Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä haluan kirjoittaa kirjan. Kirjoitanko vaan sen ja lähettelen eri kustantamoihin

Vierailija
25.08.2014 |

jos joku kiinnostuisi vai miten se homma menee? Ajattelin, että ihan jotain perusproosaa Riikka Pulkkisen tyyliin.

Kommentit (8)

Vierailija
2/8 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kirjoita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita nyt sillä, että kirjoitat ja mieti niitä julkaisuasioita sitten myöhemmin.

Vierailija
4/8 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapa olla ettei ap:n tuotanto tule yltämään ihan Iijoki-sarjan mittoihin.

Vierailija
5/8 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:26"]Aloita nyt sillä, että kirjoitat ja mieti niitä julkaisuasioita sitten myöhemmin.

[/quote]

No niinpä! Kylläpä olin hupsu!

Ap

Vierailija
6/8 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, juuri niin se menee. Kirjoita käsikirjoitus. Sitten laita se kustantamoihin. Osoitteet löydät kustantamojen sivuilta.

Nykyään on kiva, kun useimmat paikat ottavat vastaan käsikset ihan vain pdf- tai doc-tiedostoina. Säästyy mustetta ja paperia paljon. Ennen vanhaan käsiksen tulostukseen ja lähetykseen meni tajuton määrä fyffeä ja vielä nykyäänkin niihin harvoihin, joihin joutuu laittamaan paperiversion. Itse lähetin proosakäsiksen. Tuloste oli ilmainen kun sain töissä tulostettua mutta jo pelkkä yhden käsiksen lähetys kustansi 20 euroa! Järkyttävää.

Harva käsis pääsee läpi, mutta se ei saa olla este yrittämiseen. Ei muuta kuin anna koneen laulaa! Pulkkisen tasoon yltää kuka vain, joten sinun kurkottaisin jo heti vähän ylemmäksi. Kirjoita nuoren naisen näkökulmasta mutta jätä tekotaiteellisuus pois ja lisää runsaasti huumoria, niin jo vain tulee hyvä!

Vierailija
7/8 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:26"]Aloita nyt sillä, että kirjoitat ja mieti niitä julkaisuasioita sitten myöhemmin.

[/quote]

No niinpä! Kylläpä olin hupsu!

Ap

[/quote]

Tarkoituksesi oli vissiin kettuilla? No mutta noin se yleensä sujuu parhaiten, että ensin kirjoittaa ja alkaa miettiä kustantamojen lähestymistä vasta sitten, kun käsikirjoitus on kasassa, kypsyteltynä ja muokattuna. Moni tekee sen virheen, menee tavallaan perse edellä puuhun, että päätetään kirjoittaa menestysromaani, päätetään mihin se lähetetään ja sitten juututaan ensimmäiseen lauseeseen.

Vierailija
8/8 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös tehdä omakustanteen. Maksaa noin 100e, saat kirjasi painoon ja 4kpl kirjoja itsellesi. Sitten mainostavat sitä netissä ja sieltä voi ostaa. 

Tsemppiä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi