Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitatko viestiä, jos et pääse yhdeksään mennessä..

Vierailija
25.08.2014 |

Kaverilla 6v ja 2v lapset. Vetoaa näihin, ettei muka koskaan pääse lähtemään ajoissa mihinkään ja on joka ikisestä tapaamisesta myöhässä. Joka ikinen kerta.

Sovittiin, että tulee hakemaan meiltä pieneksi jääneitä kumppareita ennen kuin lähden töihin. Sovittiin, että tulee puoli yhdeksään mennessä. Sovittiin, että laittaa viestiä, jos ei pääse ennen yhdeksää, niin laitan kumpparit oven eteen katokseen kassiin.

Kello on 9.24. Ei mitään viestiä, ei naista, ei lapsia. Olen kipeänä kotona, en mennytkään töihin. Mulla on siis koko päivä aikaa katsoa, milloin kaverin mielestä on viimeistään puoli yhdeksän.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen tartteta edes lapsia. Mun lapseton kaverini on aina myöhässä, joskus jopa useamman tunnin. Aivan hemmetin raivostuttavaa!

Vierailija
2/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on lähes päivittäin samanlaisia tarinoita. Mut oikeesti toi on ärsyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävää ettei edes sitä viestiä saa laitettua... Mutta valitettavasti jotkut ihmiset vaan on tuollaisia eivätkä oikein voi sille mitään. Itse ainakin tunnen pari kroonista myöhästelijää, eikä nämä ainakaan tahallaan ketään kiusaa myöhästelemällä vaan jotenkin onnistuvat aina kuluttamaan aikaa enemmän kuin arvioivat ja sitten ollaan taas myöhässä, vaikka on yritetty ajoissa ehtiä. 

Tuo aloituksen tapaus ei sinänsä niin paha ole, ne kumpparithan olisi voinut laittaa sinne oven eteen sitten kun lähtee töihin, vaikkei tyyppi olisi ilmoittanutkaan mitään.

Vierailija
4/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se olettaa että sää oot töihin lähtiessä laittanut ne kumpparit ulos niinkuin sovitte, miksi siitä olisi pitäny vielä erillinen viesti lähettää, kai sää nyt näät ettei hän ehtiny yhdeksäksi.

Vierailija
5/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset lapset on valmiina silloin, kun vanhemmat heidät valmiiksi laittaa. Se voi viedä aikaa, jolloin valmistelut on aloitettava ajoissa. On tekosyy, jo lasten takia on aina myöhässä.

Tuolalinen käytös on välinpitämättömyyttä toisia kohtaa. Itsekästä ja epäkohteliasta.

Mulla on vetkutteleva lapsi itselläkin, ja sanon silti näin.

Vierailija
6/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on tuollaisia. Yleensä nämä ihmiset ovat muutenkin hirveän spontaaneja, ja sopivat asioita joiden kohdalla kaikki muuta ovat ihan selvillä, ettei näin tule tapahtumaan. Heillä ei ole sellaista kykyä ennakoida, eikä itsetuntemusta niin, että ymmärtäisivät mihin pystyvät ja mihin eivät. Se, että joku myöhästelijäkaverini olisi meillä puoli yhdeksältä aamulla hakemassa kumppareita, on ainakin minun myhästelijäkavereideni kohdalla ihan utopiaa. Eivät he vaan kykene siihen.

Jos haluaa, että ystävyys tällaisen ihmisen kanssa jatkuu, kannattaa vaan myöntää realiteetit. On parempi aina mennä itse kaverin luokse ja sopia kaikki tapaamiset hänen luokseen, niin omat aikataultu eivät ala mättämään. Mitään iloisessa mielentilassa tulleita ideanpoikasia ei lähdetä toteuttamaan. Ne pidetään vaan haikailuasteella, jos ei halua pettyä ja olla vihainen. Mitään ei lainata, varsinkaan rahaa (koska ne harvoin saa takaisin ajallaan), lahjoittaa voi. Pidetään homma simppelinä niin voi silti vielä pysyä kaverina.

Vierailija
7/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:29"]Kai se olettaa että sää oot töihin lähtiessä laittanut ne kumpparit ulos niinkuin sovitte, miksi siitä olisi pitäny vielä erillinen viesti lähettää, kai sää nyt näät ettei hän ehtiny yhdeksäksi.

[/quote]

Jos on erikseen sovittu, että laittaa viestin, jos ei ehdi, miksi laittaisin kumisaappaat koko päiväksi tuohon kuistille varastettavaksi? Olisin voinut jättää ne kumpparit hetkeksi kuistille, en koko päiväksi.

9.35, eikä vieläkään mitään.

Ap

Vierailija
8/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan aina viestin jos jostain syystä myöhästyn. Tosi harvoin näin käy, mulla on tapana olla vähintään 10-15 min etuajassa sovitusta. Kaverisi varmaan olettaa että ne kumpparit odottaa häntä ovipielessä, sinä olet töissä ja eikä ole väliä mihin aikaan päivästä hän ne sieltä hakee, kun ette hänen oletuksensa mukaan kuitenkaan tapaisi toisianne. Jotkut ihmiset vaan ovat tämmöisiä, eivät tajua että toiset eivät ole ajatustenlukijoita, eivätkä hoksaa että pitäisi jotain ilmoitella.

Vierailija
9/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän käy mielenkiitnoiseksi, joko on käynyt?

Vierailija
10/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:37"]Tämähän käy mielenkiitnoiseksi, joko on käynyt?

[/quote]

Juuei.

Ap

Vierailija
11/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se kumma kun aina myöhästyy ja se johtuu siitä että on lapsia. miksei voi aloittaa lähtemistä aikaisemmin jos AINA myöhästyy.. luulis ottavan opikseen jos esikoinen on jo 6v.  onhan siinä  ollut aikaa harjoitella

Vierailija
12/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kumpparit nyt siis ulkona?

Vierailija
13/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittava myöhästelijä. Mutta kyllä ap:kin on omituinen nipo tilittäessään tänne minuutin tarkkuudella tilannetta. Ei kai tämä ole mikään urheilukilpailu, jossa annetaan väliaikoja.

Vierailija
14/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aargh! Mulla on yksi tuollainen kaveri. Jos sovin sen kanssa jotain jollekin päivälle, en voi sopia YHTÄÄN MITÄÄN koko muuksi päiväksi. Jos sovin, että tavataan pikaisesti aamulla 9-10 välillä, pitää varautua siihen, että se venyykin hups yhteentoista ja hups, en päässytkään lähtemään vieläkään.. nyt syön.. äh, piti vielä käydä kirjastossa ja postissa.. joo tavataan kolmen aikaan. Hei moi en ehdikään kolmeksi, ruuhkan takia.. Nähdään viideltä. Hei mennään syömään, kun nähdään.. Moi, joo äiti soitti, piti käydä siellä avaamassa vintin lukko.. Hei moi mä oon siellä vartin päästä. Moooi.. sori mä vähän myöhästyn, oon just siellä.. 

NO MOI! Ai kello on jo yhdeksän? Ai kaikki paikat on jo kiinni? Ai sä oot koko päivän ollu täällä keskustassa? Mitäs sä oot tehny? Kiva nähä!

Vierailija
15/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popcornit esiin.

Vierailija
16/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:45"]

Onko kumpparit nyt siis ulkona?

[/quote]

Eivät ole ulkona. Istun olohuoneessa, josta näkee suoraan kuistille. Kadulta ei sinne näe, joten nähdäkseen onko ne kumpparit kuistilla, on pakko kävellä olohuoneen ikkunoiden ohi. Näen siis onko se tulossa vai ei.

Ja olen nipo, koska olen tavallinen, aikataulujen mukaan elävä ihminen. 

Kunhan se tulee tänne, niin ajattelin kerrankin sanoa suoraan, ettei tällainen nyt vain sovi. Jos sillä on ollut joku todellinen ja hyvä syy, miksei sitä tekstiviestiäkään ole voinut laittaa, annan olla. Muuten en ja tasan sanon, ettei aikuiset ihmiset voi toimia näin. Olisiko se korvannut kuistilta varastetut kumpparit, koska tuli myöhässä? Ei tietenkään.

ap

Vierailija
17/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa ne makaa himassa kuumeessa koko sakki....? ei sillon yksiä kumppareita muista.

Vierailija
18/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asia on tärkeä sinänsä ja inhoan itsekin myöhästelijöitä. He eivät kunnioita toisia ollenkaan,mutta silti mua naurattaa nuo kumpparit. Onko teilläpäin tosiaan niin,että vanhat kengätkin häviää kuistilta jos ne jättää siihen päiväksi? Kuka nyt haluaa varastaa toisen kumpparit??

Vierailija
19/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ystävän pitäisi korvata pieneksi jääneitä kumppareita? Onko kyseessä kauppa?

Inhoan myöhästelijöitä. Vielä enemmän inhoan vittumaisia ihmisiä enkä kuuna päivänä haluasi olla pahantahtoisen ja kyylämäisen ap:n ystävä. Toivottavasti tuo myöhästelijä lukee tätä palstaa, jotta tietää katkaista tuttavuutensa ap:n kanssa.

Vierailija
20/78 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:55"]

jospa ne makaa himassa kuumeessa koko sakki....? ei sillon yksiä kumppareita muista.

[/quote]

Tämä on hyväksyttävä syy. Sairastelu erikseen, samoin kaikki yllättävät asiat, jotka menevät ihan oikeasti tämän edelle. Ihan ok, jos vaikka tiskikone hajoaa ja lattia lainehtii. Tai lintu lentää ikkunasta sisään ja sitä pyydystäessä menee aikaa. Tulee tulipalo tai kännykkä hajoaa. Kyllä kaikenlaista voi tapahtua, en ole mikään mitään ymmärtämätön hirviö.

Olen vain 100% varma, että tänäänkin kyse on vain ja ainoastaan siitä, ettei nyt vaan päässyt lähtemään aiemmin. Että herättiin myöhempään ja ei vain saatu päivää käyntiin. Vaatteita etsiessä meni aikaa, aamupalassa meni aikaa.. Yleisin syy myöhästelyyn on se, ettei vaan päästy lähtemään ajoissa. SE EI OLE MIKÄÄN SYY, JOS ON SOVITTU TAPAAMISAIKA!

ap

P.s. Kello 10, eipä näy ketään vieläkään. 1,5 tuntia on kulunut siitä, johon mennessä kaverin olisi pitänyt tulla. Ja jos tiesi, ettei ehdi ennen yhdeksää (joka oli tunti sitten), olisi pitänyt laittaa se viesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi