ko. tarjooman asioista tekee niitä jo muutenkin tai seurojen/ yhdistysten kautta. (ts. joogaa, pilatesta, retkeilyä)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 23:25"]
itse olisin valmis maksamaan tuon kaltaisest koordinoinnista. Matkustan paljon kotimaassa, ja olen myös aktiivinen liikkuja. Moni " elämysmatkailu yritys " tarjoaa palveluitaan kuitenkin vain ryhmille, joten siinäpä sitten yrität järjestellä vaikka Sitsemisen kansallipuiston tuntumassa itsellesi muutakin aktiviteettia kun kävelyä ja grillausta.
Tällä hetkellä meillä taitaa olla ohjauttuja liikuntalomia vain urheiluopistoilla. Ap älä lannistua. Toiminimellä kannattaa lähteä liikkeelle.
[/quote]
Kun sinulla on kokemusta kotimaanmatkailusta ja liikuntaharrasteista, niin sanoppa rehellisesti, paljonko olisit valmis maksamaan vaikka viikonloppumatkasta seitsemiseen ruokineen, yöpymisineen, liikuntapalveluineen kaikkineen, siis koko paketista? Missä menisi sinun kipurajasi?