Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14 karaatin keltakultakaulakoru, jossa punaisia kiviä...

Vierailija
25.08.2014 |

En tiedä koruista mitään, mutta sain "perintönä" kaulakorun, jossa 2mm levyinen ketju ja ketjussa aika jykevä hyönteismotiivi, ei irrallisena riipuksena vaan keskellä kiinteänä. Siinä kuviossa on kultaa ja sudenkorennon (tai mikä lie) siipinä 6  tummanpunaista, 3mm pitkänmallista kiveä ja lisäksi useampi pieni kirkas kivi jotka näyttää olevan hiottu briljantin malliseksi, mutta vaikea nähdä tarkasti, ne on aika syvälle upotettu. Niiden pienempien halkaisija näyttäisi olevan 2mm, mutta mittanauha ei ole kovin tarkka tällaisille pienille.

Korun entinen omistaja ei ole enää kertomassa mistä se on hankittu. Korulla on ainakin 10 vuotta ikää, en tiedä kuinka vanha se voisi olla mutta tuskin mitään antiikkia. Minusta tyyliltään ehkä 90-lukua, voisi olla kasariakin... Nykymakuun ehkä aika raskas kun ketjukin on sellainen aika tiivis, litistetty. Näyttäisi samalta kuin kultakauppojen nettisivuilla panssariketjut. Ketjussa on 14 karaatin leimat ja koko hässäkkä painaa 8g, mutta onko luultavaa että sellaisessa kultakorussa olisi oikeita rubiineja ja ne pienet timantteja? En ole myymässä tuota (enkä usko että jälleenmyyntihinta olisi mikään kovin korkea edes, kun ei ole uusi eikä ikivanha) eikä ole varaa maksaa mistään arvioinneista. Mutta olisi hauska tietää onko minulla nyt aitoja timangeja :). Luulin alunperin että tämä on joku halpa vain, mutta 14k näin paksu ketjukin näyttää maksavan kuitenkin useamman satanen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se oikeasti arvioitavaksi. Kultasepälle. Kanikonttoriin. Jonnekin.

Vierailija
2/3 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako se arviointi? Mulle riittäisi vaan että ne sanoo onko ne oikeita jalokiviä vai selvästi lasia tms. Voin sitten itse kuvitella nollia hinta-arvion perään ;).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultasepänliike kyllä kertoo kivien aitouden ilman että maksaa mitään. Saanet jonkinlaisen hinta-arvionkin, ainakin painon perusteella...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi