Mikä on pahin todistamasi alipukeutuminen?
Kommentit (259)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:04"]
Hautajaisissa olin lapsena sinivalkoisessa mekossa. Onneksi silloin ei ollut aaveeta, ettei mammat saaneet slaagia
[/quote]
Sivalkoinen mekko lapsella on mielestäni ihan asiallinen vaate hautajaisissa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 18:38"]Yläkoulun päättäjäisissä bongailee välillä aikamoista alipukeutumista. Tilaisuus nyt ei tietenkään ole mikään iltapukujuhla eikä puku ei ole pakollinen, mutta viime keväänä eräs poika haki todistuksensa tuulipuvun housuissa ja virttyneessä kollegessa. Kummityttöni konfirmaatiossa erään tytön alban alta vilkkuivat rispaantuneet farkunlahkeet ja likaiset lenkkarit.
[/quote]Minua taas hiukan järkyttää, miten ysiluokkalaiset meidän lähikoulussa pukeutuvat kuin iltapukugaalaan.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:00"]paheksuntaa ilmassa. Voihan tilanne olla myös alipukeutuneelle nolo, jos tilanteen luonne / pukukoodi ei ole ollut tiedossa.
[/quote]
No on mahdollista mutta suurin osa näistä alipukeutumisista tapahtui häissä jotka ovat kuitenkin yleensä kaikkein suurimmat juhlat ihmisen elämässä. Kuka ei ymmärrä häiden luonnetta? Olin itse jo vähän järkyttynyt kun oma siskoni joka oli kuitenkin kaaso tule kirpparilta ostetussa kesämekossa.
[/quote]Mitä väliä MISTÄ se oli ostettu?
Pantterikuvioinen asu hautajaisissa
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:04"]
Hautajaisissa olin lapsena sinivalkoisessa mekossa. Onneksi silloin ei ollut aaveeta, ettei mammat saaneet slaagia
[/quote]
Pukukoodi sallii kyllä lapsille tällaisen asun hautajaisiin. Itsekin olen ollut lapsena hautajaissa sinivalkoisissa.
Isäpuoleni hautajaisissa eräs vieraista tuli Ruisrock - paidassa ja vaaleissa farkuissa.
Minua hämmästyttää vain se, etteivät ihmiset viitsi nähdä vaivaa juhliin. En tarkoita, että pitäisi olla ykköset yllä, ei kaikilla ole varaa hankkia lapsilleen jatkuvasti uutta, mutta kyllhän nyt juhliin tullaan edes niissä paremmissa farkuissa ja jonkinlaisessa siistissä kauluspaidassa. En ymmärrä yhtäkään vanhempaa, jonka mielestä se äksyilevä teini saa pukeutua siihen samaan huppariin ja samoihin farkkuihin, joissa hän kulkee ihan jokaisena päivänä muutenkin. Juhliin pukeudutaan, oli se parempi vaatekerta kuinka vaatimaton tahansa. Yksikään teini ei meidän perheessämme pääse juhliin arkivaatteissaan, vaikka kuinka kapinoisi. Sitten ei ole asiaa juhliin ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:35"]
Isäpuoleni hautajaisissa eräs vieraista tuli Ruisrock - paidassa ja vaaleissa farkuissa.
[/quote]
oliko edes musta paita...
Ison finanssialan yrityksen pääkonttorilla sairaanloisen lihava nainen crocseissa, virttyneissä ohuesta trikoosta tehdyissä verkkarihousuissa ja kulahtaneessa t-paidassa, jonka alta pilkotti röllykkämaha. Tämä mahdollista vain Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:37"]
Minua hämmästyttää vain se, etteivät ihmiset viitsi nähdä vaivaa juhliin. En tarkoita, että pitäisi olla ykköset yllä, ei kaikilla ole varaa hankkia lapsilleen jatkuvasti uutta, mutta kyllhän nyt juhliin tullaan edes niissä paremmissa farkuissa ja jonkinlaisessa siistissä kauluspaidassa. En ymmärrä yhtäkään vanhempaa, jonka mielestä se äksyilevä teini saa pukeutua siihen samaan huppariin ja samoihin farkkuihin, joissa hän kulkee ihan jokaisena päivänä muutenkin. Juhliin pukeudutaan, oli se parempi vaatekerta kuinka vaatimaton tahansa. Yksikään teini ei meidän perheessämme pääse juhliin arkivaatteissaan, vaikka kuinka kapinoisi. Sitten ei ole asiaa juhliin ollenkaan.
[/quote]
Mutta toisaalta ymmärrän, että jos ihmisillä on esim masennusta, niin kannustan menemään silti mieluummin juhliin kuin että jättäisi menemättä, vaikka ei jaksaisikaan vaateasioihin panostaa. Kyllä se alipukeutuminen on anteeksiannettavaa, vaikka se hiukan noloa voisi ollakin. Ei se kuitenkaan niiiin vakava asia ole.
julkisella paikalla kulkeminen ilman rintsikoita... ohut t-paita ja melkoiset meijerit.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:11"] [quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:00"]paheksuntaa ilmassa. Voihan tilanne olla myös alipukeutuneelle nolo, jos tilanteen luonne / pukukoodi ei ole ollut tiedossa. [/quote] No on mahdollista mutta suurin osa näistä alipukeutumisista tapahtui häissä jotka ovat kuitenkin yleensä kaikkein suurimmat juhlat ihmisen elämässä. Kuka ei ymmärrä häiden luonnetta? Olin itse jo vähän järkyttynyt kun oma siskoni joka oli kuitenkin kaaso tule kirpparilta ostetussa kesämekossa. [/quote]Mitä väliä MISTÄ se oli ostettu?
[/quote]
Ei olekaan mutta tiesin että oli napannut sen sieltä parilla eurolla edellisenä päivänä kun sen minulle kertoi, oli sellainen ohut hellemekko, ehkä sopivampi rannalle kuin kaason puvuksi joka on kuitenkin monessa hääkuvassa ikuistettuna.
Häissä eräs nuorehko nainen oli pukeutunut pelkkään helletoppiin ja farkkuminariin.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:37"]
Ison finanssialan yrityksen pääkonttorilla sairaanloisen lihava nainen crocseissa, virttyneissä ohuesta trikoosta tehdyissä verkkarihousuissa ja kulahtaneessa t-paidassa, jonka alta pilkotti röllykkämaha. Tämä mahdollista vain Suomessa.
[/quote]
Usko jo. Se on sairaalloinen, ei sairaanloinen. Mikä loinen?
Yläkoulun päättäjäisissä yksi tyttö tuli hakemaan todistuksensa minishortseissa ja verkkosukkahousuissa. Lisäksi korkeat kiilakorkkarit.
Meidän terveysalan toimistossa on yksi nainen joka pitää joka päivä samoja vaaleita farkkuja (peseekö niitä koskaan en tiedä) ja mustaa paitaa joka on aina täynnä kissankarvoja. Tukkakin roikkuu, sellainen pitkä hiirenhäntä eikä koskaan meikkiä.
Ristiäisissä vauvan tädillä farkkuminihame, tpaita ja puukengät. Miehellään ja pojillaan havajipaidat, urheilusortsit ja sporttisandaalit. Ok asut kesäpäivänä puistoon tai torireissulle mutta ei juhlatilaisuuteen. Eikä ole kyse rahan puutteesta, sen tiedän.
Anoppini pieniin, mutta kaikkia sovinnaisia muotoja noudattaviin hautajaisiin tuli keski-ikäinen naisvieras kulahtaneessa, kirjavassa kesämekossa, ostoskassi olkapäällä ja muovisissa sandaaleissa. Syy ei kuitenkaan varsinaisesti ollut hänen, vaan mieheni, jolta eri kulttuuria edustava nainen oli kysynyt neuvoa ennen tilaisuutta. Mieheni oli sanonut, että ihan normaali asu. Ei hän tajunnut, ettei nainen tiennyt, mikä on normaali hautajaisasu eikä varmaan olisi edes osannut sitä selittää. Mieheni on niitä, joille vaattessa on tärkeintä, että se on mukava päällä. Eli aistiyliherkkä, joka ei taja muita ulottuvuuksia vaatteissa.
Keväisenä hellepäivänä kävin lapseni koululla, ylipainoinen ja iso rintainen matikan opettaja noin 50v oli pukeutunut vaalean keltaiseen ohueen t-paitaan ja beigen värisiin shortseihin. Shortsit riittivät kyllä polviin ja t-paitakin olisi mennyt, vaikka ei erityisemmän edustava ollutkaan, mutta rintaliivit olivat jääneet kotiin, lisäksi ohut polkkatukka oli niin lihainen että näytti märältä.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:00"]
paheksuntaa ilmassa. Voihan tilanne olla myös alipukeutuneelle nolo, jos tilanteen luonne / pukukoodi ei ole ollut tiedossa.
[/quote]
No on mahdollista mutta suurin osa näistä alipukeutumisista tapahtui häissä jotka ovat kuitenkin yleensä kaikkein suurimmat juhlat ihmisen elämässä. Kuka ei ymmärrä häiden luonnetta? Olin itse jo vähän järkyttynyt kun oma siskoni joka oli kuitenkin kaaso tule kirpparilta ostetussa kesämekossa.